Φωτογραφία υψηλού δυναμικού εύρους - HDR photography

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
thanx..ήσουν επιεικέστατος:flipout:


ευτυχώς που υπήρχε μια παλιά καρέκλα στο σημείο γιατί όταν έφτασα είδα ότι είχα χάσει την βίδα για το τρίποδο,,,

Όχι βρε με την καλή έννοια το λέω και το εννοώ.

Τα πρωτότυπα ειδικά το τρίτο, που τα έχει κάψει όλα, το χρησιμοποίησες και έβγαλες ένα άρτιο οπτικά αποτέλεσμα....

Νομίζω η έννοια του HDR είναι αυτή, καταρχάς.
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
_1010792_3_4-3.jpg
 

GoMaR

AVClub Enthusiast
22 January 2007
928
Καλλιθεα
η πρώτη μου προσπάθεια σήμερα το απόγευμα....

δείξτε επιείκεια

η μεσαια φωτογραφια δεν ειναι και η φωτογραφια με 0 στοπ φωτεινοτητα.Δηλαδη απειραχτη?
Ε πιστευω πως εχει γινει λαθος φωτομετρηση εξαρχης γιατι ολος ο ουρανος ειναι καμμενος και ετσι μειωνοντας το exposure δε μπορει να κανει σωστη μειωση στο φωτισμο γιατι ηδη δεν υπαρχουν πληροφοριες.
Αν ξαναπας στο μερος αυτο προσπαθησε να φωτομετρησεις τον ουρανο και να φλασαρεις τα μνημεια(παιζοντας με το φλας εννοειται)
Δοκιμασες να φτιαξεις 4 φωτογραφιες με -2 -1 0 +1 +2 ( 5 λαθος :p) ισως σε αυτη τη περιπτωση βγει καλυτερο το αποτελεσμα
 

akisg

Established Member
9 February 2009
294
Θεσσαλονίκη
bracketing η d40 δεν εχει :p
οποτε η μονη λυση ειναι να τραβας μια φωτογραφια (ΠΑΝΤΑ σε RAW) και μετα με καποιο προγραμα αλλαζεις το exposure σε -1 stop (την αποθηκευεις) μετα αποθηκευεις αλλη μια με +1 στοπ και μετα αποθηκευεις και μια σε 0 στοπ (οπως δλδ τραβηχτηκε)
τις αποθηκευεις ολες σε TIF (ετσι το κανω εγω)
και αυτες τις 3 τις ανοιγεις με το photomatix.

Η D80 που έχω, έχει bracketing γι'αυτό υπέθεσα ότι θα έχει και η D40, αλλά δεν πειράζει, απλώς θα πρέπει να κάνει αυτόματη υπερέκθεση και υποέκθεση +- 2 ev. Φαντάζομαι ότι έχει η D40 τέτοια δυνατότητα... Για να μην μπλέκεις με χειροκίνητες αλλαγές σε διαφράγματα και ταχύτητες. Σημείωση: Θα πρέπει στην πράξη να αλλάζουμε μόνο την ταχύτητα (να δουλεύουμε σε προτεραιότητα διαφράγματος) γιατί αν αλλάξουμε το διάφραγμα για να επιτύχουμε την υπερ-υποέκθεση τότε θα αλλάζει και το βάθος πεδίου στις 3 φωτογραφίες, πράγμα που δεν το θέλουμε...

Ο σωστός τρόπος είναι να έχεις τρία raw. Ο τρόπος που περιγράφεις (ένα raw και αλλαγή exposure σε πρόγραμμα) είναι ψευδοhdr και χρησιμοποιείται κυρίως όταν δεν μπορούμε αντικειμενικά, να πάρουμε τρεις ακριβώς ίδιες λήψεις, δηλαδή όταν έχουμε κίνηση του αντικειμένου ή κάποιου σημείου στο πλάνο μας.

EDIT: Κυκλοφορούν επίσης και φίλτρα plugin στο photoshop που μόνο από ένα jpg δημιουργούν μία ψευδοhdr εικόνα ΑΛΛΑ και αυτή δεν είναι αληθινή hdr.
 

GoMaR

AVClub Enthusiast
22 January 2007
928
Καλλιθεα
την στιγμη που δεν υποστηριζει bracketing η μηχανη υπαρχουν 2 τροποι.Η με ενα RAW και κοιτας να εχεις οσο περισσοτερη σωστη πληροφορια στην εικονα αλλα ετσι ανεβαζοντας exposure αποκτας και πολυ παραπανω θορυβο.
και η αλλη περιπτωση ειναι με τριποδο σε προτεραιοτητα διαφραγματος και απλως το μονο που κανεις ειναι να αλλαξεις το eV κατα -1 η -2 η οτι θες.Αλλα ετσι δε μας ωφελει σε μη σταθερα αντικειμενα..

Εμενα ολες οι hdr φωτος μου ειναι καθαρα με ενα raw αλλαζοντας τα exposure.times..

edit : στο προηγουμενο ποστ ειπα οτι ειναι η μονη λυση γιατι εβαλα μεσα τις περιπτωσεις να μην εχουμε σταθερα αντικειμενα
 
Last edited:

akisg

Established Member
9 February 2009
294
Θεσσαλονίκη
Γενικά, ενώ μου αρέσει γενικά το HDR, δεν μου αρέσουν οι υλοποιήσεις με πολύ έντονη επεξεργασία και τελείως αφύσικο αποτέλεσμα και ιδίως τα πολύ έντονα χρώματα (υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις...)

Και μερικά link από ένα forum ψηφιακής φωτογραφίας.

Εδώ δύο δικές μου προσπάθειες στον χώρο του hdr...

http://www.dpgr.gr/usergalleries/thumbnails.php?album=21756

Εδώ μία που μου αρέσει

http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?album=favpics&cat=0&pos=0&uid=

Και εδώ μία που είναι από τις εξαιρέσεις που λέγαμε (έντονα χρώματα αλλά μου αρέσει).

http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?album=lastcomby&cat=0&pos=2&uid=26262
 

GoMaR

AVClub Enthusiast
22 January 2007
928
Καλλιθεα
την τελευταια την εχω δει πολυ καιρο πριν..Τον ξερω τον τυπα που την εχει φτιαξει.και τις δικες σου τις εχω δει γιατι οπως ειδες παρακολουθω και εγω dpgr:p
 

akisg

Established Member
9 February 2009
294
Θεσσαλονίκη
Εμενα ολες οι hdr φωτος μου ειναι καθαρα με ενα raw αλλαζοντας τα exposure.times..

edit : στο προηγουμενο ποστ ειπα οτι ειναι η μονη λυση γιατι εβαλα μεσα τις περιπτωσεις να μην εχουμε σταθερα αντικειμενα

Άρα είναι ψευδοhdr ... αλλά γενικά αν έχεις ένα αρχείο raw είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα από το να έχεις ένα αρχείο jpg.

Εδώ και ένα άρθρο στα Ελληνικά για όσους ενδιαφέρονται για την συγκεκριμένη τεχνική...
http://apo8iki.blogspot.com/2007/12/photomatix-basic-12.html

Και μερικά άλλα άρθρα στα Αγγλικά...
http://www.earthboundlight.com/phototips/photoshop-cs2-hdr-32bit.html
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/high-dynamic-range.htm
http://www.luminous-landscape.com/tutorials/hdr.shtml

Γενικά υπάρχει πάρα πολύ υλικό για διάβασμα...
 

akisg

Established Member
9 February 2009
294
Θεσσαλονίκη
την τελευταια την εχω δει πολυ καιρο πριν..Τον ξερω τον τυπα που την εχει φτιαξει.και τις δικες σου τις εχω δει γιατι οπως ειδες παρακολουθω και εγω dpgr:p

Δώσε του από κοντά συγχαρητήρια και τα λέμε και στο dpgr -bye-
Περιμένω και δικές σου προσπάθειες hdr...
Αλλά please μην βάλεις πολύ χρώμα αν δεν είσαι σίγουρος ότι του "πάει".
Γενικά από παλιά είχα ακούσει μία ατάκα για να κρίνει κανείς τις δικές του φωτογραφίες. Επειδή είναι φυσιολογικό τα δικά μας δημιουργήματα να μας αρέσουν, πρέπει λοιπόν να κρεμάσουμε μια φωτογραφία μας στον τοίχο ή να την βλέπουμε καθημερινά στο pc για καναδυό εβδομάδες και αν δεν την βαρεθούμε και εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι είναι ωραία τότε πράγματι μπορεί και να είναι...:smile:
 

GoMaR

AVClub Enthusiast
22 January 2007
928
Καλλιθεα
Άρα είναι ψευδοhdr ... αλλά γενικά αν έχεις ένα αρχείο raw είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα από το να έχεις ένα αρχείο jpg.

Αν το πας πολυ πισω και γενικως με την νοοτροπια του hdr ναι ειναι ψευδοhdr
αλλα δε παιζει ρολο.Γιατι σου εξηγω αν το κανεις σωστα οι διαφορες δεν ειναι τεραστιες απο μια σωστη φτιαγμενη hdr απο σωστο raw.Αυτο λεω.Εμενα με ενδιαφερει το αποτελεσμα.
 

akisg

Established Member
9 February 2009
294
Θεσσαλονίκη
Αν το πας πολυ πισω και γενικως με την νοοτροπια του hdr ναι ειναι ψευδοhdr
αλλα δε παιζει ρολο.Γιατι σου εξηγω αν το κανεις σωστα οι διαφορες δεν ειναι τεραστιες απο μια σωστη φτιαγμενη hdr απο σωστο raw.Αυτο λεω.Εμενα με ενδιαφερει το αποτελεσμα.

ΟΚ, μπορεί να μην υπάρχουν τεράστιες διαφορές αλλά είναι ένα θέμα που έχει συζητηθεί πολύ
π.χ.
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=599141
http://www.clubsnap.com/forums/showthread.php?t=406442
http://www.dpchallenge.com/forum.php?action=read&FORUM_THREAD_ID=845990

Είτε ένα, είτε τρία, είτε πέντε raw αν έχεις καλό θέμα και αφιερώσεις χρόνο θα επιτύχεις ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα...
 

akisg

Established Member
9 February 2009
294
Θεσσαλονίκη
http://s237.photobucket.com/albums/ff99/gomar_4/HDR photos/

edit : γιατι δε μπορω να κανω edit μετα απο καποια ωρα ;


Δεν είχα συγκρατήσει, ότι οι φώτο στο πρώτο μήνυμα είναι δικές σου.
Καλά έκανες και έστειλες όλο το άλμπουμ σου.

Γενικά είναι πολύ καλή και προσεγμένη δουλειά.
Μπράβο σου, όλες μου άρεσαν εκτός από μία.

Αυτήν http://s237.photobucket.com/albums/ff99/gomar_4/HDR photos/?action=view&current=DSC_0373abc1.jpg

Είναι λίγο τραβηγμένη για τα γούστα μου.
 

GoMaR

AVClub Enthusiast
22 January 2007
928
Καλλιθεα
σε ευχαριστω..αυτη οντως ουτε εμενα μαρεσει.Και γιαυτο δεν την εχω ανεβασει σε καμμια ιστοσελιδα :p
πιο πολυ για δοκιμη την εκανα και οχι να την προβαλω καπου :)

μη ξεφευγουμε ομως εκτος θεματος.

παντως σε ορισμενες περιπτωσεις το dynamic photo hdr εχει καλυτερα αποτελεσματα απο το photomatix.αν και το 90% των περιπτωσεων το Photomatix ussarw
 

akisg

Established Member
9 February 2009
294
Θεσσαλονίκη
Και εγώ μέχρι τώρα με το photomatix είχα πειραματιστεί, τώρα τελευταία ψάχνω λίγο και το dynamic photo hdr, γιατί τώρα τελευταία απέκτησα και την πρώτη αξιόλογη ψηφιακή μηχανή μου, την D80. Οπότε, τώρα αρχίζει στην ουσία για μένα η πιο σοβαρή ενοσχόληση με την φωτογραφία, που την είχα παρατήσει για πολλά χρόνια από την εποχή που τραβούσα με μιά canon A1 με φίλμ.

Να φανταστείς οι δικές μου hdr που έστειλα είναι τραβηγμένες με μια sony cybershot 5 megapixel.

Φεύγοντας λίγο από το θέμα, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ δουλειά του Allon Kira. Αλλάζουμε τεχνική βέβαια και πάμε στον χώρο της υπέρυθρης και ψευδουπέρυθρης έγχρωμης φωτογραφίας. Αν κρίνω από την ονομασία των αρχείων, υπάρχουν και φωτογραφίες με συνδιασμό infrared και hdr, οπότε δεν είναι τελείως εκτός θέματος.

http://www.pbase.com/allonkira/infrared

Τα σχόλια δικά σας... από μένα ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΦΙΛΕ...
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
ποτέ μου δεν τα πήγαινα καλά με τα τεχνικά και προσπαθούσα με αυτό που μου καθόταν καλά στο μάτι....μάλλον αυτό είναι το μεγαλύτερό μου μειονέκτημα...

το θετικό είναι ότι προσπαθώ..

_1010764_5_6.jpg
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
την στιγμη που δεν υποστηριζει bracketing η μηχανη υπαρχουν 2 τροποι.Η με ενα RAW και κοιτας να εχεις οσο περισσοτερη σωστη πληροφορια στην εικονα αλλα ετσι ανεβαζοντας exposure αποκτας και πολυ παραπανω θορυβο.
και η αλλη περιπτωση ειναι με τριποδο σε προτεραιοτητα διαφραγματος και απλως το μονο που κανεις ειναι να αλλαξεις το eV κατα -1 η -2 η οτι θες.Αλλα ετσι δε μας ωφελει σε μη σταθερα αντικειμενα..

Το αυτόματο bracketing ουσιαστικώς εκμεταλλεύεται μία ριπή για να μεταβάλει την έκθεση εντός των πλαισίων που έχουμε ορίσει. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως έτσι έχουμε εύκολα 3 αρχεία για μετατροπές HDR, όσο σταθερό χέρι και να έχουμε είναι περίπου απίθανο να μην υπάρχει κάποια μικρομετακίνηση μέσα στο δευτερόλεπτο περίπου που θα διαρκέσει η διαδικασία. Οπότε με το τρίποδο, και χειροκίνητα να το κάνουμε το bracketing είναι ένα και το αυτό. Εννοείται φωτογραφίζοντας σε πρόγραμμα Α (προτεραιότητα διαφράγματος) και παίζοντας με την αντιστάθμιση έκθεσης. Εμένα τα αποτελέσματα των αυτομάτων προγραμμάτων με ξενίζουν λιγάκι. Προτιμώ να κάνω τη διαδικασία με το χέρι όπου υπάρχει μεγάλο δυναμικό εύρος στη σκηνή. Παίρνω δλδ 2 λήψεις, η μία με υποέκθεση την οποία μεγαλώνω ακόμη περισσότερο στη μετατροπή του raw ανεβάζοντας και το recovery ώστε να μην έχω καθόλου καμένα, από την οποία λήψη κρατάω το πιο φωτεινό τμήμα της εικόνας (κυρίως τον ουρανό), και μία λήψη με υπερέκθεση, από την οποία κρατώ τα σκοτεινά. Τις ανοίγω ως layers και επιλέγω τις περιοχές που κρατώ με μάσκα, μειώνοντας το opacity κοντά στα όρια των ενώσεων. Εάν γίνει προσεκτική δουλειά στο μασκάρισμα, το αποτέλεσμα βγαίνει φυσικό.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Δεν το χρησιμοποιώ τόσο συχνά, γιατί θέλει τρίποδο. Και να μην φυσάει πολύ, γιατί εάν κινούνται τα σύννεφα μόνο με το χέρι γίνεται σωστή δουλειά.

Η παρακάτω είναι αποτέλεσμα σύνθεσης 3 λήψεων, στην αυτόματη μετατροπή τα σύννεφα έδιναν αποτελέσματα ghosting

attachment.php


Τώρα που το ξαναβλέπω ήθελε λιγάκι δουλειά πάνω από τα βουνά δεξιά, ο ουρανός μου φαίνεται αφύσικα βαρύς.
Είχε λιγάκι δουλειά, με το πινελάκι στις καλαμιές για να τις φωτίσω και να τις αναδείξω από το νερό, στο νησάκι κλπ