Εχει ειπωθεί πολλάκις κατά το παρελθόν ότι όσοι κυνηγούν την απόλυτη αναπαραγωγή, επιλέγουν λάμπες στα ενισχυτικά τους, είτε είναι στο προενισχυτικό στάδιο είτε στα τελικά στάδια. Τρανό παράδειγμα η Audio Research.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι πρέπει να έχουμε λάμπα και στους DA converters, με πρωτοπόρο πάλι την Audio Research, Ayon Audio Κλπ κατασκευαστές.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός αυτό και σε αυτό πρέπει να στοχεύουν όλοι όσοι απαιτούν την απόλυτη αναπαραγωγή, χωρίς να χάνουν σε φυσικότητα, μουσικότητα, ανάλυση, αληθοφάνεια χροιών.
Ο λόγος είναι απλός και έχει εξηγηθεί εδώ και πολύ καιρό από την Φυσική επιστήμη, αλλά το marketing είναι τόσο δυνατό και μας παραπλανεί για να εξυπηρετήσει αλλότροια συμφέροντα από τα δικά μας.
Ισχύουν τα παραπάνω στον απόλυτο βαθμό διότι όπως γνωρίζουμε, στις λάμπες έχουμε κίνηση ηλεκτρονίων στο κενό. Δλδ έχουμε μετατροπή ενέργειας και μάλιστα στις ακόλουθες μορφές. Ηλεκτρική Φωτεινή, Μηχανική (Κινητική), Θερμική ενέργεια.
Επειδή τα ηλεκτρόνια έχουν όλες αυτές τις εναλλαγές στο είδος τις κινητικής ενέργειας που κάθε φορά μετατρέπεται, αλλάζει και η κβαντική στάση αυτών με αποτέλεσμα να παραμαρφώνεται το φάσμα στα 20Hz-20kHz. Είναι οι λεγόμενες τονικές ή αρμονικές αλλοιώσεις, όπως αλλιώς ονομάζονται, οι οποίες όμως είναι φυσικέςΑληθινές Γήινες διότι συμβαίνουν καθε μέρα, ζούμε με αυτές και αυτές εκλαμβάνουν οι αισθήσεις μας.
Θα ισχυριστεί κανείς βέβαια ότι και στα τρανζίστορ ισχύει μετατροπή ενέργειας σε μορφές.
Φυσικά και ισχύει αυτό.
Τότε, γιατί δεν ακούγονται το ίδιο λάμπες και τρανζίστορ?
Διότι δεν παίζει μόνο ρόλο η μετατροπή της ενέργειας από μια μορφή σε μια άλλη στην μουσική αναπαραγωγή αλλά και το πλήθος των μετατροπων αυτών. Και στους ενισχυτές με λυχνίες έχουμε μεγαλύτερο πλήθος μετατροπών.
Επεται λοιπόν ότι όσο μεγαλύτερο το πλήθος, τόσο πιο φυσικό και γήινο, αληθινο το αποτέλεσμα.
Λυχνίες ακόμα και στa dac μας λοιπόν, αν θέλουμε να είμααστε πιστοί στην απόλυτη αναπαραγωγή του μουσικού γεγονότος, οργάνων και φωνών με σεβασμό στο καλλιτέχνη, τον παραγωγό, τη αληθινή πραγματικότητα και γήινο άκουσμα.