Macro

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

H Θερμοκρασία χρώματος πάντως είναι λάθος. Πρέπει να κατεβείς στους 2850 κέλβιν. Κάντο και θα δεις διαφορά. Δώσε επίσης +0,5 στοπ.

Εμένα οι ντομάτες μου άρεσαν πολύ.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Τόσο (2850) μου έδωσε το αυτόματο του μετατροπέα.
Η αυτόματη της μηχανής ήταν στα 3450, και συνήθως επιλέγω κάτι ενδιάμεσο, εν προκειμένω 3150 για τις παραπάνω τρεις. Το 2850 μου φάνηκε κάπως ψυχρό.
Ο φωτισμός, nilo, ήταν μία απλή λάμπα 250 βατ σε φωτιστικό δαπέδου. Δυστυχώς δεν μπορώ να προσαρμόσω το ring flash σε τέτοιους φακούς, το ΜΤ-24 μπαίνει σε όλους τους ειδικούς μάκρο της Canon, και για τους "κοινούς" θέλει ένα δυσεύρετο δακτυλίδι, έχω μόνο για 58mm (για τον Sigma 105/2.8).
Το θέμα φωτισμού σε close-ups, macro και νεκρές φύσεις είναι κεφαλαιώδες, υπερβαίνει τη σπουδαιότητα του φακού που θα χρησιμοποιηθεί (αφού ούτως ή άλλως συνήθως θα κλείσουμε πολύ το διάφραγμα για να δείξει τη διαφορά του ο καλός φακός). Σκέφτομαι σοβαρά η επόμενη αγορά μου να είναι κάτι σχετικώς με τον εσωτερικό φωτισμό.


Η στοά Μοδιάνο έχει ένα σωρό θέματα, και δεν σε στραβοκοιτούν κιόλας με μηχανή slr. Με κόμπακτ δεν ξέρω.
 
Last edited:

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Για ρίξε καμία ιδέα....

Καταρχήν θέλουμε σίγουρα ένα μεγάλο άσπρο χαρτόνι, όρθιο σπαστό για φόντο.
Μετά μερικά ακόμη χαρτόνια, καλύτερα γυαλιστερά, για ανακλαστήρες. Ενδεχομένως και χρωματιστά γυαλιστερά (χρυσά, ασημιά, μπλε, κόκκινα) για χρώμα. Μετά θέλουμε τουλάχιστον δύο φωτιστικές πηγές με έλεγχο στην κατεύθυνση του φωτός, με diffusers, έστω και αυτοσχέδιους. + 2-3 τριποδάκια για στήριξη.

Εάν παίξουν πατέντες, μπορεί να βγει αρκετά φθηνά. Εκτός εάν πάρουμε μια και καλή κανονικές φλασοκεφαλές.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Για ρίξε λίγα στοιχεία εάν θέλεις....
Αυτό φωτίζεται εξωτερικώς από 1 ή 2 λαμπτήρες σε τρίποδα, σωστά;
Το σκέφτομαι σοβαρώς για μία τέτοια λύση...

Μέχρι τώρα βάζω μία λευκή Α4 κάτω και μία πίσω και έχω για φωτισμό ένα ψηλό δαπέδου που έχω στο γραφείο, με λάμπα 250w.
Ο φωτισμός έρχεται από ψηλά και διαγωνίως, σχετικά μαλακός.

Αυτή πρέπει να είναι με τον nikkor 28/2.8, σε f/8, αλλά το βάθος πεδίου πάλι δεν επαρκεί. Πολύ κοντινή εστίαση για 28ρη.

attachment.php
 

Attachments

  • cocacola.jpg
    cocacola.jpg
    134.5 KB · Views: 143

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Για ρίξε λίγα στοιχεία εάν θέλεις....
Αυτό φωτίζεται εξωτερικώς από 1 ή 2 λαμπτήρες σε τρίποδα, σωστά;
Το σκέφτομαι σοβαρώς για μία τέτοια λύση...

Μέχρι τώρα βάζω μία λευκή Α4 κάτω και μία πίσω και έχω για φωτισμό ένα ψηλό δαπέδου που έχω στο γραφείο, με λάμπα 250w.
Ο φωτισμός έρχεται από ψηλά και διαγωνίως, σχετικά μαλακός.

Αυτή πρέπει να είναι με τον nikkor 28/2.8, σε f/8, αλλά το βάθος πεδίου πάλι δεν επαρκεί. Πολύ κοντινή εστίαση για 28ρη.

attachment.php

Χρειάζεσαι και φωτισμό από το πλάι.... 2 φωτιστικά το λιγότερο
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Λοιπόν, ένα πρόχειρο συγκριτικό διαφορετικών φακών στο ίδιο θέμα, στην ιδέα που έριξε ο Ηλίας (κοτσάνι του παραπάνω κρεμμυδιού)

Πρώτα μία λήψη 1:1 (ή περίπου τόσο), με τον Micro-Nikkor 55/3.5 + extension Μ2:
(f/11)
attachment.php
 

Attachments

  • Macro1-Nikkor-55_3.5.jpg
    Macro1-Nikkor-55_3.5.jpg
    152.2 KB · Views: 277

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

επόμενη λήψη, με τον Asahi Super Takumar 35/3.5, ανεστραμμένο
f/11. Μεγέθυνση κάπου στο 1,5:1 (μιάμιση+φορά το φυσικό)

attachment.php
 

Attachments

  • Macro2-Super-Takumar-35-3.5-f11.jpg
    Macro2-Super-Takumar-35-3.5-f11.jpg
    153.6 KB · Views: 271

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

τρίτη, με τον Nikkor 28/2.8 AiS, ανεστραμμένο.
f/11. Μεγέθυνση περίπου 2:1 (διπλάσια του πραγματικού)
attachment.php
 

Attachments

  • Macro2-Nikkor-28-2.8-f11.jpg
    Macro2-Nikkor-28-2.8-f11.jpg
    152.5 KB · Views: 421

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Τέταρτη λήψη, με τον αγαπημένο μου Asahi Super Takumar 28/3.5.
f/8
attachment.php


και εντελώς κλειστός, f/16
attachment.php
 

Attachments

  • Macro4-Super-Takumar-28-3.5-f16.jpg
    Macro4-Super-Takumar-28-3.5-f16.jpg
    153.3 KB · Views: 273
  • Macro4-Super-Takumar-28-3.5-f8.jpg
    Macro4-Super-Takumar-28-3.5-f8.jpg
    153.4 KB · Views: 134

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Πέμπτη λήψη, με τον Ρωσσικό MiR 1B 37/2.8, ομοίως ανεστραμμένο.
f/11, αλλά δεν μου αρέσει το αποτέλεσμα, παρουσιάζει κάποια θάμβωση

attachment.php
 

Attachments

  • macro6-mir1b-37-2.8-f11.jpg
    macro6-mir1b-37-2.8-f11.jpg
    154.5 KB · Views: 135

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

6η λήψη, ο παλιός 50ρης Super Takumar 50/1.4, f/8.
Δίνει λίγο μικρότερη μεγέθυνση από το lifesize, και μικρότερη οξύτητα από έναν αληθινό μάκρο, αλλά άλλη ευκολία η εστίαση (με διάφραγμα 1.4, δηλαδή τουλάχιστον 2 στοπ πιο φωτεινό από και τον ταχύτερο μάκρο!!!)

attachment.php
 

Attachments

  • Macro5-Super-Takumar-50-1.4-f8.jpg
    Macro5-Super-Takumar-50-1.4-f8.jpg
    151.5 KB · Views: 134

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Και 7η και τελευταία λήψη, με τον επίσης παλιό Nikkor-S.C Auto 50/1.4 στο f/11.

attachment.php
 

Attachments

  • Macro7-Nikkor-SC-50-1.4-f11.jpg
    Macro7-Nikkor-SC-50-1.4-f11.jpg
    152.5 KB · Views: 267

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

βέβαια η σύγκριση είναι λίγο άδικη,
1ον διότι λόγω της απουσίας ηλεκτρονικής σύζευξης σώματος και φακών, η φωτομέτρηση παραλλάσσει σημαντικά (μέχρι και 2/3 στοπ) από φακό σε φακό και από διαφορετικά διαφράγματα του ίδιου φακού, με προφανείς συνέπειες στην έκθεση και το κόντραστ
2ον διότι είχα ξεχάσει τη μηχανή στα 800iso, και το γύρισα στα 200 iso μόνο για τον ρωσσικό και τον Nikkor-S.C 50/1.4 (βέβαια η διαφορά δεν νομίζω να φαίνεται ιδιαίτερα στη σμίκρυνση).
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Re: διαφορετικά macro

Η πρώτη, ή έκτη και η έβδομη τράβηξαν την προσοχή μου περισσότερο, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι οι υπόλοιπες δεν πετυχαίνουν τον σκοπό τους!
Το πιο ενδιαφέρον όμως κατά την γνώμη μου είναι ότι το θέμα έτσι απομονωμένο αρχίζει να μοιάζει απροσδόκητα διαφορετικό! Πολλοί θα μπορούσαμε να μην βρούμε καν τι είναι αν δεν μας το πουν! Το μάκρο σε τέτοιες και παραπάνω μεγεθύνσεις ανοίγει νέα παράθυρα σε ένα άγνωστο τμήμα του περιβάλλοντος που νομίζουμε ότι ξέρουμε γύρω μας!

Ο φωτισμός είναι ζόρι... Δοκίμασε να αφαιρέσεις τα στοιχεία του ring flash που έχεις και να τα τοποθετήσεις σε "στρατηγικά σημεία" και με διαχυτές αν έχεις. Και ημιδιάφανο πλαστικό (σαν των "τάπερ") μια χαρά κάνει για την διάχυση. Ακόμα και τσαλακωμένο χαρτί για ανακλαστήρας, ριζόχαρτο σαν ημιδιάφανος διαχυτής, χωνάκι από χαρτί με ένα μικρό φλάς δουλεύει σαν ομπρέλα στούντιο κλπ. Καταλαβαίνεις την λογική φαντάζομαι...
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Re: διαφορετικά macro

Δεν είναι με ring flash, καθώς δεν μπορώ να το κουμπώσω στους ανεστραμμένους, είναι με τον φωτισμό που προανέφερα, θέλει δουλειά για να τα στήσω τα άλλα και εργαλεία (πχ τριποδάκια, διαχυτές) που δεν έχω.
Για ισότητα στη σύγκριση, μία με τον ίδιο φωτισμό, επίσης χωρίς ring flash (αν και στην περίπτωσή του παίρνει), με τον Canon MP-E 64/2.8.
Μεγέθυνση 4:1, f/9 (στην πραγματικότηα πάνω από f/32). Παρέλειψα να τον φυσήξω λιγάκι πριν.
attachment.php



και ένα crop από το κέντρο με μικρή σμίκρυνση

attachment.php
 

Attachments

  • macro8-canon-mpe65-f9.jpg
    macro8-canon-mpe65-f9.jpg
    154.4 KB · Views: 270
  • mpe56centrecrop.jpg
    mpe56centrecrop.jpg
    62.9 KB · Views: 128