"Παλιός" vs "νέος" ήχος ηχείων.

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Για να γίνουν πιό καθαρά τα πράγματα.

Παίρνω μερικά τυχαία παραδείγματα σαν έναυσμα για συζήτηση(σε διαφορετικές κατηγορίες τιμών και με ποικίλες "εκδοχές" ήχου)..

Vivid K1,Yamaha Soavo 1,ATC SCM 40,B&W CM7,Proac response D28,Audio physic tempo.

Για πέστε σε ποιά εκδοχή ήχου θα τα εντάσατε;(εννοείτε ότι έχετε σχετική εμπειρία ακροάσεων).Τι λείπει ή τι είναι οκ σε καθένα απ' αυτά;Με ποιό απ' αυτά θα μπορούσατε να ζήσετε και γιατί;
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,747
πετρουπολη
atc scm 40 και audio physic tempo.τα οποια και εντασω στην κατηγορια του καλου ηχου και της οσο πιο κοντα γινεται στο στουντιο αναπαραγωγης.ειδικα για την atc εχει την ιδια σχεδιαστικη φιλοσοφια εδω και βελτιωνοτας απλα τα μοντελα της στο περασμα του χρονου,τα οποια παιζουν απιστευτα και δεν ζητανε και πολλα λεφτα...αλλα αυτο ειναι παρελθοντολαγνεια...
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Ναί αλλά τι βρίσκεις ότι τους λείπει ή δεν βρίσκεις κάτι;Ποιά είναι τα δυνατά τους σημεία(άν έχουν τέτοια);
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,747
πετρουπολη
εγω με ενα τετοιο ζευγαρι μπορω να ζησω για πολλα χρονια...
τωρα αν του λειπει κατι...βασικα μου λειπουν εμενα και οχι στο ηχειο...τα παραπανω χρηματα να παρω το 50αρι!
περα απο πλακα ισως μεγαλυτερο soundstage...αλλα και αυτο ειναι σχετικο
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Εγώ θα έβαζα πρώτα τα ProAc, μετά τα ATC και μετά τα Audio Physic.

Ναι μεν τα δυο τελευταία είναι πιο "αληθινά" στον ήχο τους, αλλά το πρώτο έχει περισσότερη "προσωπικότητα".

Ακόμα και το φαΐ, το θέλει το πιπεράκι του...
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Βρε σύ μάνα μου,δεν ψάχνουμε για σειρά κατάταξης,σε σχέση με το τι μας αρέσει.Ανάλυση του ήχου των ηχείων αυτών,εντυπώσεις κι απόψεις πάνω στο θέμα ψάχνουμε.
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Χμμμ... για να δούμε...

ATC SCM40: Ίσως το πιο διαχρονικό και ταυτόχρονα μοντέρνο. Ήχος ακριβώς ίδιος με του στούντιο, ο ορισμός του φλατ. Μπορεί να μην κατεβαίνει πολύ, αλλά μέχρι εκεί που κατεβαίνει, ακούς πραγματικά. Αν οδηγηθεί σωστά, θα σου πει την αλήθεια.
Οι εχθροί του το κατηγορούν κυρίως ως άμουσο, χωρίς προσωπικότητα.

ProAc Response D28: Περισσότερο εκτεταμένο στα άκρα από το ATC, με αντίστοιχα ουδέτερο ήχο, αλλά κάποιους χρωματισμούς, κυρίως στο κάτω άκρο του φάσματος. Έχει επίσης μια ανεπαίσθητη μουντάδα, που του δίνει μια κάποια "γλύκα" στον ήχο. Γενικά, ένα ουδέτερο ηχείο, που "εξευγενίζει" ελαφρά το άκουσμα, ούτως ώστε να κάνει ανεκτές ακόμα και κακές ηχογραφήσεις. Ανήκει στην κατηγορία των "ηχείων του φιλόμουσου", όπως την αποκαλώ. Μπορείς να ακούσεις τα πάντα, κάνοντας ελάχιστους συμβιβασμούς.

Audio Physic Tempo VI: Σχεδιασμός για έντονα μπάσα, με πάρα πολύ καλό έλεγχο. Μου άρεσε πολύ η ατάκα που έχει, αλλά έχει κάπως τονισμένα άκρα για τα γούστα μου. Αναλυτικότατο, αποκαλύπτει όλες τις λεπτομέρειες της ηχογράφησεις. Αν δεν οδηγηθεί σωστά, είναι καταστροφή. Επίσης, μπορεί να χαρακτηριστεί και κουραστικό.
Θα έλεγα ότι είναι κατεξοχήν "ηχείο για ροκάδες". Είναι ίσως αυτό που ανήκει στην πιο "μοντέρνα" σχολή από τα τρία, με έντονα άκρα και εμφανές το στοιχείο του εντυπωσιασμού. Αλλά, η συνταγή είναι αρκετά πετυχημένη.
 

Χιούστον

Supreme Member
19 November 2006
4,862
Δίπλα στον economides...
Απάντηση: Re: "Παλιός" vs "νέος" ήχος ηχείων.

Χμμμ... για να δούμε...

ATC SCM40: Ίσως το πιο διαχρονικό και ταυτόχρονα μοντέρνο. Ήχος ακριβώς ίδιος με του στούντιο, ο ορισμός του φλατ. Μπορεί να μην κατεβαίνει πολύ, αλλά μέχρι εκεί που κατεβαίνει, ακούς πραγματικά. Αν οδηγηθεί σωστά, θα σου πει την αλήθεια.
Οι εχθροί του το κατηγορούν κυρίως ως άμουσο, χωρίς προσωπικότητα.

Aμα το ATC40 ειναι ο ορισμος του flat και αν ακουν ετσι στα studio καλυτερα να το παρατησουμε το χομπυ και να παμε για ψαρεμα!Για μενα το ATC40 εχει ενα μπασταρδεμενο ηχο που δεν ανηκει πουθενα-bye-

ProAc Response D28: Περισσότερο εκτεταμένο στα άκρα από το ATC, με αντίστοιχα ουδέτερο ήχο, αλλά κάποιους χρωματισμούς, κυρίως στο κάτω άκρο του φάσματος. Έχει επίσης μια ανεπαίσθητη μουντάδα, που του δίνει μια κάποια "γλύκα" στον ήχο. Γενικά, ένα ουδέτερο ηχείο, που "εξευγενίζει" ελαφρά το άκουσμα, ούτως ώστε να κάνει ανεκτές ακόμα και κακές ηχογραφήσεις. Ανήκει στην κατηγορία των "ηχείων του φιλόμουσου", όπως την αποκαλώ. Μπορείς να ακούσεις τα πάντα, κάνοντας ελάχιστους συμβιβασμούς.

Δεν το εχω ακουσει.

Audio Physic Tempo VI: Σχεδιασμός για έντονα μπάσα, με πάρα πολύ καλό έλεγχο. Μου άρεσε πολύ η ατάκα που έχει, αλλά έχει κάπως τονισμένα άκρα για τα γούστα μου. Αναλυτικότατο, αποκαλύπτει όλες τις λεπτομέρειες της ηχογράφησεις. Αν δεν οδηγηθεί σωστά, είναι καταστροφή. Επίσης, μπορεί να χαρακτηριστεί και κουραστικό.
Θα έλεγα ότι είναι κατεξοχήν "ηχείο για ροκάδες". Είναι ίσως αυτό που ανήκει στην πιο "μοντέρνα" σχολή από τα τρία, με έντονα άκρα και εμφανές το στοιχείο του εντυπωσιασμού. Αλλά, η συνταγή είναι αρκετά πετυχημένη.

Πιο σωστο και ισιο απο το ACT40, θα προτιμουσα αυτο.

Γενικα τωρα πανω στο θεμα τα πιο σωστα, ισια, flat ηχεια που εχω ακουσει ειναι με σειρα τα παρακατω:

1) Tidal Contriva
2) Hansen Audio Prince
3) KEF MUON
4) ΜΟΝΤΑΝΑ KAS
5) Gryphon Atlantis
7) Von Schweikert VR4
8) Hyperion 938


AΛΛΑ.

Δεν θα μπορουσα να ζησω με κανενα απο τα παραπανω! Τα παραδεχομαι ως ηχο, αλλα δεν ειναι για μενα!

Επισης πιστευω οτι δεν μπορουμε να απομονωσουμε ηχεια και να μιλησουμε για αυτα, γιατι πολυ δεν παιζουν μονα τους. Παιρνουν το χαρακτηρα των υπολοιπων συνοδων κυριως των ενισχυτικων και των καλωδιων!
 
Last edited:
27 July 2006
1,926
Εγώ θα έβαζα πρώτα τα ProAc, μετά τα ATC και μετά τα Audio Physic.

Ναι μεν τα δυο τελευταία είναι πιο "αληθινά" στον ήχο τους, αλλά το πρώτο έχει περισσότερη "προσωπικότητα".

Ακόμα και το φαΐ, το θέλει το πιπεράκι του...

εμ ακου καλα και κανα physic να δεις για ποτε αλλαζεις γνωμη...
Πλακα σου κανω ρε!:BDGBGDB55:
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Ειναι μονο δικη μου αποψη,ή παρατηρειτε και εσεις την στροφη του ηχου των mainstream ηχειων,στην ταση να τονιζουν τα ακρα σε υπερβολικο βαθμο.

Δλδ μπασα δυνατα επιβλητικα(που δεν υπαρχουν στην πραγματικοτητα) και πριμα αερατα εντυπωσιακα τα οποια ομως ειναι κουραστικα μακροχρονια.

Επισης,πολλα ηχεια που σχεδιαστηκαν την εποχη της προσπαθειας του sacd και dvd-audio βλεπουμε να εχουν ολα μεγαλη εκταση στα πριμα,υποθετω για να τονισουν την υπεροχη των νεων φορμα στις υψηλες.

Ολα αυτα αποτελουν προσωπικη αποψη.Υπαρχουν φυσικα πολλα ηχεια μουσικα κατα την γνωμη μου,αλλα χαρακτηριζονται μουντα απο πολλους,λογω περιορισμου των ακρων.
 

Μιχάλης Κορ.

Moderator
Staff member
18 June 2006
21,477
Πειραιάς
Θα ήθελα να προσθέσω ένα πραγματάκι, προσωπική άποψη φυσικά, αν είναι ένα ηχείο να το κοιτάμε πρώτα κ μετά να το ακούμε, τότε....άστα βράστα...κ κλείνω λέγοντας ότι τα cav τα θεωρώ κ άσχημα εμφανισιακά.

Πάντως ένα ηχείο είναι ένα κομμάτι από το σύνολο ενός ηχοσυστήματος, θέλει όλα τα συστατικά να είναι καλά για να έχουμε καλό αποτέλεσμα, ανεξάρτητα αν τα ηχεία είναι από τα πιο σημαντικά συστατικά.
 

platon

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,539
Re: Απάντηση: Re: "Παλιός" vs "νέος" ήχος ηχείων.

Γενικα τωρα πανω στο θεμα τα πιο σωστα, ισια, flat ηχεια που εχω ακουσει ειναι με σειρα τα παρακατω:

1) Tidal Contriva
2) Hansen Audio Prince
3) KEF MUON
4) ΜΟΝΤΑΝΑ KAS
5) Gryphon Atlantis
7) Von Schweikert VR4
8) Hyperion 938


AΛΛΑ.

Δεν θα μπορουσα να ζησω με κανενα απο τα παραπανω! Τα παραδεχομαι ως ηχο, αλλα δεν ειναι για μενα!

Επισης πιστευω οτι δεν μπορουμε να απομονωσουμε ηχεια και να μιλησουμε για αυτα, γιατι πολυ δεν παιζουν μονα τους. Παιρνουν το χαρακτηρα των υπολοιπων συνοδων κυριως των ενισχυτικων και των καλωδιων!



Θα μου επιτρεψεις να διαφωνισω.
Θα ελεγα οτι ακριβως το αντιθετο συμβαινει.
Το συστημα, "παιρνει το χαρακτηρα" των ηχειων, και οχι το αντιθετο.
Μου θυμιζεις αυτο που λενε......."παμε στον ταδε ν´ακουσουμε τον βραχιονα του".
Δηλ. απο τα παραπανω συστηματα, με τα ηχεια που γραφεις, εβγαλες συμπερασμα για τα καλωδια και τα ενισχυτικα??
 
Last edited:

Χιούστον

Supreme Member
19 November 2006
4,862
Δίπλα στον economides...
Mα εννοειται οτι το ηχειο ειναι ο βασικος παραγοντας του ηχου ενος συστηματος. Απλα και αυτο επηρεαζεται παρα πολυ απο τα συνοδα, σε βαθμο ωστε να μην μπορουμε να το κρινουμε μονο του.:a0210:
 

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
...
τα σημερινά ηχεία-ακόμα και τα ακριβά-έχουν λαμπρό-κουραστικό-τονισμένα άκρα-υπεραναλυτικό ήχο,σε σχέση με τον πιό μουσικό-ζεστό-ισορροπημένο ήχο των παλαιότερων σχεδιάσεων.
...

Tα ηχεία μπορούν να συγκριθούν μόνο δίπλα-δίπλα, και στο ίδιο πρόγραμμα...
Το πρόγραμμα είναι βασικό... Αλλο να ακούς David Bowie σε ηχογραφήσεις του 70-80, κι άλλο του 2010... Για την ίδια πάντα ηχογράφηση, πιστεύω οτι τα καλά ηχεία, είτε παλιά ή παλιάς σχεδίασης, είτε νέας, ακούγονται το ίδιο... Ειδικά μετά από ενα καλό σέρβις στα παλιά ηχεία. Αλλωστε, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου να διαβάζει συγκριτικά, πάντα το ζητούμενο στα τεστ, ήταν η πιστότητα και η διαύγεια... Δεν άλλαξαν τα μέτρα σύγκρισης, αρα δεν άλλαξε και ο ήχος των καλών ηχείων.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,764
Βόλος
Κι όμως, τα νεότερα ηχεία έχουν γενικά περισσότερα άκρα. Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει εξέλιξη στην τεχνολογία υλικών!
 

In My Humble

Banned
2 September 2008
732
Malmo, Sverige
Μηπως μπορεις να προσδιορισεις με ακριβεια σε τι αλλαξε η τεχνολογια των υλικων, σε πχ ενος μεγαφωνου/ηχειου απο το 1958?
Παντως τα δικα μου μπασα, τεχνολογιας του 60, πηγαινουν χωρις κανενα απολυτως προβλημα στα 10ΗΖ(κατωτερο οριο στην γεννητρια μου)
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,764
Βόλος
1. Ισχυρότεροι μαγνήτες
2. Νέα συνθετικά υλικά
3. Νέοι τρόποι περιέληξης πηνίων