Ποιότητα cd vs steaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,121
Αγιοι Αναργυροι
Επειδή κάνω διάλειμμα για φαγητό στο γραφείο, να καταθέσω την άποψη, για να μην παίζετε μόνοι σας, ότι όταν είχα βινύλια, και cd, το Marantz CD67 SE έπαιζε εν γένει καλύτερα, σαν συνολική εμπειρία, από το αγαπημένο μου systemdeck / rega rb 300 / rega elys ... εννοείται ότι το πικάπ ήταν πολύ ακριβότερο ... το μαρατζ έκανε 100.000 δρχ, ενώ το σύνολο του πικάπ τουλάχιστον τα διπλά ... το λοιπό σύστημα του τότε ήταν cyrus III + psx και Chario της προκοπής που ξέχασα το μοντέλο ...

Οι δίσκοι μου ήταν κάθε λογής, από Ελληνική αγορά ή και εισαγωγής, τους φρόντιζα πολύ, δεν είχα βέβαια πλυντήριο... κανείς δεν είχε ...

Αγαπούσα τους δίσκους μου και το πικάπ μου ... δεν ήμουν προκατειλημμένος (ούτε τότε ούτε τώρα) κατά κανενός μέσου ...

Η συνολική εμπειρία, ήταν υπέρ του Μάρατζ
Εδώ δεν σου κάνω "like" εδώ γιατί είμαι σίγουρος ότι κάτι δεν πήγαινε καλά στο πικάπ σου...
Τι δεν ξέρω , δεν είμαι σε θέση αυτές τις μέρες να κάνω υπολογισμούς , που μάλλον θα ήταν άσκοποι αφού μιλάς για rega βραχίονα και κεφαλή.
Ποιός "έστησε" το πικάπ Σπύρο;;
Ρωτώ γιατί αν το έστησε κάποιος σαν τον AUDIOLYTIC πχ και μου έλεγε ότι το CD67SE παίζει καλύτερα, θα τον πίστευα γιατί θα ήμουν σίγουρος ότι το πικάπ έδωσε το 100% των δυνατοτήτων του και απλά δεν μπόρεσε....
Αλλά (χωρίς παρεξήγηση) , πως να πιστέψω αυτό που λες;;
Το CD67SE που μου έδωσε ο Μιχάλης παίζει σαν τρανσπόρτ με καλύτερο dac από το ενσωματωμένο του και ΔΕΝ μπορεί να χτυπήσει στα ίσα το Technics μου ούτε τώρα που έχει σοβαρό , ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ δομικό λάθος στον βραχίονα.
Με τίποτα στην προηγούμενη κατάστασή του, με τίποτα το thorens TD160HD , ακόμα και όταν ζύγιζε μόλις 6,5kg
Και με κεφαλές φθηνές του τύπου ...ποιά να πρωτοθυμηθώ...
Ακόμα και η VM95C μου έδινε καλύτερες χροιές ψηλά αν και δεν μπορούσε να "ανέβει" εκεί που πάει το marantz
.

Συνέχεια χτυπάτε το ψηφιακό των 20 Κ βς του πικάπ του 5 Κ ... Πίτσες μπλε ... σε συνθήκες πραγματικού μουσικόφιλου, που θα αγοράσει από όπου μπορεί δίσκους, όσο γίνεται της προκοπής, και θα τους φροντίσει σε λογικά πλαίσια (και όχι βέβαια πλύσιμο προ ακρόασης (και άλλα τέτοια παλαβά που θα σε κάνουν στο τέλος να σταματήσεις να ακούς μουσική) , που είναι μεν υπέροχα αλλά άπτονται άλλου χόμπυ και όχι της μουσικοφιλίας) , η συνολική εμπειρία είναι υπέρ του ψηφιακού ... που και που, ένας ουάου δίσκος θα παίξει σίγουρα καλύτερα, ωστόσο, κατά μέσο όρο η συνολική εμπειρία είναι ψηφιακό ....
Η πιθανότητα να πέσεις σε κακογραμμένο cd έναντι κακογραμμένου δίσκου, ναι είναι μικρότερη.
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα πέφτουμε σε φόλες και μάλιστα όχι σπάνια...
Εγώ τουλάχιστον.. μάλλον είμαι γκαντέμης.
Αν βέβαια είναι και βουλιμικός μουσικόφιλος, όπως εγώ, που τα περισσότερα πόστς μου ήταν για παρουσιάσεις μουσικής, δεν τίθεται καν θέμα /// έχω γράψει πολλές φορές : με το σποτιφάι νοιώθω σαν τζιχαντιστής βομβιστής που εξετέλεσα την αποστολή μου και ξυπνώ στον παράδεισο με δεκάδες ουρί να με ραίνουν με γάλα και μέλι ... και αν το ρυθμίσεις καλά, μια χαρά ποιότητα ήχου έχει ... το Κομπίζ έχει καλύτερη ... αν το σποτιφάι προσφέρει στριμς υψηλής πιστότητας, απλώς όλοι θα σβήσουν από τον χάρτη και απορώ γιατί στο διάολο δεν το κάνει ... τους λυπάται ;
Στα πιο πάνω να σου κάνω πολλά likes...
(y)(y)(y)

Edit..
Έγραψα το πόστ πριν διαβάσω τα παρακάτω και ειδικά το πόστ του Πανίκου.
Δεν θυμόμουν σε τι κατηγορία τιμής είναι η rega κεφαλή σου, ούτε ξέρω το πικάπ που είχες.....
Αλλά μάλλον έχω δίκιο στο να επιμένω ότι κάτι ΔΕΝ πήγαινε καλά...
 
Last edited:

nikoszax

New member
3 August 2016
68
Θα κανω μια ερωτηση σαν αδαης περι stremaing και δισκων. Καποιος που εχει προσβαση σε ενα στουντιο και παρει μια ηχογραφηση (φανταζομαι ασυμπιεστο wav ή κατι παρομοιο) και το συγκρινει με την συμπιεσμενη μορφη του cd ή του δισκου ή του άυλου, μπορει να καταλαβει την διαφορα? Σε καποιο παρα πολυ καλο ηχοσυστημα χωρις να αναφερω τιμες ή ενισχυτη ή ηχεια ή ο,τι αλλο. Σε τί μορφη είναι η ηχογραφηση του στουντιο και σε τί δειγματοληψια και bitrate? Ή γραφω αρλουμπες?
 

PetVoul

Established Member
25 May 2020
228
Δε συμφωνώ. Η μαγεία της μουσικής μπορεί να περάσει μια χαρά και στην ηχογράφηση, και στην αναπαραγωγή. Και το γράφω αυτό ως επί πολλά χρόνια μουσικός. Μια καλή ερμηνεία, που εξελίσσεται σε μια καλή ηχογράφηση, και μια καλή αναπαραγωγή σε ένα καλό σύστημα μπορούν να στα προσφέρουν αυτά απλόχερα, αρκεί να μην υπάρχουν υπερβολικά προβλήματα (να μην ακούγεται πχ το βιολί σαν κλαρίνο, να μην ακούγονται όλα σαν μέσα από τζάμι, να μην κλιπάρει, κλπ.). Και αυτά είναι ανεξάρτητα του μέσου, η καλή (όπως και η κακή ηχογράφηση) μπορούν να αναδείξουν (ή να καταστρέψουν) τη μουσική στιγμή.
Σεβαστή η άποψή σου, ιδιαίτερα ως μουσικού, αλλά, αν μου επιτρέπεις, διαφωνώ κάθετα... Τίποτα μα τίποτα στον πλανήτη δεν αντικαθιστά την μαγεία της στιγμής, απλά τα (όποια) μέσα κοινοποιούν ένα μικρό της μέρος σε πολλούς...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: quevedo
4. Παμε λοιπον στο διαταυτα. Γιατι το βινυλιο ως μέσο μπορει να μεταφερει καλυτερο ηχο ,δηλαδη ηχο πιο πιστο στην ηχογραφηση, απο ενα ψηφιακο υλικο ας πουμε ψηφιακο αρχειο που προεκυψε απο ακριβως την ιδια ηχογραφηση? Υπαρχουν τεχνικοι λογοι ή ειναι θεμα γούστου? Αν ειναι θεμα γουστου μπορει να οφειλεται σε αρμονικη παραμορφωση?

Το βινύλιο μπορεί να υστερεί στα χαρτιά στους περισσότερους τομείς, αλλά κερδίζει πάντα σε έναν τομέα: δεν έχει ψηφιακά φίλτρα και jitter.

Έτσι καταφέρνει και ακούγεται πιο αληθοφανές.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,978
Δεν θελω να το αμφισβητησω αλλα κατι δεν μου παει καλα εδω..
Στο πως τα ιεραρχεις δηλαδη.
Το Spotify καλυτερο απο το Marantz CD67SE
και αυτο καλυτερο απο το Systemdeck/RB300/elys, που ειναι εξ ορισμου καλα ρυθμισμενο.
Εχω το Rega P5 με την ιδια, ομολογουμενως φτηνη, κεφαλη σε αξιοπρεπες phono της Heed
και με μεταχειρισμενους κλασσικης των 5 ευρω, παιζει παπαδες.
Δεν ακουμε ολοι τα ιδια πραγματα, ειναι θεμα προτεραιοτητων, δεν ξερω αναρωτιεμαι.

Μάλλον έχεις μπερδευτεί... το μνμ μου ήταν σε διακριτές ενότητες .

- Ενότητα marantz vs systemdeck : Είπα ότι το μαραντζ έπαιζε, σαν συνολική εμπειρία, καλύτερα ... με αυτή την έκφραση αναφέρομαι σε γενική αίσθηση στον μέσο όρο των ακροάσεων. Ήτοι, η ικανοποίηση που ηχητικά έπαιρνα από το μάραντζ σε διάφορα είδη μουσικής ήταν εν γένει καλύτερη ... κάποιες φορές, κάποιο βινύλιο έπαιζε εξαιρετικά, και ίσως καλύτερα από οιοδήποτε σιντί , συνήθως και κατά μέσο όρο, όμως, αυτά που άκουγα από το σιντί μου ήταν καλύτερα.... δεν βάζω μέσα στην εμπειρία την ευκολία χρήσης, που ανέφερε ο Δρακουμέλ παραπάνω ... μιλώ από ηχητικής πλευράς και κατά πόσο αυτό που άκουγα ήταν με βάση τις μουσικές εμπειρίες μου πιστότερο ... σημειωτέον, στην ζωή μου είχα χιλιάδες βινύλια και σιντι ...

- Ενότητα μουσικοφιλία vs μηχανακίαση : Απλώς επεσήμανα, ότι αν για να ακούω καλύτερα πρέπει να πλένω βινύλια πριν την ακρόαση, δεν θα το κάνω ποτέ ... και γενικότερα, ότι ο κόσμος στα φόρα διαφωνεί σε λάθος βάση , αφού μπερδεύει τα χόμπυ ... πολύ καλά κάνει αυτός που φοράει φακιόλι και κάνει μπουγάδα, αλλά κατά βάση η διαδικασία που τον ευχαριστεί αφορά σε άλλο χόμπυ, την αγάπη για μηχανήματα, τα αντικείμενα ως φετίχ, κλπ.

- Ενότητα Spotify : Ουδόλως ανέφερα ότι το σποτιφαι παίζει καλύτερα από το Μαραντζ ... δεν παίζει καλύτερα ούτε από άλλες πλατφόρμες ... αυτό που ανέφερα είναι ότι για εμένα, σαν μανιακό μουσικόφιλο, το σποτιφάι είναι ευλογία ... με 12.99 όλη η οικογένεια μου έχει άμεση πρόσβαση στο 97% της παγκόσμιας δισκογραφίας ....
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
354
Το βινύλιο μπορεί να υστερεί στα χαρτιά στους περισσότερους τομείς, αλλά κερδίζει πάντα σε έναν τομέα: δεν έχει ψηφιακά φίλτρα και jitter.

Έτσι καταφέρνει και ακούγεται πιο αληθοφανές.
Τα ψηφιακα φιλτρα και το jitter δεν εχουν thresholds κατω απο τα οποια παυουν να ειναι ακουστα τα artifacts ακομα και στα πια διαφανη συστηματα? Δηλαδη total jitter σε ps και reconstructed κυματομορφη smooth enough σε επιπεδο μη ακουστοτητας ακομα και αν αυτη μπορει γινει πιο smooth. Αυτα τα threshold σε τι ταξη τιμης επιτυγχανονται πολυ χοντρικα και σε πρακτικο επιπεδο? Αν ισχυει αυτο, τι αλλο μενει στο βινυλιο?
 
Last edited:
Σεβαστή η άποψή σου, ιδιαίτερα ως μουσικού, αλλά, αν μου επιτρέπεις, διαφωνώ κάθετα... Τίποτα μα τίποτα στον πλανήτη δεν αντικαθιστά την μαγεία της στιγμής, απλά τα (όποια) μέσα κοινοποιούν ένα μικρό της μέρος σε πολλούς...

Να ξεκαθαρίσω, ίσως το διατύπωσα ατυχώς. Όχι, δεν αντικαθιστά το live. Διατηρεί όμως τα στοιχεία αυτά του live που έχουν σημασία. Τον ήχο, τη μελωδική γραμμή, την ιδιαιτερότητα (ή μοναδικότητα) της εκάστοτε ερμηνείας, και -σε ένα βαθμό- το ambience του χώρου.

Δεν τίθεται θέμα συζήτησης, προφανώς επιλέγεις να είσαι εκεί αν μπορείς. Όταν όμως δε μπορείς, δε σημαίνει ότι μια ηχογράφηση δε μπορεί να σου μεταφέρει τη συγκίνηση της στιγμής.
 
  • Like
Reactions: vlad66

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,778
Αθήνα
Τα κάνει αόρατα.
Τουλάχιστον αυτό έγινε την τελευταία φορά που έβαλα τον δίσκο στο πλυντήριο.

Πιο διάφανα δηλαδή. ☺️

Φαντάζομαι κατάλαβες το νόημα, μια και αναφέρεται αυτό που έγραψα στην απάντηση περί πλυσίματος σχετικά με το δυναμικό εύρος του μέσου. Τώρα που έφυγε μάλιστα η αφρικανική σκόνη, λέω να ξεπλύνω τα ψηφιακά αρχεία που αναπαράγω ασύρματα για να γίνουν πιο... αεροδυναμικά. 😋
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,778
Αθήνα
Τσιμισκή το cd σου μέχρι τι δειγματοληψιες αναπαράγει από την οπτική? 24/48 πιάνει τουλάχιστον?

Notes on the DIGITAL OUT (coaxial or optical) terminals:
• Even when downsampling is turned off, some discs are
automatically downsampled to 48kHz or 44.1kHz.
• Even when downsampling is turned off, all discs with
sampling frequencies of 192kHz or 176.4kHz are always
downsampled to 96kHz or 88.2kHz respectively.
 

Th.ARvan

New member
24 May 2011
91
Μάλλον έχεις μπερδευτεί... το μνμ μου ήταν σε διακριτές ενότητες .

- Ενότητα marantz vs systemdeck : Είπα ότι το μαραντζ έπαιζε, σαν συνολική εμπειρία, καλύτερα ... με αυτή την έκφραση αναφέρομαι σε γενική αίσθηση στον μέσο όρο των ακροάσεων. Ήτοι, η ικανοποίηση που ηχητικά έπαιρνα από το μάραντζ σε διάφορα είδη μουσικής ήταν εν γένει καλύτερη ... κάποιες φορές, κάποιο βινύλιο έπαιζε εξαιρετικά, και ίσως καλύτερα από οιοδήποτε σιντί , συνήθως και κατά μέσο όρο, όμως, αυτά που άκουγα από το σιντί μου ήταν καλύτερα.... δεν βάζω μέσα στην εμπειρία την ευκολία χρήσης, που ανέφερε ο Δρακουμέλ παραπάνω ... μιλώ από ηχητικής πλευράς και κατά πόσο αυτό που άκουγα ήταν με βάση τις μουσικές εμπειρίες μου πιστότερο ... σημειωτέον, στην ζωή μου είχα χιλιάδες βινύλια και σιντι ...

- Ενότητα μουσικοφιλία vs μηχανακίαση : Απλώς επεσήμανα, ότι αν για να ακούω καλύτερα πρέπει να πλένω βινύλια πριν την ακρόαση, δεν θα το κάνω ποτέ ... και γενικότερα, ότι ο κόσμος στα φόρα διαφωνεί σε λάθος βάση , αφού μπερδεύει τα χόμπυ ... πολύ καλά κάνει αυτός που φοράει φακιόλι και κάνει μπουγάδα, αλλά κατά βάση η διαδικασία που τον ευχαριστεί αφορά σε άλλο χόμπυ, την αγάπη για μηχανήματα, τα αντικείμενα ως φετίχ, κλπ.

- Ενότητα Spotify : Ουδόλως ανέφερα ότι το σποτιφαι παίζει καλύτερα από το Μαραντζ ... δεν παίζει καλύτερα ούτε από άλλες πλατφόρμες ... αυτό που ανέφερα είναι ότι για εμένα, σαν μανιακό μουσικόφιλο, το σποτιφάι είναι ευλογία ... με 12.99 όλη η οικογένεια μου έχει άμεση πρόσβαση στο 97% της παγκόσμιας δισκογραφίας ....


Ευχαριστω για την απαντηση.
Διευκρινιζεται καλυτερα το πλαισιο μεσα στο οποιο εκανες τις αξιολογησεις σου
και πηρες τις ουτως η αλλως σεβαστες αποφασεις σου.
Ειναι αληθεια οτι το αναλογικο δεν ειναι ο,τι πιο ευχρηστο υπαρχει
και παραλληλα η ψηφιακη τεχνολογια βελτιωνεται συνεχως.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vlad66

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
354
Τα ψηφιακα φιλτρα και το jitter δεν εχουν thresholds κατω απο τα οποια παυουν να ειναι ακουστα τα artifacts ακομα και στα πια διαφανη συστηματα? Δηλαδη total jitter σε ps και reconstructed κυματομορφη smooth enough σε επιπεδο μη ακουστοτητας ακομα και αν αυτη μπορει γινει πιο smooth. Αυτα τα threshold σε τι ταξη τιμης επιτυγχανονται πολυ χοντρικα και σε πρακτικο επιπεδο? Αν ισχυει αυτο, τι αλλο μενει στο βινυλιο?
Επίσης αντι για jitter έχει wow and flutter … και μάλλον σε πολύ μεγαλύτερο αντίστοιχο βαθμό από τα ps του jitter των καλών πηγών
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Πιο διάφανα δηλαδή
Όχι, τελείως!
Ούτε τον δίσκο δεν έβλεπε!

Θα κανω μια ερωτηση σαν αδαης περι stremaing και δισκων. Καποιος που εχει προσβαση σε ενα στουντιο και παρει μια ηχογραφηση (φανταζομαι ασυμπιεστο wav ή κατι παρομοιο) και το συγκρινει με την συμπιεσμενη μορφη του cd ή του δισκου ή του άυλου, μπορει να καταλαβει την διαφορα?

Η ηχογράφηση του studio δεν έχει καμία επαφή με το τι ακούς από οποιοδήποτε μέσον.
Μιλάμε πάντα πριν την όποια επεξεργασία, έτσι;
Όχι απλά την καταλαβαίνεις, παίζει να μη σου αρέσει κιόλας 😉


Τα ψηφιακα φιλτρα και το jitter δεν εχουν thresholds κατω απο τα οποια παυουν να ειναι ακουστα τα artifacts ακομα και στα πια διαφανη συστηματα?

Μπαρδόν; 🤔
 

nikoszax

New member
3 August 2016
68
Εννοω το τελικο προϊον μετα την επεξεργασια στο στουντιο. Αυτο που θα παει να γινει cd ή δισκος ή να το διαθεσουν διαδικτυακα. Τί νοημα θα ειχε πριν την επεξεργασια?
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,778
Αθήνα
Όχι, τελείως!
Ούτε τον δίσκο δεν έβλεπε!

Εμ, αφού πας και μπλέκεις εν έτη 2024 με κάτι πρωτόκολλα σάμπα, ρούμπα, μπαμπλ ερ μπιενμπι κι εσυ, τι περίμενες; :ROFLMAO:

Πάρε ένα μοδέρνο στρήμερ, κάρφωστο επάνω σε ένα DAC να τελειώνεις. Τα υπόλοιπα χάρισέ τα σε κάποιον που θα έχει όρεξη να ταλαιπωρείται.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,082
Εντωμεταξύ ο θόρυβος επιφάνειας του βινυλίου είναι κάπου στα 50-55db στην καλύτερη περίπτωση και μετά προσθέτουμε τα χρατς χρουτς, χισς που μπορούν ακόμα και να ξεπεράσουν και το εύρος της δυναμικής περιοχής του. Κανένα πλύσιμο δεν το σώζει τα πιο πολλά είναι παράσιτα τυπωμένα στο βινύλιο..

Διαχωρισμός καναλιών: 25dB στο 1kHz. Διαρροή ενός καναλιού στο άλλο..

Ρυθμός δειγματοληψίας: Στις 33,3 σ.α.λ. Στο πρώτο κομμάτι του δίσκου λόγο μεγαλύτερης επιφάνειας στα 1,8 δευτερόλεπτα μουσικής το ποσοστό δειγματοληψίας είναι 185% υψηλότερο σε σύγκριση με το τέλος του τελευταίου κομματιού για τα ίδια 1,8 δευτερόλεπτα μουσικής.. Για αυτό μετά το πρώτο κομμάτι αρχίζει η δραματική μείωση ποιότητας και φτάνει στο τελευταίο που άπλα δεν ακούγεται..

Wow and flutter: Στα ψηφιακά έχουμε συγχρονισμό με ψηφιακό ρολόι. Στο βινύλιο η αναπαραγωγή εξαρτάτε από το μοτέρ και τους ιμάντες που έχουν και αυτοί τα πάνω κάτω τους..

Βουητό και χαμηλών συχνοτήτων: Βουητό από τον μηχανισμό κίνησης του πικάπ που ενισχύεται στην αναπαραγωγή RIAA όσο πιο πολύ κατεβαίνει το ηχείο χαμηλά τόσο χειρότερο γίνεται μπορεί να μην το ακούτε πολλες φορες αλλά είναι εκεί και επηρεάζει..

Για ποιο αναλογικό ήχο μιλάτε? Αναλογικό ήχο έχουν οι αναλογικές ταινίες. Το βινύλιο καμιά σχέση.

Άντε γεια! :p🤣:p:D
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Εντωμεταξύ ο θόρυβος επιφάνειας του βινυλίου είναι κάπου στα 50-55db στην καλύτερη περίπτωση και μετά προσθέτουμε τα χρατς χρουτς, χισς που μπορούν ακόμα και να ξεπεράσουν και το εύρος της δυναμικής περιοχής του. Κανένα πλύσιμο δεν το σώζει τα πιο πολλά είναι παράσιτα τυπωμένα στο βινύλιο..

Διαχωρισμός καναλιών: 25dB στο 1kHz. Διαρροή ενός καναλιού στο άλλο..

Ρυθμός δειγματοληψίας: Στις 33,3 σ.α.λ. Στο πρώτο κομμάτι του δίσκου λόγο μεγαλύτερης επιφάνειας στα 1,8 δευτερόλεπτα μουσικής το ποσοστό δειγματοληψίας είναι 185% υψηλότερο σε σύγκριση με το τέλος του τελευταίου κομματιού για τα ίδια 1,8 δευτερόλεπτα μουσικής.. Για αυτό μετά το πρώτο κομμάτι αρχίζει η δραματική μείωση ποιότητας και φτάνει στο τελευταίο που άπλα δεν ακούγεται..

Wow and flutter: Στα ψηφιακά έχουμε συγχρονισμό με ψηφιακό ρολόι. Στο βινύλιο η αναπαραγωγή εξαρτάτε από το μοτέρ και τους ιμάντες που έχουν και αυτοί τα πάνω κάτω τους..

Βουητό και χαμηλών συχνοτήτων: Βουητό από τον μηχανισμό κίνησης του πικάπ που ενισχύεται στην αναπαραγωγή RIAA όσο πιο πολύ κατεβαίνει το ηχείο χαμηλά τόσο χειρότερο γίνεται μπορεί να μην το ακούτε πολλες φορες αλλά είναι εκεί και επηρεάζει..

Για ποιο αναλογικό ήχο μιλάτε? Αναλογικό ήχο έχουν οι αναλογικές ταινίες. Το βινύλιο καμιά σχέση.

Άντε γεια! :p🤣:p:D
Πόνεσαν τα μάτια μου.
 

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,026
Αιγάλεω
ακούγεται πιο αληθοφανές.
Μέσα στις χιλιάδες λέξεις που διάβασα τις τελευταίες ημέρες για το θέμα, σε αυτές τις τρείς που με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο, κρύβεται η ουσία των πραγμάτων
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,121
Αγιοι Αναργυροι
Εντωμεταξύ ο θόρυβος επιφάνειας του βινυλίου είναι κάπου στα 50-55db στην καλύτερη περίπτωση και μετά προσθέτουμε τα χρατς χρουτς, χισς που μπορούν ακόμα και να ξεπεράσουν και το εύρος της δυναμικής περιοχής του. Κανένα πλύσιμο δεν το σώζει τα πιο πολλά είναι παράσιτα τυπωμένα στο βινύλιο..

Διαχωρισμός καναλιών: 25dB στο 1kHz. Διαρροή ενός καναλιού στο άλλο..

Ρυθμός δειγματοληψίας: Στις 33,3 σ.α.λ. Στο πρώτο κομμάτι του δίσκου λόγο μεγαλύτερης επιφάνειας στα 1,8 δευτερόλεπτα μουσικής το ποσοστό δειγματοληψίας είναι 185% υψηλότερο σε σύγκριση με το τέλος του τελευταίου κομματιού για τα ίδια 1,8 δευτερόλεπτα μουσικής.. Για αυτό μετά το πρώτο κομμάτι αρχίζει η δραματική μείωση ποιότητας και φτάνει στο τελευταίο που άπλα δεν ακούγεται..

Wow and flutter: Στα ψηφιακά έχουμε συγχρονισμό με ψηφιακό ρολόι. Στο βινύλιο η αναπαραγωγή εξαρτάτε από το μοτέρ και τους ιμάντες που έχουν και αυτοί τα πάνω κάτω τους..

Βουητό και χαμηλών συχνοτήτων: Βουητό από τον μηχανισμό κίνησης του πικάπ που ενισχύεται στην αναπαραγωγή RIAA όσο πιο πολύ κατεβαίνει το ηχείο χαμηλά τόσο χειρότερο γίνεται μπορεί να μην το ακούτε πολλες φορες αλλά είναι εκεί και επηρεάζει..

Για ποιο αναλογικό ήχο μιλάτε? Αναλογικό ήχο έχουν οι αναλογικές ταινίες. Το βινύλιο καμιά σχέση.

Άντε γεια! :p🤣:p:D
τι πικάπ έχεις υπόψη σου;;
πλαστικούρα 1,5kg ;;;;

ένα πράγμα μόνο θα σου πω.. μερικούς δίσκους τους χρησιμοποιώ σαν "αναφορά" σε ότι αλλαγή κάνω και αρκετά τρακς τους είναι στο τέλος!
οι ίδιοι οι δίσκοι είναι 25+ ετών, "κοινοί" , τυπικοί του εμπορίου.
κάποιοι μάλιστα ελληνικής κοπής..
 
Τα ψηφιακα φιλτρα και το jitter δεν εχουν thresholds κατω απο τα οποια παυουν να ειναι ακουστα τα artifacts ακομα και στα πια διαφανη συστηματα? Δηλαδη total jitter σε ps και reconstructed κυματομορφη smooth enough σε επιπεδο μη ακουστοτητας ακομα και αν αυτη μπορει γινει πιο smooth. Αυτα τα threshold σε τι ταξη τιμης επιτυγχανονται πολυ χοντρικα και σε πρακτικο επιπεδο? Αν ισχυει αυτο, τι αλλο μενει στο βινυλιο?

Δυστυχώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κατάλληλη μέτρηση που να μπορεί να προσδιορίσει κατά πόσο ένα μηχάνημα παίζει όντως καλά. Δεν μιλάμε για τις κλασικές (THD, SNR, κτλ). Αυτές δεν λένε κυριολεκτικά τίποτα για το πως παίζει ένα μηχάνημα, τουλάχιστον από ένα επίπεδο απόδοσης και πάνω.

Επίσης δεν υπάρχει πρακτικά μέτρηση jitter. Οι μετρήσεις που κυκλοφορούν (J-test κτλ) δεν λένε όλη την ιστορία, και σίγουρα τα αποτελέσματα που δίνουν δεν συσχετίζονται άμεσα με τις επιδόσεις των μηχανημάτων.

Γιαυτό το πραγματικά hi-end αυτή τη στιγμή ακούγεται ακραία παράλογο στον πολύ κόσμο (διαφορετικά ψηφιακά καλώδια παίζουν διαφορετικά, διαφορετικά καλώδια ethernet παίζουν διαφορετικά, διαφορετικά ψηφιακά transports ακούγονται διαφορετικά, διαφορετικά ethernet swithes, ακόμα και διαφορετικά λειτουργικά συστήματα πάνω στο ίδιο hardware παίζουν διαφορετικά).

Τίποτα από τα παραπάνω δεν υπάρχει τρόπος να μετρηθεί αυτή τη στιγμή. Και δεν υπάρχει και ενδιαφέρον (=λεφτά) από την επιστημονική κοινότητα να ασχοληθεί.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Πάρε ένα μοδέρνο στρήμερ, κάρφωστο επάνω σε ένα DAC να τελειώνεις. Τα υπόλοιπα χάρισέ τα σε κάποιον που θα έχει όρεξη να ταλαιπωρείται.

Άμα είναι να ακούω τέτοια ποιότητα έχω και ένα jbl των 40€ βρε! 😂