Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

Elina

Senior Member
13 January 2009
556
Γέρακας
Διονύση την πρώτη ημέρα λογικά πρέπει να εξαντλήθηκαν, αν κρίνω από την ουρά που συνάντησα. (Εγώ πάντως αφού επέδειξα ωριαία υπομονή στα ταμεία και στην αναμονή έξω από τις 8.30το πρωί, βρήκα εισιτήρια)
-bye-

Αντε και μου έλυσες την απορία!
Οπως κατέβαινα για τη δουλειά, κόσμος, πολύς κόσμος, στο πεζοδρόμιο του μεγάρου...
Κρίμα που δεν επωφελήθηκα της προνοητικότητας και της υπομονής σου! :frown:
 
Last edited:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Μέγαρο και Αntonio Pappano μέ τήν Ορχήστρα τής Ακαδημίας τής Αγιας Καικιλίας σήμερα..
Πήγα μέ σημαντικές προσδοκίες(και λόγω τού πολυδιαφημισμένου Μαέστρου) μιάς καί τό πρόγραμμα περιείχε το 1ο κοντσέρτο γιά πιάνο τού Λιστ(σολιστ ο σημαντικός Boris Berezovsky) ,την εισαγωγή απο τήν Aida καί ..την 1η τού mahler..
H εισαγωγή τής Aida ,σύνθεση οχι ιδιαιτέρων απαιτήσεων ,ερμηνεύτηκε μέ τον δέοντα Ιταλικό τρόπο..

Στό κοντσέρτο τού Λίστ o Berezovsky αρτιότατος τεχνικά μέν ,αλλά άν εξαιρέσουμε τό δεύτερο μέρος πού ήταν συναρπαστικός στήν χρήση τού δεξιου του χεριού ,φαινόταν σάν νά τού έλειπε η διάθεση και η προσήλωση στό έργο και η αντιμετώπιση έμοιαζε διεκπεραιωτική...

Καμιά φαντασία και στό encore οπου απλά επαιξε ξανά τό τελευταίο μέρος τού μικρού,έτσι και αλλοιώς σε διάρκεια ,κονστέρτου..

Τέλος το πολυαναμενόμενο γεγονός γιά μένα πού ήταν η 1η τού Mahler μέ άφησε μέ ανάμεικτα συναισθήματα..

Το αριστουργηματικό πρώτο μέρος ξεκίνησε μέ πολλές υποσχέσεις αφού τά έγχορδα αρχικά φάνηκαν νά ανταποκρίνονται στόν σχεδόν ψιθυριστό τρόπο πού ζητά ο Mahler γιά να αναπτύξει το θέμα τής ανοιξιάτικης μέρας πού ανατέλλει μετά απο έναν βαθύ Χειμώνα, μήνυμα νεότητας και αναγέννησης πού ολοκληρώνεται μέ Διονυσιακό τρόπο..
Η συνέχεια αμφιλεγόμενη...Ο Ιταλός(γεννημένος στό Λονδίνο ) έδινε μεγάλο βάρος στίς ορχηστρικές εξάρσεις ενώ στά ''ήσυχα'' μέρη έλειπε η Μαλερική αίσθηση..

Το scherzo ,το κατ´εξοχήν ερωτικό μέρος ,από Landler(σάν Αυστριακό waltz)έχασε τά στοιχεία καταγωγής του καί απέκτησε μιάν Ιταλική ελαφράδα ενδιαφέρουσα μέν,αλλά.............

Το ''Πένθιμο Εμβατήριο'' αντιμετωπίστηκε και πάλι σάν μελόδραμα χωρίς νά υποσημειώνεται η ειρωνική ματιά τού Mahler ..

To τέταρτο μέρος μέ τό φρενήρες βίαιο ξεκίνημά του ,αποτυπώθηκε ικανοποιητικά,αλλά και πάλι έλειπε αφ´ενός η καθαρότητα και οι λεπτομέρειες από τά συμμετέχοντα όργανα ,όπως καί αφαιρέθηκε κατά κάποιον τρόπο η μεγάλη προσπάθεια του Συνθέτη νά οδηγήσει ξανά τό θέμα στό πρώτο μέρος ...

Τά τρία τελευταία λεπτά μέ το θεαματικο φινάλε,οπου τά πνευστά σηκώνονται από τίς θέσεις τους γιά νά επιτείνουν τήν ''σχετική αποθέωση'' τού Τιτάνα ,αποδόθηκε πολύ ικανοποιητικά,αλλά ταίριαζε και στόν τρόπο πού έστρεψε συνολικά τό έργο ο Pappano...

Aρκούντως επικοινωνιακός ο Μαέστρος, γιά encore προσέφερε τό Intermezzo απο τήν Μanon Lescaut,και ένα βάλς τού Jh Strauss πού έκανε ολες τίς γηραιές Κυρίες νά λικνίζουν τίς κεφαλές τους μέ συγκίνηση..

Το μεγαλύτερο μέρος τού κοινού αποχώρησε πολύ ικανοποιημένο..

Οπως και νάχει μιά Ζωντανή συναυλία ειναι μεγάλη υπόθεση ..

Αλλως τε η παρτιτούρα τής 1ης τού Mahler ειναι αρκούντως μεγαλειώδης,πού μπορεί νά διασώζει ακόμα και συμπαθητικές ερμηνείες της...
 
Last edited:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Ψάχνοντας εκ τών υστέρων και κάποιες κριτικές γιά τις εμφανίσεις τού Pappano κυρίως γιά την 1η τού Mahler,βρήκα μιά απο τον Guardian..

http://www.guardian.co.uk/music/2011/mar/20/oasc-antonio-pappano-review

Eκτός απο τά τού Λιστ ,στον Mahler δεν βρήκα νά διαφωνούμε μέ τον ''Συνάδελφο''..:flipout::flipout::flipout:
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Έτσι όπως περιγράφεται ο Mahler του Pappano, για μένα προσωπικά θα ήταν ότι καλύτερο! Η αλήθεια είναι αυτό που πρωτίστως λατρεύω στην κλασσική μουσική είναι το ότι μια μουσική, μια συμφωνία, ένα κομμάτι, μπορεί να ερμηνευθεί και να προσεγγισθεί ποικιλοτρόπως και πολλές φορές ανάλογα με το περιβάλλον και βιώματα των ερμηνευτών.

Όπως περιγράφηκε η συμφωνία, ο Pappano και η Ιταλική του ορχήστρα, έδωσαν μια πιο μεσογειακή εκδοχή, της 1ης συμφωνίας. Οι λίγες νότες που άκουσα στην τηλεόραση, μου έδωσαν την εντύπωση ότι παρουσίασε με αρκετό μπρίο.

Κάτι διαφορετικό λοιπόν! Αυτό για μένα είναι ένα ζητούμενο στις ακροάσεις και πρέπει να είναι δεδομένο στις συναυλίες. Μπορεί να έχω πάνω από 50 ερμηνείες τις συμφωνίας (ή των συμφωνιών) αν είναι να ακούσω μία ακόμα για να επιβεβαιώσω μια προτίμηση ή μια άποψη ερμηνείας, μπορεί να φέρει μια ικανοποίηση αλλά η απόλαυση της ακρόασης είναι μειωμένη σε σχέση με κάτι διαφορετικό που θα ακούσω το οποίο θα με εκπλήξει! Αλλιώς θα είχα από την ενηλικίωση μου και έπειτα 5-10 κασέτες και με αυτά θα ήμουν (εξέλιξη μηδέν επίσης)

Έτσι εμένα θα με ενοχλούσαν άλλα πράγματα όπως για παράδειγμα, έλλειψη συντονισμού, κακοηχία, διαδικαστική προσέγγιση κ.λπ που μάλλον κάτι τέτοιο δεν υπήρχε (αυτό είναι χαρακτηριστικό Ελληνικών ορχηστρών συνήθως, το οποίο εγώ προσωπικά το δικαιολογώ).

Άρα για μένα η συναυλία, ήταν άκρως πετυχημένη και τυχεροί όσοι παρευρέθηκαν. Όσο για τους κριτικούς... εδώ και πολύ καιρό βρίσκω ότι περιορίζουν. Μετά από κάποια χρόνια, μπορώ να κρίνω και εγώ. Για πολλούς μπορεί να είναι ένας οδηγός, αλλά ας μην ακολουθούμε το δόγμα τους (ναι οι κριτικές που τυγχάνει να διαβάζω σήμερα είναι αρκετά δογματικές).
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Μανώλη καθείς στό είδος του και ο Λουμίδης στούς καφέδες του..(εννοώ γιά τον Pappano)

Ακουσα μετά τον Chailly(επί τούτου ) απο τό youtube και ήταν 5 κλάσεις ανώτερος..

Δεν συζητώ γιά Abbado καί άλλους..

Ο Pappano πέραν τού οτι ειναι ένας κλόουν στό πόντιουμ μετέτρεψε τον Mahler σε ιταλική καντσονέτα καί στηρίχτηκε στά ''θορυβώδη μέρη'' γιά νά εντυπωσιάσει..
Οσον αφορά δέ το Πένθιμο Εμβατήριο ,ούτε κάν κατάλαβε τί διηύθυνε..Εμεινε στό επιφανειακό μέρος και μόνον...Μπορεί κάπου νάχει διαβάσει οτι ο Mahler μικρός έζησε πολλές κηδείες και ακολουθούσε τίς μπάντες τού Δήμου...
Ηταν μιά μετριότατη εκδοχή τού Mahler πού δεν είχε καμιά σχέση μέ τον Συνθέτη καί τήν Συμφωνία...

Μπορεί ο άνθρωπος νά ειναι καλός στο μελόδραμα,αλλά γιά Mahler θέλει ψωμί ακόμα...

Δεν μετάνοιωσα πού πήγα φυσικά,γιατί μιά ζωντανή συναυλία είναι πάντα ένα γεγονός,αλλά ..


Υ.Γ.
Ειχα ακούσει και τήν 5η μέ Sinopoli και ο μακαρίτης ήξερε τί παρτιτούρα διηύθυνε...

Υ.Γ.2
Οταν έγραψα την γνώμη μου δεν ειχα ιδέα γιά τον Guardian.
 
Last edited:

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Σας προτείνω να έρθετε στις ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ.
Αύριο 10/4, θα ακούσετε την πρώτη παρουσίαση μιας όπερας ίσως του μεγαλύτερου Έλληνα συνθέτη, του Σπύρου Σαμάρα, την ""ΜΕΤΖΕ. Έχει σωθεί μόνον η εκδοχή για πιάνο, Χορωδία και 6 τραγουδιστές. (Παρνασσός, Πλατεία Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8)
http://www.koa.gr/?i=koa.el.koa_archive.2095
Την Τρίτη, 12/4, μία άλλη όπερά του "ΛΙΟΝΕΛΛΑ", επίσης σε όμοια εκδοχή στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς.
http://www.koa.gr/?i=koa.el.koa_archive.2097

Οι Γιορτές συνεχίζονται στο Μέγαρο 14/4 με Σκαλκώτα και Μητρόπουλο, 15/4 με τραγούδια Καλομοίρη και 19/4 με τραγούδια άλλων Ελλήνων συνθετών.


Επ'ευκαιρία θα με δείτε και επι το έργον.
Θ.Ζ.
 

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Αγαπητοί Φίλοι,

Θα χαρώ να σας δω στο ρεσιτάλ που ο πιανίστας Άξελ Μπάουνι κι εγώ θα
δώσουμε την Δευτέρα, 30 Μαϊου και ώρα 20.30 στην αίθουσα τού
Φιλολογικού Συλλόγου "Παρνασσός", (Πλατεία Καρύτση 8).
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τραγούδια των:
Ludwig van Beethoven, Jean Sibelius και Ferruccio Busoni.

Θερμούς χαιρετισμούς
Λένια Ζαφειροπούλου
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
στον παρνασσο, κυριακη 11/12 στις 11:00 (πρωι) αφιερωμα στην αθηναικη μαντολιναδα με τον εξαιρετικο Ugo Orlandi.
 
Ο Βολοντός ήταν χθες εκπληκτικός στο Μέγαρο. Ήταν η πρώτη φορά που τον άκουσα και μάλιστα ζωντανά και θα έχω να το θυμάμαι. Έπαιξε πρόγραμμα με πολύ μεγάλο εύρος ύφους και συναισθηματικού περιεχομένου με αξιοθαύμαστη ωριμότητα, απουσία επιτήδευσης, σεμνότητα, εσωτερικότητα και λυρισμό. Εξαιρετικά γενναιόδωρος και στα μπιζ (4), έως ότου το επίμονο κουδούνισμα κινητού τηλεφώνου στην αίθουσα τον ανάγκασε να σταματήσει, να στραφεί προς τον κάτοχο και να του εξηγήσει πως μπορεί να περιμένει να τελειώσει τη συνομιλία του πρώτα.
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
ειμαστε για γελια και για κλαματα

τον εχω ακουσει πριν λιγα χρονια Ρωμη, αρτιος τεχνικα και με καλη αττακα.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Συντελεστές πρώτης γραμμής ... αν έπαιζε και την 5η Μάλερ [που μόλις ηχογράφησε ο Φίσερ στην channel classics] θα ήταν ακόμη καλύτερα ... η μέρα είναι μπίζουλη αλλά θα το παλέψω να παρευρίσκομαι ... η Μαρία είναι εξαιρετική και μου ταιριάζει στα ζητούμενα μου, αλλά το 4ο το έχω ακούσει αρκετές φορές ζωντανά ...
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
Μηπως ετοιμαζει Dvorak για την Channel ? η 8 παραμενει ιδιαιτερα αγαπητη. για ρωτα τους φιλους σου
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
...την ηχογράφησε την τελευταία διετία μαζί με 7η & 9η ... τις έχω αγορασμένες σε native dsd ... απίστευτος ήχος ...