Υλικό κατασκευής καμπίνας ηχείων

:grinning-smiley-043

Έτσι για να φτιαχτείς και εσύ, για ρίξε μια ματιά σε ένα νέο thread στη
Hi-end, θα ήθελα τις προτάσεις σου!

Αλήθεια τι μεγάφωνο χρησιμοποιήσες?
 
Το μεγάφωνο είναι επαγγελματικό.
Μάρκα BUGERA.
Σαν ανταλλακτικό κοστίζει 104 ευρώ το ένα.
Παλαιότερα ήταν τοποθετημένο (μανίσιο) στις μπασσοκαμπίνες μου της Behringer αλλά το έβγαλα και έχωσα 4 8ιντσα AUDAX.
Τα λίτρα ταίριαζαν ακριβώς και τα AUDAX έπαιξαν καλύτερo μπάσσο από το BUGERA.
Έλα όμως που μου ήρθε ή έμπνευση να τα δοκιμάσω ως μιντ ανοικτής μπάφλας...
Ευτυχώς που δεν πουλήθηκαν... γιατί τα είχα βγάλει στην σέντρα στις αγγελίες μας.

Πάω στην Hi_end και αν μπορώ θα βοηθήσω.
 
Άμα έχεις διάθεση για παιχνίδι, Ψάξε για Celestion σειρά K-12.
Το έχω δοκιμάσει σε παρόμοια φάση και έπαθα την πλάκα μου!
 
mid? κι εγώ έτσι όπως το είδα μια σταλιά, νόμιζα ότι το είχανε για tweeter :grinning-smiley-043
 
Λίγο το ξεσκίσαμε το θέμα αλλά ο Στέργιος είναι καλό παιδί!

Παιδιά όλα καλά αλλά υπάρχουν και προβληματάκια...
Ένα βασικό είναι όπως πάντα ο χώρος.
Τώρα που έχομεν και εξ' οπισθίων ακτινοβολία..., σε μεγάλες εντάσεις... θέλει ο χώρος να γίνει λίγο πιο "κουφός"... πίσω από τα ηχεία.
Τέσπα αυτό λύνεται στο χώρο μου σχετικά εύκολα.
Και θα παλευτεί.
Φυσικά προέχει να γίνει η μπάφλα και μετά τα υπόλοιπα, αν δεν εξαλειφθούν μ' αυτή.

Να επισημάνω πως αυτά τα πράγματα χωρίς τα μαραφέτια που λέγονται ενεργά κρος, είναι δύσκολο να επιτευχθούν.
Θαρρώ πως η υπομονή των περισσοτέρων θα εξαντληθεί σε εξομοιώσεις και μετά σε βάλε-βγάλε αντιστάσεων και πυκνωτών ενός παθητικού κρος.
Καλά είναι όσοι είναι βλαμμένοι μαστροχαλαστές ηχείων σαν και του λόγου μου, να προμηθευτούν ένα ενεργό για να παίζουν.
Μαθαίνεις πολλά και γρήγορα!
Είναι σα να κοιτάς ένα αντικείμενο σε φωτογραφία σε σύγκριση με του να το κοιτάς ζωντανό μπροστά σου.
Έχει διαφορά...
Αφήστε που εκπαιδεύεσαι και πιάνεις διαφορές μισού ντιμπί...
 
Re: Απάντηση: Υλικό κατασκευής καμπίνας ηχείων

Λίγο το ξεσκίσαμε το θέμα αλλά ο Στέργιος είναι καλό παιδί!

Παιδιά όλα καλά αλλά υπάρχουν και προβληματάκια...
Ένα βασικό είναι όπως πάντα ο χώρος.
Τώρα που έχομεν και εξ' οπισθίων ακτινοβολία..., σε μεγάλες εντάσεις... θέλει ο χώρος να γίνει λίγο πιο "κουφός"... πίσω από τα ηχεία.
Τέσπα αυτό λύνεται στο χώρο μου σχετικά εύκολα.
Και θα παλευτεί.
Φυσικά προέχει να γίνει η μπάφλα και μετά τα υπόλοιπα, αν δεν εξαλειφθούν μ' αυτή.

να πώ τότε μια ισως παλαβή ιδέα? Αντί να μπουν μονωτικά στους πισω- πισω_πλαινους τοιχους, θα μπορουσε να γίνει ενα "κουτί" από μονωτικά, χωρίς ξύλο. Δηλαδή στα ακρα της μπάφλας, να προσαρμοστεί ενα πχ συρματοπλεγμα ημικυλινδρικου σχήματος, στο οποίο θα μπορουν να προσαρμόζονται ευκολα και γρήγορα διαφορα μονωτικά, οπως ρικοφόν, ακρυλική βάτα, μαλλι αρνιού, υαλοβάμβακας (προσωρινά και με προφυλαξεις = μασκα & γαντια ) η οτιδήποτε άλλο σκαρφιστείς, σε όση ποσότητα και πάχος θέλεις. Ετσι θα περιορίζεις την πισω ακτινοβολία κατά βούληση με γρήγορο τρόπο και λιγα υλικά.

Τώρα αυτό μαλλον ή μεγάλη βλακεία είναι, ή μεγάλη ιδέα.. Μου ρθε στο μυαλό και την ποστάρισα χωρίς πολλη επεξεγασία.. :operator:
 
Προς το παρόν δείχνει βλακεία:ernaehrung004: γιατί το έκανα...
Πρόχειρα βέβαια και με διάφορα εύκαιρα μονωτικά.
Στέγνωσαν τα πάντα... και χάθηκαν αρκετά.

John τώρα πάιζω με τις κλίσεις μπρος-πίσω, δεξά-ζερβά.
Έχει ψωμί...
Κάτσε να τελέψω τις μπάφλες και θα ενημερώσω.
Αν και με βλέπω να φτιάχνω αρκετές... σε διαφορετικές διαστάσεις.
Μπήκα σε τρυπάκι περίεργο αλλά μέχρι στιγμής δείχνει να αξίζει ο κόπος.
 

Attachments

  • DSC01116.JPG
    DSC01116.JPG
    104.9 KB · Views: 37
  • DSC01117.JPG
    DSC01117.JPG
    122.8 KB · Views: 33
  • DSC01118.JPG
    DSC01118.JPG
    67.4 KB · Views: 28
  • DSC01120.jpg
    DSC01120.jpg
    52.2 KB · Views: 29
  • DSC01121.jpg
    DSC01121.jpg
    40.4 KB · Views: 30
Φιλαράκ μην ψαρώνεις!
Υπάρχει σοβαρά περίφτωσις ένα μικρό ηχείο σε 10-20 τετραγωνικά να παίζει πολύ καλύτερα από τα "κτήνη" μου.
Ο καθείς με τις ανάγκες του και τον χώρο που έχει να τιθασεύσει...
 
Λοιπόν:

Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό.
Φυσικά πάιζει ρόλο η τοποθέτησις όπως πάντα άλλωστε...
Τα "κακα" φαινόμενα της οπίσθιας ακτινοβολίας σχεδόν εξαφανίστηκαν!
Σ' αυτό συνεπικουρούν δύο παράγοντες.
Ενας είναι η μπάφλα.
Δεύτερος ο τοίχος που φαίνεται στην φωτό με τα πισί.
Μετά από κουραστκό (και βαρύ...) στήσιμο δείχνει να "διχοτομεί" και έτσι να διαχέει τις οπίσθιες ανακλάσεις...
Το όφσετ των μεγαφώνων αποδείχτηκε η καλύτερη εφαρμογή για την μπάφλα.
Ο ήχος είναι αναλόγως της θέσης ακρόασης.
Μακρύτερα πιο χαιεντάδικος...
Κοντύτερα πιο άμμεσος και "κλαμπίσιος".
Αναλόγως του σοφτ βέβαια (για να μην ξεχνιόμαστε...)
Έτσι διαλέγω και παίρνω!
Άντε να δούμε δηλαδή τι θα διαλέξω...
Βέβαια με τα ενεργά κρος έχω πολύ περισσότερες επιλογές.
Τουτέστιν δίνω ή μειώνω πρίμα, μεσαία ή μπάσσα.
Δουλεύουν κατά περίπτωση σοφτ, ωσάν EQ...

Πληροφοριακά η μπάφλα έγινε με 2,5άρι mdf.
Ο Πάπας μου έφτιαξε στο φτερό αλλά πλήρως επιμελλημένα (και τον ευχαριστώ γι' αυτό) το σιδερένιο "ΤΑΥ" στήριξης της μπάφλας.
Το "ΤΑΥ" βιδώθηκε με τρυπανόβιδες και συγχρόνως κολλήθηκε στην μπάφλα, με επόξική κόλλα...
Τα μεγάφωνα κολλήθηκαν απ' ευθείας με τα καλώδια τους...

Αυτά τα ολίγα.
Και εις αύριον με υγεία.
 
Να επισημάνω πως αυτά τα πράγματα χωρίς τα μαραφέτια που λέγονται ενεργά κρος, είναι δύσκολο να επιτευχθούν.
Θαρρώ πως η υπομονή των περισσοτέρων θα εξαντληθεί σε εξομοιώσεις και μετά σε βάλε-βγάλε αντιστάσεων και πυκνωτών ενός παθητικού κρος.
Καλά είναι όσοι είναι βλαμμένοι μαστροχαλαστές ηχείων σαν και του λόγου μου, να προμηθευτούν ένα ενεργό για να παίζουν.
Μαθαίνεις πολλά και γρήγορα!
Είναι σα να κοιτάς ένα αντικείμενο σε φωτογραφία σε σύγκριση με του να το κοιτάς ζωντανό μπροστά σου.
Έχει διαφορά...
Αφήστε που εκπαιδεύεσαι και πιάνεις διαφορές μισού ντιμπί...

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ!! 1000% μεσα!:grinning-smiley-043