Πως «μετράει» ο χώρος σας??

ttquattro

Established Member
18 October 2010
225
Αθήνα
Re: Απάντηση: Πως «μετράει» ο χώρος σας??

Αγαπητέ φίλε κάποιοι χώροι ειδικά στην περιοχή χαμηλών μπορεί να έχουν βυθίσεις ή ακυρώσεις ακόμα και 10 db ίσως και παραπάνω. Νούμερα που αν επέμβεις με ισοστάθμιση ίσως αναγκάσεις το σύστημα ηχείο ενισχυτή να σε συγκεκριμένες συχνότητες του φάσματος να υπεροδηγηθεί και να φθάσει σε επικίνδυνα άκρα. Οπότε τα πράγματα για τον κοσμάκη δεν λύνονται απλά με ένα μετρικό και έναν ισοσταθμιστή - επεξεργαστή. Θέλει μεγαλύτερη προσοχή στο πρακτικό κομμάτι δοκιμές και ακροάσεις μαζί με μετρήσεις. Τα πράγματα στον χώρο του audio δεν γίνεται να είναι μόνο ή κατά πρώτον τεχνοκρατικά. Επίσης υπάρχει και κοσμάκης που χωρίς μετρικά έχει στήσει συστήματα με ΗΧΟ! Έχω ακούσει πραγματικά πολλά συστήματα σε πολλούς χωρούς! Άλλα στημένα από εταιρίες με ηχομελέτη, άλλα από απλό κοσμάκη και άκουσα εξαιρετικά αποτελέσματα και στις δύο περιπτώσεις. Σε έναν χώρο πιστεύω πως το βασικότερο όλων είναι η όσο το δυνατόν σωστή επιλογή ηχείου ως προς τον όγκο του χώρου που θα το φιλοξενήσει, η οδήγησή του, και τέλος η διώρθωση των προβλημάτων του χώρου. Οι σωστές, από την αρχή, επιλογές, (χώρου-ηχείων-οδήγησης) είναι ικανές να μας δώσουν μια ισχυρή βάση για πιο ορθό αποτέλεσμα. Σίγουρα στον κανόνα υπάρχουν και χώροι που έχουν τρομερές ιδιαιτερότητες. Αλλά τα προβλήματα δεν λύνονται έτσι απλά με ένα μετρικό.

Πολύ φιλικά όλα αυτά!

Ευχαριστώ τον φίλο που άνοιξε το νήμα όπως και για τις πληροφορίες για το πρόγραμμα. Θα το κατεβάσω και θα δω πως μπορώ να το χρησιμοποιήσω προς όφελός μου. Τέλος θα ήθελα να ρωτήσω τι μικρόφωνο χρησιμοποιείς για τις μετρήσεις και με πιο τρόπο το στήνεις(κλήση, κατεύθυνση, ύψος κ.λ.π.)


Και πάλι ευχαριστώ.

Ποιός μίλησε για ισοσταθμίσεις καλέ μου άνθρωπε; Για βελτιώσεις με παθητικά στοιχεία (διαχυτές και αποροφητές) μίλησα και για άλλαγή της θέσης των ηχείων στο χώρο και της θέσης ακρόασης, κάτι που δεν επιβαρύνει καθόλου τα ηλεκτρονικά και τα ηχεία και έχει δραματικά αποτελέσματα, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον. Όσο για τα αποτελέσματα που άκουσες στα συστήματα χωρίς ιδιαίτερη μελέτη χώρου, πόσο σίγουρος είσαι ότι με πιο προσεγμένη τοποθέτηση ή με κάποια υλικά (διαχυτές, αποροφητές) δεν θα είχαν πολύ καλύτερο ή ακόμη και καλύτερο αποτέλεσμα, από τη στιγμή που θα ήταν αναγνωρισμένα με μετρήσεις τα προβλήματα; Άσε που οι περισσότεροι δεν επιλέγουν το μέγεθος του ηχείου τους με βάση το χώρο τους αλλά με το πόσο έχουν ερωτευτεί κάτι (με τον ίδιο τρόπο επιλέγουν και τα υπόλοιπα μηχανήματα του συστήματός τους). Και ναι τα προβλήματα δε λύνονται με ένα μετρητικό αλλά αναγνωρίζονται με ακρίβεια, ενώ με το αυτί από ακρίβεια άλλο τίποτα... Και τα δικά μου σχόλια εντελώς φιλικά!
 

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Re: Απάντηση: Πως «μετράει» ο χώρος σας??

Behringer ECM8000 calibrated & M AUDIO FAST TRACK.

Όταν μετράω στην θέση ακρόασης, το ύψος του mic είναι στο ύψος του αυτιού με κατεύθυνση προς το ηχείο 0 μοίρες.

Κι αυτό είναι ο 2ος λόγος που έχεις πτώση στις υψηλές μετά τα 6kh εκτός από την off-axis μέτρηση...η πτώση είναι περίπου 6-7db στα 2μ λόγω off-axis 30-40 μοιρών και περίπου 6-7db λόγω κάθετου μικροφώνου, αν το στρέψεις οριζόντια προς το ηχείο θα δεις τη διαφορά.
 

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Απλά εκτός από τη fr υπάρχουν εξίσου σημαντικές μετρήσεις που πρέπει να δείξουμε, RΤ20,30,60, waterfall, etc κλπ... ίσως όταν πάω σπίτι ανεβάσω κι εγώ κάποια πράγματα από εμένα με κάποια σχόλια.


Και το σημαντικότερο ίσως...αρκετά από τα πραγματικά και αναγνωρισμένα προβλήματα που φαίνονται στις μετρήσεις...απλά δεν ακούγονται χάρη στα ιδιαίτερα έξυπνα "φίλτρα" του εγκεφάλου μας...που καμιά φορά μπορεί να μας κάνει ακόμα και να προτιμούμε κάποια "προβλήματα" (βλ. συγκεκριμένες ανακλάσεις)...
 
Last edited:

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Άκυρο το πρώτο σχόλιο Χάρη, είδα ότι μετράς με το μικρόφωνο προς το ηχείο, εξού κι έχεις μόνο 6-7db πτώση.
 

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Re: Απάντηση: Πως «μετράει» ο χώρος σας??

Ξεκινάω λοιπόν με την δική μου περίπτωση:
Ο χώρος μου είναι 22τμ, δεν υπάρχει room treatment, η θέση ακρόασης είναι 2,9μ από τα ηχεία.

Ηχεία
Α) Tannoy M2

View attachment 91065


Υ.Γ. η πτώση από τα 6Κhz και πάνω οφείλεται στο ότι η μέτρηση έγεινε off axis με το tweeter.

Κόβω το π3ος μου ότι η βύθιση στα 140hz οφείλεται σε SBIR, δηλαδή στην περίπτωσή σου στην απόσταση του μιντγούφερ των ταννου από το πάτωμα ή τον πίσω τοίχο, ειδικά αν αυτές οι αποστάσεις ήταν και παρόμοιες.
Στα 50hz κλασσικό mode χώρου... για τα rt υπάρχει επίσης θεματάκι κατά τη γμώμη μου.
 
Last edited:

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Re: Απάντηση: Πως «μετράει» ο χώρος σας??

Ποιός μίλησε για ισοσταθμίσεις καλέ μου άνθρωπε; Για βελτιώσεις με παθητικά στοιχεία (διαχυτές και αποροφητές) μίλησα και για άλλαγή της θέσης των ηχείων στο χώρο και της θέσης ακρόασης, κάτι που δεν επιβαρύνει καθόλου τα ηλεκτρονικά και τα ηχεία και έχει δραματικά αποτελέσματα, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον. Όσο για τα αποτελέσματα που άκουσες στα συστήματα χωρίς ιδιαίτερη μελέτη χώρου, πόσο σίγουρος είσαι ότι με πιο προσεγμένη τοποθέτηση ή με κάποια υλικά (διαχυτές, αποροφητές) δεν θα είχαν πολύ καλύτερο ή ακόμη και καλύτερο αποτέλεσμα, από τη στιγμή που θα ήταν αναγνωρισμένα με μετρήσεις τα προβλήματα; Άσε που οι περισσότεροι δεν επιλέγουν το μέγεθος του ηχείου τους με βάση το χώρο τους αλλά με το πόσο έχουν ερωτευτεί κάτι (με τον ίδιο τρόπο επιλέγουν και τα υπόλοιπα μηχανήματα του συστήματός τους). Και ναι τα προβλήματα δε λύνονται με ένα μετρητικό αλλά αναγνωρίζονται με ακρίβεια, ενώ με το αυτί από ακρίβεια άλλο τίποτα... Και τα δικά μου σχόλια εντελώς φιλικά!


Συμφωνώ απόλυτα σε όλα αυτά που λες! Απλά έβαλα στην συζήτηση και την ισοστάθμιση με την οποία δεν είμαι σύμφωνος πάντα.

Έχεις δίκιο για την παθητική επέμβαση με ηχοαπορροφητικά ή διαχυτές ή οτιδήποτε άλλο. Κάτι που θα έκανα κι εγώ αν το σπίτι που μένω ήταν δικό μου...

Όσο γι αυτούς που διαλέγουν από έρωτα κι όχι πρακτικά, τι να κάνουμε... Κάποιες φορές νικά την λογική το συναίσθημα κι ας έχουν και προβλήματα μετά...:HTEHEH56:
 

zakman35

Senior Member
4 May 2010
583
Αθήνα, Ελλάδα
βύθιση στα 140hz οφείλεται σε SBIR,

Ναι Alex έχεις δίκιο πρόκειται για την κλασική ακύρωση από το πάτωμα λόγο της απόστασης του woofer.

για τα rt υπάρχει επίσης θεματάκι κατά τη γμώμη μου

Σίγουρα Ναι, αν είχα όμως ηχεία ανοιχτής μπάφλας (σαν τα δικά σου) θα ήταν ιδανικό το rt. Νομίζω ο Linkwitz συνιστά RT κοντά στο 0.7ms για τα δίπολα.
 

zakman35

Senior Member
4 May 2010
583
Αθήνα, Ελλάδα
Απλά εκτός από τη fr υπάρχουν εξίσου σημαντικές μετρήσεις που πρέπει να δείξουμε, RΤ20,30,60, waterfall

Συμφωνώ Alex, τα έχω μετρήσει και ακούσει και γνωρίζω τα προβλήματα του χώρου μου και των ηχείων μου, αυτό που δεν γνωρίζω είναι εάν αυτά τα προβλήματα τα έχουν και άλλοι ή είμαι μοναδική περίπτωση?

Στα περισσότερα νήματα διαβάζω για το χ μαγικό καλώδιο το ψ υπέροχο dac που κάνει παπάδες κτλ, και αναρωτιέμαι:
"Τί γίνεται ρε γαμώτο όλοι οι υπόλοιποι ζουν σε ηχομονωμένα studio και πλέον ασχολούνται με τις λεπτομέρειες (αν το βίσμα είναι WBT ή όχι κτλ)"??
 

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Re: Απάντηση: Πως «μετράει» ο χώρος σας??

και αναρωτιέμαι:
"Τί γίνεται ρε γαμώτο όλοι οι υπόλοιποι ζουν σε ηχομονωμένα studio και πλέον ασχολούνται με τις λεπτομέρειες (αν το βίσμα είναι WBT ή όχι κτλ)"??

Όχι απλα ζουν στην άγνοια...όσο άσχημο κι αν ακούγεται αυτό...και δεν εννοώ ότι ακόμα και μικροπράγματα δεν ακούγονται σε ένα πολύ καλό σύστημα, ακούγονται, απλά αναφέρομαι στις προτεραιότητες που βάζουν κάποιοι... αλλά εντάξει, όλα είναι θέμα γνώσης, κανείς δεν είναι ηλίθιος, λίγη ενασχόληση απαιτείται και αυτό αλλάζει.
Ναι το rt60 στα δίπολα καλό είναι να είναι μεταξύ 0,4-0,7...στα κλειστά 0,2-0,5μαξ, αναλόγως και του είδους μουσικής με τη κλασσική να θέλει το μεγαλύτερο...δυστυχώς ένα ιδανικό RT για όλα τα είδη δεν υπάρχει!
 
Last edited:

Magellan

Banned
28 July 2006
19,085
Εν πλώ
Re: Απάντηση: Πως «μετράει» ο χώρος σας??

Συμφωνώ Alex, τα έχω μετρήσει και ακούσει και γνωρίζω τα προβλήματα του χώρου μου και των ηχείων μου, αυτό που δεν γνωρίζω είναι εάν αυτά τα προβλήματα τα έχουν και άλλοι ή είμαι μοναδική περίπτωση?

Στα περισσότερα νήματα διαβάζω για το χ μαγικό καλώδιο το ψ υπέροχο dac που κάνει παπάδες κτλ, και αναρωτιέμαι:
"Τί γίνεται ρε γαμώτο όλοι οι υπόλοιποι ζουν σε ηχομονωμένα studio και πλέον ασχολούνται με τις λεπτομέρειες (αν το βίσμα είναι WBT ή όχι κτλ)"??

Με ότι έχει ο καθένας πορεύεται..

Και οι μικρολεπτομέρειες κάνουν κάποιες διαφορές καλές ή κακές, αρεστές, σωστές, λάθος, δεν έχει σημασία.

Μην ξεχνάμε πάντως πως οι πλειονότητα των χώρων ακρόασης είναι σε οικιακούς καθημερινούς χώρους
που προορίζονται για όλη την οικογένεια και όχι για το "χόμπυ του τρελλάρα"...!

Και βέβαια δεν μπορείς να επιβάλεις στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να είναι ζωσμένα από πάνελ, διαχύτες και μπασοπαγίδες..
 

zakman35

Senior Member
4 May 2010
583
Αθήνα, Ελλάδα
Και βέβαια δεν μπορείς να επιβάλεις στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να είναι ζωσμένα από πάνελ, διαχύτες και μπασοπαγίδες

Μην μου βάζεις ιδέες………………
 

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Πριν φτάσουμε στην φροντίδα του χώρου όμως πρέπει να ξέρουμε τι να μετράμε, οπότε ας πούμε πολύ συνοπτικά 2 πράγματα για αυτούς που δεν έχουν ασχοληθεί, λοιπόν:

Τι χρειαζόμαστε:
Καταρχάς υπάρχουν πλέον κάποια ημιεπαγγελματικά λογισμικά που κάνουν πολύ αξιοπρεπή τέτοια δουλειά, ένα από τα οποία είναι το REW που ανέφερε και ο Χάρης. Είναι δωρεάν και στο φόρουμ του έχει ότι χρειάζεστε για να το στήσετε σωστά, δεν είναι δύσκολο! Μετά χρειαζόμαστε ένα καλιμπραριμένο -καλύτερα- μικρόφωνο, συνήθως ένα Behringer ECM8000 είναι αρκετό, πχ από εδώ http://www.cross-spectrum.com/measurement/calibrated_behringer.html (μην κατεβάσετε τυχαία calibration files για το μικρόφωνό σας γιατί κάθε μικρόφωνο είναι και λίγο διαφορετικό, καλύτερα να είναι καλιμπραρισμένο το ίδιο!), χρειαζόμαστε και μια ημιεπαγγελματική κάρτα ήχου, τύπου emu0404 κλπ, μια βάση για το μικρόφωνο κι ένα 5-6μ XLR καλώδιο για τη σύνδεση μικροφώνου-κάρτας και είμαστε έτοιμοι μεσυνολικό κόστος γύρω στα 300 .

Από εκεί και πέρα τώρα, πώς μετράμε: Τοποθετούμε το μικρόφωνο στη θέση ακρόασης στο ύψος του αυτιού και κάθετα...αν θέλουμε μπορούμε και να το στρέψουμε λίγο προς τα ηχεία για να "πιάσει" καλύτερα τις συχνότητες πάνω από 6k, αλλιώς ας μην ψάχνουμε όλο το σαλόνι για το τί μπορεί να ρουφάει τις υψηλές μας. Οι χαμηλές συχνότητες μέχρι 300hz μετρούνται ταυτόχρονα και από τα 2 κανάλια, ενώ από 300+ μετράμαι το κάθε ηχείο ξεχωριστά. Αυτό γίνεται γιατί θα χρειαστούμε τα στοιχεία αυτά του κάθε ηχείου για να αναλύσουμε τις μετρήσεις μας, θα εξηγήσω πιο κάτω. Η απεικόνιση συνήθως να γίνεται με 1/6 octave smooting, καθώς περίπου έτσι αντιλαμβάνεται τον ήχο και ο εγκέφαλός μας. Φυσικά ανάλογα με το πρόβλημα που θέλουμε να ανακαλύψουμε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και διαφορετικά octave smoothing.

Το σηματικότερο...ανάλυση μετρήσεων: Δυστυχώς κανένα πρόγραμμα δεν σου λέει πώς πρέπει να είναι οι μετρήσεις σου για να έχεις καλό ήχο κι εκεί σκαλώνει πολύς κόσμος. Η αλήθεια είναι ότι σε οικιακούς χώρους δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά πράγματα, γενικά όμως πιστεύεται ότι δεν έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα αν ισχύουν οι πιο κάτω συνθήκες:

1) Χαμηλές συχνότητες (20-300hz): Απεικονίσεις FR, Waterfall, Spectrogram
α) Στο διάγραμμα FR να ισχύει το πολύ διακύμαση +-10db σε 1/24 οκτάβας και +-5db σε 1/3 οκτάβας
β) Στο διάγραμμα καταράκτη τα 35hz-300hz να έχουν χρόνο αντήχησης το πολύ 0,45s πριν φτάσουν σε επίπεδο -40db. Για κάτω των 35hz μπορεί να φτάσει και τα 0,55s.

2) Μεσσαίες συχνότητες (300-4000hz): Aπεικονίσεις FR, RT60
, Spectrogram
α) Απόκριση αριστερού ηχείου +-3db σε 1/3 οκτάβας και απόκριση δεξιού ηχείου +-3db σε 1/3 οκτάβας.
β) Μέγιστη απόκλιση μεταξύ αριστερού και δεξιού ηχείου 3db σε 1/3 οκτάβας.
γ) RT60 μεταξύ 0,2-0,5s (για ηχεία κλειστής καμπίνας)
δ) Απόκλιση Τ20,Τ30 μικροτερη του 25% σε διαστήματα 1/3ου οκταβας.

3) Ανακλάσεις: Απεικονίσεις ETC - Energy Time Curve και Filtered Impulse Response
α) Αριστερό και δεξί ηχείο οπτικά παρόμοιο στην απεικόνιση ETC
β) Οπτική ξεκάθαρη μείωση της ενέργειας σε παράθυρο 40ms
γ) Απαλές κορυφές σε μορφή και πυκνότητα
δ) 10db μείωση στην ενέργεια σε παράθυρο 40ms (αυτό βέβαια θέλει κουβέντα γιατί η ETC δεν απεικονίζει το φάσμα των ανακλάσεων κι έχει αποδειχτεί ότι πολλοί ακροατές προτιμούν υψηλά επίπεδα ανακλάσεων ΑΝ είναι παρόμοιου φασματικού περιεχομένου με τον άμεσο ήχο, καθώς αυτές προσθέτουν σώμα και αρμονικό πλούτο. Για αυτό καλό είναι εκτός από την ETC να κάνουμε και απεικόνιση με band filtered ETC μετρήσεις στα 500, 100, 2000, 4000hz).

Αυτά αποτελούν έναν "μπούσουλα" και είναι κάποιοι ρεαλιστικοί σχετικά στόχοι για να έχετε καλό ήχο...όταν ξεκουραστώ θα ανεβάσω και δικές μου μετρήσεις...
 
Last edited:

zakman35

Senior Member
4 May 2010
583
Αθήνα, Ελλάδα
Πολύ ωραίο Αλέξανδρε, αλλά έχω κάποιες απορίες.

Οι χαμηλές συχνότητες μέχρι 300hz μετρούνται ταυτόχρονα και από τα 2 κανάλια

Ποιο το νόημα της ταυτόχρονης μέτρησης αφού σε αναπαραγωγή stereo δεν παίζουν τα ίδια πράγματα?
Δεν δημιουργούνται ακυρώσεις όταν μετράς ταυτόχρονα?
Τι γίνεται σε περιπτώσεις που το ένα ηχείο είναι κοντά σε γωνιά ενώ το άλλο είναι ελεύθερο?


Η απεικόνιση συνήθως να γίνεται με 1/6 octave smooting, καθώς περίπου έτσι αντιλαμβάνεται τον ήχο και ο εγκέφαλός μας.
Εδώ υπάρχει διχογνωμία, πολλοί λένε ότι αντιλαμβανόμαστε τον ήχο με ανάλυση 1/3.


ΕΤC,
θα είχε ενδιαφέρον να μας δείξεις μερικά παραδείγματα.
 

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Θα δείξω απλά δεν βρίσκω αρκετό χρόνο.
Υπολογίζεται ότι τον αντιλαμβανόμαστε μεταξύ 1/4 και 1/5 οκτάβας αλλά εντάξει, εγώ το στρογγυλεύω προς το αναλυτικότερο.
Στα τυπικά οικιακά δωμάτια και ανάλογα με τις διαστάσεις τους υπολογίζεται μια συχνότητα (Schroeder frequency), συνήθως μεταξύ 100 με 200hz, κάτω από την οποία το δωμάτιο συμπεριφέρεται ως resonator, η λεγόμενη modal region όπου τα μήκη κύματος είναι πολύ μεγάλα. Για να ενεργοποιηθεί -και συνεπώς να μετρηθεί αντιπροσωπευτικά με τη πραγματικότητα- ο χώρος, είναι αναγκαίο να παίζουν και τα 2 ηχεία, αλλιώς δεν έχεις πραγματική εικόνα. Επίσης λόγω του μεγάλου μήκους κύματος δεν έχει νόημα να προσεγγίσεις το πρόβλημα όπως καταπιάνεσαι με την ανακλαστική περιοχή πάνω από τα 300hz περίπου, όπου τα μήκη κύματος είναι πολύ μικρότερα και τα προσεγγίζεις ως ακτίνες.
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
Με αφορμη το παρων νημα αποφασισα να προβω και εγω σε καποιες μετρησεις. Μονο που εξοπλισμος δεν υπαρχει.. Υπαρχει ομως καλη διαθεση. Θα ηθελα πρωτα απ ολα να ευχαριστησω τον Χαρη (Zakman35) που ηρθε απο εδω μαζι με το εξαιρετικο ψηφιακο καλιμπραρισμενο μικρωφωνο του και ολα τα απαραιτητα για ενα σετ μετρησεων. Εξαιρετικος σε ολα και προθυμος να μοιραστει την εμπειρια του !

Να πω οτι ο χορος ειναι, οπως και στα περισοτερα ελληνικα σπιτια, το "σαλονι" οποτε δεν μπορουν να γινουν πολλες αλλαγες. Κατα την διαρκεια της κατασκευης ομως ειχαν γινει καποιες κινησεις απο μεριας μου οι οποιες σε συνδιασμο με τις φυσικες μπασοπαγιδες και διαχυτες (αφθονα βινυλια και οι σχετικοι καναπεδες) εχουν αποδωσει και με το παραπανω.

Και οι 2 μετρησεις ειναι με smoothing 1/3 oct στην θεση ακροασης



fr listening position.jpg

rt listening position.jpg
 

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Συγχαρητήρια για την κίνηση! Αν και μικρή η ανάλυση του 1/3οκτάβας, το ρτ σου φαίνεται πάρα πολύ καλό...το αριστερό-δεξί ηχείο είναι σημαντικό να κάνεις όσο πιο ομοιόμορφο γίνεται μεταξύ 150-400hz...δεν τα έχεις τοποθετημένα συμμετρικά ε? Επίσης μέρχι τα 40hz κόψε λίγο με eq, μην το φοβάσαι, είναι αποτελεσματικό σε τέτοιες συχνότητες γιατί είναι περιοχές ελάχιστης φάσης...κατά τα άλλα μια χαρά. Αυτές τις 2 μετρήσεις κάνατε?
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
Καλημερα

Οι μετρησεις εγιναν σε θεση ακροασης, on/ off axis καθως και καποιες near field. Επιπλεων δεν εγινε καμια αλλαγη η προσαρμογη στον χωρο γιατι για εμενα νοημα εχει η καθημερινη θεση ακροασης και οχι να παρουσιαστουν καποιες βελτιωσεις που δεν αντικατοπτριζουν την πραγματικη διαταξη του συστηματος.

Παραθετω και το σπεκτρογραμα σε αποσταση ενος μετρου, μικροφωνο στο tweeter.

near field spectrogram.jpg