Το λοιπόν... Έχουμε και λέμε... και συγκρίνουμε:
Απ' τη μιά, ένα σέτ DX (Nikon D300, Nikkor 18-200 VR II, Φλάς SB 800) που ζυγίζει γύρω στα δύο κιλά.
-Μηχανή με ίδιες (σχεδόν) δυνατότητες λήψης και ρυθμίσεων με τις αδελφές FF, κατα ένα στόπ σκοτεινότερη σε ISO απο τις D3/D700 (3200 έναντι 6400) και η κορυφαία κατασκευή της Nikon μέχρι στιγμής, σε φορμά DX.
-Δέν χρειάζομαι αλλαγή φακών. Το εύρος ζούμ του φακού (18-200 Χ 1,5) καλύπτει απόλυτα όλες τις (δικές μου τουλάχιστον) ανάγκες τουριστικής - ταξιδιωτικής φωτογραφίας.
-Για περίπατο στην πόλη, κουβαλάς μόνο τη μηχανή με το ζούμ φακό, χωρίς να περιορίζεσαι απο τα σταθερά (ή μικρού εύρους ζούμ) mm των prime φακών, αφήνοντας τσάντα και φλάς στο σπίτι/ξενοδοχείο εφόσον θέλεις κάτι ελαφρύτερο. (Για νύχτα ή ακόμη μικρότερο βάρος και όγκο, υπάρχει κι ο φωτεινότατος και φθηνός σχετικά prime AF-S DX NIKKOR 35mm f/1,8G, ο περίπου "νορμάλ" φακός για το φορμά αυτό. Προσωπικά όμως προτιμώ το ζούμ 18-200 με όλους τους συμβιβασμούς όγκου και φωτεινότητας που αυτό συνεπάγεται. ) .
-Χρησιμοποιείται το σύνολο της ανάλυσης του αισθητήρα με οποιοδήποτε FX ή DX φακό.
-Το σκοτεινότερο διάφραγμα (3,5 - 5,6) του 18-200 φακού αντισταθμίζεται εν μέρει απο τα υψηλότερα ISO της μηχανής. Αυτό, σέ σύγκριση πάντα με πιό "low budget" μηχανές όπως η D80 που έχω, ακόμη και με φωτεινότερο μέν, αλλ' επίσης "low budget" φακό κουμπωμένο πάνω της.
-Σε διαφράγματα "ημέρας" (f/8 - f/11) που χρησιμοποιούνται συνήθως για τις ανάγκες της τουριστικής - ταξιδιωτικής φωτογραφίας ή φωτογραφίας "περιπάτου", η ποιότητα "γραψίματος" του 18-200 φακού είναι αρκούντως αποδεκτή.
-Αποδεκτές εκτυπώσεις μεγέθους τουλάχιστον Α3.
-Ασύγκριτα μικρότερος όγκος φωτογραφικής τσάντας, δεδομένου οτι θα περιέχει μόνο τη μηχανή με τον ένα και μοναδικό φακό κουμπωμένο πάνω της και το φλάς. Μεταφέρεται άνετα στη βαλίτσα της μοτοσυκλέτας μου, αφήνοντας επαρκή χώρο για τα λοιπά πράγματα που χρειάζομαι σ' ένα ταξίδι.
-Δέν κουβαλάς μαζί σου ή πάνω σου "μιά περιουσία", εν συγκρίσει με το (τουλάχιστον τριπλάσιο) κόστος ενός σέτ FF με δυό φακούς.
-Σε περίπτωση πιό απαιτητικής φωτογράφησης, μπορώ να χρησιμοποιήσω τους ήδη υπάρχοντες άριστους Nikkors 28-80 f/2,8 & 80-200 f/2,8 που έχω. Δέν θα έχω βεβαίως την ποιότητα του φορμά FX αλλά... είναι κι αυτός ένας ακόμη συμβιβασμός σέ σχέση με τα συνολικά κλίκς της μηχανής για τη χρήση που συνήθως κάνω.
Απ' την άλλη, ένα σέτ FF (Nikon D700, Nikkors 28-80 f/2,8 & 80-200 f/2,8, Φλάς SB 800) που ζυγίζει πάνω απο 4 κιλά.
-Μηχανή, η 3η κορυφαία της Nikon αμέσως μετά τις D3x και D3.
-Προκειμένου να χρησιμοποιήσω όλο το φάσμα εστιακών αποστάσεων απο 28 μέχρι 200 mm που έχω σε FF, για τις (δικές μου) ανάγκες τουριστικής - ταξιδιωτικής φωτογραφίας, θα χρειάζεται να προβαίνω σε συχνή εναλλαγή των δύο φακών, ή να συμβιβάζομαι (σε σκηνές δράσης) με το κάδρο το παρεχόμενο απ' τον εκάστοτε κουμπωμένο φακό (εφόσον δέν προλαβαίνω εναλλαγές εξελισσομένης της δράσης που θέλω να φωτογραφήσω) .
-Για περίπατο στην πόλη, λόγω αποφευκτέου βάρους και όγκου, θα πρέπει να συμβιβάζομαι με τη χρήση είτε ενός prime είτε ενός μικρού εύρους ζούμ φακού.
-Σε περίπτωση απόφασης περί χρήσης DX φακού λόγω μεγαλύτερου ζούμ, το DX crop μέγεθος του αισθητήρα της D700 που θα χρησιμοποιείται, παρέχει πολύ μικρότερη ανάλυση απο τον αισθητήρα της D300. Πράγμα που σημαίνει (μάλλον; ) χειρότερο αποτέλεσμα φωτογραφίας.
-Μεγάλος όγκος φωτογραφικής τσάντας. Προκειμένου να χωρέσει στη (μεγάλη) βαλίτσα της μοτοσυκλέτας ώστε να προστατεύεται απο τις καιρικές συνθήκες, θα πρέπει να δέσω πάνω στη μηχανή κι άλλο σακκίδιο με τα υπόλοιπα της αποσκευής που χρειάζονται για μιά πολυήμερη εκδρομή.
-Κουβαλάς μαζί σου ή πάνω σου όντως μιά μικρή περιουσία. Άλλο το κόστος D300 + 18-200 VR = περίπου 1500 Ευρώ, κι άλλο το κόστος αυτού του σέτ.
... Ποιά είναι η γνώμη σας; Γιατί... έχοντας αποφασίσει αναβάθμιση, το σκέφτομαι μάλλον για D300 τελικά.
Απ' τη μιά, ένα σέτ DX (Nikon D300, Nikkor 18-200 VR II, Φλάς SB 800) που ζυγίζει γύρω στα δύο κιλά.
-Μηχανή με ίδιες (σχεδόν) δυνατότητες λήψης και ρυθμίσεων με τις αδελφές FF, κατα ένα στόπ σκοτεινότερη σε ISO απο τις D3/D700 (3200 έναντι 6400) και η κορυφαία κατασκευή της Nikon μέχρι στιγμής, σε φορμά DX.
-Δέν χρειάζομαι αλλαγή φακών. Το εύρος ζούμ του φακού (18-200 Χ 1,5) καλύπτει απόλυτα όλες τις (δικές μου τουλάχιστον) ανάγκες τουριστικής - ταξιδιωτικής φωτογραφίας.
-Για περίπατο στην πόλη, κουβαλάς μόνο τη μηχανή με το ζούμ φακό, χωρίς να περιορίζεσαι απο τα σταθερά (ή μικρού εύρους ζούμ) mm των prime φακών, αφήνοντας τσάντα και φλάς στο σπίτι/ξενοδοχείο εφόσον θέλεις κάτι ελαφρύτερο. (Για νύχτα ή ακόμη μικρότερο βάρος και όγκο, υπάρχει κι ο φωτεινότατος και φθηνός σχετικά prime AF-S DX NIKKOR 35mm f/1,8G, ο περίπου "νορμάλ" φακός για το φορμά αυτό. Προσωπικά όμως προτιμώ το ζούμ 18-200 με όλους τους συμβιβασμούς όγκου και φωτεινότητας που αυτό συνεπάγεται. ) .
-Χρησιμοποιείται το σύνολο της ανάλυσης του αισθητήρα με οποιοδήποτε FX ή DX φακό.
-Το σκοτεινότερο διάφραγμα (3,5 - 5,6) του 18-200 φακού αντισταθμίζεται εν μέρει απο τα υψηλότερα ISO της μηχανής. Αυτό, σέ σύγκριση πάντα με πιό "low budget" μηχανές όπως η D80 που έχω, ακόμη και με φωτεινότερο μέν, αλλ' επίσης "low budget" φακό κουμπωμένο πάνω της.
-Σε διαφράγματα "ημέρας" (f/8 - f/11) που χρησιμοποιούνται συνήθως για τις ανάγκες της τουριστικής - ταξιδιωτικής φωτογραφίας ή φωτογραφίας "περιπάτου", η ποιότητα "γραψίματος" του 18-200 φακού είναι αρκούντως αποδεκτή.
-Αποδεκτές εκτυπώσεις μεγέθους τουλάχιστον Α3.
-Ασύγκριτα μικρότερος όγκος φωτογραφικής τσάντας, δεδομένου οτι θα περιέχει μόνο τη μηχανή με τον ένα και μοναδικό φακό κουμπωμένο πάνω της και το φλάς. Μεταφέρεται άνετα στη βαλίτσα της μοτοσυκλέτας μου, αφήνοντας επαρκή χώρο για τα λοιπά πράγματα που χρειάζομαι σ' ένα ταξίδι.
-Δέν κουβαλάς μαζί σου ή πάνω σου "μιά περιουσία", εν συγκρίσει με το (τουλάχιστον τριπλάσιο) κόστος ενός σέτ FF με δυό φακούς.
-Σε περίπτωση πιό απαιτητικής φωτογράφησης, μπορώ να χρησιμοποιήσω τους ήδη υπάρχοντες άριστους Nikkors 28-80 f/2,8 & 80-200 f/2,8 που έχω. Δέν θα έχω βεβαίως την ποιότητα του φορμά FX αλλά... είναι κι αυτός ένας ακόμη συμβιβασμός σέ σχέση με τα συνολικά κλίκς της μηχανής για τη χρήση που συνήθως κάνω.
Απ' την άλλη, ένα σέτ FF (Nikon D700, Nikkors 28-80 f/2,8 & 80-200 f/2,8, Φλάς SB 800) που ζυγίζει πάνω απο 4 κιλά.
-Μηχανή, η 3η κορυφαία της Nikon αμέσως μετά τις D3x και D3.
-Προκειμένου να χρησιμοποιήσω όλο το φάσμα εστιακών αποστάσεων απο 28 μέχρι 200 mm που έχω σε FF, για τις (δικές μου) ανάγκες τουριστικής - ταξιδιωτικής φωτογραφίας, θα χρειάζεται να προβαίνω σε συχνή εναλλαγή των δύο φακών, ή να συμβιβάζομαι (σε σκηνές δράσης) με το κάδρο το παρεχόμενο απ' τον εκάστοτε κουμπωμένο φακό (εφόσον δέν προλαβαίνω εναλλαγές εξελισσομένης της δράσης που θέλω να φωτογραφήσω) .
-Για περίπατο στην πόλη, λόγω αποφευκτέου βάρους και όγκου, θα πρέπει να συμβιβάζομαι με τη χρήση είτε ενός prime είτε ενός μικρού εύρους ζούμ φακού.
-Σε περίπτωση απόφασης περί χρήσης DX φακού λόγω μεγαλύτερου ζούμ, το DX crop μέγεθος του αισθητήρα της D700 που θα χρησιμοποιείται, παρέχει πολύ μικρότερη ανάλυση απο τον αισθητήρα της D300. Πράγμα που σημαίνει (μάλλον; ) χειρότερο αποτέλεσμα φωτογραφίας.
-Μεγάλος όγκος φωτογραφικής τσάντας. Προκειμένου να χωρέσει στη (μεγάλη) βαλίτσα της μοτοσυκλέτας ώστε να προστατεύεται απο τις καιρικές συνθήκες, θα πρέπει να δέσω πάνω στη μηχανή κι άλλο σακκίδιο με τα υπόλοιπα της αποσκευής που χρειάζονται για μιά πολυήμερη εκδρομή.
-Κουβαλάς μαζί σου ή πάνω σου όντως μιά μικρή περιουσία. Άλλο το κόστος D300 + 18-200 VR = περίπου 1500 Ευρώ, κι άλλο το κόστος αυτού του σέτ.
... Ποιά είναι η γνώμη σας; Γιατί... έχοντας αποφασίσει αναβάθμιση, το σκέφτομαι μάλλον για D300 τελικά.