vinyl Poll: leave or stay ?

Εντάξει και για μένα είναι τουλάχιστον προφανές ότι κάτι δεν πάει καλά στο στήσιμο/αλυσίδα αναπαραγωγής...

Η περίπτωσή μου είναι ότι υπάρχει ψηφιακό σετάπ των 300 ευρώ (με ένα dacmagic δηλαδή) το οποίο δεν το θεωρώ καλύτερο από το φτωχό αναλογικό μου σύστημα που είναι ένα dual 505-3 (με ανάρτηση 70's), κεφαλή ortofon on10 kai με phono του κατοστάρικου... cambridge audio κάτι δε θυμάμαι
τώρα το οποίο στ' αυτιά μου τουλάχιστον παίζει μια χαρά. Το μόνο που άλλαξα όλα αυτά τα χρόνια είναι η βελόνα της ortofon με καλύτερη (200 νομίζω αλλά ούτε αυτό θυμάμαι για να είμαι ειλικρινής...)

Επίσης θα ήθελα να τονίσω πως έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην καλύτερη αναπαραγωγή ένα φθηνό σύστημα καθαρισμού δίσκων (knosti) μαζί με κάποια άλλα αξεσουάρ όπως πχ βουρτσάκι και υγρό για τη βελόνα της clearaudio.

Τέλος, όπως πολύ σωστά είπαν κάποιοι πριν από μένα, είναι σημαντικό να ξεφύγουμε από τον ψυχαναγκασμό -και έχοντας συνειδητοποιήσει τι έχουμε- να ακούσουμε απλά τη μουσική...-bye-

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

οι απαντήσεις που "ήθελα" να πάρω μπας και μπορέσω να βοηθήσω δεν είναι (δεν ήθελα να είναι)
"<100" ή
"τα τέστ γίνονται με καινούργιους δίσκους"
ούτε
"δεν τα έχω ακούσει σε άλλο σύστημα αλλά είμαι σίγουρος ότι αν θα τα άκουγα...."

να τα πάρουμε από την αρχή
1. <100 για μένα μπορεί να σημαίνει 20 (μπορεί βέβαια και 99) αλλά όπως και νάχει είναι λίγοι για να ασχοληθείς σήμερα εξ αρχής με βινύλιο ή παράλληλα.
Οι δίσκοι που πρέπει να έχεις για να το κάνεις (διότι θεωρώ ότι δεν ξεκινάς ένα πρωινό λέγοντας θα ακούσω βινύλιο. Πρέπει να έχεις ζήσει την εποχή του, για να δεις ΑΝ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ Μ ΑΥΤΟ όχι αν θα αρχίσεις) πρέπει να είναι βασικοί οι δίσκοι μιας ζωής: αυτοί που αγόρασες μεγαλώνοντας και απολαμβάνοντας το μέσο.
Διότι γενικά το βινύλιο είναι μια μηχανική αναπαραγωγή που σαν αλυσίδα πρέπει να έχει όλους τους κρίκους σε μεγάλο βαθμό λειτουργικότητας αλλά και κατανόησης από τον χρήστη. Όταν ακούω "πήγα το πικάπ στο κατάστημα για ρύθμιση" αυτό σημαίνει για μένα "αυτός δεν πρόκειται ποτέ να εκτιμήσει βινύλιο και ούτε το εκτίμησε ποτέ"
Αρα αν έχεις 99 δίσκους με τους οποίους μεγάλωσες μέχρι σήμερα, στην πορεία αγόραζες και κασέτες, μετά dat ή dcc μετά cd και μετά mini disk και μετά mp3 και σήμερα spotify, είναι υπέρ αρκετοί (ακόμα και 50 να είναι) για να επενδύσεις το ποσό που θέλεις και ΝΑΙ να κάνεις το πικάπ να τους παίξει στο 95% των δυνατοτήτων τους. Αν τους δίσκους αυτούς τους πήρες με τη λογική "θα αγοράσω πικαπ και φέρε και 50 δίσκους για να ακούω" πριν από 5 χρόνια....ξέχνα το. (ξέρω τουλάχιστον 4-5 άτομα που το έκαναν και ...μετάνοιωσαν)

2. Δεν ρωτάω αν είναι καινούργιοι. Ρωτάω αν οι δίσκοι έχουν αξιόλογη ηχογράφηση που να κάνει το μέσο να κελαηδάει. Είτε είναι ecm, είτε speaker's corner, είτε GRP, είτε sheffield labs, είτε DG, είτε columbia ΕΜΙΑΛ, είτε minos matsas ή panivar.
Διότι υπάρχουν δίσκοι που αναδεικνύουν το μέσον είτε είναι decca είτε panivar.
Εχω δίσκους από το 1972 που είναι οργωμένοι από κεραμικές κεφαλές, ελληνικές κόπιες που παίζουν καλύτερα από remasters 30ετίας σε 180 pure vinyl....

3. Μόνο αν ακούσεις σίγουρα τον ίδιο δίσκο σε καλό σύστημα θα γνωρίζεις τι να περιμένεις από αυτόν.

Δυστυχώς το βινύλιο ταιριάζει σε ελάχιστους late adopters.
Να σου πω τι κάνω εγώ έχοντας ζήσει με βινύλιο από τα 5 μου όταν έβαζα τους δίσκους του πατέρα μου στο πλατώ και από επάνω τα αυτοκινητάκια μου για να δω πως γυρίζουν και έχοντας ακόμα αυτούς τους δίσκους και τους ακούω....
Αγοράζω δίσκους LP συστηματικά από το 1972 και 45άρια από το 1969 σχεδόν....
Κάθε δίσκος έχει την ιστορία του πέρασε από διάφορα πικαπ αγορασμένα με μαθητικά χαρτζηλίκια και δώρα παππούδων και αγοράζονταν τακτικά από τότε μέχρι και σήμερα (τον τελευταίο τον αγόρασα περσι) για πολλά χρόνια παράλληλα μετά το 1989 που πέρασα στο cd.
Αν και αγόρασα ξανά και ξανά τους ίδιους δίσκους βινυλίου σε cd, διατηρώ σημαντικό αριθμό γύρω στα 2/3 της δισκοθήκης μου ΜΟΝΟ ΣΕ ΒΙΝΥΛΙΟ. Δυστυχώς αγοράζοντας δίσκους σε cd πολλές φορές σημαίνει νίκη του ψηφιακού, έστω και υποδεέστερου, νίκη του καναπέ και του τηλεχειριστήριου.
Πάντα (επί πολλά χρόνια γύρω στα 20) είχα αναλογικό ριγκ στα όρια αυτού που λέμε μπατζετ αγορά, στρεσσαρισμένο σε τομείς, όπως καλύτερη κεφαλή, καλύτερος βραχίονας. Ποτέ δεν πέσανε λεφτά με τη μία. Και πάντα απολάμβανα αυτό που είχα χωρίς προβληματισμό. Τόσο μπορούσα, τόσο άκουγα.
Επίσης παραδόξως η πιό σοβαρή επένδυση στα αναλογικά μου έγινε τα τελευταία 10 χρόνια όταν πιά ήδη είχε χτιστεί ψηφιακή δισκοθήκη και είχα να αγοράσω βινύλιο πολλά χρόνια.
Και αυτό έγινε επενδύοντας σε mc, (χρόνια είχα ΜΜ) phono stage. Όσο περνάει ο καιρός και όσο λιγότερους δίσκους αγοράζω τη χρονιά τόσο περισσότερη επένδυση γίνεται... Πριν 3-4 χρόνια επένδυσα σε dynavector D3 και μόλις πέρσι έκατσα και έφτιαξα phono stage με υλικά μόνο που κοντέψανε να φτάσουν όσο το project που λες...
Σήμερα μπορεί να ακούω βινύλιο μιά φορά το μήνα, αλλά όταν γίνεται αυτό μπορεί να κατέβουν και 40 δίσκοι από τα ράφια.
Όμως είναι υλικό, που είναι δεμένο με το dna, υλικό που ακόμα και οι γρατσουνιές έχουν υπόσταση και τις ψάχνει το αυτί.

Το project 2 το έχω ακούσει σε 2 καλοστημένα συστήματα και έπαιζε αξιοπρεπέστατα.
Αν και θεωρώ ότι ένα TD 160 δεύτερο χέρι ίσως το ξεπεράσει άνετα.

Αν με ρωτήσεις σήμερα αν θα αγόραζα κασετόφωνο θα σου απαντούσα ναι.
Επειδή έχω σε μια βαλίτσα πολλές κασέτες από τότε.
Αν φύγουν οι κασέτες, δεν με ενδιαφέρει να αγοράσω κασετόφωνο.
το spotify παίζει καλύτερα και δεν κουράζομαι σήκω κάτσε.


Επίσης να πω πως προσυπογράφω πλήρως και όλα τα παραπάνω!
 
Από τότε που τα φόνο στεητζις γίνανε ξεχωριστές συσκευές... ξαφνικά θέλεις ένα κάρο παρερφενάλια... και λεφτά... για να 'κούσεις έναν δίσκο.
 
πραγματικά ευχαριστώ θερμά όσους ασχολούνται και θα επανέλθω με νέα δεδομένα το απόγευμα.
 
"Όμως είναι υλικό, που είναι δεμένο με το dna, υλικό που ακόμα και οι γρατσουνιές έχουν υπόσταση και τις ψάχνει το αυτί."

@supersonic: Μεστό σαν στίχος από ποίημα του Αναγνωστάκη. Grazie.

@bower: Αξίζει να το προσπαθήσεις. Εγώ ακούω με ένα Technics SL1210 MK5 με σίγουρα κακορυθμισμένα κεφαλή και βραχίονα, αλλά... δες το στίχο από πάνω :)
 
Απάντηση: Re: vinyl Poll: leave or stay ?

Aν δεν εχεις το βινυλιο στο "αιμα" σου, καλυτερα να μενουμε στα συγχρονα. Βεβαια, καποιος μπορει να "αποκτησει" βινυλιο ωστε να "μαθει" τον ηχο του, μα συντομα θα τον αφησει, περισσοτερο χαριν της ευκολιας του ψηφιακου, ακομη κι αν εχει τα οικονομικα μεσα να υποστηριξει τον αναλογικο ηχο. Οπως και να το κανουμε η "παιδεια" παιζει ρολο (εξαιρουνται οι αρρωστοι μηχανακηδες!). Ναι, το βινυλιο εχει πιο "ανθρωπινο" ηχο, που ενα ψηφιακο της αγορας δεν τον φτανει, αλλα ποσο χρημα απαιτειται για να "νοιωσεις" αυτην την διαφορα; Στο αμεσο μελλον θα επιλεξω να αγοραζω εταιρικα ψηφιακα υψηλης αναλυσης (τα "κατεβασμενα" στερουνται ποιοτητας), που με ενα καλο ντακ ειμαι βεβαιος οτι θα εχω το +95% της ακουστικης ποιοτητας του βινυλιου. Και η οικονομικη "επενδυση" δεν θα ειναι...θανατερη (αφηστε που ειναι αδυνατη σημερα) αλλα και η απολαυση αρκετη ωστε να με...παρηγορει για το χαμενο (και αγνωστο) 5% αυτης.


Ομως τον ηχο του βινυλιου τον ζηλευω: σημερα καναμε ακροαση βινυλιων και cd (οχι άυλα) σε φιλο με πολυ καλο συστημα, και η διαφορα ηταν εμφανης - αλλα και η οικονομικη τοιαυτη! Βεβαια σε αντιστοιχη ακροαση σε αλλο συστημα οπου τα (πολυ) καλα στοιχεια του ηταν ηχεια και ενισχυτης, ενω το πικαπ του μετριοχαμηλοτάτου επιπεδου, το αποτελεσμα ηταν...αστα να πανε! Αρα...χρημα!!!
 
Λόγοι για να πας σε βινύλιο είναι μια μεγάλη δισκοθήκη, η αγάπη για το βινύλιο, το πιο γλυκό κατά κανόνα άκουσμα του αναλογικού, κ.α.
Το αν θα το κάνεις είναι υποκειμενικό.
Προσωπικά έχω γυρίσει σε άυλη μορφή περί των 900 cd, αλλά όταν έχω κέφι κ όρεξη για μουσική, τότε ακούω βινύλιο.
Γούστα είναι αυτά.
Στα αναλογικά μπορείς να βρεις πολύ καλές επιλογές σε μεταχειρισμένα.
Μάλιστα μπορείς να κάνεις πολύ καλούς συνδυασμούς, πλατό, βραχίονα, προενισχυτή, κεφαλή, κτλ.
 
Κατ'αρχήν να ευχαριστήσω και πάλι όσους μπαίνουν στον κόπο να απαντήσουν και να τονίσω ότι δεν έχω καμία διάθεση αντιπαράθεσης, δεν ξέρω αν βγήκε πουθενά και τέτοιο. το πληκτρολόγιο είναι ύπουλο... Απλά γνώμες ζητάω.
Λοιπόν στο θέμα μας!
Έφαγα το χθεσινό βραδάκι επανελέγχοντας το πικάπ γιατί δεν μπορούσα να χωνεψω ότι το προτζεκτ είναι καυσόξυλα ούτε ότι αυτό που ακούγεται είναι η νορμα.
Βγήκαν προτρακτορας, μεγεθυντικός φακός φώτα για να διαπίστωσα ότι υπήρχε απόκλιση της βελόνας. Αν και η διαφορά ακουγόταν και με μεταμεσονυχτια ακρόαση, επιβεβαιώθηκε σήμερα. Πολύ πολύ καλύτερο σκηνικό. Δεν ξυνει, δεν τσιριζει, έμειναν λίγα σ.
Τώρα μάλιστα ακούω τα σαξόφωνα του final cut και μπορώ να πω ότι επιτέλους ακούω τουλάχιστον αυτό που θα έπρεπε να ακούω για τα λίγα χρήματα που κοστίζει η βελόνα κ το phono.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και σήμερα ήρθε η ψυχρολουσια της χθεσινοβραδυνης παραγγελίας :


"Thank you for your order.

SAS stylus is currently crowded of its schedule of production and the shipping date is to be delayed.
It takes about 5~7 weeks before shipping."
Ήμαρτον ας το έγραφαν τουλάχιστον στο σαιτ.
 
Ειδες που ολα πηγαν καλα? Δεν ηταν φυσιολογικο το προτζεκτακι να ηταν αχρηστο (τον ορο καυσοξυλα δεν θα τον σχολιασω καν).
 


Εδώ και καιρό προειδοποιώ σε διάφορα νήματα για τους κινδύνους που ελλοχεύουν απο την παραπλάνηση φίλων οτι με λίγα λεφτά θα πάρουν ήχο αξιώσεων απο πικάπ.. και ούκ ολίγες φορές έχω φάει πέτρες και απο συμφορυμίτες, μέχρι και ψηφιακό ταλιμπάν με έχουν πεί παρ'ότι συντηρώ μεγάλη δισκοθήκη και δύο πικάπ...

Ήχο αξιοπρεπή με λίγα λεφτά ναι - αξιώσεων ούτε για πλάκα.. για ήχο αξιώσεων ξεκινάμε απο το ενα χιλιάρικο για πλατώ κεφαλή (ή λίγο πάνω απο τα μισά νε έξυπνες μτχ αγορές) και βλπεπουμε..

Εάν κάποιος έχει 1200 βινύλια όπως εγώ τα οποία έχει μαζέψει απο την εφηβεία του ένα ένα και αντέχει οικονομικά ή έχει εήδη εξοπλισμό όπως εγώ τότε αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί (αν και αν μπορούσα να τα πουλήσω όσο θέλω θα το έκανα χωρίς τύψεις..) Με συλλογές των 50 - 100 δίσκων τότε μόνο για πλάκα = χαμηλό budget αξίζει να ασχοληθεί κανείς εκτός αν του έχει μείνει και κανένα rega απο τα παλιά..

Όπως και να έχει όμως το βινύλιο κοστίζει και έχει μπελά (πλυντήρια, ζυγαριές, κεφαλές, προτράκτορες κλπ) συν το κόστος των βινυλίων που συνήθως για τα καλά κομμάτια τσούζει αρκετά..

Απο την άλλη με ένα χιλιάρικο αγοράζει κανείς ένα τούμπανο ντάκ και ακούει (πολύ σύντομα απο το TIDAL) ότι του κατέβει σε ποιότητα καλύτερη απο αντίστοιχου κόστους πικάπ χωρίς να κλέβει με παράνομο κατέβασμα και χωρίς να ταλαιπωρείτai με 15 ευρώ τον μήνα (οι φίλοι του ποδοσφαίρου πληρώνουν και παραππανω για την αντίστοιχη υπηρεσία στα αθλητικά..)

Οπότε να αποχωρήσεις;

Άν έχεις πάνω απο 300 δίσκους που αξίζουν και τους πονάς και άν το λέει η ψυχούλα σου να ασχοληθείς και να ξοδέψεις κατιτις.. τότε όχι αλλα αν έχεις λιγότερους και έχεις ξενερώσει τότε αποχώρησε γιατι απλά χάνεις τον χρόνο σου..
 


Εδώ και καιρό προειδοποιώ σε διάφορα νήματα για τους κινδύνους που ελλοχεύουν απο την παραπλάνηση φίλων οτι με λίγα λεφτά θα πάρουν ήχο αξιώσεων απο πικάπ.. και ούκ ολίγες φορές έχω φάει πέτρες και απο συμφορυμίτες, μέχρι και ψηφιακό ταλιμπάν με έχουν πεί παρ'ότι συντηρώ μεγάλη δισκοθήκη και δύο πικάπ...

Ήχο αξιοπρεπή με λίγα λεφτά ναι - αξιώσεων ούτε για πλάκα.. για ήχο αξιώσεων ξεκινάμε απο το ενα χιλιάρικο για πλατώ κεφαλή (ή λίγο πάνω απο τα μισά νε έξυπνες μτχ αγορές) και βλπεπουμε..

Εάν κάποιος έχει 1200 βινύλια όπως εγώ τα οποία έχει μαζέψει απο την εφηβεία του ένα ένα και αντέχει οικονομικά ή έχει εήδη εξοπλισμό όπως εγώ τότε αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί (αν και αν μπορούσα να τα πουλήσω όσο θέλω θα το έκανα χωρίς τύψεις..) Με συλλογές των 50 - 100 δίσκων τότε μόνο για πλάκα = χαμηλό budget αξίζει να ασχοληθεί κανείς εκτός αν του έχει μείνει και κανένα rega απο τα παλιά..

Όπως και να έχει όμως το βινύλιο κοστίζει και έχει μπελά (πλυντήρια, ζυγαριές, κεφαλές, προτράκτορες κλπ) συν το κόστος των βινυλίων που συνήθως για τα καλά κομμάτια τσούζει αρκετά..

Απο την άλλη με ένα χιλιάρικο αγοράζει κανείς ένα τούμπανο ντάκ και ακούει (πολύ σύντομα απο το TIDAL) ότι του κατέβει σε ποιότητα καλύτερη απο αντίστοιχου κόστους πικάπ χωρίς να κλέβει με παράνομο κατέβασμα και χωρίς να ταλαιπωρείτai με 15 ευρώ τον μήνα (οι φίλοι του ποδοσφαίρου πληρώνουν και παραππανω για την αντίστοιχη υπηρεσία στα αθλητικά..)

Οπότε να αποχωρήσεις;

Άν έχεις πάνω απο 300 δίσκους που αξίζουν και τους πονάς και άν το λέει η ψυχούλα σου να ασχοληθείς και να ξοδέψεις κατιτις.. τότε όχι αλλα αν έχεις λιγότερους και έχεις ξενερώσει τότε αποχώρησε γιατι απλά χάνεις τον χρόνο σου..

Ένα ακόμη πολύ ωραίο ποστ.
Το σκεπτικό μου είναι να μετατρέψω την αγορά Cd σε αγορά δίσκων αλλά να παίζει το άτιμο.
Και προφανώς και είμαι διατεθειμένος να κάνω αυτή τη μετατροπή και με το κόστος που συνεπάγεται και χωρίς next στο τηλεκοντρόλ υπό την προϋπόθεση όμως που έθεσα.
με spotify έχω βρει την ψηφιακή μου υγεία οπότε δεν βρίσκω νόημα να αγοράζω πλέον Cd αλλά δεν θέλω να χάσω την επαφή μου με τη μουσική.
το spotify παίζει ενώ κάνω κάτι αλλο. Ενώ όταν βάζω ένα δίσκο, θα καθισω να ακούσω μουσική.
Τέλος πάντων η κατάσταση ως έχει τώρα θεωρώ ότι μου επιτρέπει να αγοράσω με ηρεμία αγαπημένα καινούργια άλμπουμ (2 φορές την έχω πατήσει με μτχ) και να δω πως θα με πάει στην πορεία που ήταν και ο αρχικός στόχος. Τι πιο ωραίο πάντως από μια συλλογή δίσκων...
 
Απάντηση: Re: vinyl Poll: leave or stay ?

Είναι πολύ ωραία η συλλογή η πτανα, όντως!

Εγώ γουστάρω ακόμα και την μυρωδιά όταν ανοίγω το ντουλάπι...
Δεν θα πουλούσα το παραμικρό κι έχω ακόμα κι ένα Discoteken Hits που από κάποιο πάρτι ξέμεινε προφανώς.
Ούτε καν αυτό!
 
Γιατι αυτο
http://www.ebay.com/itm/Thorens-TD-...626?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4191befeca
Παιζει καλυτερα απο αυτο;
View attachment 113280


Λογω αναρτησης;


Δεν ειναι σίγουρο οτι παίζει καλύτερα .Εχω ας πούμε το 160 mk2 δεν είχε τρομερές διάφορες απο το dual 505 κατα μια άποψη δε το 505 παίζει καλύτερα .Αν θέλει κανεις να ακούσει καλο ήχο απο το βινύλιο πιςτευω οτι ξεκινά απο το phono stage. απο τότε που πήρα το trichord Dino δεν είχα πρόβλημα με πικαπ .
 
να πω και γω με την σειρά μου οτι αξίζει να μείνεις. και κρατάω μία σου φράση μόνον "το spotify παίζει ενώ κάνω κάτι αλλο. Ενώ όταν βάζω ένα δίσκο, θα καθισω να ακούσω μουσική"

τα πες όλα και αν ειλικρινα το πιστεύεις αυτό τότε συνεχίζεις.

Και γω ξεκίνησα τώρα το βινύλιο με αρκετά χειρότερο πικάπ (debut carbon, om10) και με το ενσωματωμένο phono stage του ενισχυτή μου και απλά το μόνο που με ξένισε ήταν κάτι σσσ που άκουγα τα οποία όταν έφερα καποιον φίλο που άκουγε χρόνια βινύλια γέλαγε που τα παρατηρούσα.
Είναι θέμα "εκπαίδευσης" αυτιού. Εγώ προσωπικά πάντα με cd άκουγα και όταν άκουσα βινύλιο πρώτη φορά με ξένισε το γεγονός του μικρού θορύβου το οποίο είναι που λέμε και στα ελληνικά "it comes with the territory".

Πάντως 1000% κάτι παίζει στο στήσιμο (αν και μάλλον το λύσες το πρόβλημα) γιατί εγώ με σημαντικά χαμηλότερο κόστος ακούω αξιοπρεπώς με βαθύ αναλογικό ήχο και σε μερικές περιπτώσεις παίρνω καλύτερο ήχο σε βινύλιο παρά σε cd. Πιο γεμάτο, πιο ωραία μπάσα, πιο ωραία ντραμς.

Επίσης παίζει ρόλο η ηχογράφηση, παραγωγή κτλ, τα 180 ή 80 γρ δε λένε τίποτα. Αν η παραγωγή σε βινύλιο είναι καλή για μένα είναι απλά καλύτερη από το αντίστοιχο ψηφιακό. Τόσο απλά.
Επίσης, θέλει μεράκι η ενασχόληση, κάτι το οποίο έχεις, οπότε συνεχίζεις :)
 
οι απαντήσεις που "ήθελα" να πάρω μπας και μπορέσω να βοηθήσω δεν είναι (δεν ήθελα να είναι)
"<100" ή
"τα τέστ γίνονται με καινούργιους δίσκους"
ούτε
"δεν τα έχω ακούσει σε άλλο σύστημα αλλά είμαι σίγουρος ότι αν θα τα άκουγα...."

να τα πάρουμε από την αρχή
1. <100 για μένα μπορεί να σημαίνει 20 (μπορεί βέβαια και 99) αλλά όπως και νάχει είναι λίγοι για να ασχοληθείς σήμερα εξ αρχής με βινύλιο ή παράλληλα.
Οι δίσκοι που πρέπει να έχεις για να το κάνεις (διότι θεωρώ ότι δεν ξεκινάς ένα πρωινό λέγοντας θα ακούσω βινύλιο. Πρέπει να έχεις ζήσει την εποχή του, για να δεις ΑΝ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ Μ ΑΥΤΟ όχι αν θα αρχίσεις) πρέπει να είναι βασικοί οι δίσκοι μιας ζωής: αυτοί που αγόρασες μεγαλώνοντας και απολαμβάνοντας το μέσο.
Διότι γενικά το βινύλιο είναι μια μηχανική αναπαραγωγή που σαν αλυσίδα πρέπει να έχει όλους τους κρίκους σε μεγάλο βαθμό λειτουργικότητας αλλά και κατανόησης από τον χρήστη. Όταν ακούω "πήγα το πικάπ στο κατάστημα για ρύθμιση" αυτό σημαίνει για μένα "αυτός δεν πρόκειται ποτέ να εκτιμήσει βινύλιο και ούτε το εκτίμησε ποτέ"
Αρα αν έχεις 99 δίσκους με τους οποίους μεγάλωσες μέχρι σήμερα, στην πορεία αγόραζες και κασέτες, μετά dat ή dcc μετά cd και μετά mini disk και μετά mp3 και σήμερα spotify, είναι υπέρ αρκετοί (ακόμα και 50 να είναι) για να επενδύσεις το ποσό που θέλεις και ΝΑΙ να κάνεις το πικάπ να τους παίξει στο 95% των δυνατοτήτων τους. Αν τους δίσκους αυτούς τους πήρες με τη λογική "θα αγοράσω πικαπ και φέρε και 50 δίσκους για να ακούω" πριν από 5 χρόνια....ξέχνα το. (ξέρω τουλάχιστον 4-5 άτομα που το έκαναν και ...μετάνοιωσαν)

2. Δεν ρωτάω αν είναι καινούργιοι. Ρωτάω αν οι δίσκοι έχουν αξιόλογη ηχογράφηση που να κάνει το μέσο να κελαηδάει. Είτε είναι ecm, είτε speaker's corner, είτε GRP, είτε sheffield labs, είτε DG, είτε columbia ΕΜΙΑΛ, είτε minos matsas ή panivar.
Διότι υπάρχουν δίσκοι που αναδεικνύουν το μέσον είτε είναι decca είτε panivar.
Εχω δίσκους από το 1972 που είναι οργωμένοι από κεραμικές κεφαλές, ελληνικές κόπιες που παίζουν καλύτερα από remasters 30ετίας σε 180 pure vinyl....

3. Μόνο αν ακούσεις σίγουρα τον ίδιο δίσκο σε καλό σύστημα θα γνωρίζεις τι να περιμένεις από αυτόν.

Δυστυχώς το βινύλιο ταιριάζει σε ελάχιστους late adopters.
Να σου πω τι κάνω εγώ έχοντας ζήσει με βινύλιο από τα 5 μου όταν έβαζα τους δίσκους του πατέρα μου στο πλατώ και από επάνω τα αυτοκινητάκια μου για να δω πως γυρίζουν και έχοντας ακόμα αυτούς τους δίσκους και τους ακούω....
Αγοράζω δίσκους LP συστηματικά από το 1972 και 45άρια από το 1969 σχεδόν....
Κάθε δίσκος έχει την ιστορία του πέρασε από διάφορα πικαπ αγορασμένα με μαθητικά χαρτζηλίκια και δώρα παππούδων και αγοράζονταν τακτικά από τότε μέχρι και σήμερα (τον τελευταίο τον αγόρασα περσι) για πολλά χρόνια παράλληλα μετά το 1989 που πέρασα στο cd.
Αν και αγόρασα ξανά και ξανά τους ίδιους δίσκους βινυλίου σε cd, διατηρώ σημαντικό αριθμό γύρω στα 2/3 της δισκοθήκης μου ΜΟΝΟ ΣΕ ΒΙΝΥΛΙΟ. Δυστυχώς αγοράζοντας δίσκους σε cd πολλές φορές σημαίνει νίκη του ψηφιακού, έστω και υποδεέστερου, νίκη του καναπέ και του τηλεχειριστήριου.
Πάντα (επί πολλά χρόνια γύρω στα 20) είχα αναλογικό ριγκ στα όρια αυτού που λέμε μπατζετ αγορά, στρεσσαρισμένο σε τομείς, όπως καλύτερη κεφαλή, καλύτερος βραχίονας. Ποτέ δεν πέσανε λεφτά με τη μία. Και πάντα απολάμβανα αυτό που είχα χωρίς προβληματισμό. Τόσο μπορούσα, τόσο άκουγα.
Επίσης παραδόξως η πιό σοβαρή επένδυση στα αναλογικά μου έγινε τα τελευταία 10 χρόνια όταν πιά ήδη είχε χτιστεί ψηφιακή δισκοθήκη και είχα να αγοράσω βινύλιο πολλά χρόνια.
Και αυτό έγινε επενδύοντας σε mc, (χρόνια είχα ΜΜ) phono stage. Όσο περνάει ο καιρός και όσο λιγότερους δίσκους αγοράζω τη χρονιά τόσο περισσότερη επένδυση γίνεται... Πριν 3-4 χρόνια επένδυσα σε dynavector D3 και μόλις πέρσι έκατσα και έφτιαξα phono stage με υλικά μόνο που κοντέψανε να φτάσουν όσο το project που λες...
Σήμερα μπορεί να ακούω βινύλιο μιά φορά το μήνα, αλλά όταν γίνεται αυτό μπορεί να κατέβουν και 40 δίσκοι από τα ράφια.
Όμως είναι υλικό, που είναι δεμένο με το dna, υλικό που ακόμα και οι γρατσουνιές έχουν υπόσταση και τις ψάχνει το αυτί.

Το project 2 το έχω ακούσει σε 2 καλοστημένα συστήματα και έπαιζε αξιοπρεπέστατα.
Αν και θεωρώ ότι ένα TD 160 δεύτερο χέρι ίσως το ξεπεράσει άνετα.

Αν με ρωτήσεις σήμερα αν θα αγόραζα κασετόφωνο θα σου απαντούσα ναι.
Επειδή έχω σε μια βαλίτσα πολλές κασέτες από τότε.
Αν φύγουν οι κασέτες, δεν με ενδιαφέρει να αγοράσω κασετόφωνο.
το spotify παίζει καλύτερα και δεν κουράζομαι σήκω κάτσε.
Ολη η πεμπτουσία σε δυο παραγράφους.. Ηταν απολαυση η απάντηση του υπερηχα!
 
O Supersonic με κάλυψε σε κάποιο ποσοστό. Πηγαινοφέρνω 30 διαφορετικούς δίσκους κάθε μήνα (από το εξοχικό) στο σπίτι που μένω τώρα. Λατρεύω αυτή την ταλαιπωρία.
Ενώ έχω καλούτσικο συστηματάκι, η νέα πραγματικότητα έχει επιβάλλει σύστημα βιβλιοθήκης και λίγες ώρες ακρόασης. Ακούω από το phono ενός SCOTT 299 (1958 κατασκευή), με μία acutex και ένα mk2 για ευκολία. Φίλε μου μαγεία (γιατί ακούω τις μουσικές μου). Αδιαφορώ πλήρως για το αν είναι καλή η ηχογράφηση ή αν το μπάσο κατεβαίνει στους 40 κύκλους. Έχω μεγαλώσει με βινύλια και θα εξακολουθήσω να αγοράζω τις μουσικές που γουστάρω. Ποτέ δεν μπήκα σε τέτοιο δίλημμα cd ,άϋλο ή βινύλιο. ΟΛΑ ΜΕΣΑ.
Το κόλπο είναι να ακούς τις μουσικές που αγαπάς με αξιοπρέπεια.
Η βοήθεια των φίλων που σου απάντησαν σημαντική. Υπάρχουν λύσεις χωρίς τρελά ποσά για αυτήν την ηχητική αξιοπρέπεια που συχνά λέω. Κάποιες ήδη έχουν γραφτεί.
Το πικάπ έχει τρελό hype αυτή την εποχή. Αν πρόκειται γι αυτό, το παρατάς χθες. Αν γουστάρεις τη μυρωδιά του βινυλίου, βουρ...
 
Η γνωμη μου ηταν παντα οτι αν καποιος αγαπα το πικαπ πραγματικα, ακομα και χωρις ουτε ενα δισκο, μπορει να ξεκινησει και τωρα.
Οταν λεω να το αγαπα πραγματικα εννοω να ειναι και ετοιμος να πειραματιστει και να ταλαιπωρηθει και να πποχωρα με ταχυτητες που του επιτρεπουν τα οικονομικα του.
Πικαπ πολλα, δισκοι πολλοι.
Συμφωνω με τον Δημητρη,οτι ολα τα μεσα μπορουν να συνυπαρχουν.
 
Σχετικό άσχετο , κατέβηκε κανείς Γκάζι το ΣΚ ? Είχε "vinyl is back" παζάρι . Πρώτη φορά πήγα πιο πολύ από περιέργεια, όχι ότι περίμενα να βρω προσφορές . Πολύς κόσμος , σε ενοχλητικό ίσως βαθμό (τουλάχιστον σήμερα το απόγευμα) . Δυστυχώς οι τιμές παραμένουν απλησίαστες και "ακατανόητες " σε όσους δεν θέλουν να μπουν στην λογική της συλλεκτικότητας .Είδα και κάποιες λίγες επανακυκλοφορίες στα 16-17 σφραγισμένες , πράγμα σχετικά παρήγορο . Δεν μπορώ να καταλάβω όμως γιατί π.χ επανέκδοση του White Album των beattles πρέπει να κάνει 40+ .Προσωπικά , είμαι σε μία φάση που σιγά σίγα χτίζω μια "κλασσική" δισκοθήκη , προτίμησα να πάρω ζελατίνα επανέκδοση το Led zeppelin II 180 γρ παρά να αγοράσω το ίδιο αλμπουμ στα ίδια λεφτά , χιλιοπαιγμένο και σκωροφαγώμενο . Και αυτό θα συνεχίσω να κάνω . Μπορώ μέχρι ένα σημέιο να καταλάβω μια υπεράξια στις original εκδόσεις , στα καινούρια όμως γιατί ?