Isochronous – Asynchronous usb και Spdif

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Απάντηση: Re: Isochronous – Asynchronous usb και Spdif

ναι, έχω μπερδευτεί και πάλι!

Τελικά ποιό ρολόι της cpu παίζει ρόλο για το χρονισμό των δεδομένων που αποστέλλονται στο dac? Η ποιότητα της on board κάρτας ήχου όταν έχουμε σύνδεση με εξωτερικό dac τελικά παίζει κάποιο ρόλο στο χρονισμό ή μας είναι τελείως αδιάφορη γιατί αυτός γίνεται αλλού?

Η ποιότητα της onboard παίζει κάποιο ρόλο όταν παίρνουμε S/PDIF σήμα.
Και πάλι όμως,αν έχουμε καλό δέκτη κι αναλόγως του dac,κι αυτό σχετικό είναι.
 

farflung

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,017
refugee from Eta Carinae
ναι, έχω μπερδευτεί και πάλι!

Τελικά ποιό ρολόι της cpu παίζει ρόλο για το χρονισμό των δεδομένων που αποστέλλονται στο dac? Η ποιότητα της on board κάρτας ήχου όταν έχουμε σύνδεση με εξωτερικό dac τελικά παίζει κάποιο ρόλο στο χρονισμό ή μας είναι τελείως αδιάφορη γιατί αυτός γίνεται αλλού?
η καρτα ηχου του πισι δεν εχει να κανει ουτε μετεχει οταν στριμαρεις data sto dac μεσω usb
 

VetNik

AVClub Addicted Member
1 February 2008
1,498
Μπορει καποιος να ξερει τι αλγοριθμοι και διεργασιες γινονται εσωτερικα στον εκαστοτε player?
Ναι μεν bit perfect αλλα λιγο διαφορετικος ηχος.
Αν ξερεις την απαντηση πεστην κανεις εδω δεν γραφει κωδικα σε γλωσσα μηχανης.
:ernaehrung004:

Μια συνδεση οπως η ασυγχρονη usb, οπου τα δεδομενα χρονιζονται απο "καλο" ρολοι ανεξαρτητο απο τον υπολογιστη, με bit perfect δεδομενα (χωρις κανενα dsp), οι software player παιζουν διαφορετικα.

Γιατι ομως?
Για να μπουμε στο νοημα, ας απαντησουν οι ειδικοι.


4. What makes one media player sound different from another?
Jonathan Reichbach, President, Sonic Studio (Amarra)

Most can agree that each software application sounds different. Each has a different "fingerprint" with regards to how they interact with the hardware and software in the computer and how it sounds. For great sound we find that the quality of the audio processing for gain, dither, and EQ all contribute to a different sound. Another determining factor is how the data (music) is read from the disk drive and processed. As Amarra uses the dedicated SSE we are able to optimize every aspect to fine tune your sound. Apple's Core Audio is much more general purpose and this comes with certain tradeoffs that can effect sound quality.

Damien Plisson, Founder, Audirvana, (Audirvana Plus)

The audio signal path can be very different, with different level of optimizations. Not all include full optimized path down to the kernel CoreAudio implementation itself. The computer activity synchronous to the audio signal needs to be tightly controlled, especially for the purity of the bass frequencies.

αρα λοιπον, αυτο που πρωτοι εκαναν οι "μαγκες" σην sonic studio με το amarra εχοντας βεβαια "τονους" εμπειριας σε γραψιμο κωδικα για επαγγελματικη χρηση και μεγαλες κονσολες, ειναι ουσιαστικα να παρακαμψουν το core audio (μακ), τον ελεγχο του υπολογιστη δηλαδη, και το προγραμμα το ιδιο να αναλαβει τα παντα, ακομα και την διαδικασια χρονισμου του dac. Ακολουθησαν φυσικα και αλλοι, με τα γνωστα αποτελεσματα.
Οπως φαινεται, τα software pleyers κανουν πολλα παραπανω απο το να στελνουν δεδομενα στην καρτα ηχου/dac, πλεον.
τωρα, το ποσο ακουστες ειναι οι διαφορες στα players, εσεις θα μου πειτε….
 

antonisgr

AVClub Addicted Member
10 November 2006
1,502
Σουηδική Αραβία
Μια συνδεση οπως η ασυγχρονη usb, οπου τα δεδομενα χρονιζονται απο "καλο" ρολοι ανεξαρτητο απο τον υπολογιστη, με bit perfect δεδομενα (χωρις κανενα dsp), οι software player παιζουν διαφορετικα.

Γιατι ομως?
Για να μπουμε στο νοημα, ας απαντησουν οι ειδικοι.


4. What makes one media player sound different from another?
Jonathan Reichbach, President, Sonic Studio (Amarra)

Most can agree that each software application sounds different. Each has a different "fingerprint" with regards to how they interact with the hardware and software in the computer and how it sounds. For great sound we find that the quality of the audio processing for gain, dither, and EQ all contribute to a different sound. Another determining factor is how the data (music) is read from the disk drive and processed. As Amarra uses the dedicated SSE we are able to optimize every aspect to fine tune your sound. Apple's Core Audio is much more general purpose and this comes with certain tradeoffs that can effect sound quality.

Damien Plisson, Founder, Audirvana, (Audirvana Plus)

The audio signal path can be very different, with different level of optimizations. Not all include full optimized path down to the kernel CoreAudio implementation itself. The computer activity synchronous to the audio signal needs to be tightly controlled, especially for the purity of the bass frequencies.

αρα λοιπον, αυτο που πρωτοι εκαναν οι "μαγκες" σην sonic studio με το amarra εχοντας βεβαια "τονους" εμπειριας σε γραψιμο κωδικα για επαγγελματικη χρηση και μεγαλες κονσολες, ειναι ουσιαστικα να παρακαμψουν το core audio (μακ), τον ελεγχο του υπολογιστη δηλαδη, και το προγραμμα το ιδιο να αναλαβει τα παντα, ακομα και την διαδικασια χρονισμου του dac. Ακολουθησαν φυσικα και αλλοι, με τα γνωστα αποτελεσματα.
Οπως φαινεται, τα software pleyers κανουν πολλα παραπανω απο το να στελνουν δεδομενα στην καρτα ηχου/dac, πλεον.
τωρα, το ποσο ακουστες ειναι οι διαφορες στα players, εσεις θα μου πειτε….
ε όχι και τόσο "μάγκες" στα μακ ίσως αλλά νικο σε περιβάλλον windows αυτό γινόταν παλιότερα από τα αμαρρα και οντιρβανα
το foobar με το kernel plugin έκανε bypass τον μιξερ των windows ήδη από τα windows 2000 και μετα τα xp , πριν 10 χρόνια+
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Απάντηση: Re: Isochronous – Asynchronous usb και Spdif

ε όχι και τόσο "μάγκες" στα μακ ίσως αλλά νικο σε περιβάλλον windows αυτό γινόταν παλιότερα από τα αμαρρα και οντιρβανα
το foobar με το kernel plugin έκανε bypass τον μιξερ των windows ήδη από τα windows 2000 και μετα τα xp , πριν 10 χρόνια+

+10000
Εν τω μεταξύ,ο κ. Jonathan Reichbach,εμμέσως πλην σαφώς μιλάει για επεξεργασία και μάλιστα άγρια...
Αμα λέω εγώ ότι το μόνο ίσιο παΐδι είναι ο Foobar...
Και λογικό,απ' την στιγμή που είναι δωρεάν,δεν έχει ανάγκη να ελκύσει αγοραστές με κόλπα.
Kαι επιπλέον το forum του έχει σαν απαράβατο κανόνα πως κάθε τεχνικό ποστ που υποστηρίζει κάποιο θέμα ή optimization,να πηγαίνει σετ με μετρήσεις.
Χωρίς μετρήσεις,τα διαγράφουν.
 

kiriak

Supreme Member
27 November 2006
3,949
Μια συνδεση οπως η ασυγχρονη usb, οπου τα δεδομενα χρονιζονται απο "καλο" ρολοι ανεξαρτητο απο τον υπολογιστη, με bit perfect δεδομενα (χωρις κανενα dsp), οι software player παιζουν διαφορετικα.

Γιατι ομως?
Για να μπουμε στο νοημα, ας απαντησουν οι ειδικοι.


4. What makes one media player sound different from another?
Jonathan Reichbach, President, Sonic Studio (Amarra)

Most can agree that each software application sounds different. Each has a different "fingerprint" with regards to how they interact with the hardware and software in the computer and how it sounds. For great sound we find that the quality of the audio processing for gain, dither, and EQ all contribute to a different sound. Another determining factor is how the data (music) is read from the disk drive and processed. As Amarra uses the dedicated SSE we are able to optimize every aspect to fine tune your sound. Apple's Core Audio is much more general purpose and this comes with certain tradeoffs that can effect sound quality.

Damien Plisson, Founder, Audirvana, (Audirvana Plus)

The audio signal path can be very different, with different level of optimizations. Not all include full optimized path down to the kernel CoreAudio implementation itself. The computer activity synchronous to the audio signal needs to be tightly controlled, especially for the purity of the bass frequencies.

αρα λοιπον, αυτο που πρωτοι εκαναν οι "μαγκες" σην sonic studio με το amarra εχοντας βεβαια "τονους" εμπειριας σε γραψιμο κωδικα για επαγγελματικη χρηση και μεγαλες κονσολες, ειναι ουσιαστικα να παρακαμψουν το core audio (μακ), τον ελεγχο του υπολογιστη δηλαδη, και το προγραμμα το ιδιο να αναλαβει τα παντα, ακομα και την διαδικασια χρονισμου του dac. Ακολουθησαν φυσικα και αλλοι, με τα γνωστα αποτελεσματα.
Οπως φαινεται, τα software pleyers κανουν πολλα παραπανω απο το να στελνουν δεδομενα στην καρτα ηχου/dac, πλεον.
τωρα, το ποσο ακουστες ειναι οι διαφορες στα players, εσεις θα μου πειτε….

την υπογράμμιση παραπάνω την έκανα εγώ,
είναι το σημείο που θέλω να ρωτήσω

γίνεται αυτό το πράγμα; και αν ναι έχει σχέση με το τι dac έχεις, δηλαδή πρέπει να το υποστηρίζει το dac;

όσον αφορά τα υπόλοιπα, απλά μιλάμε πάλι για bit perfect ή κάτι δεν καταλαβαίνω;
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Κύριοι, βρείτε ένα DSD CD
Συνδέστε το spdif out σε ένα HomeCinema ενισχυτή,
Το πείραμα είναι εύκολο
Πριν να τους κατηγορήσετε ότι δεν μπουν να παίξουν bit – perfect.

Γιατί εάν δεν ήταν μπορούσαν να βγάλουν bit-perfect θα το ξέραμε.

Δεν έχω HC ενισχυτή πια, μιας και δεν με ενδιαφέρει πια, αλλά φυσικά όταν είχα, το παραπάνω τεστ το έκανα συχνά με διαφόρους players/PCs/media-players/etc.
 
Last edited:

VetNik

AVClub Addicted Member
1 February 2008
1,498
ε όχι και τόσο "μάγκες" στα μακ ίσως αλλά νικο σε περιβάλλον windows αυτό γινόταν παλιότερα από τα αμαρρα και οντιρβανα
το foobar με το kernel plugin έκανε bypass τον μιξερ των windows ήδη από τα windows 2000 και μετα τα xp , πριν 10 χρόνια+

σωστα, μονο που αυτο το κανουν για να εχουν Bit perfect ηχο.
ειναι βασικο αλλα δεν αρκει για να φτασεις το amarra...
 

VetNik

AVClub Addicted Member
1 February 2008
1,498
Re: Απάντηση: Re: Isochronous – Asynchronous usb και Spdif

+10000
Εν τω μεταξύ,ο κ. Jonathan Reichbach,εμμέσως πλην σαφώς μιλάει για επεξεργασία και μάλιστα άγρια...
Αμα λέω εγώ ότι το μόνο ίσιο παΐδι είναι ο Foobar...
Και λογικό,απ' την στιγμή που είναι δωρεάν,δεν έχει ανάγκη να ελκύσει αγοραστές με κόλπα.
Kαι επιπλέον το forum του έχει σαν απαράβατο κανόνα πως κάθε τεχνικό ποστ που υποστηρίζει κάποιο θέμα ή optimization,να πηγαίνει σετ με μετρήσεις.
Χωρίς μετρήσεις,τα διαγράφουν.

καμια επεξεργασια σε redbook πχ.
το σημα ειναι bit perfect, ολο-ιδιο με το αρχικο.
ΜΕΤΡΗΜΕΝΟ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ.
τωρα για μετρησεις σφαλματων χρονισμου, υπαρχει δρομος ακομα...
 

VetNik

AVClub Addicted Member
1 February 2008
1,498
την υπογράμμιση παραπάνω την έκανα εγώ,
είναι το σημείο που θέλω να ρωτήσω

γίνεται αυτό το πράγμα; και αν ναι έχει σχέση με το τι dac έχεις, δηλαδή πρέπει να το υποστηρίζει το dac;

όσον αφορά τα υπόλοιπα, απλά μιλάμε πάλι για bit perfect ή κάτι δεν καταλαβαίνω;

μια χαρα τα καταλαβαινεις.
αυτο που υπογραμιζεις ειναι το αιτιο που κανει δυο bitperfect players να ακουγονται διαφορετικα,
ΑΝ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ
 

VetNik

AVClub Addicted Member
1 February 2008
1,498
Κύριοι, βρείτε ένα DSD CD
Συνδέστε το spdif out σε ένα HomeCinema ενισχυτή,
Το πείραμα είναι εύκολο
Πριν να τους κατηγορήσετε ότι δεν μπουν να παίξουν bit – perfect.

Γιατί εάν δεν ήταν μπορούσαν να βγάλουν bit-perfect θα το ξέραμε.

Δεν έχω HC ενισχυτή πια, μιας και δεν με ενδιαφέρει πια, αλλά φυσικά όταν είχα, το παραπάνω τεστ το έκανα συχνά με διαφόρους players/PCs/media-players/etc.

σωστος (οπως παντα) ο Τασος...
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,698
Αθήνα
AVR που να δέχεται DSD μέσω SPDIF; Μέσω HDMI και USB ναι, από SPDIF αδύνατον. Αλλά και πάλι, το "δέσιμο" με το DAC του AVR με εκείνο του player δεν εγγυάται bit perfect κατάσταση. Η οθονη του AVR γράφει ακριβώς τι δέχεται, αλλά μέχρι το DAC του είναι μακρύς ο δρόμος.
Υπάρχουν πολλοί που το DAC τους δεν υποστηρίζει DSD... ας πούμε. Καλά, δεν μιλάω για bass management γιατί εκεί υποχρεωτικά έχουμε μετατροπή σε PCM.
 

VetNik

AVClub Addicted Member
1 February 2008
1,498
USB cd μάλλον θέλει να πει
CD player με έξοδο spdif και USB είσοδο
Ο av για έλεγχο του bit perfect
Το κάνουν αυτό οι av pleo;
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,698
Αθήνα
Όταν λες έλεγχο vet τι εννοείς; Μπορούν να δείξουν στην οθόνη το εισερχόμενο σήμα, εφ' όσον μπορούν να το δεχτούν. Αλλά για bit perfect μέχρι το DAC ψάχνεις AV με είσοδο USB DAC type B, κάτι που έχουν μόνο τα κορυφαία μοντέλα της σειράς.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο SC-LX87 της pioneer. Από την είσοδο USB-DAC, δέχεται DSD 2,8MHz, από την είσοδο USB εμπρός (Type A) δέχεται DSD 5,6 MHz αλλά έχει δικό του player από εκεί. Μέσω δικτύου, καθόλου DSD.
Άλλο παράδειγμα οι ONKYO, Έχω δει μέχρι και DXD 352,8 αλλά με διακοπές και έτσι κι αλλιώς να έχει DAC 24/192 ο ίδιος.

Και από την SPDIF σου δείχνει τι παίρνει, συνήθως όμως εκεί φτάνει μέχρι 96/24 και μόνο PCM σε δύο κανάλια.
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Isochronous – Asynchronous usb και Spdif

καμια επεξεργασια σε redbook πχ.
το σημα ειναι bit perfect, ολο-ιδιο με το αρχικο.
ΜΕΤΡΗΜΕΝΟ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ.
τωρα για μετρησεις σφαλματων χρονισμου, υπαρχει δρομος ακομα...

Κι εγώ δεν μίλησα για up-down-over-under sampling.
Όταν ο ίδιος όμως δικαιολογώντας τον χαρακτήρα του ήχου,μιλάει ,για gain,DSP,EQ's,κλπ;
Από την ώρα που αυτά μπαίνουν στην εξίσωση,δεν καταργείται αυτομάτως το bit perfect;
Οκ,καταλαβαίνω πως ο λόγος του πρέπει να περιέχει και τέτοιες έννοιες για να εντυπωσιάσει τους νεοεισερχόμενους (και τους κρυφοDSPήκηδες) αλλά μάλλον το παράκανε..
Τι δουλειά έχουν αυτά στην υπεροχή ενός player;
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Ftoy ...

DTS CD

(και με DSD τεστ file σε όσους έχουν DSD capability)
 

farflung

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,017
refugee from Eta Carinae
Each has a different "fingerprint" with regards to how they interact with the hardware and software in the computer and how it sounds. For great sound we find that the quality of the audio processing for gain, dither, and EQ all contribute to a different sound
εγω δεν πηρα απαντηση
ολα αυτα ειναι γνωστα ,το ερωτημα παραμενει αφου ειναι bit περφεkt σημαινει οτι στο ντακ μας φτανουν 1000 ασσοι + 1000 μηδενικα σχηματικα μιλαω,απο τον ενα πλαιερ και τα ιδια και απ τον αλλον.
πως λοιπον μιλαει για fingerprint διαφορετικα,ο ψηφιακος κοσμος ειναι ανενδοτος σε τετοια θεματα,
αρα κατι αλλο παιζει που δεν μας το λενε γιατι δεν τους συμφερει,γιατι καταργει την εννοια του bit perfect,μαλλον κατι σε dsp.
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Each has a different "fingerprint" with regards to how they interact with the hardware and software in the computer and how it sounds. For great sound we find that the quality of the audio processing for gain, dither, and EQ all contribute to a different sound
εγω δεν πηρα απαντηση
ολα αυτα ειναι γνωστα ,το ερωτημα παραμενει αφου ειναι bit περφεkt σημαινει οτι στο ντακ μας φτανουν 1000 ασσοι + 1000 μηδενικα σχηματικα μιλαω,απο τον ενα πλαιερ και τα ιδια και απ τον αλλον.
πως λοιπον μιλαει για fingerprint διαφορετικα,ο ψηφιακος κοσμος ειναι ανενδοτος σε τετοια θεματα,
αρα κατι αλλο παιζει που δεν μας το λενε γιατι δεν τους συμφερει,γιατι καταργει την εννοια του bit perfect,μαλλον κατι σε dsp.

Gain dither και EQ
που γράφει , όλα έχουν σαν αποτέλεσμα κάτι Non-bit-perfect

Ξαναλέω, κάνε ένα πείραμα και θα διαπιστώσεις ότι μπορούν να δώσουν bit-perfect < εάν το σετάρεις σωστά.

Από εκεί και περά φυσικά , έχεις τη δυνατότητα να παίξεις με ένα κάρο άλλα πράγματα.

Δεν είναι σωστό να κυνηγάμε μάγισσες – χωρίς λόγο
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,420
Θεσσαλονίκη
ναι μα, διαφορές από player σε player tmjuju δέχεσαι ότι υπάρχουν ?
Συγκεκριμένα από το foobar και το jriver. Και τα δύο με wasapi δηλαδή θεωρητικά bit perfect.
εμένα το jriver μου ακούγεται πιο ατμοσφαιρικό, με πιό σωστή 3d "απεικόνηση" της σκηνής, πιο ήσυχο άρα και λίγο πιο σκούρο.
Το foobar είναι πιο μπροστάρικο. Ακούγεται ακόμα πιο άμεσο, πιο βρώμικο και πιο φλατ από πλευράς χωροταξίας. Ο ήχος όμως κουδουνίζει πιό καθαρά στο σβήσιμο της εκάστοτε νότας.
Που οφείλεται η διαφορά?


edit: άσε δε που άμα ακούσεις και διαφορετική έκδοση του ίδιου προγράμματος και αυτό διαφορετικά θα ακούγεται κατά πάσα πιθανότητα
 
Last edited: