Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών
Άσε, ευχή και κατάρα είναι η Merill. Ούτε μέρα δεν αντέχω να μην την πάρω μαζί μου. Βγάζω με άλλη μηχανή και αν οι συνθήκες είναι για 100iso, λεω πω πω, "πώς θα ήταν αυτή η λήψη με τη Sigma". :smile:
Αν εξαιρέσεις το moire στα κάγκελα, την έκπληξη την κάνει πάντως η GR στο συγκριτικό που στέκεται πολύ καλά σε ποιότητα.
Παρόλο που δεν ευνοείται σε άμεση σύγκριση λόγω 28mm έναντι 35mm, στα σημεία ξεπερνά και τη Fuji με τον εξαιρετικό φακό 23 1.4.
Πόσω μάλλον αν υπολογίσουμε την τεράστια διαφορά σε όγκο/βάρος μεταξύ των δύο σετ.
Η Ricoh GR έχει βάθος μικρότερο και από RX100III. Κυριολεκτικά μηχανή τσέπης (και με aps-c αισθητήρα μάλιστα).
Σε συνδυασμό με την εργονομία της και τις ευκολίες σε street χρήση, κατά τη γνώμη μου υπερτερεί ως σύνολο.
Η DP2M καθώς είναι από άλλον πλανήτη, τον Foveon, είναι εκτός συναγωνισμού. :smile:
Αν και αργή και δύστροπη, αποζημιώνει με ευκρίνεια ανά πίξελ σε 100% που κάποιοι θεωρούν ανώτερη και από α7r+FE55 1.8. (Μένει να το δούμε ιδίοις όμμασι με συγκριτικό).
Σε κάνει να μη θέλεις να τραβήξεις με καμία άλλη μηχανή, αν είσαι στα 100 iso. Αφού βλέπω τώρα τοίχους, δέντρα, σκουριασμένα μέταλλα κ.ά. και αναρωτιέμαι αυθόρμητα πώς θα φαίνονταν τραβηγμένα με Sigma DP. :smile:
Η DP3M, ναι, λέμε ότι είναι για πορτρέτα, αλλά κυρίως λόγω του FOV και των μικρότερων παραμορφώσεων. Το 2.8 και τα 100iso σίγουρα περιορίζουν, και ουσιαστικά επιβάλλουν τη χρήση φλας για να έχει και νόημα η χρήση της Sigma. Τον ενθουσιασμό σου για την ευκρίνεια σίγουρα δεν θα τον συμμεριστούν τα θέματα σου, αν είναι γυναίκες άνω των 30, και το make-up θα είναι σαν ασβεστωμένος τοίχος. Το ευκρινές γίνεται θολό όμως στην επεξεργασία, το αντίστροφο όχι.
Η X-M1 διατηρεί πολύ καλή ποιότητα, σε μερικά σημεία ξεπερνά και τη Ricoh με τη σειρά της. Και φυσικά χάρη στον 23 1.4 δεν περιορίζεται στα 2.8 των Ricoh/Sigma. Οπότε αυτό που βλέπουμε είναι ένα μόνο μέρος των δυνατοτήτων της. Ειδάλλως, αν φορούσε τον Fujinon 27 2.8 και χανόταν το πλεονέκτημα αυτό, όπως και μειωμένη ποιότητα λόγω χειρότερων οπτικών, δεν νομίζω ότι θα είχε ελπίδα σε αντιπαράθεση με την GR.
Το ερώτημα που γεννάται είναι κατά πόσο θα βελτιωνόταν η ποιότητα της εικόνας με τη χρήση του 23άρη πάνω στην X-T1. Θα ήταν τόση που θα υπερτερούσε αισθητά σε όλους τους τομείς της εικόνας έναντι της Ricoh GR;
Η FZ1000, πέρα από τις χρωματικές εκτροπές και τη θολούρα στα άκρα, δίνει σχετικά αποδεκτή ποιότητα σε χρήστες χωρίς απαιτήσεις. Εξάλλου δεν την παίρνει κανείς για τα 35mm της, αλλά για την ευκολία του όλα-σε-ένα, zoom και 4K βίντεο.
Νικητής και χαμένος δεν βγαίνει από το τεστ.
Μπορεί η Sigma χάρη στον φοβερό αισθητήρα Foveon να διατηρεί τα ηνία σε θέμα ευκρίνειας, αλλά δεν την καθιστά και καλύτερη μηχανή ως σύνολο. Εξάλλου την ευνοούσε το τεστ. Στάσιμο θέμα τοπίου στα 100iso, χαίρω πολύ.
Αν έπρεπε να μείνω με μία μόνο μηχανή, όλως παραδόξως θα επέλεγα αυτήν που πήγε χειρότερα στο τεστ, την FZ1000.
Αν έπρεπε να έχω μία μηχανή που θα κουβαλάω πάντα μαζί μου για φωτό σε όλες τις συνθήκες, αυτή θα ήταν η GR.
Για περιβαλλοντικά πορτρέτα, αυτόματα το χέρι μου θα πήγαινε στη Fuji+23 f/1.4.
Το ιδανικό θα ήταν να ενώνονταν όλες σε μια μηχανή αλλά αυτό δεν είναι εφικτό. Δεν είναι καν δύο, ώστε να ελπίζεις ότι θα ζευγαρώσουν. :smile:
Και διατηρώντας τέσσερις μηχανές όμως κυνηγώ την ουρά μου, οπότε κάποια πρέπει να φύγει.
Άντε και μπορείς να κάνεις χωρίς το zoom της FZ1000. Με το βίντεο τι κάνεις που με τις άλλες είσαι από δήμαρχος κλητήρας;
Άντε και ξεχνάς το ρηχό βάθος πεδίου του 23 1.4 της Fuji, ή πες ότι προσπερνάς το καίριο θέμα της φορητότητας της Ricoh GR,
την τρελή ευκρίνεια του Foveon πώς να την αγνοήσεις;!
Συμφωνώ με τον Στέργιο ότι ευκρίνεια δεν είναι το άλφα και το ωμέγα στη φωτογραφία, όπως δεν είναι και η ανάλυση στα στερεοφωνικά, αλλά εδώ δεν έχουμε μια μηχανή με πολλές δεκάδες megapixel και την αντίστοιχα υψηλή ανάλυση (και κόστος κάποιων χιλιάδων ευρώ), αλλά μια μηχανούλα των 400 με απίστευτη ευκρίνεια που καθιστά τη θέαση 100% όχι μεγέθυνση και λάθος τακτική, αλλά απολαυστική περιήγηση στις λεπτομέρειες της εικόνας. Συν τη δυνατότητα που προσφέρει για μεγάλες εκτυπώσεις, χωρίς κι εκεί να απαιτείται να στέκεσαι μακριά από την εικόνα για να αποφύγεις τη θολούρα στις λεπτομέρειες. Κι αν ενώσεις πολλές λήψεις μαζί... τοίχους να έχεις να γεμίζεις!
Άσε, ευχή και κατάρα είναι η Merill. Ούτε μέρα δεν αντέχω να μην την πάρω μαζί μου. Βγάζω με άλλη μηχανή και αν οι συνθήκες είναι για 100iso, λεω πω πω, "πώς θα ήταν αυτή η λήψη με τη Sigma". :smile:
Αν εξαιρέσεις το moire στα κάγκελα, την έκπληξη την κάνει πάντως η GR στο συγκριτικό που στέκεται πολύ καλά σε ποιότητα.
Παρόλο που δεν ευνοείται σε άμεση σύγκριση λόγω 28mm έναντι 35mm, στα σημεία ξεπερνά και τη Fuji με τον εξαιρετικό φακό 23 1.4.
Πόσω μάλλον αν υπολογίσουμε την τεράστια διαφορά σε όγκο/βάρος μεταξύ των δύο σετ.
Η Ricoh GR έχει βάθος μικρότερο και από RX100III. Κυριολεκτικά μηχανή τσέπης (και με aps-c αισθητήρα μάλιστα).
Σε συνδυασμό με την εργονομία της και τις ευκολίες σε street χρήση, κατά τη γνώμη μου υπερτερεί ως σύνολο.
Η DP2M καθώς είναι από άλλον πλανήτη, τον Foveon, είναι εκτός συναγωνισμού. :smile:
Αν και αργή και δύστροπη, αποζημιώνει με ευκρίνεια ανά πίξελ σε 100% που κάποιοι θεωρούν ανώτερη και από α7r+FE55 1.8. (Μένει να το δούμε ιδίοις όμμασι με συγκριτικό).
Σε κάνει να μη θέλεις να τραβήξεις με καμία άλλη μηχανή, αν είσαι στα 100 iso. Αφού βλέπω τώρα τοίχους, δέντρα, σκουριασμένα μέταλλα κ.ά. και αναρωτιέμαι αυθόρμητα πώς θα φαίνονταν τραβηγμένα με Sigma DP. :smile:
Η DP3M, ναι, λέμε ότι είναι για πορτρέτα, αλλά κυρίως λόγω του FOV και των μικρότερων παραμορφώσεων. Το 2.8 και τα 100iso σίγουρα περιορίζουν, και ουσιαστικά επιβάλλουν τη χρήση φλας για να έχει και νόημα η χρήση της Sigma. Τον ενθουσιασμό σου για την ευκρίνεια σίγουρα δεν θα τον συμμεριστούν τα θέματα σου, αν είναι γυναίκες άνω των 30, και το make-up θα είναι σαν ασβεστωμένος τοίχος. Το ευκρινές γίνεται θολό όμως στην επεξεργασία, το αντίστροφο όχι.
Η X-M1 διατηρεί πολύ καλή ποιότητα, σε μερικά σημεία ξεπερνά και τη Ricoh με τη σειρά της. Και φυσικά χάρη στον 23 1.4 δεν περιορίζεται στα 2.8 των Ricoh/Sigma. Οπότε αυτό που βλέπουμε είναι ένα μόνο μέρος των δυνατοτήτων της. Ειδάλλως, αν φορούσε τον Fujinon 27 2.8 και χανόταν το πλεονέκτημα αυτό, όπως και μειωμένη ποιότητα λόγω χειρότερων οπτικών, δεν νομίζω ότι θα είχε ελπίδα σε αντιπαράθεση με την GR.
Το ερώτημα που γεννάται είναι κατά πόσο θα βελτιωνόταν η ποιότητα της εικόνας με τη χρήση του 23άρη πάνω στην X-T1. Θα ήταν τόση που θα υπερτερούσε αισθητά σε όλους τους τομείς της εικόνας έναντι της Ricoh GR;
Η FZ1000, πέρα από τις χρωματικές εκτροπές και τη θολούρα στα άκρα, δίνει σχετικά αποδεκτή ποιότητα σε χρήστες χωρίς απαιτήσεις. Εξάλλου δεν την παίρνει κανείς για τα 35mm της, αλλά για την ευκολία του όλα-σε-ένα, zoom και 4K βίντεο.
Νικητής και χαμένος δεν βγαίνει από το τεστ.
Μπορεί η Sigma χάρη στον φοβερό αισθητήρα Foveon να διατηρεί τα ηνία σε θέμα ευκρίνειας, αλλά δεν την καθιστά και καλύτερη μηχανή ως σύνολο. Εξάλλου την ευνοούσε το τεστ. Στάσιμο θέμα τοπίου στα 100iso, χαίρω πολύ.
Αν έπρεπε να μείνω με μία μόνο μηχανή, όλως παραδόξως θα επέλεγα αυτήν που πήγε χειρότερα στο τεστ, την FZ1000.
Αν έπρεπε να έχω μία μηχανή που θα κουβαλάω πάντα μαζί μου για φωτό σε όλες τις συνθήκες, αυτή θα ήταν η GR.
Για περιβαλλοντικά πορτρέτα, αυτόματα το χέρι μου θα πήγαινε στη Fuji+23 f/1.4.
Το ιδανικό θα ήταν να ενώνονταν όλες σε μια μηχανή αλλά αυτό δεν είναι εφικτό. Δεν είναι καν δύο, ώστε να ελπίζεις ότι θα ζευγαρώσουν. :smile:
Και διατηρώντας τέσσερις μηχανές όμως κυνηγώ την ουρά μου, οπότε κάποια πρέπει να φύγει.
Άντε και μπορείς να κάνεις χωρίς το zoom της FZ1000. Με το βίντεο τι κάνεις που με τις άλλες είσαι από δήμαρχος κλητήρας;
Άντε και ξεχνάς το ρηχό βάθος πεδίου του 23 1.4 της Fuji, ή πες ότι προσπερνάς το καίριο θέμα της φορητότητας της Ricoh GR,
την τρελή ευκρίνεια του Foveon πώς να την αγνοήσεις;!
Συμφωνώ με τον Στέργιο ότι ευκρίνεια δεν είναι το άλφα και το ωμέγα στη φωτογραφία, όπως δεν είναι και η ανάλυση στα στερεοφωνικά, αλλά εδώ δεν έχουμε μια μηχανή με πολλές δεκάδες megapixel και την αντίστοιχα υψηλή ανάλυση (και κόστος κάποιων χιλιάδων ευρώ), αλλά μια μηχανούλα των 400 με απίστευτη ευκρίνεια που καθιστά τη θέαση 100% όχι μεγέθυνση και λάθος τακτική, αλλά απολαυστική περιήγηση στις λεπτομέρειες της εικόνας. Συν τη δυνατότητα που προσφέρει για μεγάλες εκτυπώσεις, χωρίς κι εκεί να απαιτείται να στέκεσαι μακριά από την εικόνα για να αποφύγεις τη θολούρα στις λεπτομέρειες. Κι αν ενώσεις πολλές λήψεις μαζί... τοίχους να έχεις να γεμίζεις!
Last edited: