Ποιος ενισχυτης για harbeth?

vsklav

AVClub Enthusiast
13 September 2012
1,060
Αθηνα, Κεραμεικος
Καταρχήν Νίκο από την μία σε θαυμάζω που χεις το κουράγιο να κάτσεις να ακούσεις τόσα διαφορετικά πράγματα ενώ, αν δε κάνω λάθος, μένεις Αίγινα...το οποίο σημαίνει μετακινήσεις όχι και τόσο εύκολες όσο αν ήσουν Αθήνα και συνεννοήσεις επί συνεννοήσεων με αντιπροσώπους που κυριολεκτικά μπράβο σου.

Από την άλλη έχω αρχίσει και σε λυπάμαι κιόλας γιατί όλο αυτό που κάνεις στερεί το fun της ακρόασης. Κάθεσαι και στήνεις αυτί με διάθεση κριτική ενώ κατ εμέ θα πρέπε να στήνεσαι με διάθεση κρΗτική με τσικουδιές και μεζέδες να απολαμβάνεις τις μουσικές σου. Για μένα έχεις ξεκινήσει ένα πολύ ωραίο ταξίδι αλλά ενώ θα πρεπε να επικρατεί νηνεμία εσύ πας και πέφτεις στις καταιγίδες! Δε γίνεται δουλειά έτσι....

Εφόσον βρεθήκανε κάποιοι ενισχυτές σπίτι σου κάτσε και άκουσε τουλάχιστον 2,3 μέρες συνεχόμενες τον καθένα ΜΟΝΟ του και ΑΡΑΞΕ όσο αυτό είναι δυνατόν στην πολυθρονίτσα σου ή στον καναπέ σου και αναλογίσου όταν ακούς τι θα θελες να ακούς καλύτερα από τον εκάστοτε ενισχυτή και αντιστοίχως τι σου λείπει.

Σε φαντάζομαι δηλαδή με όλες αυτές τις γλαφυρές περιγραφές σου και θέλω να βάλω τα γέλια ρε συ Νίκο, αλλά οχι από κοροιδία, αλλά από λύπηση. Για να ακριβολογώ τα κλάματα θέλω να βάλω. Ειλικρινά να με συγχωρείς αν σε προσβάλλω αλλά δε γίνεται να μη τα πω.

Μετά γυρίζεις εδώ και ξεκινάς με όλες αυτές τις περιγραφές λες και γράφεις σε περιοδικό ήχου, ενώ είσαι απλά ένας καταναλωτής και κρίνεις κάποια αποτελέσματα με το δικό σου σκεπτικό και στον δικό σου χώρο με τις δικές σου μουσικές και τις δικές σου εμπειρίες οπότε θεωρώ οτι δε θα πρέπε να ακούγεσαι τόσο διδακτικός. Κατέθεσε τις εμπειρίες σου, υποκειμενικά μιλώντας πάντα και άσε τις κριτικές γιατί ποτέ δε ξέρεις ποιόν παίρνεις στον λαιμό σου άθελα σου. Θα μου πεις μεγάλοι άνθρωποι είμαστε εδώ μέσα και δε πρέπει να καταπίνουμε αμάσητα οτι διαβάζουμε αλλά τα γραπτά δυστυχώς μένουν και δε ξεγράφουν και εύκολα πέφτουμε σε παγίδες.

Φιλικά πάντα τα παραπάνω και μη σταματήσεις να γράφεις απλά χαλάρωσε λίγο.
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,519
Θεσσαλονικη
Αγαπητοί φίλοι που συμμετέχετε στο νήμα ,είμαι εξαιρετικά υπομονετικός και ανεκτικός αλλά μη ξεχνάτε ότι ακόμη έχει δροσιά για μαγιό ....
Νίκο ,ελπίζω να κατάλαβες ότι πρέπει να σταματήσεις .
 

nickvas19

AVClub Addicted Member
11 August 2011
2,008
Georgesod δεν γελασα με εσενα.... Δεν ειπες κατι κακο ανθρωπε μου.σε ευχαριστώ για την γνωμη σου εαν κ σβηστηκε
 

isoviths

Senior Member
19 September 2007
619
Κύριοι, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω.
Όταν ένας ενισχυτής χρησιμοποιεί τελεστικούς, θα μπορούσε να διαφοροποιήσει την «αίσθηση» του τέμπο. Ας μη ξεχνάμε πως ο τελεστικός παρακολουθεί τις μεταβολές στην είσοδο/έξοδο του σήματος και λόγω της πεπερασμένης λειτουργίας του (δηλαδή έχει όρια) θα μπορούσε να διαφοροποιήσει το μέγιστο ρυθμό μεταβολής.
Κάποιος ο οποίος έχει συνηθίσει να ακούει ένα μουσικό θέμα, θα μπορούσε να καταλάβει τη διαφορά.

Δε συζητώ πως το θέμα από largo θα γίνει allegro αλλά θα μπορούσε να παρουσιαστεί ως adagio. Το τέμπο τους δε διαφοροποιείται αλλά αλλάζει ο τρόπος «ερμηνείας», στη μία περίπτωση εμφανίζεται περισσότερο ρυθμικό, στην άλλη περισσότερο … μελωδικό.

Γιατί ο απλός χρήστης δε μπορεί να χρησιμοποιήσει τον όρο «τέμπο» όταν αντιληφθεί αυτή τη μεταβολή και δε μπορεί να το εξηγήσει με τεχνική ορολογία; Ένοιωσε πως διαφοροποιήθηκε ο ρυθμός μεταβολής, δε μπορεί να το εξηγήσει τεχνικά και τον «τρώμε» όταν χρησιμοποιεί μία κοινή έκφραση… :(

Επίσης, αν κάποιος έχει συνηθίσει ν’ ακούει σε συγκεκριμένο χώρο, με συγκεκριμένα προβλήματα, αλλά με τα ίδια ηχεία και τα ίδια παρελκόμενα (καλώδια, έπιπλο, στήριξη κ.λπ.), έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί τις διαφορές μεταξύ πηγών, ενισχυτών.
Θεωρείστε σίγουρο ότι υπάρχουν διαφορές, αυτό που ψάχνουμε όλοι μας είναι αν είναι προς το καλύτερο, χειρότερο ή απλά διαφορετικό στα ίδια επίπεδα όμως.

Καλή Μεγάλη Εβδομάδα σε όλους, καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα :) :ernaehrung004:
 

TakisJK

Established Member
21 February 2010
155
Πειραιάς
Όταν ένας ενισχυτής χρησιμοποιεί τελεστικούς, θα μπορούσε να διαφοροποιήσει την «αίσθηση» του τέμπο.

?????????????

Κανονικά δεν θα πρέπει να δίνεται συνέχεια σε τέτοιου είδους συζητήσεις αλλά το πιό πάνω άλλα επιτάσσει.
Τέμπο: Ο ρυθμός που εκτελείται ένα μουσικό κομάτι αφού το θέμα μας είναι η μουσική. Άρα έχει μία συγκεκριμένη διάρκεια. Ας πούμε 5 λεπτά.
Αν με κάποιο τρόπο τεχνητό επιταχύνουμε την αναπαραγωγή του και τελειώσει, ας πούμε σε 4':50'' θα μπορούσαμε να πούμε (αδόκιμο, αλλά ας το χρησιμοποιήσουμε) ότι έχουμε αλλάξει το τέμπο στο πιό γρήγορο.
Αν αντιθέτως το επιβραδύνουμε και τελειώσει στα 5':10'' ομοίως αλλάξαμε το τέμπο αλλά στο αργότερο.

Αυτό γινότανε -θυμόσαστε τα DD με το στροβοσκόπιο και την μικρομετρική ρύθμιση στροφών;- με μηχανικά μέσα, και γίνεται και σήμερα σε πλέιερς (επαγγελματικά) που διαθέτουν pitch control (βλέπε Tascam κλπ)
Με κάθε τρόπο, είται χρησιμοποιούν μηχανικό μέσο είτε ηλεκτρονικό (μπάφερ) πάντα αλλάζουν την ταχύτητα αναπαραγωγής. Πάντα


Το πώς ο οποιοσδήποτε ενισχυτής έχει-δεν-έχει τελεστικούς επιβραδύνει ή επιταχύνει ένα μουσικό κομμάτι που -εν προκειμένω- προέρχεται από ένα CD player που προφανώς το τελειώνει κάθε φορά που το αναπαράγει ακριβώς στον ίδιο χρόνο, εμένα με ξεπερνάει.
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,439
Θεσσαλονίκη
Ένα μηχανημα μπορεί να δώσει την εντύπωση οτι σεεεερνει μια φωνη και να την κανει να ακουστεί λυρική σε σχέση με ενα άλλο που τη μαζεύει γρήγορα. Ίσως και άκομψα. Επίσης μπορεί να δώσει μια αργοπορία στο μπάσο, δλδ να είναι κάτι κλικ πίσω στο ρυθμο (τέμπο να το πω η θα με δειρετε;) με αποτέλεσμα το σύνολο να ακούγεται βαρύ. Και αλλα διάφορα. Αυτό δίνει την αισθηση της ταχυτητας. Επίσης ταχύ μπορεί να ακουστεί κάτι που βγαίνει νευρικά. Χωρίς παντα να αλλάζει ο χρονος αναπαραγωγής.
 
Κύριοι, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω.
Όταν ένας ενισχυτής χρησιμοποιεί τελεστικούς, θα μπορούσε να διαφοροποιήσει την «αίσθηση» του τέμπο. Ας μη ξεχνάμε πως ο τελεστικός παρακολουθεί τις μεταβολές στην είσοδο/έξοδο του σήματος και λόγω της πεπερασμένης λειτουργίας του (δηλαδή έχει όρια) θα μπορούσε να διαφοροποιήσει το μέγιστο ρυθμό μεταβολής.
Κάποιος ο οποίος έχει συνηθίσει να ακούει ένα μουσικό θέμα, θα μπορούσε να καταλάβει τη διαφορά.:

Σόρρυ Αντώνη αλλά το παραπάνω τεχνικά δεν έχει καμία βάση. Ο πιο αργός τελεστικός έχει bandwidth της τάξης των εκατοντάδων KHz.. συνήθως μιλάμε για MHz.. Ο ρυθμός μεταβολής επίσης δεν έχει σχέση με αυτό που συζητάμε, είναι άλλο πράγμα. Κυρίως επηρεάζει την απόκριση συχνότητας, αλλά και πάλι ο χειρότερος τελεστικός έχει απόκριση στον Θεό (αν δεν περιοριστεί αυτή επί τούτου). Αλλά ακόμα και αν το σύστημα είχε τραγικά μικρούς ρυθμούς ανόδου, δεν μπορώ να φανταστώ πως το ηχητικό αποτέλεσμα θα μπορούσε καν να θυμίζει "αλλαγή σε τέμπο".

Καλό Πάσχα και σε σένα. :smile:
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,519
Θεσσαλονικη
Νομίζω ότι οι δύο αριθμοί δηλ slew rate -damping factor μας δίνουν αρκετή βοήθεια για να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά του ενισχυτή .Βέβαια αρκετοί δεν τους δίνουν σημασία και κοιτάζουν μόνο τα watt .
Χθές απογευμα αυτή τη κουβέντα είχαμε με φίλο που σκεπτόταν την αγορά ενός τρανζιστοράτου τελικού με damping factor κάπου στο 44.Ο προηγούμενος ενισχυτής του είχε κάπου στο 3.000 απ ότι μου είπε .
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Και εγώ είμαι της άποψης ότι οι ερμηνευτικοί όροι της μουσικής δεν βοηθάνε στην περιγραφή της ηχητικής απόδοσης μηχανημάτων ήχου.
Σαφώς το largo δεν θα γίνει adante ποτέ.
Πόσο μάλλον σαν σκεφτούμε ότι και αυτοί οι ίδιοι οι όροι είναι απλά ενδείξεις. Κάθε μαέστρος ή ερμηνευτής έχει την σχετική ελευθερία να τους ερμηνεύσει όπως το αισθητήριο και η "μουσική" του άποψη του επιβάλλουν. Δλδ δεν υπάρχει ακριβώς ένα Andante ή ένα Presto.. έχει να κάνει με τον μαέστρο, τον ερμηνευτή, τον συνθέτη κλπ.
Να καταλάβω ότι ένας ικανός ενισχυτής μέσω του ελέγχου που ασκεί στις μονάδες μπορεί να κάνει πιο σαφές το άκουσμα από άποψη μικρό/μάκρο δυναμικών (με αποτέλεσμα να μας κάνει να πιστεύουμε ότι η νότα ξεκινά πιο γρήγορα δλδ έχει καλύτερη -πιο άμεση ατάκα- και σβήνει με πιο καλή σαφήνια, χωρίς "ουρές" που οφείλονται σε ελλειπή έλεγχο του μεγαφώνου), αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα κάνει τον ερμηνευτή να ακουστεί αλλιώς από αυτό που ήθελε. Γιατί όταν λέμε πως το largo γίνεται Adante αυτό σημαίνει. Φανταστείτε πχ ο Γκούλντ να άκουγε τον εαυτό του από ένα σούπερ "γρήγορο" (HiFi-ish speaking) σύστημα και το παίξιμο του να ήταν επιταχυμένο και πιο Alegro από αυτό που έπαιξε και μετά σε ένα "αργό" (HiFi-ish speaking) σύστημα και εδώ το αποτέλεσμα να ήταν Andante κ πιο αργό στην (μουσική, μετρονοκική) ταχύτητα του.
Ε θα "κρέμαγε γάντια" κ δεν θα έπαιζε πότε ξανά πιάνο.
 

isoviths

Senior Member
19 September 2007
619
?????????????

Κανονικά δεν θα πρέπει να δίνεται συνέχεια σε τέτοιου είδους συζητήσεις αλλά το πιό πάνω άλλα επιτάσσει.
Τέμπο: Ο ρυθμός που εκτελείται ένα μουσικό κομάτι αφού το θέμα μας είναι η μουσική. Άρα έχει μία συγκεκριμένη διάρκεια. Ας πούμε 5 λεπτά.
Αν με κάποιο τρόπο τεχνητό επιταχύνουμε την αναπαραγωγή του και τελειώσει, ας πούμε σε 4':50'' θα μπορούσαμε να πούμε (αδόκιμο, αλλά ας το χρησιμοποιήσουμε) ότι έχουμε αλλάξει το τέμπο στο πιό γρήγορο.
Αν αντιθέτως το επιβραδύνουμε και τελειώσει στα 5':10'' ομοίως αλλάξαμε το τέμπο αλλά στο αργότερο.

Αυτό γινότανε -θυμόσαστε τα DD με το στροβοσκόπιο και την μικρομετρική ρύθμιση στροφών;- με μηχανικά μέσα, και γίνεται και σήμερα σε πλέιερς (επαγγελματικά) που διαθέτουν pitch control (βλέπε Tascam κλπ)
Με κάθε τρόπο, είται χρησιμοποιούν μηχανικό μέσο είτε ηλεκτρονικό (μπάφερ) πάντα αλλάζουν την ταχύτητα αναπαραγωγής. Πάντα


Το πώς ο οποιοσδήποτε ενισχυτής έχει-δεν-έχει τελεστικούς επιβραδύνει ή επιταχύνει ένα μουσικό κομμάτι που -εν προκειμένω- προέρχεται από ένα CD player που προφανώς το τελειώνει κάθε φορά που το αναπαράγει ακριβώς στον ίδιο χρόνο, εμένα με ξεπερνάει.

Καλησπέρα κύριε Τάκη :)

Μη μπερδεύουμε το "τέμπο" που μπορεί να μεταφράζεται ρυθμός στα Ελληνικά.. Γι' αυτό αναφέρθηκα στο παράδειγμα του largo και του adagio. Κάποιος συνθέτης για να δώσει το χαρακτήρα και το ύφος που θα επιθυμούσε στο έργο του κάλλιστα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένα από τα δύο. Αυτό δε σημαίνει πως αλλάζει η διάρκεια του έργου!
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Tempo σημαίνει ταχύτητα κ είναι εντελώς συγκεκριμένο πράγμα. Μας το δίνει ο μετρονόμος και πολλοί συνθέτες το δηλώνουν σαφώς στην αρχή των έργων τους.
Ο Ρυθμός δεν έχει να κάνει με το tempo. Ο Ρυθμός είναι οι αξίες (μουσικός όρος) που χρησιμοποιεί ο συνθέτης. Ο ίδιος ρυθμός μπορεί να εκτελεστεί είτε σε γρήγορο είτε σε αργό τέμπο.
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,519
Θεσσαλονικη
Χαίρομαι που η συζήτηση ομορφαίνει με τις απόψεις των φίλων ,αλλά ας έχουμε υπ όψιν ότι αναφερόμαστε στην αναπαραγωγή του ίδιου μουσικού έργου που είναι γραμμένο είτε σε βινύλιο -είτε σε ψηφιακό μέσο .
Επομένως ο ερμηνευτής έχει καταγραφεί με τον Χ τρόπο και αυτό δεν αλλάζει ,αυτά που πιθανόν αλλάζουν είναι τα χαρακτηριστικά του μέσου αναπαραγωγής και αν δεν κάνω λάθος για αυτό γίνεται η κουβέντα.
 

Music matters...

AVClub Enthusiast
9 March 2017
1,193
Πολύ σωστή παρατήρηση! Αν κάποιος ενισχυτής είναι "αργός"...τότε θα έπρεπε το κάθε κομμάτι του CD, αντί για π.χ 4.35 λεπτά να διαρκούσε 4.55 και το αντίθετο! Κάτι φυσικά που δεν συμβαίνει, ούτε κατά διάνοια!
Επομένως η Αλεξίου με ό,τι ενισχυτή και να ακούσεις το CD με τα ίδια bit/λεπτό (μετρονόμου παρακαλώ) λέει το τραγούδι της!
Αλλά προφανώς η υποκειμενική αίσθηση του αργού ή γρήγορου έχει να κάνει με την απόδοση του ηχείου από την οδήγησή του από τον συγκεκριμένο ενισχυτή.
Εκείνο που πρέπει να έχουμε κατά νου, είναι να έχουμε, ει δυνατόν, απόλυτη οδήγηση του ηχείου μας (και δη των μεγαφώνων των χαμηλών) από τον εκάστοτε ενισχυτή.
Γι'αυτό πέρνουμε όσα περισσότερα βατ και ρεύματα μπορεί η τσέπη μας! Εντάξει και για τους σκεπτικιστές..όσα πιο πολλά "ποιοτικά" βατ αντέχει η τσέπη μας!
 
αυτή την αίσθηση του "αργά" την έχω νοιώσει κι εγώ σε κάποια setups και κατανοώ τι θέλει να πει ο...ποιητής.

Ας προσπαθήσουμε να μην "ψειρίζουμε" το πως εκφράζεται ο καθένας αλλά να προσπαθήσουμε να βρούμε κοινά στοιχεία στην ερμηνεία των ακουσμάτων μας για να μπορούμε να συννενοούμαστε καλύτερα.
 

isoviths

Senior Member
19 September 2007
619
Καλησπέρα Μιχάλη,

Σ' ευχαριστώ για τη διόρθωση ;) Οπότε τέμπο είναι η βασική ρυθμική αξία ενός μουσικού θέματος και αν θέλαμε να το "μεταφράσουμε" στα μαθηματικά πόσοι κτύποι ανα λέπτό, γι' αυτό και χρησιμοποιείται ο μετρονόμος. (Διόθωνε Μιχάλη όπου σφάλλω) :)

Με βάση τα παραπάνω... Επιστρέφω σε λίγο ή αργότερα, ήρθε κόσμος
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Καλησπέρα Μιχάλη,

Σ' ευχαριστώ για τη διόρθωση ;) Οπότε τέμπο είναι η βασική ρυθμική αξία ενός μουσικού θέματος και αν θέλαμε να το "μεταφράσουμε" στα μαθηματικά πόσοι κτύποι ανα λέπτό, γι' αυτό και χρησιμοποιείται ο μετρονόμος. (Διόθωνε Μιχάλη όπου σφάλλω) :)

Με βάση τα παραπάνω... Επιστρέφω σε λίγο ή αργότερα, ήρθε κόσμος

Όχι Αντώνη.
Το τέμπο είναι η ταχύτητα (που ναι δηλώνεται με τους χτύπους ανά λεπτό του μετρονόμου) αλλά δεν έχει να κάνει με τον ρυθμό. Έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα ή αργά θα παίξουμε τον ρυθμό.
Ρυθμός είναι ο συνδυασμός μουσικών αξιών (τετάρτων, ογδόων, δεκάτωνέκτων, μισών, κλπ) που "χτίζουν" το κομμάτι στον χρόνο και που σε συνδυασμό με τις νότες δλδ τα διάφορα τονικά ύψη φτιάχνουν μια ολοκληρωμένη μελωδία.
Δλδ αν από ένα κομμάτι βγάλουμε τις νότες κ κρατήσουμε μόνο τον "τρόπο" που αυτές εναλλάσσονται χτυπώντας πχ με ένα μολύβι στο τραπέζι τότε έχουμε τον ρυθμό του κομματιού.
Αυτός ο ρυθμός (είτε σαν ρυθμός μόνο είτε σαν μελωδία δλδ μαζί με τα τονικά ύψη) μπορεί να παιχτεί είτε γρήγορα είτε αργά. Δλδ είτε σε γρήγορο είτε σε αργό τέμπο.

Βέβαια αν πλέον μιλήσουμε για μουσική κ όχι για τεχνική ανάλυση αυτής, το κάθε κομμάτι έχει ένα "σωστό" τέμπο που πρέπει να παίζεται. Που ο συνθέτης του είχε στο μυαλό του όταν το έγραφε ή που πολλές φορές ακόμα κ η ίδια η μουσική σε οδηγεί να την εκτελέσεις!