Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Δείχνει πολύ ενδιαφέρον ... πόσο λυπάμαι, θα είμαι εκτός ... καλή επιτυχία Μιχάλη !
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Μιχάλη πάντα επιτυχίες.

Όσον αφορά την όπερα του Βάγκνερ είχαμε μια πολύ πολύ καλή ορχήστρα και εξαιρετικούς μονωδούς. Εξαίρεση ήταν ο Τριστάνος αλλά δεν ξέρω και ποιός σύχρονος τενόρος θα μπορούσε να ανταπεξέλθει σε ζωντανή παράσταση στον ρόλο. Σε ηχογράφηση τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Μόνο ο Κάουφμαν μου έρχεται στο μυαλό αλλά δεν έχω και εμπειρία όπερας.
Έχω ακούσει πλήρως την ηχογράφηση αυτής της όπερας με τον Bohm σε βινύλιο. Ηχογράφηση θρύλος με τους κορυφαίους των τραγουδιστών. Η ορχήστρα ακούγεται καλά αλλά οι τραγουδιστές είναι πίσω. Έχω ακούσει τον Janowsky σε sacd της PentaTone. Καλή εκτέλεση και ηχογράφηση αλλά όχι η αγαπημένη μου. Η αγαπημένη μου είναι σε cd digital της Philips με τον Bernstein και τους Βαυαρούς.

Όσο αφορά την ζωντανή παράσταση με την Λυρική και μόνο που άκουσα ζωντανά το τελευταίο τραγούδι libestod (θάνατος από αγάπη) της Ιζόλδης και μόνο αυτό θα μου έφθανε.
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
Σήμερα άνοιξε και η προπώληση για την συναυλία κρουστών με τιτλο "Τυμπανοκρουσιες" στο μέγαρο. Για τους λάτρεις του audiophile ηχου αυτη η συναυλία θα ειναι εξαιρετική, στο πρόγραμμα το αξεπέραστο σε δυναμικα και ποικιλία κρουστων Carmen suite του Rodion Shchedrin καθως και το Conjurer του Corigliano.

http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=2423
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Και τις δύο ημέρες ήταν καταπληκτικά. Πολύ καλό το υποσύνολο της φιλαρμονικής της Βιέννης, όπως και ο gatti που πρώτη φορά άκουσα στην ζωή μου. Τα έργα γνωστά, αποδόθηκαν πολύ μουσικά-αρμονικά αλλά όχι με εκείνη την ευγένεια π.χ. του Sir Boult, αλλά ούτε και τον δυναμισμό του karajan, δύο πολύ καλες νύχτες. Φυσικά το μέγαρο ήταν πλήρες, όμως ο μέσος όρος ηλικίας ήταν ανεβασμένος. Η σύνθεση της ορχήστρας την πρώτη βραδυά αποτελούνταν (αν είδα καλά) απο 30 βιολιά, 10 βιόλες και 9 τσέλα και κοντραμπάσα, 2 κόρνα, 4 φαγκότο και ένα κοντρα φαγκοτο, 2 κλαρινετα και 2 κορνα καθώς και 3 τυμπανια. Την δεύτερη μέρα στην 4η συμφωνία προστέθηκαν και 2 τρομπόνια μία τούμπα και άλλα 2 κορνα καθώς και ένα τρίγωνο.
Καλή εμπειρία άξιζε τον κόπο.
Υπάρχουν βέβαια καλλίτεροι και πιο γνώστες απο μένα που μπορούν να γράψουν αναλυτικότερα, απλά εγώ το κάνω για να μην πέσουν αυτές οι δύο συναλίες στην αφάνεια.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Από την πρώτη Μαΐου έως σήμερα άκουσα τον φυσικό ήχο δύο ονομαστών βιολιών. Τον ήχο του Strativarius Abergavenny του 1724 από τον Λεωνίδα Καβάκο και του Guarneri del Gesu του 1742 από τον Ούγγρο βιολιστή Μπάρναμπας Κέλεμαν.

Οι δύο συναυλίες με βιολί αφορούσαν την πρωτομαγιάτικη της Φιλαρμονικής του Βερολίνου στο κονσέρτο για βιολί του Sibelius με διευθυντή τον Simon Rattle και την χθεσινή της κρατικής στο κονσέρτο για βιολί του Bruch με διευθυντή τον Στέφανο Τσιαλή.

Η συναυλία της Βερολίνου περιλάμβανε την εισαγωγή από την όπερα Σεμίραμις του Rossini και την συμφωνία του Ρήνου του Schumann. O Schumann αποδόθηκε με νεύρο ενώ στον Rossini όπως έλαμπαν κάτω από τον φως των προβολέων τα χάλκινα του Βερολίνου έτσι έλαμπαν και με τον ήχο τους. Ο Καβάκος όπως πάντα μέγιστος. Η μαγική όμως στιγμή όλης της συναυλίας ήταν όταν μπίζαρε με το largo από την 3η σονάτα για σόλο βιολί του Bach. Παραλειπόμενα τα αυστηρά μέτρα εισόδου με κουβούκλια όπως αυτά των αεροδρομίων και η παρουσία πλήθους πολιτικών και επωνύμων. Δεν πρέπει να υπάρχει άλλη χώρα με τόσους φιλόμουσους πολιτικούς.
Ανεξάρτητα από αυτό η πρωτομαγιάτικη συναυλία του Βερολίνου δίνεται κάθε χρόνο σε διαφορετική Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Μου έκανε εντύπωση ότι εφέτος διάλεξαν την Αθήνα παρά την κρίση και τα αρνητικά δημοσιεύματα του Γερμανικού τύπου.

Στο πρόγραμμα της χθεσινής συναυλίας της κρατικής ορχήστρας στον κύκλο με τους Γερμανούς ρομαντικούς που υποστηρίζεται από την Γερμανική Πρεσβεία παίχθηκε η εισαγωγή <Μάνφρεντ> του Schumann. Έργο πυκνό με έντονα δραματικά στοιχεία εμπνευσμένο από ομώνυμο ποίημα του λόρδου Βύρωνα. Η απόδοση του έργου ήταν απλά επαρκής. Ακολούθησε το κονσέρτο για βιολί του Μax Bruch με τον Ούγγρο βιολιστή Barnabas Kelemen. Τον βιολιστή αυτόν τον είχα παρουσιάσει σαν απόλυτη επιλογή στο κονσέρτο για βιολί του Bartok και ήταν ο κύριος λόγος που πήγα στην συναυλία. Ήταν πραγματικά εξαιρετικός αλλά και η συνοδεία της ορχήστρας πολύ καλή. Πλούσιο έργο γεμάτο ζωντάνια που έβλεπες τον βιολιστή να το απολαμβάνει. Μπίζαρε με Paganini σαν επίδειξη δεξιοτεχνίας και με την allemande από την 2η παρτίτα (νομίζω) του Bach. Η συναυλία ολοκληρώθηκε με την 3η συμφωνία του Beethoven που δεν την είχα ακούσει ποτέ ζωντανά. Η εκτέλεση με άφησε πολύ ικανοποιημένο.
Με την ζωντανή ακρόαση καταλαβαίνεις κάποια έργα καλύτερα από την πιο τέλεια ηχητικά και εμπνευσμένη μουσικά ηχογράφηση.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλοί φίλοι της κλασσικής μουσικής. Αυτό φαίνεται από την μειωμένη προσέλευση στις συναυλίες της κρατικής.
Στην προτελευταία συναυλία με διεύθυνση Σ. Τσιαλή μου κίνησε την περιέργεια το πρόγραμμα.

Πόλκα του τσίρκου του Στραβίνσκυ. Έργο του 1942 παραγγελία για τσίρκο που θα χορεύονταν από 50 ελέφαντες και ισάριθμες χορεύτριες. Έργο χιουμοριστικό που δεν είχα ξανακούσει.

Κονσέρτο για τσέλο του Λαλό. Ένα λυρικό και λιτό ενορχηστροτικά έργο που το έχω με Γιο Γιο Μα σε βινύλιο και τον Στάρκερ σε cd. Εξαίρετη εκτέλεση από το Γκουτιέρεθ Αρένας που ηχογραφεί στην εταιρία Verso. Το τσέλο του είναι του Φραντσέσκο Ρουτζέρι (Κρεμόνα 1673) με μικρότερο μέγεθος από τα σημερινά τσέλα. Μπίζαρε με απόσπασμα από την 5η σουίτα του Μπάχ. Τι άλλο καλύτερο.

Τέλος το μεγάλο έργο η 6η (παθητική) συμφωνία του Τσαικόφσκυ. Η ορχήστρα έπαιξε παθητικά το πρώτο μέρος αλλά στην συνέχεια βελτιώθηκε και απέδωσε την κλιμακούμενη ένταση του έργου. Στο έργο υπήρχε κρουστός που συμμετέχει σε μεγάλο μέρος του έργου αλλά και μεγάλο τύμπανο. Ποιο στερεοφωνικό σύστημα με την καλύτερη ηχογράφηση μπορεί να μεταδώσει καλύτερα την ένταση του έργου σε σχέση με μια ζωντανή, ας μην είναι και πρωτοκλασάτη, ορχήστρα.

Κόστος εισιτηρίου 10 ευρώ.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Απάντηση: Re: Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

Κυριακή και Δευτέρα στο μέγαρο, πάλι ο Zubin Mehta με την φιλαρμονική του Ισραήλ την Κυριακή
http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=2773
και την Δευτέρα
http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=2774
Για την Κυριακή δεν υπάρχουν εισητήρια. Για την Δευτέρα υπάρχουν.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Την Δευτέρα μόνο τελικά κατάφερα και έκλεισα εισητήριο.
Θα είναι κανείς άλλος?
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Απάντηση: Re: Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

Τελικά πάρα πολύ ωραία 9η Dvorak απο τον Mehta και την φιλαρμονική του Ισραήλ, άξιζε τον κόπο. Επίσης ο Άρης Αργύρης πολύ καλός, δεν τον είχα ξαναδεί, στα "τραγούδια για τα νεκρά παιδιά" του Mahler. Απο ότι συζητήσαμε άρεσε και στον Κώστα, οπότε ας γράψει και αυτός δύο λόγια αφού διαθέτει πολύ μεγαλίτερη εμπειρία απο μένα στα ζωντανά ακούσματα.