Απάντηση: Interstellar (2014)
Το ευχάριστο σε αυτή την ταινία ειναι πως μετα από πολύ καιρό ( ισως και χρόνια) μπαινουμε στην διαδικασία να μιλήσουμε για επιστημονική φαντασία πραγμα σπάνιο αφου τις περισσότερες φορες ταινιες με αυτόν τον χαρακτηρισμό ηταν πιο πολύ φαντασίας με ελάχιστη η ακομα και μηδενική δόση επιστημονικής ακρίβειας.
Εδώ υπάρχει κατι να πουμε και δεν είναι τυχαιο που χάρη αυτής εχουν ξεκινήσει συζητήσεις που ερευνούν το ποσο κοντα η μακριά από την αληθεια είναι αυτό που μας παρουσίασε ο Νολαν .
Σε αρκετα σημεία η ταινια βασίζεται πανω σε γνωστές επιστημονικές θεωριες και όχι μονο και αλλου οταν θελει να στρογγυλοποιήσει τις γωνιες και να γινει πιο αρεστή αυθαιρετεί σε σημειο να φλερτάρει με την ανοησία.
Είναι κριμα γιατι διαβάζοντας πως στην ταινια συμμετέχει ως σύμβουλος ο
Κιπ Θορν πιστεψα πως ο Νολαν θα ακολουθούσε κατά γράμμα τις οδηγιες του διασφαλίζοντας με αυτόν τον τροπο την ακρίβεια του εργου του .
Παρολα αυτά προτίμησε να χρησιμοποιήσει μονο καποια εργαλεία από αυτά που θα του έδωσε υποθέτω ο Θορν , και λεω υποθέτω γιατι αδυνατω να πιστέψω πως καποια πραγματα περασαν μεσα στην ταινια με τις ευλογιές του.
Να σημειώσω πως η εμπλοκή του Θορν δεν ηταν μονο συμβουλευτική αλλα και στην παραγωγη ενώ οι εξισώσεις στο πινακα ειναι γραμμένες από το δικο του χερι ( η με τη καθοδήγηση του) .
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω το Interstellar σε ότι εχει να κανει με την πλοκη και το ρυθμο της μου αρεσε αρκετά , δεν με κουρασε στιγμή παρα την μεγάλη διάρκεια του και σίγουρα αξιζει μια δευτερη θεαση.
Το δυστύχημα στην Οδύσσεια του Νολαν είναι πως εκανε μια ταινια με στοχο να γεμίσει τα multiplex και τους Imax κινηματόγραφους .
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακο.
Αλλωστε και εγω ειμαι φιλος των happy end και μια ταινια με αυστηρούς ορους και με γλώσσα ντοκιμαντέρ θα με ξενέρωνε αφάνταστα.
Εδω όμως υπαρχει εξ αρχης η αίσθηση πως ο δημιουργός ηθελε να κανει μια άλλη ταινια ενώ προς το τελος αποφασιζει πως τελικα θελει να κανει άλλη πετωντας στα σκουπίδια ότι πηγε να χτίσει και γέρνοντας την πλάστιγγα προς στην μεριά της φαντασίας ( και μάλιστα όχι εμπνευσμένης ).