σημασια λοιπον δεν εχει μονο η σκληροτητα του προς τρυπημα αντικειμενου (αυτο που βλεπουν οι πινακες), σημασια εχει και οι ιδιοτητες του καθε αντικειμενου, οπως η θερμικη αγωγιμοτητα του υλικου. ή η αλλαγη της φυσης του αντικειμενου (πχ αλουμινιο)
οπως συμβαινει και στους γωνιακους τροχους που μας νοιαζει η γραμμικη ταχυτητα της περιφερειας του δισκου και για τουτο καθοριζεται ανωτατο οριο στροφων, να μην ξεπερνα τα 80 m/sec , αυτο κανουν και οι πινακες προσπαθωντας η γραμμικη ταχυτητα της περιφερειας του τρυπανιου (αρα και της μυτης ) να μην υπερβει ενα οριο το οποιο παει αναλογικα με το παχος του τρυπανιου και αναλογικα και με την σκληροτητα του προς κατεργασια αντικειμενου.
το σωστο τρυπημα ομως πρεπει να γινεται με σχετικα ισχυρη δυναμη και λιγες στροφες
ετσι το τρυπανι χωνεται μεσα στο αντικειμενο και αφαιρει παχυτερο φιλμ υλικου,χωρις ομως να τριβεται γρηγορα οπότε και να αναπτυσει υπερβολικη θερμοκρασια
ο πιο σιγουρος τροπος για να καταστρεψεις ενα τρυπανι (περαν την ελλειψης λιπαντικου) , ειναι να του δινεις πολλες στροφες και να το πιεζεις λιγο
η ακρη της μυτης του θα λιωσει (χωρις να το βλεπουμε στο ματι), τοτε η ακμη κοπης θα κατεβει κατω απο το υψος της πλατης και θα εχεις μονο τριβη
τοτε οσες στροφες και να δωσεις, το τρυπανι δεν θα κοβει, απλα θα λιωνει λογω θερμοτητας το υλικο. περισσοτερο θα λιωνει το υλικο παρα θα το κοβει
η ποιοτητα παλι του τσοκ εχει μεγαλη σημασια. το να εχουμε ευθυβολο τσοκ
ετσι αποφευγουμε την μεγαλη εκκεντρη κινηση η οποια στα πλαϊνα του τρυπανιου αναπτυσει τριβη, αρα και θερμοκρασια
επειδη ομως κανενα τσοκ-αξονας τρυπανιου δεν ειναι τελειο, εκει τα hss-g υπερτερουν στο οτι η ακριβεια κοπης των πλαϊνων ακμων (περαν της μυτης), κατα την εκκεντρη κινηση δεν θα τριφτουν αλλά θα αποξεσουν την περιφερεια της τρυπας
συμφερει λοιπον κωστη απο το να παρεις αλλο ενα σετ κοβαλτιου (τα hss-g να τα παρεις) να παρεις εναν διδυμο τροχο αν δεν εχεις ή ενα μηχανημα τροχισματος σαν του λιντλ
και συμφερει να παρεις και ενα καλο μεταλλικο τσοκ για το δραπανο σου.
ελπιζω να βοηθησα και να μην σας μπερδεψα περισσοτερο, καλη μας μερα
οπως συμβαινει και στους γωνιακους τροχους που μας νοιαζει η γραμμικη ταχυτητα της περιφερειας του δισκου και για τουτο καθοριζεται ανωτατο οριο στροφων, να μην ξεπερνα τα 80 m/sec , αυτο κανουν και οι πινακες προσπαθωντας η γραμμικη ταχυτητα της περιφερειας του τρυπανιου (αρα και της μυτης ) να μην υπερβει ενα οριο το οποιο παει αναλογικα με το παχος του τρυπανιου και αναλογικα και με την σκληροτητα του προς κατεργασια αντικειμενου.
το σωστο τρυπημα ομως πρεπει να γινεται με σχετικα ισχυρη δυναμη και λιγες στροφες
ετσι το τρυπανι χωνεται μεσα στο αντικειμενο και αφαιρει παχυτερο φιλμ υλικου,χωρις ομως να τριβεται γρηγορα οπότε και να αναπτυσει υπερβολικη θερμοκρασια
ο πιο σιγουρος τροπος για να καταστρεψεις ενα τρυπανι (περαν την ελλειψης λιπαντικου) , ειναι να του δινεις πολλες στροφες και να το πιεζεις λιγο
η ακρη της μυτης του θα λιωσει (χωρις να το βλεπουμε στο ματι), τοτε η ακμη κοπης θα κατεβει κατω απο το υψος της πλατης και θα εχεις μονο τριβη
τοτε οσες στροφες και να δωσεις, το τρυπανι δεν θα κοβει, απλα θα λιωνει λογω θερμοτητας το υλικο. περισσοτερο θα λιωνει το υλικο παρα θα το κοβει
η ποιοτητα παλι του τσοκ εχει μεγαλη σημασια. το να εχουμε ευθυβολο τσοκ
ετσι αποφευγουμε την μεγαλη εκκεντρη κινηση η οποια στα πλαϊνα του τρυπανιου αναπτυσει τριβη, αρα και θερμοκρασια
επειδη ομως κανενα τσοκ-αξονας τρυπανιου δεν ειναι τελειο, εκει τα hss-g υπερτερουν στο οτι η ακριβεια κοπης των πλαϊνων ακμων (περαν της μυτης), κατα την εκκεντρη κινηση δεν θα τριφτουν αλλά θα αποξεσουν την περιφερεια της τρυπας
συμφερει λοιπον κωστη απο το να παρεις αλλο ενα σετ κοβαλτιου (τα hss-g να τα παρεις) να παρεις εναν διδυμο τροχο αν δεν εχεις ή ενα μηχανημα τροχισματος σαν του λιντλ
και συμφερει να παρεις και ενα καλο μεταλλικο τσοκ για το δραπανο σου.
ελπιζω να βοηθησα και να μην σας μπερδεψα περισσοτερο, καλη μας μερα
Last edited: