Kuzma 4point

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
Re: Απάντηση: Re: Kuzma 4point

Παναγιώτη μπραβο για τον βραχίονα, με υγεία να τον χαρείς και να απολαμβάνεις τις μουσικές σου. Μια και μπήκες πλέον σε αλλαγές πολύ πιο λεπτομερειακες, εννοώ αλλαγή συσκευής απο πολύ καλή σε πάρα πολύ καλή, μήπως θα μπορούσες να κριτικάρεις-αξιολογήσεις το κάθε κομμάτι του συστήματος σου σήμερα πόσο συνεισέφερε στην συνολική ποιότητα του συστήματος?

To σύστημα στο συνολο του εχει καποιες σταθερές, πχ η μαρκα ηχειων και τα ηλεκτρονικα. Το αναλογικό κομμάτι ειναι αυτο που δεν εχω σταματήσει να εξελίσσω μια που το προτιμώ ηχητικά. Υπαρχουν αρκετες κεφαλές ΜΜ (Shure M97xE, Shure V15 III, AT20SLa) και MC (Denon 102, Denon 103R, Fidelity Research PMC1, ZYX 1000), μπορει να ξεχνάω και μερικες που δεν χρησιμοποιώ. Επίσης εχω αλλαξει μερικους βραχίονες με μονο σταθερο εδω και καποια χρονια τον αγαπημένο μου SAEC 308 στην μεγαλου μηκους εκδοση του, πακετο με 4 συνδυασμούς counterweights, γνησιο stabilizing weight και μια σειρα απο headhsell για ολα τα γουστα. Δινω μεγάλη σημασια στις ρυθμίσεις οποτε μπορει να φαίνονται πολλα αλλα τα θεωρω αναγκαία. Επισης εχω πουλήσει αρκετα κομματια που για διάφορους λογους δεν χρησιμοποιώ, ισως να επρεπε να διωξω και αλλα, δεν το κάνω γιατι ειμαι και λιγο συλλέκτης καποιων αντικειμένων. Η V15III πχ μαζι με τον SME 3009 και το Garrard 401 ειναι η πεμπτουσια του κλασσικου συνδυασμου και δεν θελω να αποχωριστώ τπτ ακομα και αν δεν τα χρησιμοποιώ μαζι εδω και καιρό.

Δυσκολα θα γυρισω πισω σε ΜΜ, οι MC δυστυχώς ειναι ανώτερες. Λεω δυστυχως γιατι κοστίζουν πολυ παραπανω. Μια ΖΥΧ, Λυρα κτλ ειναι σε αλλο επίπεδο και αν καποιος τις ακουσει εθίζεται. Προτιμώ τις μοντέρνες MC απο τις παλιομοδίτικες μεσαιατες και θεωρω αναγκαιο να υπαρχει βραχιονας με πολυ καλη μηχανικη συζευξη για να παρεις τα μεγιστα. Ο SAEC ηταν μεχρι τωρα αξεπέραστος στο σύστημά μου αλλα ο kuzma 4Point εδωσε κατι ακόμα.

Βασικη προυποθεση ειναι ενα κορυφαιο phono stage, αν δεν υπαρχει αυτο τοτε δεν εχει νοημα να μιλαμε. Αφου δοκιμασα το ενσωματομενο του ενισχυτη μου επενδυσα σε ενα παρα πολυ καλο εξωτερικο της ιδιας εταιριας και στην συνεχεια πηρα και ενα μεταγενεστερο μοντελο, παντα της ιδιας εταιριας με το οποιο πετυχα αυτο που ηθελα σε ηχο.

Το πικαπ εχει και αυτο την σημασία του. Το Garrard εχει καποια μειονεκτήματα (μικρα εως αδιάφορα) ενω τα δυνατά του σημεία ειναι σχεδον αξεπέραστα. Έχοντας αφιερώσει πολλα χρονια στην μελετη των πικαπ σχεδίασα τον πλινθο μου και τον εκτελεσα σε 4 διαφορετικές βιοτεχνιες, η καθεμία εξειδικευμένη σε ενα τομεα. Εβαλα και πολλες προσωπικές ωρες για τα φινιρίσματα με το τελικο αποτέλεσμα να ειναι κοντα στο ονειρο μου.

Με σειρα προτεραιοτητας θα ελεγα οτι πρωτα αγοραζουμε ενα καλο phono stage, μετα αναβαθμιζουμε την κεφαλη, μετα τον βραχιονα και το πικαπ. Τελευταια κοιταμε καλώδια, headshell, πλυντήρια κτλ. Βασικά εξαρτήματά ενα overhang gauge, ενα strobe/ μετρητικό laser rpm και μια ψηφιακή ζυγαριά.

Πολυ φασαρία, αναρωτιέσαι αν αξιζει τοσο κοπο-χρονο-χρημα μεχρι την στιγμη που ακους τον πρωτο δισκο. Μετα ξερεις οτι έχουν ολα πιάσει τοπο.
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,622
Kως
Re: Απάντηση: Re: Kuzma 4point

Πολυ φασαρία, αναρωτιέσαι αν αξιζει τοσο κοπο-χρονο-χρημα μεχρι την στιγμη που ακους τον πρωτο δισκο. Μετα ξερεις οτι έχουν ολα πιάσει τοπο.


Με γεια και από μένα ..και να είναι 'μακρυά' η επόμενη αναβάθμισή σου..(κόστος υλικό και ψυχολογικό)..
Για όσους ψάχνουν τέτοιες 'λεπτομέρειες' ,είναι κατανοητή σίγουρα η παρένθεσή μου..
Είχα για λίγο το Kuzma/Stabi...σε εποχές που έψαχνα ανάμεσα στα 4 Αγγλικά top decks (το Gyro,δεν είχε ακόμα πιάσει το επίπεδό τους,λόγω ίσως λίγων εκτεταμένων reviews,που πρώτο το περιοδικό Hi-Fi News ανέδειξε αρκετά αργά)..
Απορώ πόσες ώρες μετά την ακρόαση του βυνιλιακού σου συστήματος σου...τα αυτιά σου μπορούν να 'συνηθίσουν' ήχους από Flacs,Spotify κ.λ.π.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,805
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Re: Kuzma 4point

Απορώ πόσες ώρες μετά την ακρόαση του βυνιλιακού σου συστήματος σου...τα αυτιά σου μπορούν να 'συνηθίσουν' ήχους από Flacs,Spotify κ.λ.π.

Αν κρίνω από το δικό μου, σαφώς κατώτερο, βινυλιακό σύστημα:ποτέ.
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,622
Kως
Re: Απάντηση: Re: Kuzma 4point

Αν κρίνω από το δικό μου, σαφώς κατώτερο, βινυλιακό σύστημα:ποτέ.

Το ίδιο συμβαίνει και με τα δικά μου ,ταπεινότερα φυσικά,...μετά από ακρόαση κάποιων δίσκων,όλων παμπάλαιων...το αυτί (και όλα τα συνδεδεμένα με αυτό αισθητήρια)...ακούν χειρότερα..τα άλλα formats..
 
26 June 2006
14,830
Athens
Θέλω να μου απαντήσετε με ειλικρίνεια.

Τι είναι αυτό ακριβώς που σας ενοχλεί με τα μη-βινυλιακά ακούσματα.

Λεπτομερώς όμως. Είμαι πολύ περίεργος...

Μετά, αν το επιτρέψει η κουβέντα, θα τοποθετηθώ και εγώ.
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,622
Kως
Θέλω να μου απαντήσετε με ειλικρίνεια.

Τι είναι αυτό ακριβώς που σας ενοχλεί με τα μη-βινυλιακά ακούσματα.

Λεπτομερώς όμως. Είμαι πολύ περίεργος...

Μετά, αν το επιτρέψει η κουβέντα, θα τοποθετηθώ και εγώ.


Προσωπικά δεν μ ενοχλεί..ίσα ίσα,που ακούω όλο και περισσότερο ψηφιακά..
Να παραθέσω ένα απλό παράδειγμα με ότι άκουγα πριν από λίγο..Clair Martin - I scare of you (Linn Records),αφού το άκουσα από tidal,cd,flac.. έβαλα να ακούσω και το (ξε-ρυθμισμένο ) Sondek /ittok/karma...διαφορά ακούω στη 'συνοχή ' του τραγουδιού ,στη 'ροή' και στην φυσικότητα ,ενώ η σκηνή ανοίγεται και πιάνει μεγαλύτερο μέρος απ ότι πριν.
Τομίζω ότι το Sondek θέλει servise ...
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
Απορώ πόσες ώρες μετά την ακρόαση του βυνιλιακού σου συστήματος σου...τα αυτιά σου μπορούν να 'συνηθίσουν' ήχους από Flacs,Spotify κ.λ.π.

Μου πήρε αρκετές δοκιμές και κάποια χρήματα για να βρω ψηφιακό που μπορεί να σταθεί επάνω στο σύστημα, είναι R2R sign magnitude άρα ότι πιο αναλογικό υπάρχει και παίζει εξαιρετικά αλλά όχι σαν το πικάπ.

Προσωπικός γνώμονας είναι η προέλευση των ηχογραφήσεων. Τις αναλογικές που με ενδιαφέρουν τις αγοράζω σε δίσκους, τις νέες ψηφιακές σε high res PCM. Υπάρχουν εξαιρέσεις βέβαια.

Καποια χιλιοειπωμένα περί φορματ δεν αφορούν το παρών νήμα, έχει καταντήσει κουραστικό κάθε φορά η κουβέντα να καταλήγει στις ίδιες ανόητες κόντρες και συχνά από τα ίδια μέλη.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μερος του καλου αναλογικού ειναι ο ακροατής πάντως.

Δλδ αυτος που θα το απολαύσει. Πρεπει να ειναι χομπιστας με την καλη εννοια, να του αρεσει, να το εχει μερακι και να ξερει να το ρυθμίσει. Αν δεν ειναι σε θεση να καταλαβει τον τροπο λειτουργιας ενος πικαπ>κεφαλης>βραχιονα>phono τοτε ας μην κανει τον κοπο. Πρεπει να εισαι διατεθειμένος να διαβασεις, να ρωτησεις, να πειραματιστεις. Αν ειναι αγγαρια αστο. Αν ειναι "δυσκολο" αστο. Αν δεν εχεις τον χρονο αστο, δεν θα παιξει ποτε το αναλογικό σου. Παντα θα αναρωτιέσαι τι κανει ο αλλος και ακούγονται "αγγελοι". Αν περιμενεις απο ενα αντιπροσωπο να σου το ρυθμίσει δεν πας μακρυά.

Πολυ πιο φτηνα αναλογικά ακουγονται θεσπέσια γιατι ο ιδιοκτήτης μπηκε στην διαδικασια να τα ρυθμίσει και βελτιώσει (και με οικονομικα μεσα). Οσοι δεν εχουν την υπομονή ας πάνε στις κονσέρβες καθε τυπου.

Οποτε μαζι με το καλο πικαπ+βραχιονα+κεφαλη+Phono βαλτε και ενα καλο, μερακλη ακροατη που αναγνωρίζει την σωστη αναπαραγωγή χωρις να χρειάζεται να ρωταει σε φορουμ τι πρεπει να ακούσει για να του πουν την διαφορα και εχει πρόθεση να εξαντλήσει τις λεπτομέρειες για να το πάρει.

Τελικα ο ακροατής ειναι το μαγικό συστατικό του καλου αναλογικού, ο 4point έρχεται μετα.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,805
Μεσευρώπη
Θέλω να μου απαντήσετε με ειλικρίνεια.

Τι είναι αυτό ακριβώς που σας ενοχλεί με τα μη-βινυλιακά ακούσματα.

Λεπτομερώς όμως. Είμαι πολύ περίεργος...

Μετά, αν το επιτρέψει η κουβέντα, θα τοποθετηθώ και εγώ.

Μου είναι δύσκολο να περιγράψω τι ακριβώς λείπει από το ψηφιακό. Είναι περισσότερο υποσυνείδητο. Έχοντας ακούσει ένα δίσκο έχω την αίσθηση της πλήρωσης, ότι άκουσα μουσική, αίσθηση ανάλογη (αλλά όχι ίδιας έντασης φυσικά ) με αυτή που έχω μετά από μιά καλή συναυλία. Σε "αντικειμενικά" κριτήρια μπορεί το ψηφιακό μέρος να είναι ισάξιο με το αναλογικό ή και καλύτερο (π.χ. σε δυναμικές). Αλλά όλοι στο σπίτι συμφωνούν ότι η μουσική στο πικάπ ακούγεται καλύτερα, ότι κι αν σημαίνει αυτό.
 
26 June 2006
14,830
Athens
Δε ξέρω, αλλά "φοβούμαι" να πω και τη δική μου άποψη. Έχω την εντύπωση ότι θα βγούμε τελείως εκτός θέματος...

Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι διαφωνώ επ' ουδενί με τους φανατικούς υποστηρικτές του αναλογικού.

Αυτό ακριβώς το "αδιευκρίνιστο" χαρακτηριστικό (ότι δηλ. ακούμε μουσική) είναι που χαρακτηρίζει ΙΜΟ το σωστό αναλογικό άκουσμα και που δεν είναι καθόλου εύκολο να επιτευχθεί.

Εγώ π.χ. δεν το έχω καταφέρει ακόμη και ζηλεύω τους φίλους που έχουν βρει το τρόπο...
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,753
26 June 2006
14,830
Athens
Ελπίζω να είναι κάτι πρωτοποριακό. Κουράστηκα...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

...σε βαθμό που δεν θέλω να ασχοληθώ παραπάνω.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Re: Απάντηση: Re: Kuzma 4point

Απορώ πόσες ώρες μετά την ακρόαση του βυνιλιακού σου συστήματος σου...τα αυτιά σου μπορούν να 'συνηθίσουν' ήχους από Flacs,Spotify κ.λ.π.

Αμέσως.
Κανένα πρόβλημα.
Αρκει η μουσική να είναι η κατάλληλη. ..
Αλλά παμε για ΟΤ
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,753
Re: Απάντηση: Re: Kuzma 4point

Αμέσως.
Κανένα πρόβλημα.
Αρκει η μουσική να είναι η κατάλληλη. ..
Αλλά παμε για ΟΤ

.....kαι να μην γινεται αμεση συγκριση αναλογικου/ψηφιακου.Με μουσικη που εχω/ξερω μονο σε cd (ακομη εκει ειμαι :laugh: ) και γω προσαρμοζομαι αμεσως.
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,622
Kως
.....έβαλα την προσωπική αντωνυμία..(για να μην μπούμε) ,σε αέναες αντιπαραθέσεις..
Έχω άλλη άποψη ,και μετά από μια αναπαραγωγή αρκετών λεπτών,αδυνατώ να ...'εγκλιματιστώ' με τα ψηφία..(όχι βέβαια με τα hi-res)..αλλά τα απόλυτα που ανέφερα..
Πριν κάτι χρόνια,σ ένα μπαρ με πολύ ακριβή μουσική επένδυση (ακριβότερη σειρά JBL ηχεία-ενισχυτικά πάνω από 30-40 χιλ) ,με τα τελευταία pioneer cds και έναν ακριβό 'μείκτη',νωρίς το βράδυ ένας βινυλιάκιας DJ ,αφού βγάλαμε απ το πατάρι ένα 'Trio' ,και ένα MK2 ,παίζαμε για μας σιγκλάκια 45άρια..με cds ..και αυτά του εμπορίου...
Ούτε phono καλό,ότι είχε ο 'μείκτης' ,και μια 97άρα shure..
Από μουσική ,όχι σκυλάδικα,ούτε μπιτς,up tempos και 'ακουστικά'..οι λίγοι πελάτες που ήταν εκεί όλοι κατάλαβαν τη διαφορά των δύο σχολών ..το μουσικό περιεχόμενο απ το πλατώ ήταν 'πυκνότερο',φυσικότερο (και ας μην 'γυάλιζε') και γέμιζε κάθε γωνία του μαγαζιού..
Ξέρω ότι είμαι εκτός θέματος ,αλλά μια εμπειρία μου ,που απορρέει απ την θετική έκπληξη ενός έμπειρου μέλους του φόρουμ,με μια αλλαγή που έκανε στο σύστημά του,απλά μου έφερε στο μυαλό μια απορία...δεν νομίζω ότι έκανα έγκλημα..
Ο βινυλιάκιας φίλος βέβαια έμεινε χωρίς δουλειά...αλλά δεν ήταν η αιτία η προτίμησή του στον αναλογικό ήχο..(κρίμα πάντως..που δεν προλάβαμε τα σιγκλάκια ,πριν πάνε χωματερή,ολόκληρο φορτηγό)..
 
26 June 2006
14,830
Athens
Μα μόνιμα εκτός θέματος θα είμαστε αν δεν αναφερόμαστε στον 4point... :)

Αν και άσχετος, έχω την εξήγηση για το παραπάνω παράδειγμα.

Μήπως κάποιο καλό παιδί πρέπει να ανοίξει νέο νήμα για τα περί βινυλίου σήμερα? Θα είχε ενδιαφέρον...
 
Last edited:

iliverez

Established Member
2 January 2012
258
Doctor καλησπέρα,

Τώρα που έχει περάσει λίγος καιρός, ποιες είναι οι εντυπώσεις από τον Kuzma; Τι κεφαλές έχεις δοκιμάσει μέχρι τώρα πάνω του; Τελικά πως ήταν η Soundsmith?