4K Προβολέας, ποτε, γιατί, αξίζει??

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Re: Απάντηση: 4K Προβολέας, ποτε, γιατί, αξίζει??

Νίκο, για να καταλάβω, εσύ πιστεύεις ότι δεν υπάρχει όφελος από υλικό 4Κ downscaled σε 2Κ;

Δεν μπορεί να υπάρχει Τάκη, δεν είναι η γνώμη μου, είναι απλά μαθηματικά, να στριμώξω υλικό 4 πίξελ σε 1 δεν μπορεί να μου δώσει την οποιαδήποτε παραπάνω πληροφορία μιας και το 1 πίξελ είναι 1 πίξελ και μπορεί και παίρνει μόνο 1 χρωματική απόχρωση ανα καρέ, τι νόημα έχει να κάνω downscaling πάνω του 4, 8 ή και 128 πίξελ?Πάλι 1 απόχρωση δεν θα πάρει?1 δεν θα δω?

Αυτό αφορά φυσικά το scaling που θα κάνει ο προβολέας μας ή το pc μας. Οσο αφορά το scaling που θα κάνει το studio σε μία ταινία 4κ για να την μετατρέψει σε 2κ εκεί τα πράγματα είναι στην διακριτική του ευχέρεια. Αν θέλει μπορεί να κάνει το downscaling υλικό να δείχνει καλύτερο από το native 2k σε 2κ μέσο, αν θέλει μπορεί και το αντίθετο, και μάντεψε ποιο από τα δυο θα επιλέξει στην εποχή που το νέο όπλο του marketing είναι το 4κ...
 
19 June 2006
35,671
Χασοδίκη, κατά την ταπεινή μου άποψη πάντα, ο Τάκης περιγράφει αυτό που σου έχω πει δεκάδες φορές, αλλά αρνείσαι πεισματικά να αποδεχτείς. Τα πράγματα είναι πολύ απλά: πηγαίνεις στο βιντεάκι που ανέβασε ο Τάκης, πηγαίνεις στο 33ο δευτερόλεπτο, και πατάς pause. Μετά πατάς printscreen, και μετά πηγαίνεις στο Photoshop, πατάς στο file new και paste. Βάλε την απεικόνιση στο 100% και δες την εικόνα. Αν δεν βλέπεις καμία απολύτως διαφορά στην ευκρίνεια, χρειάζεσαι είτε αλλαγή μόνιτορ, είτε τις υπηρεσίες του JL, είτε και τα δύο... :flipout:

4KvsFullHD_zpsayvtzd0s.jpg


Τρελοκοτσίδα πλασιμπομπόυ, όταν χρειαστώ τις ''τεχνικές'' σου αναλύσεις ( wow η εικόνα είναι wow αλλά δεν ξέρω γιατί, ναι δεν το βλέπω πολύ καθαρά αλλά είναι εκεί επειδή το λέει ο Χ, ρε που να ξέρω γιατί γίνεται? Τεχνικός βιοντεοπροβολέων είμαι?), θα σε φωνάξω να πιάσεις πόρτα για τον χειμώνα. Μέχρι τότε, μείνε σε αυτά που βλέπεις και σε αυτά που φαντάζεσαι ότι βλέπεις.

Βασικά, εσύ δεν χρειάζεσαι τον JL....είσαι ανίατη περίπτωση.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,880
Παλλήνη
Δεν μπορεί να υπάρχει Τάκη, δεν είναι η γνώμη μου, είναι απλά μαθηματικά, να στριμώξω υλικό 4 πίξελ σε 1 δεν μπορεί να μου δώσει την οποιαδήποτε παραπάνω πληροφορία μιας και το 1 πίξελ είναι 1 πίξελ και μπορεί και παίρνει μόνο 1 χρωματική απόχρωση ανα καρέ, τι νόημα έχει να κάνω downscaling πάνω του 4, 8 ή και 128 πίξελ?Πάλι 1 απόχρωση δεν θα πάρει?1 δεν θα δω?


Αυτό αφορά φυσικά το scaling που θα κάνει ο προβολέας μας ή το pc μας. Οσο αφορά το scaling που θα κάνει το studio σε μία ταινία 4κ για να την μετατρέψει σε 2κ εκεί τα πράγματα είναι στην διακριτική του ευχέρεια. Αν θέλει μπορεί να κάνει το downscaling υλικό να δείχνει καλύτερο από το native 2k σε 2κ μέσο, αν θέλει μπορεί και το αντίθετο, και μάντεψε ποιο από τα δυο θα επιλέξει στην εποχή που το νέο όπλο του marketing είναι το 4κ...



Μάλλον δεν έχω γινει κατανοητός. Αναφέρομαι βασικά στο γεγονός ότι λόγω της εξάπλωσης του 4Κ, πλέον οι νέες ταινίες θα γυρίζονται και θα γίνονται mastered/post processed σε 4Κ με όλα τα θετικά επακόλουθα (χρώμα κλπ). Από αυτό και μόνο λοιπόν το γεγονός, θα δούμε βελτίωση στην εικόνα στο πανί μας, είτε έχουμε 4Κ είτε 2Κ προβολέα.
Τώρα για την 6300 δεν είμαι σίγουρος τι παίζει, πάντως το 4Κ downscaled σε 2Κ, είναι πολύ καλύτερο από το native 2K, όπως άλλωστε είδατε και στο video.
 
19 June 2006
35,671
Μάλλον δεν έχω γινει κατανοητός. Αναφέρομαι βασικά στο γεγονός ότι λόγω της εξάπλωσης του 4Κ, πλέον οι νέες ταινίες θα γυρίζονται και θα γίνονται mastered/post processed σε 4Κ με όλα τα θετικά επακόλουθα (χρώμα κλπ). Από αυτό και μόνο λοιπόν το γεγονός, θα δούμε βελτίωση στην εικόνα στο πανί μας, είτε έχουμε 4Κ είτε 2Κ προβολέα.

Σε 4Κ μέσο Τάκη, ναι. Σε 2Κ γιατί θα δούμε βελτίωση? Θα δείξει παραπάνω χρώμα από 709? Θα δείξει περισσότερες διαβαθμίσεις γκρίζου? Θα έχει περισσότερη ευκρίνεια χωρίς 1:1 pixel mapping?
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,880
Παλλήνη
Γιατί θα έχεις καλύτερο πρωτογενές υλικό σε σχέση με τις παπαριές (pardon my french) που έβλεπες έως σήμερα. Μιλάω πάντα για καλα 4Κ transfers.
 
19 June 2006
35,671
Γιατί θα έχεις καλύτερο πρωτογενές υλικό σε σχέση με τις παπαριές (pardon my french) που έβλεπες έως σήμερα. Μιλάω πάντα για καλα 4Κ transfers.

Βρε αδερφέ μου, μου φαίνεται ότι κυνηγάμε την ουρά μας. Σου απάντησα πιο πριν για τα τράνσφερ. Π.χ. τίποτα δεν θα αλλάξει. Θα υπάρχουν τέλεια transfer και post processed ταινίες, θα υπάρχουν και οι αντίστοιχες παπάτζες που βλέπαμε και στα BD. Πάντα θα επαφίεται στον σκηνοθέτη τι σόι ποιότητα θέλει για την ταινία του. Αυτό δεν άλλαξε ούτε επί βιντεοκασέτας, ούτε επί DVD, ούτε επί BD....γιατί θα αλλάξει με το 4Κ?
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,880
Παλλήνη
Γιατι μέχρι πρότινος, η συντριπτική πλειοψηφία των ταινιών γίνονταν post processed σε 2Κ με ότι συνεπάγεται αυτό στο κούρεμα πληροφορίας. Τώρα eventually όλα θα γίνονται σε 4Κ. Επιπλέον διάβασε πιο πάνω τι έγραψε ο JL για το 4Κ downscaled Vs downconverted σε 2Κ.
 
19 June 2006
35,671
Μα...συμφώνησα μαζί του όσον αφορά το χρώμα. Το θέμα είναι τι μπορεί να δείξει το μέσο μας και όχι τι έχει το δισκάκι. Π.χ. οι νέες ταινίες είναι κωδικοποιημένες χρωματικά στο 2020. Υπάρχει κανά μέσο να το αναπαράγει? Μιλάω για 4Κ μέσα.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,620
Αυτο στο οποίο ελπίζει μαλλον ο Τάκης ειναι οτι τα 4K θα αναγκάσουν τις εταιρίες να κάνουν καλύτερα mastering (τα οποία θα μπορούσαν φυσικα να κάνουν και στα 2K).

Μέχρι τωρα παντως τα περισσότερα 4K δισκάκια προέρχονται απο 2K DI (ακόμα και αν η ταινία ειναι γυρισμένη σε πάνω απο 2Κ).

Να δούμε ποτε θα αλλάξει αυτο (όπως με τα BD που το πρώτο δισκάκι που πραγματικά έκανε τη διαφορα ήταν το Casino Royal)

Το θέμα παντως ειναι οτι η δουλειά που γίνεται στο mastering ακόμα και σήμερα αφήνει ανεκμετάλλευτο ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των δυνατοτήτων του απλού 2K blu ray.

Σε κάθε περίπτωση το βήμα απο τα 2Κ στα 4K θα ειναι πολύ μικρότερο απο οτι απο το SD στο 2K.
 

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Re: Απάντηση: 4K Προβολέας, ποτε, γιατί, αξίζει??

Μάλλον δεν έχω γινει κατανοητός. Αναφέρομαι βασικά στο γεγονός ότι λόγω της εξάπλωσης του 4Κ, πλέον οι νέες ταινίες θα γυρίζονται και θα γίνονται mastered/post processed σε 4Κ με όλα τα θετικά επακόλουθα (χρώμα κλπ). Από αυτό και μόνο λοιπόν το γεγονός, θα δούμε βελτίωση στην εικόνα στο πανί μας, είτε έχουμε 4Κ είτε 2Κ προβολέα.
Τώρα για την 6300 δεν είμαι σίγουρος τι παίζει, πάντως το 4Κ downscaled σε 2Κ, είναι πολύ καλύτερο από το native 2K, όπως άλλωστε είδατε και στο video.

Μα γιαυτόν ακριβώς τον λόγο θα βλέπουμε χειρότερη εικόνα σε 2κ μέσο και όχι καλύτερη. Βάθος χρώματος, αποχρώσεις λευκού και περισσότερη πληροφορία θα αφήνονται έρμαια στις ορέξεις του επεξεργαστή μας που θα κάνει το downscaling. To πως ο επεξεργαστής μας θα μετατρέπει τα 10bit σε 8bit και πως θα συμπιέζει την πληροφορία 4αρων πίξελ σε ένα είναι κάτι που σίγουρα θα επιφέρει αποτέλεσμα χειρότερο από ένα πρωτογενές 2κ υλικό που κάποιος ειδικός επιμελήθηκε.

Ναι, το 4κ υλικό θα έχει βελτιώσεις άλλα αυτές σε καμία περίπτωση δεν θα απεικονίζονται στο 2κ μέσο προβολής μας. Δεν έχει κανένα νόημα απολύτως κάποιος που διαθέτει 2κ μέσο να προβάλει 4κ υλικό, να χάσει έχει, να κερδίσει όχι. Η σύγκριση που απομένει λοιπόν είναι μεταξύ 2κ υλικού σε 2κ μέσο VS 4κ υλικού σε 4κ μέσο. Εκεί σίγουρα θα υπάρχουν διαφορές άλλα εγώ προσωπικά κρατάω μικρό καλάθι σύμφωνα με αυτά που μέχρι σήμερα έχω δει.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,620
Δεν έχει κανένα νόημα απολύτως κάποιος που διαθέτει 2κ μέσο να προβάλει 4κ υλικό, να χάσει έχει, να κερδίσει όχι.

Μια πολυ πρόχειρη δοκιμή που έκανα (με scaler τον Lumagen Radiance Pro και οχι του JVC), ειχε παντως διαφορετικό αποτέλεσμα

Το ultra HD BD έδειχνε πιο συμπαγές και χρωματικα πιο "αναλυτικό" απο το αντίστοιχο 2K BD - και μάλιστα το 2K πέρναγε απο sharpening process απο τον Lumagen

Θα το ξαναδώ παντως γιατι, οπως είπα, η σύγκριση ηταν πολυ πρόχειρη - βασικα μια πρωτη αίσθηση ηταν

Εσυ, εχεις κανει καποια συγκριτική δοκιμή; (ερώτηση προς ενημέρωση - οχι αμφισβήτηση 😉  )
 
Last edited:

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Μια πολυ πρόχειρη δοκιμή που έκανα (με scaler τον Lumagen Radiance Pro και οχι του JVC), ειχε παντως διαφορετικό αποτέλεσμα

Το ultra HD BD έδειχνε πιο συμπαγές και χρωματικα πιο "αναλυτικό" απο το αντίστοιχο 2K BD - και μάλιστα το 2K πέρναγε απο sharpening process απο τον Lumagen

Θα το ξαναδώ παντως γιατι, οπως είπα, η σύγκριση ηταν πολυ πρόχειρη - βασικα μια πρωτη αίσθηση ηταν

Εσυ, εχεις κανει καποια συγκριτική δοκιμή; (ερώτηση προς ενημέρωση - οχι αμφισβήτηση 😉  )

Δεν έχω κάνει καμία απολύτως δοκιμή να παίξω 4κ υλικό σε 2κ προβολέα (η διευκρίνιση δεν χρειαζόταν :D ), ή μάλλον έχω κάνει μία προσπάθεια με το the man in the high castle σε 2160p άλλα μιλάμε για συμπιεσμένο αρχείο, οπότε...
Αυτό που είδες (σαφώς σε πιστεύω, αν δεν μπορείς εσύ με την εμπειρία που διαθέτεις να διακρίνεις διαφορές δεν θα μπορεί κανείς μας...) οφείλεται καθαρά στο ότι το 4κ υλικό που είχες στα χέρια σου ήταν πολύ καλύτερα επεξεργασμένο και πιο προσεγμένο από το αντίστοιχο 2κ, γιαυτό όπου και να το παίξεις, ακόμη και σε extreme downscaling θα δείχνει καλύτερο, δεν εξηγείται διαφορετικά, εκτός και αν έχεις κάποια εξήγηση που μου διαφεύγει.
Αν έχουμε όμως άψογο υλικό 2κ που στην ουσία είναι επεξεργασμένο και διαθέτει την εγγενή ανάλυση και την χρωματική παλέτα που διαθέτει το 2κ μέσο μας, τότε οποιοδήποτε 4κ, 8κ, 16κ downscaling (όσο "έξυπνα" και αν το κάνει ο lumagen) υλικό δεν θα έχει καμία τύχη, δεν μπορούμε να τα βάλουμε με το studio και να το ξεπεράσουμε.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Διαφωνώ καθέτως, αλλά εδώ είμαστε και θα δούμε τις διάφορες live σε λίγο καιρό.

δικαίωμα σου Τάκη :p

Εμένα δεν με ενδιαφέρει να δω live τις διαφορές, εμένα με ενδιαφέρει πρώτα να κατανοήσω τεχνικά πως μπορεί αν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, διότι αν τεχνικά είναι ανέφικτο, η live σύγκριση απλά θα με ξεγελάσει.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,880
Παλλήνη
Σου εξήγησα παραπάνω. Άλλο είναι να έχει γίνει mastered/ post processed μια ταινία σε 4Κ και άλλο σε 2Κ. Ακόμα και σε 6K να γυρίστηκε, αν το post processing γίνει σε 2Κ όπως μέχρι σήμερα, κουρεύεται πληροφορία.
 

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Re: Απάντηση: 4K Προβολέας, ποτε, γιατί, αξίζει??

Σου εξήγησα παραπάνω. Άλλο είναι να έχει γίνει mastered/ post processed μια ταινία σε 4Κ και άλλο σε 2Κ. Ακόμα και σε 6K να γυρίστηκε, αν το post processing γίνει σε 2Κ όπως μέχρι σήμερα, κουρεύεται πληροφορία.


Tάκη δεν ψάχνω αυτή την τεχνική εξήγηση, αυτό εξυπακούεται, το πως εξηγείται τεχνικά ότι αυτή η παραπάνω πληροφορία μπορεί και αποδίδεται από 2κ μέσο θα ήθελα να μου δικαιολογήσεις. Βασικά πως μπορείς να περάσεις την παραπάνω πληροφορία τεσσάρων πίξελ σε ένα, και αυτό το ένα να δείχνει καλύτερα από ένα άλλο ίδιο που απλά δείχνει πληροφορία από 2κ υλικό.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,880
Παλλήνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: 4K Προβολέας, ποτε, γιατί, αξίζει??

Tάκη δεν ψάχνω αυτή την τεχνική εξήγηση, αυτό εξυπακούεται, το πως εξηγείται τεχνικά ότι αυτή η παραπάνω πληροφορία μπορεί και αποδίδεται από 2κ μέσο θα ήθελα να μου δικαιολογήσεις. Βασικά πως μπορείς να περάσεις την παραπάνω πληροφορία τεσσάρων πίξελ σε ένα, και αυτό το ένα να δείχνει καλύτερα από ένα άλλο ίδιο που απλά δείχνει πληροφορία από 2κ υλικό.

Δεν ξέρω τι ψάχνεις, εγώ το μονο που μπορώ να καταθέσω είναι τι είχα δει στην πράξη στο παρελθόν και τι πιθανολογώ πως θα δούμε στο μέλλον.
Στο παρελθόν λοιπόν, είχαμε κάνει ένα A-B συγκριτικό ενός κορυφαίου DLP (planar 8150) και ενός JVC HD-1, ώστε να δούμε μεταξύ άλλων ποιος είναι πιο ευκρινής.
Αυτό που παρατηρήσαμε ήταν ότι ενώ όταν βάζαμε pattern αναλυτικότητας, ο μονοτσιπος DLP είχε καλύτερη ευκρίνεια στo high frequency, αυτό δεν ήταν εμφανές όταν βάζαμε blue ray αναφοράς όπως το Casino Royal. Το συμπέρασμα που καταλήξαμε ήταν οτι το τότε HD υλικο σε Bluray δεν ειναι αρκετα αναλυτικο ωστε να αναδείξει την υπεροχή ενος μονοτσιπου DLP στο θεμα ευκρινειας της εικονας σε σχεση με εναν τρίστιπο Dila, πιθανότατα λόγω του ότι χάνεται πληροφορία κατά το mastering/post processing.
Με αλλα λογια, με το υπάρχον υλικό mastered σε 2Κ δεν εκμεταλλευόμαστε καν πλήρως τα 2Κ panel, ποσο μάλλον τα 4Κ.
Βάσει αυτού πιθανολογώ πως με την έλευση UHD 4K υλικού mastered σε 4Κ, οι προβολείς μας θα τροφοδοτούνται με "καλύτερη/αναλυτικοτερη τροφή" ακόμα και αν γίνεται downscaled σε 2Κ panel.
Αυτά πιθανολογώ εγώ ως απλός home theater enthusiast και χωρίς τεχνικό background.
 

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 4K Προβολέας, ποτε, γιατί, αξίζει??

Δεν ξέρω τι ψάχνεις, εγώ το μονο που μπορώ να καταθέσω είναι τι είχα δει στην πράξη στο παρελθόν και τι πιθανολογώ πως θα δούμε στο μέλλον.
Στο παρελθόν λοιπόν, είχαμε κάνει ένα A-B συγκριτικό ενός κορυφαίου DLP (planar 8150) και ενός JVC HD-1, ώστε να δούμε μεταξύ άλλων ποιος είναι πιο ευκρινής.
Αυτό που παρατηρήσαμε ήταν ότι ενώ όταν βάζαμε pattern αναλυτικότητας, ο μονοτσιπος DLP είχε καλύτερη ευκρίνεια στo high frequency, αυτό δεν ήταν εμφανές όταν βάζαμε blue ray αναφοράς όπως το Casino Royal. Το συμπέρασμα που καταλήξαμε ήταν οτι το τότε HD υλικο σε Bluray δεν ειναι αρκετα αναλυτικο ωστε να αναδείξει την υπεροχή ενος μονοτσιπου DLP στο θεμα ευκρινειας της εικονας σε σχεση με εναν τρίστιπο Dila, πιθανότατα λόγω του ότι χάνεται πληροφορία κατά το mastering/post processing.
Με αλλα λογια, με το υπάρχον υλικό mastered σε 2Κ δεν εκμεταλλευόμαστε καν πλήρως τα 2Κ panel, ποσο μάλλον τα 4Κ.
Βάσει αυτού πιθανολογώ πως με την έλευση UHD 4K υλικού mastered σε 4Κ, οι προβολείς μας θα τροφοδοτούνται με "καλύτερη/αναλυτικοτερη τροφή" ακόμα και αν γίνεται downscaled σε 2Κ panel.
Αυτά πιθανολογώ εγώ ως απλός home theater enthusiast και χωρίς τεχνικό background.
\


Πολύ σωστός, συμφωνώ, αυτό ακριβώς είπα και εγώ πιο πάνω, είναι η μοναδική εξήγηση που μπορεί να υπάρχει...
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,620
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 4K Προβολέας, ποτε, γιατί, αξίζει??

Με αλλα λογια, με το υπάρχον υλικό mastered σε 2Κ δεν εκμεταλλευόμαστε καν πλήρως τα 2Κ panel, ποσο μάλλον τα 4Κ.

Ναι αλλά η αιτία δεν είναι οι περιορισμοί του 2K αλλά η τεμπελιά / ανικανότητα / δεν ξέρω τι όσων κάνουν τα master

Με αλλά λόγια, τα οποια καλύτερα 4K masters δούμε στο μέλλον, δεν θα οφείλονται (σε ένα βαθμό τουλάχιστον - πχ σχεδόν σίγουρα όσον αφορά την αναλυτικοτητα και όχι τόσο όσον αφορά το χρώμα) στις περισσότερες δυνατότητες του 4K όσο στην ανάγκη της βιομηχανίας να κάνει καλύτερα masters (τα οποία θα μπορούσε να κάνει και στα 2Κ) προκειμένου να προωθήσει το νέο φορμα

Φυσικά, το γιατί λίγη σημασία έχει, μάλλον (και εκεί δεν συμφωνείτε με τον Νικο, όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, τουλάχιστον). Το αποτέλεμα μετράει.
 

vasilismf

New member
29 March 2009
81
παιδια μην το ψαχνετε το εχουν ψαξει καιρο πριν επιστημονες. Οταν προβαλεις καλυτερης αναλυσης υλικο σε κατωτερης αναλυσης οθονη συμπυκνώνεις την πλιροφορια και φαίνεται καλυτερα. (δηλαδη σε 2k monitor φαινεται καλυτερα το 4k απο το 2k, φυσικα καμια σχεση οταν προβαλεις 4k υλικο σε 4k monitor)

Ενα απλο πειραμα, ανοιξτε στο fhd monitor σας, μια φωτογραφια 2mp και μια 8mp, χωρις να πατησετε το 100%, η πρωτη θα πιασει φυσικα ολη την οθονη, ενω η δευτερη θα συμπυκνώσει 4 φορες την πληροφορια για να χωρεσει, αρα στις ιδιες inches συμπηκνωνει 4 φορες την πληροφορια σε καθε pixel. Ποια φωτο φαινεται καλυτερη? Η 8Mp. Η διαφορα με το ιδιο Monitor σε 4K ειναι οτι η πληροφορία αυτη θα βρισκεται σε 4 pixel αρα καλύτερη ανάλυση ενω στο fhd θα μπει σε ενα Pixel αρα χειροτερη αναλυση σε σχεση με το 4k, ωστοστο καλυτερη αναλυση απο την φωτο που ειναι 2mp και καθε Pixel του αισθητηρα αντιστοιχεί σε ενα Pixel της οθονης μας.

Αυτη την τεχνολογια την χρησημοπιουν στα κινιτα οταν βαζουν καμερες να τραβανε φωτογραφιες στα 5mp ενω ο αισθητηρας ειναι 20mp (τεχνολογια Pureview της νοκια) αυτες οι φωτο ειναι καλυτερες μιας καμερας που εχει αισθητηρα 5mp.

Αρα αν το προγραμα κανει καλο downsclae 4k σε 2K, θα συμπυκνωνει στο ιδιο pixel 4 φορες περισσοτερη πληροφορια αρα καλυτερη εικονα. Γιατι τις ταινιες τις τραβαναι σε 6K και τις μονταρουν σε 4k? Θα μπορουσαν να τις τραβιξουν σε 4k κατευθειαν. Ειναι ακριβος αναποδο του upsclale.

αν δεν αξιζει να παρεις 4k projector αξιζει να παρεις τουλαχιστον 4k player.


στο cinema Που ειμαστε 50 μετρα απο την οθονη δεν διακρίνετε διαφορα οταν βλεπετε 2k ή 4k? σε μερικά έργα κάνει μπαμ! αυτα για οσους λενε οτι σε αποσταση δεν διακρινεις την ποιοτητα ουτε του 4κ Projectora.