Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,464
Θεσσαλονίκη
Ε και ένα ωραίο παραμύθι εχει να δώσει όμως. Μάλλον το θετικό στο monitor χαρακτήρα (αν αυτός δεν κουράζει όμως) είναι ότι ξεχωρίζει περισσότερο τα ακούσματα μεταξυ τους προσφέροντας μεγαλύτερη ποικιλία τελικα. Καλη ή κακή.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,974
Αθήνα
Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Οι πολλές "απόψεις" γύρω από το ίδιο θέμα,δεν σημαίνουν κατ' ανάγκη υποκειμενισμό...Μπορεί να πρόκειται για άγνοια,για διάθεση φλυαρίας,για απειρία.............Ξέρετε την παροιμία για το πόσες "απόψεις" μπορεί να υπάρξουν...

Ένα μουσικό έργο,μπορεί να ερμηνευθεί κατά το δοκούν...Το "σωστό" στην προκειμένη περίπτωση,θα ήταν η εκδοχή που είχε κατά νου ο δημιουργός του.

Ομως, αυτό το δεν είναι το ζητούμενο στην υψηλή πιστότητα,πρόκειται περί "άλλου" σωστού.Εδώ,ενδιαφέρει η κατά το δυνατόν προσέγγιση,του αληθινού γεγονότος(όργανο,φωνή,συναίσθημα....) κι όχι η εκδοχή του κάθε ηχολήπτη-μιας και το πήγατε εκεί(παρόμοια κατάσταση με την πιό πάνω).Σιγά μην εμπιστευθούμε τον κάθε επαγγελματία ηχολήπτη,σαν μουσικό εμπειρογνώμονα,μουσική αυθεντία...Γι' αυτό,αναφέρεται συχνά,σαν προαπαιτούμενο,η εμπειρία ζωντανής μουσικής(ακουστικής κατά προτίμηση) κι η υψηλή εμπειρία τέτοιων ακουσμάτων.

Παράδειγμα,έχω ακούσει πολλές φορές απο κοντά,ζωντανά ορχήστρες,Αρβανιτάκη,Κατσιμίχα,Αλεξίου,Θαλασσινό κλπ Με τέτοια μουσικά κομμάτια λοιπόν κρίνω την απόδοση ενός συστήματος.

Θα ρωτήσει κάποιος,μπορεί ένα προσεγμένο σε κάθε παράμετρο,πολύ καλό σύστημα,να προσεγγίσει το ζωντανό γεγονός;Ναί μπορεί...Πάρα-πάρα-πάρα πολύ κοντά...

Ναι, βέβαια αυτό δεν καλύπτει τη μουσική που είναι φτιαγμένη εξ' ολοκλήρου σε στούντιο. Ούτε καλύπτει την περίπτωση που ο δημιουργός αποφασίζει μαζί με τον παραγωγό και ηχολήπτη.

Γενικώς η μουσική δεν είναι μόνο τα live. Πως λοιπόν κρίνεται ένα σύστημα μόνο με αυτού του τύπου την μουσική;

Δηλαδή αν εγώ φτιάξω εξ' ολοκλήρου μουσική στο PC μου και την επεξεργαστώ εκεί και κάψω όλο αυτό σε ένα δισκάκι, το σύστημά μου θα προσπαθήσει να κάνει τι ακριβώς; Να δώσει κάποιο live συναίσθημα;
 
Last edited:

adragon

Established Member
23 January 2010
102
Καλησπέρα

σχετικά με αυτό που είπε ο Dipie και όλοι μας...

Εχετε σκεφτεί με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορεί να ΠΑΙΧΤΕΙ το ίδιο κομμάτι (μουσική σύνθεση), που είναι γραμμένο στην ίδια παρτιτούρα????????????
Με ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ!!!!!
Ισως, μάλιστα, πολλοί από μας να είχαμε την τύχη, να ακούσουμε και τέτοιες διαφορετικές ερμηνείες!!!
Αλλες σε δίσκους και μερικές alive!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, που μου ήρθε άμεσα στο μυαλό είναι η (περίφημη) Apassionata!
Στον ένα δίσκο (δισκογραφικό ΔΙΑΜΑΝΤΙ της RCA) παίζει η Ikyo Kamiya και στον άλλο (ΔΙΑΜΑΝΤΙ ερμηνείας) παίζει ο Klaudio Arrau...

Αλλο παράδειγμα είναι η απίθανη "ομοιομορφία" με την οποία ερμηνεύουν μαέστροι και ορχήστρες την "Νύχτα στο Φαλακρό Βουνό"!!!!!!
Σε κάθε ερμηνεία αναγνωρίζεις σε πολύ σημαντικό ποσοστό τις άλλες...

Από την άλλη μια Πέμπτη βράδυ πριν 3 χρόνια άκουσα στο Μέγαρο Μουσικής την "Νύχτα στο Φαλακρό Βουνό" από την Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ (μαέστρος ο Ιωαννίδης) μια "Νύχτα στο Φαλακρό Βουνό", την οποία την αναγνώρισα (σχεδόν) μόνο από το πρόγραμμα!!!!!!!!!!
Ουσιαστικά η ορχήστρα είχε τα ίδια όργανα, αυτά έπαιζαν τις ίδιες νότες, αλλά είχε αλλάξει τόσο εκτεταμένα και απόλυτα ο "ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ" των οργάνων, που προέκυψε ένα ΑΓΝΩΣΤΟ άκουσμα!!!
Παρ' όλα αυτά 1 ώρα μετά η ίδια ορχήστρα (και χορωδία) έπαιξε υποδειγματικά (!) τον "Πρίγκηπα Ιγκόρ" και αναγνώρισα σχεδόν 100% το γνωστό μου άκουσμα από τους δίσκους μου!

Αλλο παράδειγμα είναι το πασίγνωστο "La Folia" σε δίσκο και CD της Harmonia Mundi...
Είναι και οι δύο εγγραφές πασίγνωστα test για κάθε σύστημα, που σέβεται τον εαυτό του,
αλλά
Δίσκος και CD ακούγονται ΜΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Εδώ έχει βάλει το χεράκι του ο μηχανικός ήχου, ο οποίος ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΗΘΕΛΗΜΕΝΑ έπαιξε με τις στάθμες και "έβγαλε" διαφορετικό άκουσμα ("παραλλαγή"!) από την ίδια μουσική!!!

Αρκετά παραδείγματα έδωσα...

Αυτές οι αντιθέσεις ή οι ομοιότητες στις εκτελέσεις/ ηχογραφήσεις/ αποτυπώσεις είναι η άμεση έκφραση της τάσης για παραλλαγές ("στο ίδιο θέμα"), που οφείλονται σε 1000 διαφορετικούς καλλιτεχνικούς ή/ και εμπορικούς λόγους!!!

Στην περίπτωση των εκτελέσεων κάποιων πασίγνωστων κομματιών και μόνο, ίσως θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει, ότι η σημαντική ομοιομορφία - σύγκλιση στην εκτέλεση της σύνθεσης από πληθώρα μουσικών ερμηνεύεται σαν "η γενικώς αποδεκτή μουσική "απόδοση" (=ερμηνεία) του κομματιού!...
Οπου, το "γενικώς αποδεκτό" πάρα πολλές μορφές αναγορεύεται και σε "ΣΩΣΤΟ"!!!... και, ενδεχόμενα και "ΚΑΛΟ"!...

Αρκετά φιλοσόφησα μέσα στην ζεστή νύχτα...
(Και, όπως είδατε, παρέλειψα προσεκτικά να τοποθετηθώ, στο τι/ ποιό είναι το "σωστό" άκουσμα από ένα ηχητικό σύστημα!)

Αντώνης Δραγώνας
 

more peers

AVClub Fanatic
24 April 2009
20,155
Αθήνα
Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Δεν θα επιμείνω να εξηγήσω περαιτέρω τα σημεία που λες ότι διαφωνείς... δεν αντιλαμβάνομαι ακριβώς τι εννοείς... θα επιμείνω ΠΑΡΑ πολύ στην έννοια του όρου "ΣΩΣΤΟ"...

Όσο πιο πολλά δεδομένα συλλέγουμε ακόμα και σε αυστηρά μηχανιστικά μοντέλα, δεν ισχύει... όσο πιο πολλά δεδομένα συλλέγουμε στις ανθρωπιστικές επιστήμες... δεν ισχύει...

το σωστό σε ένα σύστημα, σε έναν άνθρωπο, σε μια θρησκεία, σε μια κοινωνία έχει κάπου αλλού (σύστημα/άνθρωπος/θρησκεία κλπ) την λανθασμένη έννοια... κάτι σαν την ύλη και την αντιύλη...

Δεν δέχομαι τον όρο αυτό διότι απλά δεν είμαι φονταμενταλιστής ούτε στον ήχο ούτε πουθενά αλλού...

Έχω διαβάσει πολύ προσεκτικά αυτή την ενότητα και άλλες που έχουν κατά καιρούς αναπτυχθεί εδώ, και όσο υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, παραλλαγές τους και πολλά ποστ... ενδυναμώνεται το γεγονός περί υποκειμενισμού και ότι ο κάθε ένας μας αντιλαμβάνεται τα ίδια πράγματα διαφορετικά...

Εγώ δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω επί του θέματος...-bye-

Χρήστο μου η απόρριψη κάθε έννοιας σωστού ή λάθους και η αναγωγή τους ως σχετικά και υποκειμενικά είναι φονταμενταλισμός...
Υπάρχουν και πράγματα πέραν της θρησκείας/ανθρώπου κτλ που είναι μετρήσιμα και κοινώς παραδεκτά ότι είναι σωστά ή λάθος.

Ειδικότερα στα ταπεινά ηχοσυστήματα υπάρχουν μερικά πραγματάκια που τα ακούνε και οι κουφοί και είναι λάθος.
Πως να το κάνουμε?

Δεν θα παίζω τώρα με τις λέξεις και τις φιλοσοφίες όταν το μπάσο αφήνει μια ουρά απο εδώ ως τη Καλαματα, ούτε όταν τα οι μεσαίες ακούγονται απο τον κάτω όροφο, ούτε όταν τα πρίμα σε υποχρεώνουν να γίνεις ο καλύτερος πελάτης του κυρ Θανάση (ο φαρμακοποιός της γειτονιάς...)

Πιο ξεκάθαρο δεν μπορώ να το κάνω.
Υπάρχουν πολλά πράγματα που είναι υποκειμενικά, υπάρχουν και άλλα όμως που δεν είναι...

-bye-
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Ναι, βέβαια αυτό δεν καλύπτει τη μουσική που είναι φτιαγμένη εξ' ολοκλήρου σε στούντιο. Ούτε καλύπτει την περίπτωση που ο δημιουργός αποφασίζει μαζί με τον παραγωγό και ηχολήπτη.

Γενικώς η μουσική δεν είναι μόνο τα live. Πως λοιπόν κρίνεται ένα σύστημα μόνο με αυτού του τύπου την μουσική;

Δηλαδή αν εγώ φτιάξω εξ' ολοκλήρου μουσική στο PC μου και την επεξεργαστώ εκεί και κάψω όλο αυτό σε ένα δισκάκι, το σύστημά μου θα προσπαθήσει να κάνει τι ακριβώς; Να δώσει κάποιο live συναίσθημα;

Μάλλον δεν θα χρειαστεί να κάνει και πολλά...Φιλικά πάντα.
 

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
Για μενα, απλα η μουσικη ειναι απολαυση, ευχαριστηση , ηρεμια, γλυκα, μελω, ηρεμια και ξεσηκωμα ταυτοχρονα, οποτε ακουω προσωπικα οπως μ αρεσει, οπως μ ευχαριστει, οπως μ αγγιζει περισσοτερο και με φτιαχνει, μ αρεσει.

Εστω κι αν ειναι "λαθος" το ακουσμα (ισως..) .

Δεν ειμαι επαγγελματιας, ουτε ηχοληπτης , ουτε τιποτα...

Pure Pleasure..

Υπαρχει νομιζω κι αυτη η πλευρα του νομισματος...!
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Το "σωστό" άκουσμα για ένα δεδομένο χώρο δεν είναι δυνατόν να τεκμηριωθεί με υποκειμενικά κριτήρια αλλά μόνο με εξειδικευμένες κατά περίπτωση μετρήσεις που λαμβάνουν υπόψη τους τα μηχανήματα, τα καλώδια και την ακουστική συμπεριφορά του χώρου στον οποίο γίνεται η ακρόαση.
Εννοείται ότι τα "λιγούρια" πάντα θα βρίσκουν κάτι που θα τους αποτρέπει να αποδεχθούν την αναμενόμενη υψηλότερη αξία απόκτησης ενός "σωστού" συστήματος. Τον γνωστό τύπο του "λιγούρη", φαίνεται να τον έχουν μάθει πλέον όλοι οι κατασκευαστές/αντιπρόσωποι συσκευών HI-END και αυτό τους το αναγνωρίζω.
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,974
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Μάλλον δεν θα χρειαστεί να κάνει και πολλά...Φιλικά πάντα.

Γιατί θα έπρεπε να κάνει κάτι; Δηλαδή αν ακούσει κάποιος J.M. Jarre θα πρέπει το σύστημα να προσδώσει κάτι που δεν υπάρχει; Ας πούμε το Aero.

Ή μήπως εννοούμε ότι ένα καλό σύστημα "βελτιώνει" μια ηχογράφηση;

Φιλικά πάντοτε εννοείται.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Γιατί θα έπρεπε να κάνει κάτι; Δηλαδή αν ακούσει κάποιος J.M. Jarre θα πρέπει το σύστημα να προσδώσει κάτι που δεν υπάρχει; Ας πούμε το Aero.

Ή μήπως εννοούμε ότι ένα καλό σύστημα "βελτιώνει" μια ηχογράφηση;

Φιλικά πάντοτε εννοείται.

Απλά κάνε μια σύγκριση απαιτήσεων αναπαραγωγής ζωντανής μουσικής,ακόμη και μικρής ορχήστρας με φωνή με ένα κομμάτι φτιαγμένο "ηλεκτρονικά".

Στη δεύτερη περίπτωση δεν υπάρχει πραγματικό μουσικό γεγονός να συγκρίνεις.
Δεν υπάρχουν όργανα-χώρος και στερεοφωνική σκηνή.
Δεν τίθεται θέμα αναπαραγωγής τεχνοτροπιών,ερμηνείας.
Δεν υπάρχει θέμα να εκτιμήσεις φυσικότητα,ροή,δυναμικά,ζωντάνια κι άλλα φυσικά χαρακτηριστικά............................................................................

Ολα αυτά και πολλά ακόμη,δεν χρειάζεται να τα κάνει...
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,974
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Απλά κάνε μια σύγκριση απαιτήσεων αναπαραγωγής ζωντανής μουσικής,ακόμη και μικρής ορχήστρας με φωνή με ένα κομμάτι φτιαγμένο "ηλεκτρονικά".

Στη δεύτερη περίπτωση δεν υπάρχει πραγματικό μουσικό γεγονός να συγκρίνεις.
Δεν υπάρχουν όργανα-χώρος και στερεοφωνική σκηνή.
Δεν τίθεται θέμα αναπαραγωγής τεχνοτροπιών,ερμηνείας.
Δεν υπάρχει θέμα να εκτιμήσεις φυσικότητα,ροή,δυναμικά,ζωντάνια κι άλλα φυσικά χαρακτηριστικά............................................................................

Ολα αυτά και πολλά ακόμη,δεν χρειάζεται να τα κάνει...

Και όργανα υπάρχουν και στερεοφωνία υπάρχει και πραγματικό μουσικό γεγονός είναι η δημιουργία της μουσικής, ανεξαρτήτως τύπου.
Τα synthesizers δεν είναι μουσικά όργανα; Αυτά που μπαίνουν γενικώς σε πρίζα δεν είναι μουσικά όργανα;
Δεν υπάρχουν απαιτήσεις στην ηλεκτρονική μουσική; Στα δυναμικά δεν υπάρχουν; Στις στάθμες δεν υπάρχουν;

Η παρεξήγηση ξεκινάει από το "αληθινό μουσικό γεγονός" που κάνει το μυαλό όλων να ανατρέχει σε μουσική που παίζεται live. Αυτό συμβαίνει. Ενώ φυσικά μουσική δεν είναι μόνο αυτό.
Αληθινό μουσικό γεγονός δεν υπάρχει στην έννοια της ανα-παραγωγής. Είναι όλα αναπαράσταση από τη στιγμή που είναι ηχογραφημένα.

Αλλά όπως προείπα, το σωστό άκουσμα για τον καθένα είναι αυτό που τον κάνει να αισθάνεται καλύτερα.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Ε καλά τώρα...Προφανώς και δεν υπάρχει τίποτα φυσικό απ' όσα υπάρχουν σ' ένα ζωντανό μουσικό γεγονός.Προφανώς και δεν πρόκειται για συγκρίσιμα μεγέθη.

Τα όποια στουντιακά επίπλαστα τεχνουργήματα,μέσα σ´ένα δωμάτιο,μπορεί ν' αρέσουν κι αναμφισβήτητα να εμπεριέχουν υψηλή έμπνευση και ταλέντο,αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν μουσική αναφορά αξιολόγησης συστημάτων υψηλής πιστότητας.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκο

Αλλά όπως προείπα, το σωστό άκουσμα για τον καθένα είναι αυτό που τον κάνει να αισθάνεται καλύτερα.

Ωστόσο δεν είναι απαραίτητο να αισθάνεται κάποιος καλύτερα μετά την ακρόαση ενός requiem, ακόμα και σε ένα "σωστό σύστημα" ...
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Ε καλά τώρα...Προφανώς και δεν υπάρχει τίποτα φυσικό απ' όσα υπάρχουν σ' ένα ζωντανό μουσικό γεγονός.Προφανώς και δεν πρόκειται για συγκρίσιμα μεγέθη.

Τα όποια στουντιακά επίπλαστα τεχνουργήματα,μέσα σ´ένα δωμάτιο,μπορεί ν' αρέσουν κι αναμφισβήτητα να εμπεριέχουν υψηλή έμπνευση και ταλέντο,αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν μουσική αναφορά αξιολόγησης συστημάτων υψηλής πιστότητας.

Δηλαδή, όταν παρεμβάλονται και κάποια μικρόφωνα που είναι τοποθετημένα σε απόσταση από τα μουσικά όργανα σε "στρατηγικές" κατά τον εκάστοτε ηχολήπτη θέσεις, ο ήχος που καταγράφεται τελικά γίνεται πιο φυσικός ;
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Ολες οι αποψεις είναι από σωστες μέχρι σεβαστες.
Ειναι πολλες οι κατευθύνσεις που θα μπορουσες να αναπτυξεις πανω στο θέμα,
από τα είδη της ζωντανης μουσικής που αναφερόμαστε και την τεχνη της ηχοληψίας μέχρι το πως ακούει ο καθένας.
Εντάξει ολα αυτά αλλά θα ηθελα να το πάω αλλου.

Το σπορ της κατασκευής ενος μηχανήματος είναι η ελαχιστοποίηση των σφαλμάτων.
Ολες οι συσκευές εχουν σφαλματα, από τις πηγές μέχρι τους ενισχυτές και τα ηχεία.
Ειναι ενα σπορ σαν το τράιαλ,
δεν ειναι αγωνας ταχύτητας, αλλά το πως θα καταφέρεις να κάνεις τα λιγότερα λάθη και να τερματίσεις.
Δεν μπορει να υπάρξει ακόμα ιδανική πηγή, ιδανικός ενισχυτης, ιδανικό ηχείο.
Τα σφαλματα οπως φαίνεται είναι ανεξαρτητου τιμής
καποια σφαλματα μπορει να προσφέρουν αποψη, καποια μπορεί να χαλάνε τη συνταγή καποια μπορει να ειναι για να διορθώσουν αλλα.
Καποια σφαλματα πολλαπλασιαζονται σε συνδιασμό συσκευών, καποια μπορει να καλυφθούν.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Δηλαδή, όταν παρεμβάλονται και κάποια μικρόφωνα που είναι τοποθετημένα σε απόσταση από τα μουσικά όργανα σε "στρατηγικές" κατά τον εκάστοτε ηχολήπτη θέσεις, ο ήχος που καταγράφεται τελικά γίνεται πιο φυσικός ;

Οχι βέβαια.Αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με τους κανόνες ή τους περιορισμούς της στερεοφωνικής εγγραφής ζωντανής μουσικής.Αυτές είναι οι τεχνικές του σήμερα.Ποιά εγγραφή προτιμάμε(ερμηνεία-ηχοληψία),είναι άλλο ζήτημα.
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Δηλαδή, όταν παρεμβάλονται και κάποια μικρόφωνα που είναι τοποθετημένα σε απόσταση από τα μουσικά όργανα σε "στρατηγικές" κατά τον εκάστοτε ηχολήπτη θέσεις, ο ήχος που καταγράφεται τελικά γίνεται πιο φυσικός ;

Αυτη είναι αποψη της παραγωγής.
π.χ. στο in the air tonight η ντραμς, οπως μου λένε φιλαρακια, ηχογραφήθηκε σε χωρο ασανσερ, χωρις τον θάλαμο
η ντραμς επαιζε κάτω και είχαν μικρόφωνα μέχρι το τερμα της διαδρομής του ασανσερ σε μεγάλη απόσταση από τα τυμπανα.
η φωνή του Φιλ εχει delay, oι κομπρεσορες είναι δεδομένο.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

... στο in the air tonight η ντραμς, οπως μου λένε φιλαρακια, ηχογραφήθηκε σε χωρο ασανσερ, χωρις τον θάλαμο
η ντραμς επαιζε κάτω και είχαν μικρόφωνα μέχρι το τερμα της διαδρομής του ασανσερ σε μεγάλη απόσταση από τα τυμπανα.
η φωνή του Φιλ εχει delay, oι κομπρεσορες είναι δεδομένο.

Μόνο σε βινύλιο απολαμβάνω αυτό το κομμάτι και αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή έχω πιο σωστό πικάπ από ότι CD.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,974
Αθήνα
Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό" άκουσμα???

Ε καλά τώρα...Προφανώς και δεν υπάρχει τίποτα φυσικό απ' όσα υπάρχουν σ' ένα ζωντανό μουσικό γεγονός.Προφανώς και δεν πρόκειται για συγκρίσιμα μεγέθη.

Τα όποια στουντιακά επίπλαστα τεχνουργήματα,μέσα σ´ένα δωμάτιο,μπορεί ν' αρέσουν κι αναμφισβήτητα να εμπεριέχουν υψηλή έμπνευση και ταλέντο,αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν μουσική αναφορά αξιολόγησης συστημάτων υψηλής πιστότητας.

OK λοιπόν, ας μιλήσουμε ακουστικά.

Πόσα μικρόφωνα χρειάζονται για να ηχογραφηθεί μια ντραμς, τι και που θα κροσάρουμε, και τι είδους μικρόφωνα χρειάζονται κατά περίπτωση.

Προφανώς η απάντηση δεν είναι δύο, ούτε η ηχογράφηση θα είναι binaural γιατί αυτό που θα ακουστεί μόνο με ντραμς δε θα μοιάζει.

Μιλάμε για ηχογράφηση ακουστικού οργάνου με μικρόφωνα.

Και μην απαντήσει κανείς ότι ο ντράμερ δεν είναι μουσικός, κατά το γνωστό ανέκδοτο... :silly:
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,974
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ποιό άκουσμα είναι το "σωστό"

Ωστόσο δεν είναι απαραίτητο να αισθάνεται κάποιος καλύτερα μετά την ακρόαση ενός requiem, ακόμα και σε ένα "σωστό σύστημα" ...

Να σου πω ποια είναι η διαφωνία μου σε σχέση με αυτό που καλείται "αληθινό μουσικό γεγονός" και δημιουργεί όλες τις παρανοήσεις.

Εάν ξεκινήσεις να γράψεις μία φωνή, ένα μπάσο, μια κιθάρα και μια ντραμς, θα χρειαστείς 4 tracks (παίρνω απλή περίπτωση για την οικονομία της συζήτησης). Αυτά τα tracks με τη μίξη θα καταλήξουν σε δύο.

Στην αναπαραγωγή λοιπόν, το σύστημα που "παράγει το αυθεντικό γεγονός" θα έπρεπε με κάποιο μαγικό τρόπο να αναπαράγει ξεχωριστά αυτά τα 4 tracks χωρίς καμία επεξεργασία. Φυσικά αυτό δεν συμβαίνει.

Η διαφωνία μου λοιπόν είναι ότι δεν μπορεί να είναι αξίωμα το "αυθεντικό μουσικό γεγονός" για να κρίνεις ένα σύστημα.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Οχι βέβαια.Αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με τους κανόνες ή τους περιορισμούς της στερεοφωνικής εγγραφής ζωντανής μουσικής.Αυτές είναι οι τεχνικές του σήμερα.Ποιά εγγραφή προτιμάμε(ερμηνεία-ηχοληψία),είναι άλλο ζήτημα.

Μάλλον δεν κατάλαβες την ερώτηση που σου έθεσα, αλλά νομίζω ότι μπορείς να απαντήσεις την ερώτηση που σου έθεσε ο Pleo που είναι αντίστοιχη αλλά χαμηλότερης δυσκολίας αφού χρησιμοποιεί και συγκεκριμένο παράδειγμα ηχογράφησης ενός φυσικού οργάνου.