Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Addicted Member
16 March 2009
1,302
Αθήνα
folder.jpg


ESCALES
French orchstral works-Sinfonia of London-John Wilson (Chandos)

To cd περιλαμβάνει έργα των

Emmanuel Chabrier (1841 – 1894) Espana.
Ένα δημόσιος υπάλληλος, που δεν πήγε ποτέ σε conservatoire, μας πάει ταξίδι στην Ισπανία του 1882 με τα χρώματα και την ζωντάνια της.


Maurice Durufle (1902 – 1986) Trois Danses, Op. 6 (1932). Version για ορχήστρα.
Από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα έργα του για ορχήστρα. Είναι γνωστός κυρίως για το Requiem. Μαστορική χρήση της ορχήστρας και φρεσκάδα (κυρίως στον τρίτο χορό <taburin>)


Camille Saint-Saens (1835 – 1921) Le Rouet d’Omphale Op. 31
Συμφωνικό ποίημα του 1872 βασισμένο στην μυθολογία. Εμπνευσμένο από την τιμωρία-κάθαρση του Ηρακλή για τον φόνο του Ίφιτου. Η τιμωρία ήταν να πουληθεί σαν σκλάβος στην βασίλισσα της Λυδίας Ομφάλη.
Ο Ηρακλής κλώθει μαλλί στα πόδια της ενώ αυτή φορά την λεοντή του.
Το ποιο γνωστό συμφωνικό ποίημα του Saint-Saens είναι το Dance Macabre.


Claude Debussy (1862 – 1918) : Prelude a l’apres-midi d’ un faune.
Επαναστατική για την εποχή της μουσική που ακούστηκε για πρώτη φορά το 1894. Εμπνευσμένο από το ποίημα του Mallarme για έναν μυθικό Φαύνο-Πάνα που ξυπνώντας από τον μεσημεριανό ύπνο εξιστορεί αισθησιακές ονειρικές συναντήσεις με τις νύμφες του δάσους. Υπέροχα παστέλ χρώματα ενός αριστουργήματος λίγο πριν την έναρξη του εικοστού αιώνα.


Jacques Ibert (1890 – 1962): Escales...
Έργο εμπνευσμένο από τις μουσικές που άκουσε στα λιμάνια που έπιασε το πλοίο που ταξίδευε. Μουσικά ακούσματα από την Βαλένθια, το Παλέρμο και την Τυνησία.


Jules Massene (1842 – 1912) : Meditation from Thais
H γνωστή meditation για βιολί και ορχήστρα της Θαΐδας πριν απαρνηθεί την αφοσίωση της στην Αφροδίτη και ασπασθεί τον Χριστιανισμό.


Maurice Ravel (1875 – 1937) : Rapsodie espagnole
Η δεύτερη Γαλλική διέλευση των Πυρηναίων με κατεύθυνση στην Ισπανία.
Έργο που η ορχήστρα δείχνει το τσαγανό που έχει.

Το περιεχόμενο του cd μου άρεσε. Καλοπαιγμένα Γαλλικά έργα του 20 αιώνα για ορχήστρα. Από ότι διάβασα η συγκεκριμένη ορχήστρα συγκροτείται μόνο για ηχογραφήσεις.
Έχει ηχογραφήσει και έργα του Korngold.
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,451
Θεσσαλονίκη
rSgPiBTjDBzL-ayRHGjkO1Llvb-QPfIJCJr52RKgGo-9HFdMdqerO-c5ieQNyMoeHmBQ1C9-LIRYYkHxoa5ei35_wVArCopg1UyXMsAKG0IyedIntgrirwnLW8dlRgpnvnauryunxq9bXDnRNmeDVFcrtJDFhbO1-Kt1FOisc8D1_UyD



Συγκλονιστικά καλός....

Άριστη ηχογράφηση που την επιμελήθηκε ο ίδιος.

Οι συντηρητικοί ακροατές καλύτερα να την αποφύγουν....
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,917
Μεσευρώπη
@sonsrus δεν έχει ανέβει εικόνα. Γιατί πρόκειται?
Μήπως αναφέρεσαι σε αυτό που ακούω τώρα?

front.jpg

Αυτό είναι. Το άκουσα κι εγώ και μου άρεσε, αλλά μου φάνηκε σα να τελείωσε πολύ γρήγορα. Μόνο 6 λεπτά και κάτι το πρώτο μέρος!
 

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,906
Αθήνα-Κέντρο
Απάντηση: Re: Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Αυτό είναι. Το άκουσα κι εγώ και μου άρεσε, αλλά μου φάνηκε σα να τελείωσε πολύ γρήγορα. Μόνο 6 λεπτά και κάτι το πρώτο μέρος!

Και εγώ αυτό μόλις άκουσα !!

με ειδοποίησε το spotify και αμέσως έβαλα play.

Είναι όντως γρήγορα τα τέμπι αν και αυτή είναι η σύγχρονη προσέγγιση στον Beethoven.

Μου άρεσε τόσο στις δυναμικές όσο και στα χαμηλώματα.

Ενδιαφέρουσα εν γένει προσέγγιση,θα μου άρεσε να ηχογραφούσε και τις εννέα συμφωνίες με το δικό του ταμπεραμέντο.

Δεν το κρύβω οτι είμαι μεγάλος θαυμαστής του..
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,451
Θεσσαλονίκη
Τι έγινε η εικόνα που είχα βάλει;
Χθες φαινόταν!

Φυσικά στον Θόδωρο αναφέρομαι.

Εκπληκτική ερμηνεία που κατά την άποψη μου συνδυάζει ιδιοσυγκρασία και σεβασμό ταυτόχρονα.
Το καταφέρνει χωρίς ιδιαίτερους "μανιερισμούς" και κόλπα.

Συγκλονιστικό είναι σε δύο σημεία στην πρώτη κίνηση που κάνει ξαφνική πτώση από fff σε ppp για δευτερόλεπτα και μετά πάλι fff
νιώθεις να σου φεύγει η μουσική μέσα από τα χέρια....
 
Λοιπόν. Κλασσικός Κουρετζής.

Φανταστικά χρώματα στον ήχο του, νέο ενδιαφέρον, αναδεικνύει την ενορχήστρωση και σου δίνει ν'ακούσεις πράγματα που ποτέ δεν είχες παρατηρήσει (χαρακτηριστικό το piccolo στο 4ο μέρος!). Γενικά το ακούς με κομμένη την ανάσα, από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό.

Όμως το τέμπο χαλάει τη σούπα για μένα, αν μη τι άλλο στο πρώτο μέρος. Το οποίο δεν αναπνέει και έτσι, ενώ κερδίζει σε ηχοχρώματα χάνει σε δραματικότητα. Γι'αυτόν και μόνο το λόγο δεν αλλάζω τον Κάρλος.

Ωστόσο, ο Θεόδωρος είχε μάλλον το καλύτερο 2ο μέρος που έχω ακούσει. Για τον ίδιο λόγο, περπατάει και αναπνέει διαφορετικά από όσα έχουμε συνηθίσει, τελικά, δεν ξέρω πως να το εξηγήσω αλλά όταν τελειώνει το νιώθεις πιο πολύ μέρος του ίδιου έργου.

Ευχαριστώ που με ενημερώσατε, δεν το'χα πάρει χαμπάρι ότι κυκλοφορήσει.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,076
Αθήνα
Άκουσα μόνο το πρώτο μέρος. Κι εγώ στις μονές Συμφωνίες (3,5,7) προτιμώ τα πιο αργά tempi (Kleiber, Barenboim, Celibidache, Giulini). Όπως είπε και ο Ιάσων, αυξάνουν την δραματικότητα της μουσικής.
Ως ένα βαθμό βέβαια είναι και σε τι έχουν συνηθίσει τ'αυτιά μας. Αν ο κανόνας ήταν τα γρήγορα tempi του Gardiner, ο Θεόδωρος θα μας φαινόταν ΟΚ, αν ο κανόνας ήταν τα αργόσυρτα tempi του Celibidache, θα μας φαινόταν πολύ γρήγορος.
 
  • Like
Reactions: christos56

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,780
Βόλος
Ένα πρόχειρο άκουσμα έκανα κι εγώ από το youtube, και συμφωνώ με τον Maestro. Στο πρώτο ο Κλάιμπερ γαζώνει με οπλοπολυβόλο, είναι πιο άγριος και δίνει μια αίσθηση του μοιραίου και του επιτακτικού που οφείλεται περισσότερο στον τονισμό κι όχι στην ταχύτητα. Στο δεύτερο όμως ο Κουρετζής είναι φανταστικός. Δυστυχώς δεν βρήκα τα άλλα δύο μέρη στο youtube!
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Εκρηκτική εκτέλεση, και όντως το δεύτερο μέρος καταπληκτικό. Και το χιλιοπαιγμενο πρώτο, σιγουρα κάτι νέο έχει να αναδείξει όταν του αφαιρείς τον στόμφο που κατά κανόνα συνοδεύει τις πιο αργές εκτελέσεις.
 

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,906
Αθήνα-Κέντρο
Είναι στην φύση του Κουρεντζή να πηγαίνει κόντρα στο "καθιερωμένο"

Εξ ού και η γρήγορη προσέγγισή του στο 1ο μέρος.Δεν θα είχε νόημα για τον ίδιο να παρουσιάσει άλλη μια 5η με συμβατικό τρόπο.

Θυμηθείτε και τις όπερες του Mozart πώς τις πλησίασε.Σχεδόν αιρετικά (εμένα με ενθουσίασε)

Δεν είναι για όλους ο κουρεντζής και το απέδειξε και τώρα στον Beethoven του.

Δεν είναι ερμηνεία αναφοράς.Είναι μια πρόταση take it or leave it.

Και εγώ -για αυστηρά προσωπικούς λόγους και όχι μουσικούς-θα βάλω τον Kleiber για 5η και 7η αλλά και Klemperer και φυσικά Karajan του '60 (και ας τον αφορίζουν κάποιοι εδώ μέσα :))
 
  • Like
Reactions: christos56

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
... και το φθινόπωρο αναμένεται λέει να κυκλοφορήσει την 7η. Αυτά στο πλαίσιο της επετείου των διακοσίων πενήντα χρόνων από τη γέννηση του συνθέτη.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Addicted Member
16 March 2009
1,302
Αθήνα
Είμαι συντηρητικός ακροατής που μεγάλωσε με τις ηχογραφήσεις του Karajan αλλά ακούω και τις σύγχρονες ηχογραφήσεις. Η κλασσική μουσική άλλωστε κινείται μέσω των διαφορετικών ηχογραφήσεων.
Άκουσα την νέα ηχογράφηση του Κουρρεντζή σε 24/192 και μου άρεσε.
Το ίδιο όμως ενδιαφέρουσες βρήκα ακόμη δύο σύγχρονες εκτελέσεις από τον Adam Fischer- Danish Champer Orchestra που συζητήσαμε για λίγο στο νήμα της 3ης και από τον Paavo Jarvi-Deutsche Kammerphilarmonie Bremen που δεν έχουμε αναφερθεί.
Φυσικά για τον Κουρρεντζή έχουμε πρόσθετο λόγο να ενδιαφερόμαστε λόγω της Ελληνικής του καταγωγής.


Προσπάθησα αλλά δεν κατάφερα να γράψω δύο πράγματα για τον Pederecki που απεβίωσε τέλος Μαρτίου.
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,451
Θεσσαλονίκη
Είμαι συντηρητικός ακροατής που μεγάλωσε με τις ηχογραφήσεις του Karajan αλλά ακούω και τις σύγχρονες ηχογραφήσεις. Η κλασσική μουσική άλλωστε κινείται μέσω των διαφορετικών ηχογραφήσεων.
Άκουσα την νέα ηχογράφηση του Κουρρεντζή σε 24/192 και μου άρεσε.
Το ίδιο όμως ενδιαφέρουσες βρήκα ακόμη δύο σύγχρονες εκτελέσεις από τον Adam Fischer- Danish Champer Orchestra που συζητήσαμε για λίγο στο νήμα της 3ης και από τον Paavo Jarvi-Deutsche Kammerphilarmonie Bremen που δεν έχουμε αναφερθεί.
Φυσικά για τον Κουρρεντζή έχουμε πρόσθετο λόγο να ενδιαφερόμαστε λόγω της Ελληνικής του καταγωγής.


Προσπάθησα αλλά δεν κατάφερα να γράψω δύο πράγματα για τον Pederecki που απεβίωσε τέλος Μαρτίου.

Η απώλεια του Pederecki μεγάλη και δυστυχώς λόγω της κατάστασης πέρασε παντού στα ψιλά.

Του Fischer άκουσα όλο τον κύκλο αλλά μου φάνηκε "μηχανικός" και τελικά βαρετός.
Χωρίς γεύση , σαν χόρτο που λέμε...
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Addicted Member
16 March 2009
1,302
Αθήνα
Στην Καθημερινή της Κυριακής διάβασα μια καλή κρητική του Ν. Δοντά για την Βαλκυρία με Rattle- Συμφωνική Όρχήστρα της Βαυαρικής ραδιοφωνίας.
Κάτι το δημοσίευμα κάτι που πέρασα αρκετό καιρό με Adams και Pederecki και ήθελα ποιό κλασσικό άκουσμα έβαλα να το ακούσω.
Είνα ιπράγματι μια θαυμάσια ερμηνεία με εξαίρετους τραγουδιστές, πρωτοκλασάτη ορχήστρα που με ξενύχτησε.
Στέκομαι ιδιέταιρα στο τρίτο μέρος που ήταν εκπληκτικό.
Ξεχώρισα τα βινύλια της Philips με τον Bohm - Mπαιρόιτ όποτε μπορέσω γιά σύγκριση.

front.jpg
 
Last edited by a moderator:

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Addicted Member
16 March 2009
1,302
Αθήνα
folder.jpg


Ο Ισλανδός πιανίστας έκανε έντονη αίσθηση στα μουσικά πράγματα με την πρώτη του ηχογράφηση του σε Bach.

Σε αυτό το cd περιλαμβάνονται, σε μια ακολουθία που ο ίδιος έχει επιλέξει, έργα του Rameau και ανάμεσα τους έργα του Debussy.
Δημιουργεί έτσι έναν φανταστικό διάλογο ανάμεσα σε δύο Γάλλους μουσικούς που απέχουν 150 χρόνια.
Ο διάλογος τελειώνει με ένα έργο του Debussy, Hommage a Rameau από την συλλογή Images book 1.
Έναν φόρο τιμής από τον έναν συνθέτη στον άλλο.

Ένα απολαυστικό ακρόαμα.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,999
Είναι φοβερός ο Ισλανδός... Φρέσκια ματιά... Τον ακούω τακτικά τελευταία...

Στάλθηκε από το SM-G965F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk