Παλιές κινηματογραφικές μηχανές

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Paillard Bolex H16

P3750639.JPG

Στην ευρύτερη περιοχή του Yverdon της Ελβετίας που περιλαμβάνει και το ορεινό St. Croix, σαν να κουράστηκαν από τα γεωργοκτηνοτροφικά και τους καταθλιπτικούς χειμώνες προς το τέλος του 18ου αιώνα, και σκέφτηκαν να επιδοθούν σε νέες στεγασμένες ασχολίες που πιθανά θα απέφεραν και περισσότερα κέρδη.

Έτσι, πολλά μικρά εργαστήρια ωρολογοποιίας δημιουργήθηκαν ώσπου το 1814 ο Μωυσής Paillard αποφάσισε να προωθήσει οργανωμένα κάποιον αριθμό αυτών, δημιουργώντας την εταιρία του στο St. Croix.

P3750600.JPG

Τον καιρό εκείνο, στο χώρο της οικιακής ψυχαγωγίας δεν υπήρχαν και πολλά πράγματα διαθέσιμα. Τα μουσικά κουτιά ήταν ένα από τα λίγα πράγματα που μπορούσαν να διασκεδάσουν τους μπουρζουάδες, ειδικά αν στην οικογένεια δεν είχαν και κανένα ταλαντούχο οργανοπαίχτη.

Οι πρώτοι που ασχολήθηκαν λοιπόν με αυτό το νέο ψυχαγωγικό μέσο που τότε ξεκινούσε την καριέρα του στα σαλόνια ήταν οι ωρολογοποιοί, και έτσι έπεσε πολύ δουλειά στο St. Croix για διαφόρους, καθώς και τον κύριο Μωυσή με την παρέα του.

https://www.youtube.com/watch?v=Mv2Iy7oVyt0

Τόσο καλά πήγαιναν πια τα πράγματα στο μέσο του 19ου αιώνα ώστε η οικογένεια Paillard άνοιξε στο χωριό το πρώτο πραγματικό εργοστάσιο «μαζικής» παραγωγής του είδους το 1875, συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω διάδοση αυτών των κατασκευών που βρήκαν μια θέση και σε σαλόνια χαμηλότερων οικονομικών δυνατοτήτων.

zGszkixmMDw95k4cVEIr5to9N2WwG6kXrEpG47R4.jpg

Όλα δηλαδή πήγαιναν θαυμάσια, έλα όμως που με το πέρασμα των χρόνων οι τεχνολογικές εξελίξεις άρχισαν να απειλούν αυτήν την «παραδοσιακή» ελβετική τέχνη.

Ο φωνόγραφος με τους κυλίνδρους του, και σύντομα το γραμμόφωνο άρχισαν να παραμερίζουν τα μουσικά κουτιά και η οικογένεια Paillard θα έπρεπε να προσαρμοστεί στους νέους καιρούς αν ήθελε να επιβιώσει, όπως και έκανε με επιτυχία μεγαλώνοντας την εταιρία με περισσότερες εγκαταστάσεις.

22380890006.jpg

MAESTROPHONE4_02.jpg
Μαεστρόφωνο κτλ


Οι συγγένειες

Ας αναφερθεί, πως οι Paillard είχαν οικογενειακές σχέσεις με τους Thorens της γνωστής εταιρίας που και αυτή ξεκίνησε από το St. Croix το 1883 ως κατασκευαστής μουσικών κουτιών και φωνόγραφων. Ο Ευγένιος Thorens, αδελφός του Χέρμαν ο οποίος ίδρυσε την ομώνυμη εταιρία, ήταν γαμπρός των Paillard και εργαζόταν μαζί τους.

Ωστόσο, τα αδέλφια δεν νομίζω πως υπήρξαν μαλωμένα αν και βρέθηκαν ουσιαστικά ανταγωνιστές. Μάλιστα θα τους συναντήσουμε και τους δύο ως μάρτυρες σε μια τουλάχιστον πατέντα για λογαριασμό της Paillard το 1882. Επίσης η Paillard πρέπει να υπήρξε και διανομέας της Thorens μέσω του δικτύου της εκείνα τα χρόνια τουλάχιστον.

P3750636.JPG

Στον νέο αιώνα γραμμόφωνα, ηλεκτρικοί κινητήρες αυτών, ενισχυτές, ακόμη και ραδιόφωνα από το 1932 ακολούθησαν για την Paillard.

Επίσης από το 1923 η εταιρία ξεκίνησε την μαζική παραγωγή των πολύ επιτυχημένων γραφομηχανών Hermes στο Yverdon, με την φορητή έκδοσή της –Baby- να κυκλοφορεί το 1935 αποφέροντας πολλά πίσω στην εταιρία.

P3750632.JPG

Την ίδια αυτή χρονιά ήταν που κυκλοφόρησε και η πρώτη μηχανή λήψης Bolex H16 από την Paillard, χαλαρά θα έλεγα βασισμένη στις προηγούμενες Bolex που κατασκεύαζε ο ουκρανός Bogopolsky από το 1927 στη Γενεύη, την εταιρία του οποίου είχε απορροφήσει η Paillard το 1930 δημιουργώντας έτσι την Paillard-Bolex.

Δεν πάει πολύς καιρός που ολοκληρώθηκε ένα ντοκιμαντέρ για την ζωή του Bogopolsky από την δισέγγονη του, και αν και προβλήθηκε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ούτε που το κατάλαβα και έτσι το έχασα.

Bolex 125.jpg
Οι προηγούμενες Bolex, που κατασκευάζονταν από τον Bogopolsky, ενώ από το 1930 έως το 1935 από την Paillard κατασκευάζονταν το μοντέλο σε πρώτο πλάνο.

...
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
...

homemovieshometa01inst_0093-1932.jpg
1932

H Η16 δεν άργησε να αποτελέσει ορόσημο στον κόσμο των κινούμενων εικόνων, να βρεθεί σε κάθε πιθανή άκρη της γης, να περάσει από τα χέρια κάθε πιθανού και απίθανου, γνωστού ή αγνώστου επαγγελματία ή ερασιτέχνη.

Από εφαρμογές στη βιομηχανία, τις επιστήμες, την υγεία, μέχρι τις ανεξάρτητες παραγωγές, την τηλεόραση ή τη δημοσιογραφία και τα ντοκιμαντέρ δεν μπορούσε να λείπει μια Bolex που τελικά έφτασε εκτός από εργαλείο να αποτελεί και ένα καλτ αντικείμενο.

moviemakers26amat_0402 1951.jpg
1951

P3750633.jpg

Όπως μάλιστα το πειραματικό, ή avant-garde, ή όπως θέλετε πείτε το, Man with a Movie Camera (1929) του Vertov κατά ένα τρόπο αποτίνει φόρο τιμής και στην ίδια του την μηχανή -μια Debrie Parvo- και τις δυνατότητες της ως εργαλείο έκφρασης, κάτι αντίστοιχο θα μπορούσαμε να πούμε πως συνέβη για τις 16αρες Bolex με την δημιουργία του Meshes of the Afternoon (1943) της Maya Deren.

sbres_1262677304_0__.jpg
Maya Deren

P3610726.00_25_12_05.Still011double.jpg
Αυτή πρέπει να είναι η πρώτη φορά που ο Χίτλερ αντίκρισε μια Bolex (!) (Καρέ από ταινία της Εύας)

Στην μακρά πορεία αυτών των μηχανών υπήρξαν διάφορες εξελίξεις με κυριότερες τη προσθήκη δυνατότητας ακριβούς εστίασης -όχι όμως μέσα από το σκόπευτρο- στα μεταπολεμικά μοντέλα, και αργότερα την κυκλοφορία reflex μηχανών.

Στάθηκα πολύ τυχερός αφού σε ανέλπιστα χαμηλή έως εξευτελιστική τιμή, μου ήρθε ένα πολύ ωραίο και λειτουργικό σετ κατασκευής 1951-52 με τα φίλτρα, το βαλιτσάκι του, και 3 φακούς της Schneider όλα σε άψογη κατάσταση. Μοναδικό ερωτηματικό είναι πως αν και δεν δείχνει να λείπει κάτι από το ξεχωριστό σύστημα εστίασης, αυτό που βλέπω είναι ένα κανονικό είδωλο χωρίς καμιά μεγέθυνση όπως θεωρητικά θα έπρεπε.

aa.JPG
H εκμετάλλευση των ζώων στη διαφήμιση 🐑

ΓΒ±.jpg
Η ταλαιπωρία του επαγγελματία στα 70s.

Μικρό το κακό, και έτσι έριξα μέσα ένα σοβιετικό φιλμ να την δοκιμάσω. Κανένα όμως αποτέλεσμα δεν προέκυψε, αφού αυτό μάλλον δεν μπορεί να εμφανιστεί ως αρνητικό. (τσάμπα το DIY lomo τανκ και το μισοτελειωμένο –αλλά καθόλου σίγουρο πως θα λειτουργήσει ποτέ- DIY telecine 16 χιλιοστών)
...
 
Last edited by a moderator:

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
...

Έτσι μέχρι να βρεθεί κάποιο αρχαίο Kodachrome που έχει σοβαρές πιθανότητες να αποδώσει εικόνες, αρκέστηκα σε δοκιμές με τους φακούς της στα m43 που βλέπετε παρακάτω.

P3730990 16mmsmall.jpg
Xenon 1:1,9/16 f8 ή f5.6

P3740906 25mm small.jpg
Xenon 1:1,5/25 (ανοιχτός)

P3740938.JPG
Τele-Xenar 1:3,8/75 (ανοιχτός)

Την κατάληξη της ιστορίας της Paillard, και μερικά πράγματα ακόμη σχετικά με αυτή, είχαμε δει παλιότερα εδώ.

Επίσης η προσπάθεια για την Bolex της ψηφιακής εποχής που αναφερόταν σε εκείνο το ποστ τελικά δεν πήγε και τόσο καλά, καθώς το 2016 υπήρξε παύση της παραγωγής της (ίσως Bolex+ψηφιακή να μην κάνουν καλό ζευγάρι έτσι και αλλιώς)

1934.jpg
Πατέντα για τον σχηματισμό της αρχικής λούπας από το 1934.

P3750641.JPG

Παρακάτω και κάτι για τους φίλους των ενοχλητικών drone :), μια ιπτάμενη bolex!

Επειδή πολύ στεναχωριέμαι να την βλέπω να κάθεται, ενώ είναι σε πολύ καλή κατάσταση και με όλες τις δυνατότητες και τα παρελκόμενα ετοιμοπόλεμα, είναι διαθέσιμη με κάθε ευχαρίστηση αν κάποιος θα ήθελε να πειραματιστεί (και να μπλέξει :)

moviemakers25amat_0008 1950.jpg
1950
 
Last edited by a moderator:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,162
Εκεί ψηλά.....
Οταν φτασεις στα μοντελα του 50+ θα βγαλω φωτογραφιες την δικη μου κουρδιστη του 1958 νομιζω με τριπλετα φακων για το πολυ ωραιο σου νημα .
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Παλιές κινηματογραφικές μηχανές

Σε βλέπω σύντομα να ανοίγεις μουσείο φωτογραφίας με ολα τα εκθέματα που έχεις συλλέξει. Μπράβο Χρήστο για μια ακόμη φορά, τιμή μας που σε φιλοξενούμε και σε διαβάζουμε.
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Μοναδική αίσθηση vintage εικόνας από αυτές τις παλιές κάμερες. Κρίμα που είναι τόσο δύσκολο να χρησιμοποιηθούν στη σημερινή εποχή. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια προσπάθεια αναβίωσης και προσαρμογής στη ψηφιακή πραγματικότητα από μια μικρή δανέζικη εταιρεία ονόματι Logmar (συνταξιούχος πατέρας και γιος που ξεκίνησαν να σχεδιάζουν φιλμάτες κάμερες στην κουζίνα του σπιτιού τους και να φτιάχνουν σώματα με έναν 3d printer). H super 8 κάμερα που κατασκεύασαν με δυνατότητα εγγραφής ήχου και μοτέρ εξαιρετικής ακριβείας ισχυρίζονται ότι είναι η καλύτερη super 8 από άποψη ποιότητας εικόνας, ενώ πρόσφατα έβγαλαν και μοντέλο 65mm ως εναλλακτική πρόταση στα απαρχαιωμένα συστήματα των Panavision, Arri που έλαβε και αυτό ευνοικές κριτικές. Η εμπορική επιτυχία του εγχειρήματός τους προφανώς θα είναι μικρή, αλλά και μόνο για την προσπάθεια τους αξίζουν πολλά μπράβο.


Logmar-full (1).jpg8G1C4506-768x432.jpg
 
  • Wow
Reactions: Photis

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Παλιές κινηματογραφικές μηχανές

Άσε μπελά βρήκα, δεν ξέρω τι να τα κάνω...

Μια πρώτη κίνηση θα ήταν ένα κανάλι στο YouTube όπου θα παρουσιασεις όλη τη συλλογή σου. Έχει τρομερό ενδιαφέρον να βλέπει κανεις την εξέλιξη της ιστορία της φωτογραφίας live να περνά μπροστά στα ματιά του. Και εφοσον τα περισσότερα κομμάτια σου είναι φουλ λειτουργικά και μερικά δείγματα. Είναι της μόδας άλλωστε, για δες τον αυστριακό ομοϊδεάτη σου φωτογράφο που εφτιαξε και vintage Polaroid


 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Tο νήμα είναι εκπληκτικό, ένα από τα καλύτερα, όχι μόνο εδώ αλλά γενικά. Συγχαρητήρια και κουράγιο, στη μοναχική πορεία της γνώσης και της προσφοράς. Προσπάθεια που προχωράει πέρα από τις εντυπώσεις και τις επιφανειακές προσεγγίσεις.
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Ευχαριστώ, αλλά αυτός ο κύριος παραπάνω ρίχνει όντως δουλειά. Μόνο που μου τα χάλασε λίγο, δεν είχε ανάγκη να σταθεί δίπλα σε AYTON τον γάλλο....:) (όχι πως δεν τον παρακολουθώ)
 

makfil

Supreme Member
12 September 2010
4,098
Φιλοθέη/Γλυφάδα
Καταπληκτικό συλλεκτικό υλικό, εξαιρετικό πάθος για τις παλιές μηχανές και μοναδική διάθεση για μοίρασμα της γνώσης και της εμπειρίας.
Αυτά τα λίγα συνθέτουν τον εκπληκτικό άνθρωπο με το user name "chris71".

Απλά, Θερμά Συγχαρητήρια:SFGSFGSF:
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Υπάρχουν διάφορα τουριστικά της Pathe για την Ελλάδα και άλλες χώρες από το 60.

Να πως καλωσόρισε το δολάριο στη Θάσο. Ας πρόσεχαν οι τουρίστες και οι ντόπιοι που έμπλεκαν ο ένας με τον άλλο :flipout: Ο μπαμπάς μου είναι από εκεί και μόλις είχε φύγει.

 
Last edited by a moderator:

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Eumig C4: Σημεία των καιρών

P3760485.JPG

Με αφορμή αυτή τη μπαρουτοκαπνισμένη μικρή, να και η 3η αναφορά στην Eumig ( εδώ και εδώ οι προηγούμενες)

Μπορεί να μοιάζει σαν να γύρισε από το Βιετνάμ, μπορεί να έχει χρησιμοποιηθεί ίσως και μετά την λήξη του, κάποιος προκάτοχος χάραξε ακόμη και το όνομα του επάνω, είναι μερεμετισμένη, χτυπημένη, αλλά έλα όμως που ακόμη δεν λέει να το βάλει κάτω και λειτουργεί κανονικότατα.

P3760472.JPG

Όλα αυτά τα παραπάνω μπορεί να την κάνουν να χάνει την όποια συλλεκτική αξία που έτσι και αλλιώς δεν απέκτησε ποτέ. Και είναι παράξενο αυτό, καθώς από την μια είναι η πρώτη της κατηγορίας των 8 χιλιοστών στην οποία τοποθετήθηκε ηλεκτρικός κινητήρας και επιπλέον σύμφωνα με το μουσείο της Eumig από την γραμμή παραγωγής προέκυψε σχετικά περιορισμένος αριθμός αυτών -11700 μονάδες.

bud 1938.jpg

pat.JPG

Τα σημεία –εκείνων- των καιρών
Επιπλέον με διάστημα παραγωγής μεταξύ 1937 και 1939 η Βιενέζικη C4 μπορεί να βρεθεί με ταμπέλα «Made in Austria» αλλά και «Made in Germany», για κατασκευές –όπως και η υποφαινόμενη- που προέκυψαν μετά την προσάρτηση της Αυστρίας στην Γερμανία το 1938.

P3760473.JPG

P3760466.JPG

Η C4 είναι μια απλή point and shoot κατασκευή, και το μόνο που είχε να κάνει κάποιος πριν πατήσει το κουμπί ήταν να ρυθμίσει το διάφραγμα. Και ως τέτοια προωθήθηκε όταν παρουσιάστηκε, στοιχίζοντας τα μισά χρήματα από την κουρντιστή και με κάπως περισσότερες δυνατότητες αδελφή της παρά την πρωτοποριακή εφαρμογή του ηλεκτρικού μοτέρ.

1938.jpg

Και αυτή όπως και άλλες κατασκευές της εταιρίας διαχρονικά θα έλεγα, δεν έχει να παρουσιάσει κανένα φοβερό desgn, ή σημασία στην λεπτομέρεια φινιρίσματος, όμως είναι κατασκευασμένη για να αντέξει πολλά όπως το έχει αποδείξει και η ταλαιπωρημένη 80χρονή που βλέπετε. Respect.

P3760476.JPG

Ο φακός της είναι 12,5 χιλιοστών σταθερής εστίασης, και πρέπει να έχουν χρησιμοποιηθεί οπτικά διαφόρων κατασκευαστών στο διάστημα παραγωγής της. Η συγκεκριμένη φέρει φακό της Αυστριακής (ή μήπως Γερμανικής-ανάλογα την χρονολογία) Reichert, που υφίσταται ακόμη και σήμερα.

reichert 1909.jpg

Η Reichert υπήρξε μια επιτυχημένη εταιρία κατασκευής μικροσκοπίων αρχικά και λοιπών οπτικών αργότερα, και ιδρύθηκε το 1876 από τον Carl Reichert στη Βιέννη.
Ο κύριος Carl είχε περάσει νωρίτερα και από τη Leitz ενώ σύντομα βρέθηκε να είναι και κουνιάδος του Ernst Leitz του πρώτου (αφού πρώτα έγινε και ο ίδιος εργοστασιάρχης :flipout:)

P3760483.JPG

P3760453.JPG
Οκ, απλή είναι αλλά μετά από δύο μήνες που αποφάσισα να την ξαναμαζέψω όχι πως και δεν κόλλησα λίγο.

P3760491.JPG
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
H Quarz της διαστημικής εποχής

SovetskoePhoto_1960-03_0000c.jpg

Βρισκόμαστε στο 1960 και ο σύντροφος Νικήτας θα πρέπει να ήταν πολύ υπερήφανος όταν από την ΚΜΖ κοντά στη Μόσχα εξήλθε η πρώτη Quarz (αν την είχε δει από κοντά δλδ και δεν είχε άλλες δουλειές). Και μάλιστα να μην ξεχνάμε πως πρόκειται για μια ερασιτεχνική 8 χιλιοστών της διαστημικής εποχής! ...έστω σύμφωνα με το πως διαφημιζόταν τουλάχιστον στο Ηνωμένο Βασίλειο.

P3790393.jpg

P3790407.jpg

Σήμερα, παρατηρώντας την πληθώρα των διαθέσιμων κινηματογραφικών μηχανών της οικογένειας προερχόμενες από το Ηνωμένο Βασίλειο, πολλές από τις οποίες δείχνουν ακόμη και εντελώς αχρησιμοποίητες, θα πρέπει να υποθέσουμε πως ο εισαγωγέας είχε κάνει πολύ καλή δουλειά εκεί στο νησί.

b19974760M4580_0006c.jpg
Το πολύ το στοκάρισμα μήπως έφταιξε

Αν και για το δικό μου γούστο από άποψη ντιζάιν αυτή θα πρέπει να είναι η πιο άσχημη και καταθλιπτική κάμερα που θυμάμαι να έχω συναντήσει, δεν μπορώ να μην παραδεχτώ την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής αλλά και φινιρίσματος.

Και δεν ήταν μόνο αυτό. Το πακέτο περιλάμβανε σε τιμή πέρα από κάθε ανταγωνισμό ένα σωρό άλλα καλούδια όπως φίλτρα, φακούς μάκρο, τέλε κ.α.

P3790369.jpg
Κάπου 300+ σημερινές λίρες κόστιζε το 1964, χρονιά κατασκευής και της κινηματογραφικής που βλέπεται.


P3790378.jpg

Η συγκεκριμένη είναι το πρώτο και απλούστερο μοντέλο που πρέπει να συνέχισε να παράγεται μέχρι το 1968, ενώ στο ίδιο σασί, για κάποιο χρόνο και μετά την εμφάνιση της επόμενης γενιάς Quarz θα συναντήσουμε και υλοποιήσεις με περισσότερα καλά όπως φωτόμετρο και φακούς ζούμ.

b19974760M4645_0023.jpg
Διότι Lada δεν είναι μόνο αυτοκίνητα!

Αν έπρεπε να κινηματογραφήσω πραξικοπήματα, διαδηλώσεις με σοβαρή πιθανότητα εκτροπής, συναυλίες πανκ, πολέμους, εμφυλίους και φυσικές καταστροφές, με το ζητούμενο πως θα γυρίσω πίσω σίγουρα με υλικό (εφόσον είχα επιζήσει) τότε χωρίς καμιά υπερβολή αυτή θα ήταν η κινηματογραφική που θα επέλεγα. Και εδώ πραγματικά μιλάω πολύ σοβαρά.

P3790385.jpg

...
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
...

P3790386.jpg

Η μητέρα ΚΜΖ που μας είναι περισσότερο γνωστή σήμερα για την σειρά των Zenit, είχε ξεκινήσει την πορεία της επίσημα το 1942 ως μονάδα που θα υποστήριζε σε οπτικά τον Κόκκινο Στρατό, κάτι που συνεχίστηκε και μετά τον πόλεμο, όταν δημιουργήθηκε παράλληλα και ο πολιτικός της κλάδος.

P3790400.jpg

Μετά της πρώτες φωτογραφικές Moskva, αντίγραφά των προπολεμικών Zeiss Ikonta, η ΚΜΖ προχώρησε και στη κατασκευή των Zorki, επάνω στις οποίες στηρίχτηκε τελικά και η κατασκευή των πρώτων SLR Zenit. Δλδ ακόμη και οι Zenit συνδέονται με τη Leica.

Της εποχές της παντοκρατορίας της, η ΚΜΖ δεν ήταν άλλο ένα εργοστάσιο, αλλά μια γιγάντια εταιρία με πολλές εξειδικευμένες κατασκευές για τον στρατό, τα διαστημικά προγράμματα κτλ. κτλ. Όμως στο τέλος φυσικά και δεν μπορούσε σε καμιά περίπτωση να σταθεί απέναντι στο εισαγόμενο ανταγωνισμό, και ακολούθησε την μοίρα των περισσότερων πρώην σοβιετικών επιχειρήσεων.

P3790391.jpg

P3790397.jpg

Τώρα πάλι αν από κάποιους αυτό μπορεί να θεωρηθεί εξέλιξη, κανένας δεν τους σταματά από το να αποκτήσουν σήμερα μια Zeint-o-Leica, ένα από τα συλλεκτικά κατασκευάσματα της ψηφιακής εποχής...

P3790361.jpg

A! να και μια Quarz στον κινηματογράφο στη ταινία του Κισλόφσκι Amator ή αλλιώς Camera Buff.
image-w1280.jpg

SovetskoePhoto_1968-09_0051.jpg
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Η Siemens ΄"τώρα" και στα 8mm

P3840023s.jpg

Η Siemens όπως είχαμε δει παλιότερα, είχε παρουσιάσει στη δεκαετία του 1930 μια επιτυχημένη σειρά μικρών κινηματογραφικών στα 16 χιλιοστά, το κυρίαρχο δηλαδή ερασιτεχνικό φορμά έως τότε.

amateurphotograp76ilif_0141.jpg

Εντωμεταξύ, το 1932 θα εμφανιστούν στην αγορά από τη Kodak τα πολύ οικονομικότερα 8 χιλιοστά, όπου σε χρόνια κρίσης «ήσαν μια κάποια λύσις» (?!?), δίνοντας έτσι σε περισσότερους την ευκαιρία να μπουν στον κόσμο των κινούμενων εικόνων.

P3840018.JPG

Όπως αποδείχτηκε σύντομα, το μικρό αυτό φορμά είχε έρθει για να μείνει και φαίνεται πως με τα νέα πια δεδομένα εκεί στη Siemens άρχισαν να μπαίνουν σε σκέψεις σχετικά με το τι έπρεπε να κάνουν μπροστά σε αυτή τη κατάσταση.

Το ευκολότερο που σκέφτηκαν αρχικά, ήταν να πάρουν μια ήδη υπάρχουσα κινηματογραφική τους από τα 16 χιλιοστά και να την μετατρέψουν ώστε να δουλεύει στα 8. Έτσι γεννήθηκε το 1936 η C8 που φόρτωνε σε μια τροποποιημένη κασέτα (ιδιοκτησίας του πελάτη όπως σημείωναν) το κοινό φιλμ της Kodak που ερχόταν στα γνωστά καρούλια.

annoshow-plus.jpg

Και καθώς δεν άργησε να γίνει σαφές ότι τα παραπάνω καρούλια θα όριζαν σύντομα το στάνταρ στη νέα εποχή των 8 χιλιοστών, η Siemens συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις των καιρών παρουσιάζοντας μια εντελώς νέας σχεδίασης κινηματογραφική για το μικρό φορμά.

annoshow-plus (4).jpg

Έτσι ήταν που εμφανίστηκε στη αγορά το 1939 η 8R, κινηματογραφική που βλέπετε και εδώ.

Ήταν ένα κατασκεύασμα χωρίς πολλά-πολλά, με φακό σταθερής εστίασης, μιας ταχύτητας (16fps), ωστόσο έδινε τη δυνατότητα δημιουργίας μεταβάσεων. Αυτό γινόταν με απλή ρύθμιση του διαφράγματος και μερικής προώθησης του φιλμ προς τα πίσω, αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο πολυπλοκότερους, άρα και ακριβότερους μηχανισμούς μεταβαλλόμενου κλείστρου. Επίσης μπορούσε να δεχτεί τέλε και ευρυγώνιο αντάπτορα.

P3840024s.jpg

Ο πόλεμος όμως μόλις άρχιζε, και η συγκεκριμένη κινηματογραφική δεν θα βρισκόταν πια στις προτεραιότητες της εταιρίας, με αποτέλεσμα η παραγωγή της να σταματήσει σύντομα.

Όσο για τα χρόνια μετά από την πόλεμο η Siemens δεν ασχολήθηκε ξανά με τα 8 χιλιοστά, εκτός από την επανακυκλοφορία της R8 για περίπου 3 χρόνια μόνο μεταξύ 1947-50.

P3840022s.jpg

Η κινηματογραφική που βλέπετε εδώ, αρκετά ταλαιπωρημένη αλλά λειτουργική πλέον είναι από την πρώτη εποχή της κάπου εκεί στο 1939.

Παρακάτω το «απαραίτητο» camera porn. Δεν είναι κάτι το δύσκολο, όμως μετά από 7 μήνες που με περίμενε να επιστρέψω στην έδρα μου διαλυμένη, με παίδεψε κάπως τελικά στη συναρμολόγηση είναι η αλήθεια.

 
  • Like
Reactions: racer and Kosh

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Δεν ξέρω αν εδώ είναι το σωστό thread, αλλά έχουμε το εξής θέμα στην Ίριδα, το πανεπιστημιακό κινηματοθέατρο στην Λέσχη της οδού Ιπποκράτους. Εχουμε μια μηχανή προβολής της philips, η οποία παράγει το φως με ηλεκτροδια και φωτοβολταϊκό τόξο. Τα ηλεκτρόδια (κάρβουνα) είναι αναλώσιμα και έχουμε τεράστιο θέμα να τα προμηθευτούμε. Ξέρει κανείς σας που μπορούμε να βρούμε στην Ελλάδα ή την ΕΕ (ωστε να μην έχουμε θέματα με τελωνείο) ;
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,818
Αθήνα με απόσπαση.
Στοά Πανταζοπούλου ή αλλιώς Στοά Χόλυγουντ, Ακαδημίας 96-100 κοντά στην πλατεία Κάνιγγος
Είχε πολλά μαγαζιά με είδη κινηματογράφου και φωτιστικά, περίεργες λάμπες και κάρβουνα, δεν ξέρω τι έχει απομείνει σήμερα.
Επίσης στην έξοδο της Στοάς στο πίσω μέρος είναι η οδός Κλεισόβης, υπήρχαν και εκεί πολλά καταστήματα απ ότι ξέρω.
Δυστυχώς η σχεδόν 20ετής απουσία μου από την Αθήνα με έχει κρατήσει μακρυά.
 
  • Like
  • Love
Reactions: Photis and Kosh