Επειδή είδα και άλλο thread σχετικό με τις αντιπροσωπείες και τις εγγυήσεις και αναφορές σε νόμους και κανονισμούς της ΕΕ θα ήθελα να θυμήσω ότι μπορεί η ΕΕ να έχει ορίσει την πανευρωπαϊκή εγγύηση, και μάλιστα νομίζω και τους όρους (πχ για ποσα χρόνια κλπ), με κανονισμούς ή και με οδηγίες αλλά όσο σε κάθε κράτος μέλος (στην Ελλάδα εν προκειμένω) δεν έχει αλλάξει η εθνική νομοθεσία για να ενσωματώσει την ευρωπα'ίκή ο κάθε αντιπρόσωπος αν θέλει θα πατάει εκεί ή και στη σύμβαση που έχει υπογράψει με την εταιρία την οποία αντιπροσωπεύει. Και μπορεί το ίδιο να κάνει και ένα ελληνικό δικαστήριο. Σίγουρα όχι όμως το ευρωπαϊκό.
Απο προσωπική εμπειρία από αγορά πολυκαταστήματος ηλεκτρονικών, το πολυκατάστημα καλύπτει με εγγύηση ενός έτους αν προσκομιστεί η απόδιξη αγορά, αλλά μέσα στοκ κουτί υπάρχει το κουπόνι της κατασκευάστριας που πρέπει να συμπληρώσεις, να το σφραγίσει ο πωλητής οπότε ξαναπήγα στο πολυκατάστημα και το σφράγισαν, και να το στείλεις στον εδώ αντιπρόσωπο ώστε να σε καλύπτει με την 5ετή εγγύηση που προσφέρει η εταιρία.
Σε αγορά φωτογρ. μηχανής από εξουσιοδοτημένο πωλητή που έχει και σέρβις αυτός με κάλυπτε με 1 έτος με την απόδειξη αγοράς, αλλά ξαναπήγα για να σφραγίσει το κουπόνι της εταιρίας που ήταν στη συσκευασία και με κάλυπτε για 2 χρόνια σε όλη την ΕΕ.
Άχετα από συμπεριφορές αν είναι ηθικες ή ανήθικες (το να σου πουν φταις εσύ που το πήρες από έξω είναι ανήθικο) καλό είναι να ξεκαθαρίζουμε πριν αγοράσουμε τους όρους της εγγύησης και που μας καλύπτουν. Μπορεί ο Άγγλος πωλητής να μην είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα με πελάτες τους από Γερμανία ή κάπου αλλού και να θεώρησε (λογικά) ότι και στην Ελλάδα θα ισχύει το ίδιο. Δεν σημαίνει ότι όλοι οι αντιπρόσωποι ανεξάρτητα του ποιον αντιπροσωπεύουν έχουν τους ίδιους όρους για να είναι αντιπρόσωποι.
Εγγύηση μπορεί να δίνει και κάποιος που είναι μόνο πωλητής, συμπληρωματικά ή ανεξάρτητα της εγγύησης του αντιπροσώπου ή του κατασκευαστή. Επίσης είναι λογικό ότι τεχνικά το πωλημένο στην Αγγλία είναι ίδιο με το πωλημένο στην Ελλάδα, αλλά αν από τα χαρτιά του αντικειμένου δεν προκύπτει ότι καλύπτεται με εγγύηση στην Ελλάδα από τον τάδε δεν μπορούμε να απαιτήσουμε να μας καλύψει. Το αν είναι στο συμφέρον του ή όχι δεν είναι επιχείρημα για να τον κατηγορήσουμε.
Τέλος, είναι κοινή γνώση ότι οι διάφοροι αντιπρόσωποι "ενημερώνονται από το σάιτ". Καλό θα ήταν, για να φύγει ίσως και κάποια ρετσινιά, να μας ενημερώσουν τι πράτουν σε αυτές τις περιπτώσεις (δεν ξέρω αν παραβαίνει τους όρους του φόρουμ κάτι τέτοιο). Μπορεί μια διαφορά των 100 ευρώ να την υπερκαλύψουν με την ανθρώπινη επαφή κι συμβουλή. Άλλωστε δεν αγοράζουν από το εξωτερικό μόνο αυτοί που ψάχνουν στο διαδίκτυο για τις χαμηλότερες τιμές αλλά και αυτοί που βρέθηκαν στο εξωτερικό και επέστρεψαν πάλι στη Ελλάδα. Σε αυτούς τί θα πούμε εσύ φταις που δεν μπήκες στο ίντερνετ από την Αγγλία που ήσουν για να το παραγγείλεις από μένα;
με συγχωρείτε για το μακροσκελές κείμενο