ntd βρηκα -να σου δωσω αν θες-
το ic μου λειπει!
Σέρκος ποιο σου λείπει το MCP1407-E/P ?
αληθεια που βρηκες;
oui
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
πηρα 10,τσαμπα ηταν οποτε τα 9 θα μεινουν!
..
....
Εάν θυμάμαι καλώς, όλα αυτά τα μαραφέτια βγάζουν έξοδο differential, σωστά; Εάν ναι, θα φτιάξω μια εκδοχή όπου μετά τη differential έξοδο θα πέφτει μετασχηματιστής απομόνωσης και στο δευτερεύων του θα πέσει ρύθμιση quasimodo.
Δεν ξέρω πως το ακούτε, αλλά έχει εφαρμοστεί και στο παρελθόν (εννοώ η προσθήκη μετασχηματιστή) αλλά για μένα γίνεται πλατφόρμα έρευνας γιατί ποτέ δεν έχω δει να βάζουν αντικωδωνισμό σε ένα δευτερεύων μετασχηματιστή σήματος!
...
Στο δευτερεύον μετασχηματιστών σήματος πολύ συχνά βάζουν RC για να εξαλέιψουν την ένταση του συντονισμού.
Με ένα παλμογαράφο και μία γενήτρια, κάνοντας ένα frequency sweep βλέπεις την συχνότητα συντονισμού και μετά υπολογίζεις το RC ή βάζεις ένα πυκωτή κατά προσέγγιση και με ένα τρίμμερ 10Κ βλέπεις πάλι με τον ίδιο τρόπο που έχεις το καλύτερη απόσβεση.
Δεν γνώριζα ότι χρησιμοποιείται ευρέως η τεχνική αυτή.
Σε lundhal που έψαχνα πριν καιρό τον τρόπο της χρήσης του, έβλεπα ότι ο κατασκευαστής χωρίς να δίνει και πολλές εξηγήσεις, συνιστούσε συγκεκριμένο φορτίο με παράλληλο πυκνωτή στην έξοδο για σταθερότητα στην απόκριση συχνότητας και σωστό τετράγωνο.
Εάν έχεις τη διάθεση μπορείς να μας δώσεις περισσότερα στοιχεία για τον τρόπο μέτρησης της συχνότητας συντονισμού όπως την αποκαλείς; Εκτός και εάν εννοείς μέτρηση τετραγώνου σε διάφορες συχνότητες, παίζοντας με το φίλτρο στο δευτερεύων.
Στους μετασχηματιστές εξόδου line πολύ συχνά χρησιμοποιούμε ή μία αντίσταση ή έναν συνδυασμό αντίστασης και πυκνωτή ώστε να αποσβεστεί ο κωδωνισμός του δευτερεύοντος. Βέβαια αρκετοί σχεδιαστές κυκλωμάτων λυχνιών θεωρούν ότι είναι απαραίτητο, άλλοι πάλι όχι.
Μπορεί να μετρηθεί πολύ εύκολα, ανεβάζοντας σταδιακά την συχνότητα στην γεννήτρια στο πρωτεύον του μετασχηματιστή (με απλό ημίτονο) και παρακολουθώντας με τον παλμογράφο την έξοδο στο δευτερεύον του μετασχηματιστή. Σε κάποια συχνότητα θα δούμε ότι η έξοδος αυξάνεται. Εκεί που η έξοδος είναι η μέγιστη είναι και η συχνότητα συντονισμού. Αν θυμάμαι καλά, σε ένα προ που είχα φτιάξει με την λυχνία #26 και με τον ll1660, η συχνότητα ήταν γύρω στα 70kHz και είχα χρησιμοποιήσει, αν θυμάμαι καλά, 1Κ αντίσταση και 1nF πυκνωτή.
Όλα αυτά απαιτούν συνδυασμό μετρήσεων και ακροάσεων και είναι και θέμα γούστου βέβαια.
Έχω και την πλακετίτσα quasimodo και θα μπορούσα να κάνω μετρήσεις και με αυτή, τώρα που τα λέμε, χωρίς όμως τον πυκνωτή 10nF, μόνο με RC έτσι από περιέργεια κάποια στιγμή, αν θες.
Vgeorge, ευχαριστούμε για την πληροφόρηση, μας βάζεις σε σκέψεις εάν τελικά αυτή η μέθοδος συμπίπτει με τη μέθοδο του Mark (Quasimodo) και είναι εύλογη η απαίτηση για δοκιμές. Κάντο, θα προσπαθήσω να βρω χρόνο να το κάνω και εγώ σε lundahl που έχω.
Η μέθοδός που περιγράφεις ξεκινά με ημίτονο στο πρωτεύων και μέτρηση στο δευτερεύων (λογικά χωρίς φορτίο έτσι, ενώ του Mark - όπως γνωρίζεις - βραχυκυκλώνει το πρωτεύων και μετρά τον κωδωνισμό του δευτερεύοντος μέσω της ενσωματωμένης γεννήτριας του quasimodo που το δίνει στο δευτερεύων.
Για να δούμε τι θα δούμε...