Ε και ένα ωραίο παραμύθι εχει να δώσει όμως. Μάλλον το θετικό στο monitor χαρακτήρα (αν αυτός δεν κουράζει όμως) είναι ότι ξεχωρίζει περισσότερο τα ακούσματα μεταξυ τους προσφέροντας μεγαλύτερη ποικιλία τελικα. Καλη ή κακή.
Οι πολλές "απόψεις" γύρω από το ίδιο θέμα,δεν σημαίνουν κατ' ανάγκη υποκειμενισμό...Μπορεί να πρόκειται για άγνοια,για διάθεση φλυαρίας,για απειρία.............Ξέρετε την παροιμία για το πόσες "απόψεις" μπορεί να υπάρξουν...
Ένα μουσικό έργο,μπορεί να ερμηνευθεί κατά το δοκούν...Το "σωστό" στην προκειμένη περίπτωση,θα ήταν η εκδοχή που είχε κατά νου ο δημιουργός του.
Ομως, αυτό το δεν είναι το ζητούμενο στην υψηλή πιστότητα,πρόκειται περί "άλλου" σωστού.Εδώ,ενδιαφέρει η κατά το δυνατόν προσέγγιση,του αληθινού γεγονότος(όργανο,φωνή,συναίσθημα....) κι όχι η εκδοχή του κάθε ηχολήπτη-μιας και το πήγατε εκεί(παρόμοια κατάσταση με την πιό πάνω).Σιγά μην εμπιστευθούμε τον κάθε επαγγελματία ηχολήπτη,σαν μουσικό εμπειρογνώμονα,μουσική αυθεντία...Γι' αυτό,αναφέρεται συχνά,σαν προαπαιτούμενο,η εμπειρία ζωντανής μουσικής(ακουστικής κατά προτίμηση) κι η υψηλή εμπειρία τέτοιων ακουσμάτων.
Παράδειγμα,έχω ακούσει πολλές φορές απο κοντά,ζωντανά ορχήστρες,Αρβανιτάκη,Κατσιμίχα,Αλεξίου,Θαλασσινό κλπ Με τέτοια μουσικά κομμάτια λοιπόν κρίνω την απόδοση ενός συστήματος.
Θα ρωτήσει κάποιος,μπορεί ένα προσεγμένο σε κάθε παράμετρο,πολύ καλό σύστημα,να προσεγγίσει το ζωντανό γεγονός;Ναί μπορεί...Πάρα-πάρα-πάρα πολύ κοντά...
Δεν θα επιμείνω να εξηγήσω περαιτέρω τα σημεία που λες ότι διαφωνείς... δεν αντιλαμβάνομαι ακριβώς τι εννοείς... θα επιμείνω ΠΑΡΑ πολύ στην έννοια του όρου "ΣΩΣΤΟ"...
Όσο πιο πολλά δεδομένα συλλέγουμε ακόμα και σε αυστηρά μηχανιστικά μοντέλα, δεν ισχύει... όσο πιο πολλά δεδομένα συλλέγουμε στις ανθρωπιστικές επιστήμες... δεν ισχύει...
το σωστό σε ένα σύστημα, σε έναν άνθρωπο, σε μια θρησκεία, σε μια κοινωνία έχει κάπου αλλού (σύστημα/άνθρωπος/θρησκεία κλπ) την λανθασμένη έννοια... κάτι σαν την ύλη και την αντιύλη...
Δεν δέχομαι τον όρο αυτό διότι απλά δεν είμαι φονταμενταλιστής ούτε στον ήχο ούτε πουθενά αλλού...
Έχω διαβάσει πολύ προσεκτικά αυτή την ενότητα και άλλες που έχουν κατά καιρούς αναπτυχθεί εδώ, και όσο υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, παραλλαγές τους και πολλά ποστ... ενδυναμώνεται το γεγονός περί υποκειμενισμού και ότι ο κάθε ένας μας αντιλαμβάνεται τα ίδια πράγματα διαφορετικά...
Εγώ δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω επί του θέματος...-bye-
Ναι, βέβαια αυτό δεν καλύπτει τη μουσική που είναι φτιαγμένη εξ' ολοκλήρου σε στούντιο. Ούτε καλύπτει την περίπτωση που ο δημιουργός αποφασίζει μαζί με τον παραγωγό και ηχολήπτη.
Γενικώς η μουσική δεν είναι μόνο τα live. Πως λοιπόν κρίνεται ένα σύστημα μόνο με αυτού του τύπου την μουσική;
Δηλαδή αν εγώ φτιάξω εξ' ολοκλήρου μουσική στο PC μου και την επεξεργαστώ εκεί και κάψω όλο αυτό σε ένα δισκάκι, το σύστημά μου θα προσπαθήσει να κάνει τι ακριβώς; Να δώσει κάποιο live συναίσθημα;
Μάλλον δεν θα χρειαστεί να κάνει και πολλά...Φιλικά πάντα.
Γιατί θα έπρεπε να κάνει κάτι; Δηλαδή αν ακούσει κάποιος J.M. Jarre θα πρέπει το σύστημα να προσδώσει κάτι που δεν υπάρχει; Ας πούμε το Aero.
Ή μήπως εννοούμε ότι ένα καλό σύστημα "βελτιώνει" μια ηχογράφηση;
Φιλικά πάντοτε εννοείται.
Απλά κάνε μια σύγκριση απαιτήσεων αναπαραγωγής ζωντανής μουσικής,ακόμη και μικρής ορχήστρας με φωνή με ένα κομμάτι φτιαγμένο "ηλεκτρονικά".
Στη δεύτερη περίπτωση δεν υπάρχει πραγματικό μουσικό γεγονός να συγκρίνεις.
Δεν υπάρχουν όργανα-χώρος και στερεοφωνική σκηνή.
Δεν τίθεται θέμα αναπαραγωγής τεχνοτροπιών,ερμηνείας.
Δεν υπάρχει θέμα να εκτιμήσεις φυσικότητα,ροή,δυναμικά,ζωντάνια κι άλλα φυσικά χαρακτηριστικά............................................................................
Ολα αυτά και πολλά ακόμη,δεν χρειάζεται να τα κάνει...
Αλλά όπως προείπα, το σωστό άκουσμα για τον καθένα είναι αυτό που τον κάνει να αισθάνεται καλύτερα.
Ε καλά τώρα...Προφανώς και δεν υπάρχει τίποτα φυσικό απ' όσα υπάρχουν σ' ένα ζωντανό μουσικό γεγονός.Προφανώς και δεν πρόκειται για συγκρίσιμα μεγέθη.
Τα όποια στουντιακά επίπλαστα τεχνουργήματα,μέσα σ´ένα δωμάτιο,μπορεί ν' αρέσουν κι αναμφισβήτητα να εμπεριέχουν υψηλή έμπνευση και ταλέντο,αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν μουσική αναφορά αξιολόγησης συστημάτων υψηλής πιστότητας.
Δηλαδή, όταν παρεμβάλονται και κάποια μικρόφωνα που είναι τοποθετημένα σε απόσταση από τα μουσικά όργανα σε "στρατηγικές" κατά τον εκάστοτε ηχολήπτη θέσεις, ο ήχος που καταγράφεται τελικά γίνεται πιο φυσικός ;
Δηλαδή, όταν παρεμβάλονται και κάποια μικρόφωνα που είναι τοποθετημένα σε απόσταση από τα μουσικά όργανα σε "στρατηγικές" κατά τον εκάστοτε ηχολήπτη θέσεις, ο ήχος που καταγράφεται τελικά γίνεται πιο φυσικός ;
... στο in the air tonight η ντραμς, οπως μου λένε φιλαρακια, ηχογραφήθηκε σε χωρο ασανσερ, χωρις τον θάλαμο
η ντραμς επαιζε κάτω και είχαν μικρόφωνα μέχρι το τερμα της διαδρομής του ασανσερ σε μεγάλη απόσταση από τα τυμπανα.
η φωνή του Φιλ εχει delay, oι κομπρεσορες είναι δεδομένο.
Ε καλά τώρα...Προφανώς και δεν υπάρχει τίποτα φυσικό απ' όσα υπάρχουν σ' ένα ζωντανό μουσικό γεγονός.Προφανώς και δεν πρόκειται για συγκρίσιμα μεγέθη.
Τα όποια στουντιακά επίπλαστα τεχνουργήματα,μέσα σ´ένα δωμάτιο,μπορεί ν' αρέσουν κι αναμφισβήτητα να εμπεριέχουν υψηλή έμπνευση και ταλέντο,αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν μουσική αναφορά αξιολόγησης συστημάτων υψηλής πιστότητας.
Ωστόσο δεν είναι απαραίτητο να αισθάνεται κάποιος καλύτερα μετά την ακρόαση ενός requiem, ακόμα και σε ένα "σωστό σύστημα" ...
Οχι βέβαια.Αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με τους κανόνες ή τους περιορισμούς της στερεοφωνικής εγγραφής ζωντανής μουσικής.Αυτές είναι οι τεχνικές του σήμερα.Ποιά εγγραφή προτιμάμε(ερμηνεία-ηχοληψία),είναι άλλο ζήτημα.