Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Δεν υπήρξε άλλος συνθέτης στην ιστορία της μουσικής που να προέρχονταν από τόσο χαμηλή κοινωνική τάξη όπως ο Dvorak. O πατέρας του είχε πανδοχείο και αυτός ήταν χασαπάκι. Συγγενική δουλειά με του εκδοροσαφαγέα που έκανε και ο δικός μας ο Βαμβακάρης. Τόχει φαίνεται το επάγγελμα.

Μπορείς να πεις ότι η αίσθηση που αποκομίζεις από τις συμφωνίες του είναι ότι μερικές στιγμές μπορεί να φαίνονται λίγο ακατέργαστες γιατί έγραφε με την πρώτη χωρίς αναθεωρήσεις. Δύσκολα όμως βρίσκεις άλλο συνθέτη της εποχής με τόσο μεγάλο μελωδικό πλούτο που ήξερε να τον εκφράζει με τέτοιο αβίαστο τρόπο (εξαίρεση ο φίλος του Tchaikovsky).

Ο εκδότης του ζητούσε και άλλους Σλαβικούς Χορούς γιατί οι χοροί του (όπως και οι Ουγγρικοί Χοροί του Brahms) γέμιζαν το ταμείο. Αυτός όμως έστω και με λιγότερα χρήματα ήθελε να καθιερωθεί σαν συμφωνιστής.
Μια από τις αγαπημένες συμφωνίες του Dvorak, εκτός από την συμφωνία του Νέου Κόσμου, είναι η όγδοη γιατί είναι γεμάτη με τη χαρά της ζωής.
Χαρακτηριστικά το τελευταίο μέρος αρχίζει με μια φανφάρα από τις τρομπέτες. Στις πρόβες ο Kubelik έλεγε στην ορχήστρα. Κύριοι στην Βοημία ποτέ οι τρομπέτες δεν καλούν στην μάχη. Πάντα καλούν σε χορό.

Οι εγγραφές που έχω ακούσει είναι του Kubelik (Berlin Philharmonic Orchestra- D.G) και του kertesz (London Symphony Orchestra- DECCA).
Εξαιρετικές ερμηνείες και οι δύο αλλά ένα κλικ παραπάνω και καλύτερη σαν ηχογράφηση ήταν του η Kertesz.
Αυτά μέχρι που άκουσα τον Karajan με την Βιέννη. Προσοχή την έχει ξανακάνει με την Βιέννη σε DG αλλά δεν την ξέρω.
Ο Karajan ήταν στο πρώτο μέρος ένα κλικ καλύτερος, και από τον Kubelik και Kertesz. Συνολικά είναι η καλύτερη εκτέλεση που έχω ακούσει.
O δίσκος είναι στην φθηνή σειρά Decca -Ace of Diamonds (στο e bay περίπου 10 ευρώ) αλλά σαν απόδοση ήχου είναι audiophile.

8.JPG
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: christos56

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Re: Απάντηση: Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Οι Πολωνοί πιανίστες είναι άφθαστοι στον Chopin.
Είχα την τύχη να έχω τον πλήρη κύκλο του Rubinstein (βινύλια RCA) που είναι αναφορά και δυστυχώς τον πούλησα.
Από Πολωνούς πιανίστες τώρα έχω τον πλήρη κύκλο με τον σχετικά άγνωστο σε εμάς, αλλά σχεδόν εθνικό ήρωα στην Πολωνία, Adam Harasiewicz που κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό Chopin το 1955 σε βινύλια της Philipps. Επίσης τα δύο κονσέρτα με τον εκφραστικό Zimmerman σε βινύλια της DG.
Πολλοί όμως μεγάλοι πιανίστες έχουν εξαιρετικό Chopin. Έχω τον ευαίσθητο και μελωδικό Ούγγρο Tamas Vasary (βινύλιο DG) στa scherzi και τον πλήρη κύκλο με τον Ρώσο Magaloff δάσκαλο της Argerich (βινύλια Philipps).
Δεν έχω ακούσει τους Arrau, Pollini και από Horowitz έχω μόνον μια ιδέα από τις etudes σε μια συλλογή cd.

Ένας όμως ακόμη μεγάλος Πολωνός πιανίστας που δεν είναι πολύ γνωστός είναι ο Witold Małcużyński.
Γεννήθηκε το 1914 και έζησε ως το 1977. Το 1937 κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό πιάνου Chopin στην Βαρσοβία. Ο πόλεμος τον βρήκε στην Γαλλία και λόγω της αντιστασιακής του δράσης διέφυγε στην Πορτογαλία. Από εκεί μετακινήθηκε στην Αργεντινή και αργότερα με την βοήθεια του Menuhin τo 1942 στην Αμερική. Μετά τον πόλεμο εγκαταστάθηκε στην Ελβετία.
Ο Małcużyński χαρακτηρίζεται από ζωηρούς ρυθμούς, και πάθος ενώ μπορεί να υστερεί σε ποίηση. Δεν διαθέτει την ευγένεια και ρομαντική θέρμη του Magaloff αλλά υπερτερεί σε ρωμαλεότητα (τον Rubinstein δεν τον είχα για σύγκριση).
Οι παρακάτω τρεις δίσκοι βρίσκονται στην δισκοθήκη μου και πρόσφατα τους ξανάκουσα.

View attachment 75254

Στις πολωνέζες ο ρυθμός είναι στο μάξιμουμ. Η εγγραφή με την αξεπέραστη ποιότητα της παλιάς Columbia.

View attachment 75255View attachment 75257

Το δεύτερο κονσέρτο (London Symphony Orchestra-Walter Susskind) και οι μπαλάντες είναι σε γαλάζια στερεοφωνική Angel. Ο ήχος είναι πολύ καλός. Στην πρώτη μπαλάντα σε κάποιες στιγμές νομίζεις ότι παίζει ολόκληρη ορχήστρα.


Να προσθέσω και τον Alexander Brailowsky, ο οποίος είναι ο πρώτος στην ιστορία που έπαιξε όλο των κύκλο έργων του Chopin...

http://en.chopin.nifc.pl/chopin/persons/detail/id/6841

Παραθέτω δύο βινύλια με τα βαλς, Malcuzynski/Brailowsky:



Uploaded with ImageShack.us
 
Last edited:

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Δεν υπήρξε άλλος συνθέτης στην ιστορία της μουσικής που να προέρχονταν από τόσο χαμηλή κοινωνική τάξη όπως ο Dvorak. O πατέρας του είχε πανδοχείο και αυτός ήταν χασαπάκι.

Το ξέχασα υπήρξε και άλλος συνθέτης γιος πανδοχέα. Μόνο που αυτός μεγαλώνοντας έγινε ένας ευγενής με την κυριολεκτική σημασία του όρου. Ένα ευπατρίδης.
Είναι ο μέγιστος, ο GIUSEPPE VERDI
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,812
Μεσευρώπη
Ποτέ δεν μπόρεσα να αγαπήσω την 8η του Dvorak. Αγαπώ σχεδόν όλα τα άλλα έργα της ωριμότητάς του, αλλά η συγκεκριμένη συμφωνία ηχεί στα αυτιά μου μόνο σαν βαβούρα, με αγχώνει. Σε αντίθεση με την 7η, που αγαπώ ίσως και περισσότερο από την διάσημη 9η, "Από τον Νέο Κόσμο". Αυτή την έχω στις ηχογραφήσεις των Dorati, Kubelik (με τη Φιλαρμονική της Βιέννης), Kertesz και Monteux. Την έκπληξη την κάνει πάλι ο Monteux.
r5887.jpg


Η ερμηνεία του συνδυάζει λυρισμό, ρυθμό, δυναμισμό, πάθος και αυστηρότητα εκεί που πρέπει. Συν τοις άλλοις η ηχογράφηση είναι εκπληκτική.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,812
Μεσευρώπη
Και μιά που ήρθε η κουβέντα στον Pierre Monteux...

O εν λόγω ήταν ίσως πιό γνωστός όσο ζούσε για τη συμμετοχή του σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της μουσικής ιστορίας, την πρεμιέρα του μπαλέτου "Ιεροτελεστία της Άνοιξης" του Στραβίνσκυ, μιά πρεμιέρα που έλαβε χώρα υπό τα γιουχαϊσματα, τα σφυρίγματα και τις φωνές του μισού θεάτρου (το άλλο μισό επευφημούσε το ίδιο έντονα, μέχρι ξύλο έπεσε ανάμεσα σε φίλους και εχθρούς του συνθέτη και επενέβη η αστυνομία!). Ο ίδιος ο Monteux δεν ήταν ιδιαίτερα ένθερμος φίλος της μουσικής του Stravinsky και προτιμούσε χίλιες φορές να διευθύνει Brahms ή Beethoven. Αυτό δεν τον εμπόδισε να ηχογραφήσει πολλές φορές τα τρία γνωστότερα μπαλέτα, και φυσικά την διαβόητη "Ιεροτελεστία". Από τις συνολικά 6 ηχογραφήσεις που έκανε, η πιό πετυχημένη, σύμφωνα με το μαθητή και βιογράφο του John Canarina, είναι αυτή η μονοφωνική με την υπέροχη Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης.


P1280470.jpg

Τον Stravinsky τον γνώρισα τυχαία, σκοντάφτοντας πάνω σε αυτό το δισκάκι που αγόρασα σε ένα γαλλικό Marce aux pusses. Ένας συμπαθέστατος ηλικιωμένος κύριος πουλούσε ένα μέρος της συλλογής του και μου το άφησε για 10 γαλλικά φράγκα (2,5 ευρώ με σημερινές τιμές). Μου προσέφερε ένα ολόκληρο κουτί για 50, αλλά εγώ ο βλάκας είπα όχι,πήρα μόνο αυτό γιατί μου χτύπησε στο μάτι το logo της Decca. Ποιός ξέρει τι θησαυρούς να περιείχε εκείνο το κουτί...

P1280468.jpg

Η ερμηνεία είναι εξαιρετική, O Ernest Ansermet-αντίθετα με τον Monteux- θεωρούσε τον Stravinsky έναν από τους μεγαλύτερους συνθέτες όλων των εποχών, οι αναγνώσεις έργων του είναι αναφοράς. Ο μονοφωνικός ήχος αυτής της γαλλικής Decca είναι εκπληκτικός-οι φίλοι που έρχονται πρώτη φορά να ακούσουν το σύστημά μου μένουν έκθαμβοι από τις δυναμικές και τα ηχοχρώματα. Αργότερα απέκτησα και τη στερεοφωνική εκδοχή αυτού του δίσκου, αλλά...δεν είναι το ίδιο. Στις αρχές της στερεοφωνικής εποχής δεν έδιναν και τόση σημασία στη δικάναλη έκδοση μιάς ηχογράφησης, κι αυτό φαίνεται.
 
  • Like
Reactions: christos56

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Κώστα ξύπνησες μέσα μου τον χαιεντά.
Tον Monteux τον έχω ακούσει στο σπίτι του geovar σε μια στερεοφωνική εκτέλεση του 1958 με την Paris Conservatoire Orchestra (RCA Victor-LSC). O ήχος ήταν εκπληκτικός και θα του τον ζητούσα για μακροχρόνιο δανεισμό αλλά δεν ήθελα να θέσω σε δοκιμασία την εντιμότητα μου.
Ο πραγματικός όμως λόγος που δεν του τον ζήτησα είναι ότι ήδη είχα.
Τον Markevich με την Philarmonia σε γαλάζια Angel Stereo. Ο ήχος (φυσικά και η εκτέλεση) είναι πολύ καλός.
Τον Ancerl με την Τσέχικη φιλαρμονική που είναι η πρώτη μου επιλογή. Ο ήχος της Supraphon είναι σαν εταιρίας audiophile.

ancerl stravinsky.JPG

Τον Dorati με Mineapolis Symphony σε πρώτη Mercury τις οποίας οι ηχογραφήσεις ήταν ούτως ή άλλως audiophile. Εξαιρετικός o Dorati αλλά συνήθως βάζω τον Ancerl στο πλατό.

Dorati.jpg


ΥΓ. Δοκίμασε πάλι με την 8η του Dvorak
 
Last edited:

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
του συνδυασμου ancerl/ czech phil/ supraphon stravinsky εχω συμφωνια των ψαλμων, γαμο και ιστορια ενος στρατιωτη.

γενικα ειμαι πολυ ικανοποιημενος απο την supraphon, θα ελεγα υποτιμημενη σαν δισκογραφικη.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Πλην ελαχίστων περιπτώσεων [όπως κάποιες από αυτές που αναφέρονται παραπάνω και έχω ως *δεύτερες* εκτελέσεις στη δισκοθήκη μου], προτιμώ τον ίδιο τον Στραβίνσκι ως ερμηνευτή των έργων του. Ας μην ξεχνάμε ότι ανήκει σε εκείνες τις λίγες περιπτώσεις όχι απλώς συνθέτης που είναι και μαέστρος αλλά καλός μαέστρος. Ποια η γνώμη σας και ποια έργα του έχετε με τον ίδιο; Ας κάνουμε μια μικρή παρένθεση. Λ.Σ.
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
εχω τπν πληρη κυκλο σε cd και 2 πολυ καλα βινυλια, αγορασμενα καινουργια, CBS.

απο ηχητικης πλευρας δεν ειναι ασχημα αλλα ουτε και κατι ιδιαιτερο. απο ερμηνευτικης νομιζω δεν παιρνουν κριτικες, αν δεν ηξερε ο ιδιος πως να τα αποδωσει τοτε ποιος..
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,812
Μεσευρώπη
Δεν έχω ηχογραφήσεις του ίδιου του Stravinsky στη συλλογή μου, πλην ενός "πειρατικού" cd της εταιρείας Ermitage. Με απέτρεψαν όσα διάβαζα για κακή ή μέτρια ηχητική ποιότητα των συγκεκριμένων δίσκων. Ειδικά στο Stravinsky νομίζω ότι η ποιότητα ηχογράφησης παίζει πολύ μεγάλο ρόλο-η ενορχήστρωσή του χάνει πολύ αν δεν γραφεί σωστά. Επίσης δεν πιστεύω ότι ο συνθέτης είναι υποχρεωτικά και ο καλύτερος ερμηνευτής ενός έργου-αν και όπως έγραψε και ο Λουκάς πιό πάνω, ο Stravinsky ήταν ένας καλός μαέστρος του δικού του έργου.
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222


Uploaded with ImageShack.us

Και εδώ πολύ καλή ηχογράφηση... ερώτηση είναι η ίδια εκτέλεση με αυτή που αναφέρετε πιο πάνω? ή πρόκειται για άλλη?
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
αυτο για τους συνθετες που δεν ειναι καλες οι διεθυνσεις τους ειναι μαλλον μυθος.

οσοι αναλαμβαναν τις διευθηνση των εργων τους το εκαναν γιατι κατι ειχαν να δωσουν.

μακαρι να ειχαμε περισοτερες εκτελεσεις και οχι ερμηνειες

θα ανταλαζα 100 δισκους για να ακουσω τον μπετοβεν στην 5 η τον μπαχ στα βραδιμβουργια
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Απάντηση: Re: Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Αγαπητοί φίλοι πρώτα συγχωρήστε μου την χρήση του ενικού.

Παναγιώτη ότι έχω αγοράσει με Ancerl μπορεί να μην έγινε πάντα η πρώτη μου επιλογή αλλά ποτέ δεν έχω πέσει έξω. Με τα χρόνια έχει γίνει ένας μαέστρος που ακουμπάω πάνω του με εμπιστοσύνη. Η supraphon, σε ότι έχω, είχε πάντα πολύ υψηλή ποιότητα ηχογράφησης.

Λουκά έχω την Ιεροτελεστία σε βινύλια με τον Svetlanov και τον Srtavinky . Ο δίσκος Stravinsky conducts Stravinsky ήταν και ο πρώτος που είχα αγοράσει. Η ποιότητα ηχογράφησης έχει μεγάλη απόσταση από τις υπόλοιπες που αναφέρθηκαν. Η έκδοση Stravinsky σε cd είναι ακόμη πιο μέτρια σαν ηχογράφηση.
Το ίδιο και η Melodia με τον Svetlanov που ο ήχος είναι εντυπωσιακός αλλά τραχύς.
Και οι δύο εκτελέσεις, απ’ όσο τουλάχιστον θυμάμαι, ήταν καλύτερες από την εκτέλεση με τον Monteux που έχω αναφέρει,.
Είναι σημαντικό να έχεις τα έργα με διευθυντή τον ίδιο τον συνθέτη αντικειμενικά αλλά συναισθηματικά. Από την άλλη πλευρά όταν ένα έργο παρουσιαστεί δεν ανήκει πια μόνο στον συνθέτη.

Κώστα εντυπωσιακή η πληροφορία ότι το μονοφωνικό τύπωμα του Ansermet παίζει καλύτερα από το στερεοφωνικό που ούτως ή άλλως αποτελεί μια μνημειώδη εγγραφή και εκτέλεση.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Απάντηση: Re: Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Και εδώ πολύ καλή ηχογράφηση... ερώτηση είναι η ίδια εκτέλεση με αυτή που αναφέρετε πιο πάνω? ή πρόκειται για άλλη?

οχι ο δίσκος είναι RCA-2085 LSC στερεο. Το μονο έχει το ίδιο εξώφυλλο.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Όπως προανέφερα είναι λίγοι οι συνθέτες που διευθύνουν τα έργα τους και αυτοί που το κάνουν είναι όντως καλοί χωρίς να αποκλείονται άλλοι που έχουν και αυτοί κάτι να πουν καμιά φορά πολύ σημαντικό. Ο Στραβίνσκι είναι ένας από αυτούς όπως επίσης ο Μπρίτεν και ο Μ.Τιπετ. Έχει όντως ενδιαφέρον το να ακούσουμε πώς αυτοί ερμηνεύουν τα έργα τους.
Οι ηχογραφήσεις του Στραβίνσκι σε Κολούμπια Αμερικής της δεκαετίας 1950 και 1960 αλλά και μετά έχουν πολύ καλό ήχο, και αναφέρομαι στις πρώτες εκδόσεις. Επίσης οι ίδιες υπάρχουν είτε σε Ολανδική είτε σε Βρετανική Φίλιπς με ετικέτα H-Fi Stereo μεταξύ 1958 και αρχές δεκαετίας 1960. Οι Ολανδικές είναι λίγο καλύτερες. Η ετικέτα αυτή προέκυψε λόγω παραχώρησης των δικαιωμάτων [πλην Β.Αμερικής] από την Κολούμπια στην Φίλιπς, αφού προηγουμένως είχε σταματήσει η συνεργασία με την ΕΜΙ. Λ.Σ.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Επίσης βρίσκω άκρως ενδιαφέροντα τα αυτοβιογραφικά βιβλία του Στραβίνσκι τα οποία διαβάζω στα Αγγλικά και τα συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όσους διαβάζουν Αγγλικά. Είναι μοναδικός ο τρόπος μεταφοράς στο κλίμα της εποχής και των συνθηκών γραφής των έργων καθώς και διάφορα σχόλια και το χιούμορ που διαθέτει. Διαβάζοντας μου κινεί περισσότερο το ενδιαφέρον και εμπιστοσύνη για προτίμηση των εκτελέσεών του. Λ.Σ.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Οι Ansermet, Monteux, Dorati, Colin Davis και F.Reiner είναι εξαιρετικοί ερμηνευτές των έργων του Στραβίνσκι. Είναι οι περιπτώσεις εκείνες που έχω κάποια έργα και με αυτούς. Λ.Σ.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Re: Απάντηση: Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Ο Pollini στα 18 είχε κερδίσει το 1960 τον περίφημο διαγωνισμό Chopin της Βαρσοβίας.
Κυνηγάω το πρώτο κονσέρτο για πιάνο με Philarmonia και Kletzki που ηχογράφησε την ίδια χρονιά αλλά είναι ακριβό με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα.
Δες αυτό:
http://www.ebay.co.uk/itm/SXLP-3016...60428959807?pt=UK_Records&hash=item53eb3d783f

Καθόλου παράξενο να έχει γίνει από εκτυπωτές λαμπάτης χάραξης δεκαετίας 1960. Είναι πολύ πιθανόν διότι η αρχική έκδοση νομίζω υπήρχε μόνο με την πρώτη ASD ετικέτα. Κοστίζει ελάχιστα και τον πωλητή τον εμπιστεύομαι. Λ.Σ.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,812
Μεσευρώπη
αυτο για τους συνθετες που δεν ειναι καλες οι διεθυνσεις τους ειναι μαλλον μυθος.

οσοι αναλαμβαναν τις διευθηνση των εργων τους το εκαναν γιατι κατι ειχαν να δωσουν.

Και να πάρουν. Ο Στραβίνσκυ ειδικά ξεκίνησε να διευθύνει τα έργα του γιατί αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση που εθνικοποίησε τα κτήματά του στη Ρωσία.:BDGBGDB55: επίσης δεν είναι σίγουρο ότι ένας συνθέτης έχει τις ικανότητες να διευθύνει μιά ορχήστρα: δεν πρέπει μόνο να ξέρεις πως πρέπει να ακούγεται ένα έργο, πρέπει να κάνεις και τους μουσικούς να παίζουν αυτό που θέλεις εσύ, πράγμα αρκετά δύσκολο. Οι περισσότεροι συνθέτες του 20ού αιώνα δεν δοκίμασαν καν να διευθύνουν τα συμφωνικά έργα τους (βλέπε Bartok, Shostakovich, Prokofiev, Schoenberg, Sibelius και πολλούς άλλους).

μακαρι να ειχαμε περισοτερες εκτελεσεις και οχι ερμηνειες



θα ανταλαζα 100 δισκους για να ακουσω τον μπετοβεν στην 5 η τον μπαχ στα βραδιμβουργια

Ο πρώτος ήταν άθλιος μαέστρος και συνήθως τα έκανε μαντάρα όποτε προσπάθησε να διευθύνει. Πολλές φορές μπέρδευε τους μουσικούς τόσο πολύ, ώστε αναγκάζονταν να σταματήσουν να παίζουν και να ξεκινήσουν από την αρχή! Τζάμπα θα πήγαιναν οι δίσκοι. Στην εποχή του δεύτερου δεν υπήρχε ουσιαστικά διεύθυνση ορχήστρας, ο "μαέστρος" έδινε απλά το ρυθμό χτυπόντας ένα ραβδί (ή και το πόδι του) στο πάτωμα, ή έπαιζε τσέμπαλο (μπάσο κοντίνουο) για να κρατάει την (όποια) συνοχή της ορχήστρας. Άσε που ειδικά τα Βραδεμβούργια Κοντσέρτα δεν παίχτηκαν ποτέ όσο ζούσε ο Μπαχ...
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
για αυτο ειπα "οσοι αναλαμβαναν" και οχι ολοι. αυτοι που το εκανα, κατι θα ειχαν να πουν. εγω δεν νιωθω σε θεση να κρινω τον συνθετη για την εκτελεση του αλλα οσοι ακολουθουν ερμηνευουν..

ο λουλι που πεθανε χτυπωντας το ποδι του με το μπαστουνι του ηταν ο πρωτος που το ξεκινησε, τουλαχιστον ετσι θελει ο μυθος.

παρολαυτα ο μπαχ μεσα στην ορχηστρα φανταζομαι πως εδινε τις οδηγιες οπως και οι περισοτεροι με τα ματια, και επεζε οποιο οργανο ελειπε γιατι δεν ειχε πληροτητα.

θα προτιμουσα τον ιδιο τον μπετοβεν και ασ τα εκανε μανταρα...