WB και θόρυβος

Mε φλας είναι και οι δύο. Αλλά φαίνεται οτι μόνο στην μία (στην άσπρη) υπήρχε το "περτικαλί τζελ" .... οπότε εξισορροπήθηκαν οι φωτισμοί.

Αν μιλάς μόνο για το υφασμα κατι γίνεται για να εξισορροπηθούν .... αλλά το φόντο (μαρμαρα) στην κίτρινη ... μόνο με μασκα και αν.
 
Last edited:
Καλό αποτέλεσμα με το .... Rawtherapy που έτυχε να έχω ανοιχτό ...

Ρύθμιση του WB (και στις 2) με spotWB στην αριστερή πλευρά του τραπεζιού που επηρρεάζεται και απο την φλασια και απο τον γενικό φωτισμό κάπως ισορροπημένα ... και ρύθμιση του yellow saturation στο -85,0.

Παρόμοια πρέπει να είναι τα αποτελέσματα σε ACR/LR.

Υ.Γ. ρε τι σου κάνει το φως καμια φορά ... το αφιλτρο φλας έκανε το υφασμα διαφανες !!!!.
 
Ρε παιδια καλες ειναι.
Αλλα δεν ειναι ιδιες. Εχουν αλλα χρωματα. Εσεις τις βλεπετε ιδιες?

Αν τις βαλεις σε ενα slideshow ερχεται μια κιτρινη, μια ασπρη.

Θελω να ασπρισω λιγο την κιτρινη και να κιτρινισω λιγο την ασπρη, ωστε νε ειναι ιδιες.

Απο το λιγο που τις επεξεργαστηκα, δε νομιζω να εχεις προβλημα σε αυτο... να ερθουν δηλαδη πιο κοντα χρωματικα ως προς το WB...ακομα και ως jpg.
 
Καλό αποτέλεσμα με το .... Rawtherapy που έτυχε να έχω ανοιχτό ...

Ρύθμιση του WB (και στις 2) με spotWB στην αριστερή πλευρά του τραπεζιού που επηρρεάζεται και απο την φλασια και απο τον γενικό φωτισμό κάπως ισορροπημένα ... και ρύθμιση του yellow saturation στο -85,0.

Παρόμοια πρέπει να είναι τα αποτελέσματα σε ACR/LR.

Υ.Γ. ρε τι σου κάνει το φως καμια φορά ... το αφιλτρο φλας έκανε το υφασμα διαφανες !!!!.

Εννοείται τα bold αφορούν την "κιτρινιάρα".

Πάντως υπάρχουν και κάποια καμένα λευκά που ίσως είναι παραγωγο του "sharpness = hard" και με raw θα σωζόταν.
 
Να επαναφέρω το ζήτημα του WB και του θόρυβου, με την ευκαιρία κάποιων προβλημάτων που μου προέκυψαν:
Σε κάποιες φωτογραφίες λουλουδιών σε λευκό φόντο με φυσικό φωτισμό, μου προέκυψε θέμα, δηλαδή όταν φωτιζόταν σωστά το λουλούδι, το φόντο γκριζάριζε, όταν έπιανα το λευκό, το λουλούδι ήταν υπερφωτισμένο. Δούλεψα το bracketing γλυκά, με βήματα 0,3ev και εν συνεχεία προσπάθησα να διορθώσω το WB με βάση το λευκό φόντο, αλλά τότε μου έβγαλαν υπερέκθεση στο λουλούδι + θόρυβο (φυσικό αφού "ανοίγοντας" μια υποεκτεθιμένη φωτογραφία, πήζεις στο θόρυβο). Όλα αυτά σε raw, το οποίο δεν δείχνει να βοηθάει πολύ στην συγκεκριμένη περίπτωση. Στο επόμενο session θα δοκιμάσω υπερέκθεση στα όρια του καψίματος, και θα έχω προμηθευτεί και καπάκι φακού WB, και βλέπουμε...

Εννοείται, ότι κάθε συμβουλή αναμένεται με προκαταβολικά ευχαριστήρια :smile:
 
Ξέχασα να ρωτήσω, ποιό πρόγραμμα αποθορυβοποίησης δουλεύετε (plug-in, αυτόνομο, στον raw editor)?
 
Η λύση με τον λιγότερο σαματά θα ήταν να συνθέσεις με μάσκα τις δυο διαφορετικές εκθέσεις στο photoshop και να τελιώνεις νομίζω.
Τώρα καθαρά θεωρητικά αν ήθελες να το πετύχεις SOOC ίσως με κάποιο πράσινο (?) φίλτρο που θα έκοβε λίγο φωτεινότητα απο το λουλούδι επιτρέποντας σου έτσι να υπερεκθέσεις για το λευκό φόντο. Το κόκκινο στα λουλούδια γενικά είναι χρώμα που κλιπάρει εύκολα και θέλει προσοχή. Μία άλλη λύση να κατεβάσεις το saturation αρκετά χαμηλά (αν έχει και ξεχωριστό μόνο για το κόκκινο ακόμα καλύτερα) ώστε να έχει περιθώριο να ανέβει η έκθεση κάπως.
Περίμενε μήπως έχει κάποιος (Ηλία?) καμιά καλύτερη ιδέα βέβαια
 
Η μάσκα όμως για να έχει ακρίβεια και να είναι χωρίς "γρέζι" στο 1:1, πως γίνεται? Θέλει γραφίδα, ή υπάρχει κάποια τεχνική, plug in κ.λ.π.?
 
Αν "κόψεις" το περιθώριο μέσα στο λουλούδι στο οποίο η διαφορά δεν είναι τοσο μεγάλη δεν θα φαίνεται. Αν δουλέψεις με μικρό πινέλο και με προσοχή δεν χρειάζεται να μπαίνεις σε διαδικασία με το pen tool.
 
Εχουμε καμμια αναφορα/γνωση αν εκτος απο το WB επηρεαζει τον θορυβο (σε ληψη RAW) και η ρυθμιση του χρωματικου προφιλ?

Δοκιμασα προχθες κατι νυχτερινες ληψεις με ολα τα ρυθμιστικα στο 0 (sharpness, saturation, colortone, contrast) και -αν δεν εχει ανεβει η μυωπια μου- νομιζω οτι εχω πολυ λιγοτερο θορυβο απο οτι ειχα συνηθως...!!!! Αν βλεπετε κατι διαφορετικο (δεδομενου του μικρου μεγεθους και της συμπιεσης) στις τρεις που ανεβασα τελευταια (δυο χριστουγεννιατικες και μια νυχτερινη) πειτε μου... δεν εχω κανει εξτρα αποθορυβοποιηση σε καμμια... μονο το 2/20 του dpp και σε μια το χαμηλωσα κιολας στο 1/20...

Επισης ηταν (αν θυμαμαι καλα) σε ενδιαμεσα iso και οχι κανονικα που ισως χαλανε περισσοτερο το θορυβο...
...και δεν ειχα uniWB που ισως θα βοηθουσε επισης...

Αλλα περισσοτερο με ενδιαφερει αν υπαρχει περιπτωση να επηρεαζουν τα color profils τον θορυβο στο raw...
 
Last edited:
Στην ίδια λογική με το WB,
οσο μεγαλύτεροι είναι οι συντελεστές για να γίνει ο χρωματισμός μετασχηματισμός απο τα raw δεδομένα σε RGB (αυτό που κάνουν τα προφιλ *.dcp της Adobe Neutral, Faithfull κλπ) τόσο πιο εμφανής γίνεται ο θόρυβος. Κυρίως χρωματικός. Δες για την 40D τον πινακα 3Χ3 Κάτω δεξιά.
 

Attachments

  • Coloresponce40D.jpg
    Coloresponce40D.jpg
    132.8 KB · Views: 27
Πολυ κατατοπιστικος ο πινακας, αλλα... δεν καταλαβα τιποτα...!!! ετοιμασου για σεμιναριο απο κοντα τις γιορτες...

Μενω στο οτι καλο κανει, κακο δεν κανει (να τα εχω ολα στο μειον) ασχετα αν τραβαω σε raw... και οτι δεν εχω πολλη μυωπια ακομη...
 
Το πιο απλο που μπορείς να καταλάβεις είναι:

Αν τα πίξελ RGB της μηχανής αντιστοιχούσαν ακριβώς στα RGB του sRGB όλοι οι διαγώνιοι συντελεστές θα ήταν 1 και όλα τα υπόλοιπα μηδεν. Τώρα για να πάρεις σωστό χρώμα πρέπει να πολλαπλασιαστούν με τον συντελεστή. Κάθε τέτοιος πολλαπλασιασμός αυξάνει και τον θόρυβο όπως γίνεται και με το WB αλλά και με saturation, sharpness, contrast κλπ.

Οι ρυθμίσεις που λές (όλα στο μείον) δεν επηρρεάζουν το RAW εκτος και αν χρησιμοποιείς DPP που τις διαβάζει και τις εφαρμόζει αυτόματα. Το μόνο που μπορεί να επηρρεάσουν είναι την απόφαση της μηχανής για διαφραγμα-ταχύτητα στα αυτόματα προγράμματα.

Λέγοντας χρωματικό προφίλ κατάλαβα ενα απο τα neutral, portrait, Landscape κλπ. Τα οποία και αυτά επηρρεάζουν ανάλογα με τι συντελεστές έχουν στο πίνακα 3Χ3. Π.χ. το Landscape ενισχύει το πράσινο και το μπλέ, το Portrait ενισχύει το κόκκινο.

Πάντως η 40D επηρρεάζεται ως προς τον θόρυβο πολύ λιγο απο αυτά τα προφίλ.

Αυτή η συζήτηση με οδηγεί σε σκέψεις. Η επεξεργασία των RAW οταν πρόκειται να πάμε σε ασπρόμαυρη παρουσίαση αξίζει να γίνει με ειδικό τρόπο δηλ. χωρίς χρωματικό προφίλ και χωρίς WB ώστε να πάρουμε τον ελάχιστο θόρυβο. Ακόμη και η εξαγωγή θα είναι καλό να γίνει χωρίς χρωματικό χώρο (sRGB, ProPhoto ...) τελείως γραμμικά ή μόνο με gamma=2.2. Mε ανάβεις φωτιές ....

Η πράσινη εκκλησία σου είχε μπόλικο θόρυβο κρυμμένο στην μαυρίλα του ουρανού όπου εξαφάνισες κάθε λεπτομέρεια απο τα σύννεφα. Και banding δηλ. οριζόντιες γραμμές ....