Συγκριτικά μηχανών γιά φωτογραφία

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,286
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Νίκο παίζει σημαντικό ρόλο η ανάλυση του αισθητήρα όταν συγκρίνεις φωτό από δυο διαφορετικούς φακούς αλλά όπως ξέρεις και εσυ τα οπτικά έχουν και πολλά αλλα χαρακτηριστικά που δεν αφορούν μόνο την λεπτομέρεια και την οξύτητα π.χ αποδοση στα ανοιχτά διαφραγματα, χρωματική αποδοση, βινιετα, flare, CA, γεωμετρία, coma κλπ.

Στην ουσία έκανες σύγκριση δυο ολοκληρωμένα σετ που στο ένα έδινε έως ένα σημείο αβάντα το σώμα και στο άλλο συνείσφερε τα μέγιστα ο φακός. Όπως λίγο πολύ το έγραψες και εσυ.
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,867
Αττική
Μιας και έχω πλέον στην κατοχή μου την Nikon D5500 και τον φακό Nikon 18-140 έκανα σήμερα το πρωί κάποιες πρόχειρες συγκρίσεις με το σετ Olympus em10III και τον φακό 12-100f4. Δεν θα επεκταθώ σε αναλύσεις, παρά μόνο 2-3 σχόλια. Σαφώς ο Pro φακός της Olympus είναι καλύτερος οπτικά σε όλο το εύρος του ζουμ, αυτό όμως που μου έκανε εντύπωση είναι πρώτον ότι οι διαφορές φαίνονται μόνο με ζουμ στις φώτος και κυρίως πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν τα mp. Τα 24mp της Nikon σε σχέση με τα 16mb της Olympus βοηθάνε πολύ τον χειρότερο οπτικά φακό. Σε ένα π.χ. αντικείμενο σε μεγέθυνση ώστε να καταλαμβάνει τον ίδιο χώρο στην οθόνη του υπολογιστή ο χειρότερος φακός της Nikon σωζόταν από τα 24mb και σε κάποιες περιπτώσεις διέκρινες περισσότερες λεπτομέρειες από ότι με τον Olympus 12-100. Ξέρω ότι είναι ανόμοιες οι συγκρίσεις άλλα όπως είπα σε κάποιες περιπτώσεις ο μεγαλύτερος και με περισσότερα mp αισθητήρας βοηθάει και καλύπτει σε ένα βαθμό τον πιο αδύναμο φακό. Σαφώς αν δοκιμαστεί ο Olympus 12-100 στον πιο φρέσκο 20αρη αισθητήρα η ψαλίδα θα ανοίξει και άλλο υπερ του.

Σαν σύνολο θα έλεγα ότι το αποτέλεσμα είναι πολύ κοντά ανάμεσα στα 2 σετ, με νικητή την Olympus, με μικρή όμως διαφορά. Σαφώς αν βάλουμε στην εξίσωση το εύρος του ζουμ, την ποιότητα κατασκευής, την σταθεροποίηση, την Jpeg engine κλπ. δεν το συζητάμε ο Olympus 12-100 είναι πολύ μπροστά σαν πακέτο και διαξιολογείται και από την μεγάλη διαφορά τιμής. Με εξέπληξε ευχάριστα πάντως ο 18-140 της Nikn, δεν είναι τυχαίο ότι θεωρείται Must φακός για κατόχους Nikon Crop Dslr.

Νομιζω οτι έχεις δίκιο. Οντως ο Nikon 18-140 φαινεται αρκετά αξιόλογος φακός και μπορεί υπο συνθήκες να αποτελέσει τον μοναδικό φακό για μια ημερησια εξόρμηση ή ενα ταξίδι για ενα κάτοχο Nikon APS-C. (αντε μαζι με εναν 35άρη f1.8). Tον έχω στο ραντάρ (για αγορά μεταχειρισμένου βέβαια) αλλά μου έχουν μπει σκέψεις για FF οπότε αναμένω...
 

toupia

Μέλος Σωματείου
Την μεγαλύτερη κακία/μπηχτή την διάβασα σε ένα από τα σχόλια στο dpreview (στο εν λόγω θέμα)

"Did they crash at mount Olympus ?"
Καλό! Έχει και ένα πιο σαρκαστικό σχόλιο στο YouTube:
"OM Digital couldn't afford the plane ticket. Panasonic was supposed to be on this flight, but it focused on the wrong plane and averted disaster."
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,243
Εκεί ψηλά.....
Καθηστε να δουμε και την δευτερη γενια FF της Πανυ και θα δουμε αν οντως εχουν τα κακαλα να ανταγωνιστουν τα 3 θηρια.

Πρεπει απλα να ξεκολλησουν ...δεν ειναι μακρυα.

Οσο για την ΟΜ ενταξει νομιζω ουτε και ο Ceo της δεν πιστευει οτι εχουν μελλον .
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,286
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Την μεγαλύτερη κακία/μπηχτή την διάβασα σε ένα από τα σχόλια στο dpreview (στο εν λόγω θέμα)

"Did they crash at mount Olympus ?"
Εκει πιστευω αν ψάξουν προσεκτικά θα βρουν την Ε1 να αναπαύεται στην κορυφή του βουνού ως επίζωσας από το μακρινό 2003 ;)

αναφορικα με την αντοχή των σωμάτων Pentax και Olympus οι συγκεκεριμενες δεν έχουν να αποδείξουν τίποτε , είναι στην κορυφή χρόνια τώρα

Καλό! Έχει και ένα πιο σαρκαστικό σχόλιο στο YouTube:
"OM Digital couldn't afford the plane ticket. Panasonic was supposed to be on this flight, but it focused on the wrong plane and averted disaster."

αναφορικα με την επιβίωση τους στον χώρο ως εταιρίες είναι πραγματι πολύ δυσκολα , η Pentax δυσκολα θα επιβιώσει μόνο με DSLR , η Panasonic παίζοντας στα δυο ταμπλό πιστευω δεν θα χει σοβαρο πρόβλημα,

η ΟΜ Digital είναι πραγματι στοίχημα ως νέα εταιρια , είναι στους πρόποδες του βουνού και ψάχνει να βρει το δικό της μονοπάτι, το 2022 θα δειξεΙ πολλά με την έλευση της πρώτης ναυαρχίδας της με την επωνυμία της
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,286
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Για να είμαι ειλικρινής περίμενα μεγαλύτερες διαφορές σε DR απο ένα σύγχρονο FF αισθητηρα και ειδικά μιας ναυαρχίδας οπως η Ζ9

Photographic Dynamic Range versus ISO Setting Ζ9 VS EM1.3.png
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,867
Αττική
H Z9 κατά την ταπεινή μου γνώμη ειναι μια ασκηση τεχνολογίας που η Nikon είχε ανάγκη απεγνωσμένα για να στείλει ενα μύνημα οτι "ειμαι ακόμα εδώ" . Ο τεράστιος αριθμός των προπαραγγελιών δείχνει πόσο περιμεναν οι φιλοι της εταιρείας (και η αγορά) αυτή την κινηση. Μάλιστα ισως τελικά η αδυναμια της εταιρειας να καλύψει την ζήτηση της γυρίσει μπουμεραγκ . Το προιόν , ανεξάρτητα από DR KPIs ειναι επαναστατικό και (όντως fully computerized) σηκώνει πολλή βελτίωση με firmware upgrades.
Εαν η Nikon το βελτιστοποιήσει και μπορέσει γρήγορα να μεταγγισει το core capability της μηχανης σε μικρότερα/φτηνότερα σώματα θα εχει πετύχει το στοχο της
Οι φακοί εξαλλου στο Ζ σύστημα φαινονται να είναι άριστοι και η μοντούρα μπορεί να πάει πολύ ψηλά...
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,356
Αθήνα
Για να είμαι ειλικρινής περίμενα μεγαλύτερες διαφορές σε DR απο ένα σύγχρονο FF αισθητηρα και ειδικά μιας ναυαρχίδας οπως η Ζ9

View attachment 190670
Πριν δυο χρόνια περίπου, είχα ανεβάσει εδώ δείγματα Sony A7 II vs Panasonic GX9, και το συμπέρασμα για μένα τουλάχιστον ήταν απλό: αν δεν ενδιαφέρεστε για βάθος πεδίου "γουρουνότριχα" με ανάλογο bokeh (του οποίου βεβαίως το IQ εξαρτάται κυρίως από τον φακό), οι υπόλοιπες διαφορές είναι μικρές. Ίσως στα σκοτάδια, αν μπορείτε να πληρώσετε και να κουβαλάτε έναν zoom f2.8 να παίρνετε ένα κάπως καλύτερο αποτέλεσμα απ' ότι με m4/3 + primes. Κι αυτό με ερωτηματικό βέβαια αν μιλάμε για ακίνητα θέματα, όπου μπαίνει στο παιχνίδι το IBIS...
Σύμφωνοι, έχουν γίνει κάποια βήματα πρόοδου από τότε αλλά το παιχνίδι παίζεται κυρίως στην επεξεργασία - τα κινητά είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα - αλλά και τα προγράμματα για υπολογιστή/ipad έχουν κάνει άλματα.

Υ.Σ. Και οι "μηχανές jpeg" κάνουν παπάδες αν τις εμπιστευθείς και παίξεις λίγο με τις ρυθμίσεις...
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,243
Εκεί ψηλά.....
Υ.Σ. Και οι "μηχανές jpeg" κάνουν παπάδες αν τις εμπιστευθείς και παίξεις λίγο με τις ρυθμίσεις...


nope.

ή για να ειμαι πιο δικαιος οσο παπαδες κανουν και τα κινητα.

Σε μια κριση φωτογραφικης μηχανης δεν κρινεις καδρο φως συνθεση και οτι απαρτιζει δηλαδη μια σπουδαια φωτογραφια

Αλλα το βαθος και τις δυνατοτητες του αρχειου που παραδιδει στον φωτογραφο για να παιξει μαζι του

Και εκει οποιαδηποτε κουβεντα για jpeg, κινητα και λοιπα παιχνιδακια τελειωνει για να ειμαστε ειλικρινεις.

Θα μου πεις ποιος ενδιαφερεται αν αυτο που τραβας δειχνει ωραιο ?

Εκει δεν υπαρχει απαντηση με λιγα λογια. Εχει να κανει με το πνευμα της εποχης . Και οι polaroid ωραιες ηταν καποτε για αυτο που ηταν.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,356
Αθήνα
Δεν διαφωνώ ως γενική προσέγγιση, απλά λέω ότι η ποιότητα αρχείου που δίνουν οι σύγχρονοι αισθητήρες από κάποιο μέγεθος και πάνω είναι αρκετή για να "παίξεις" και να πάρεις εξαιρετικά αποτελέσματα. Διαφορές υπάρχουν φυσικά αλλά, όπως λες κι εσύ, ποιός ενδιαφέρεται - ειδικά όταν τις βλέπουν σε οθόνες κινητών ή τηλεοράσεις 1920X1080, και ακόμα χειρότερα όταν έχουν συνηθίσει στις selfies και τις snapshots...
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,243
Εκεί ψηλά.....
Ακριβως για αυτο μιλω και εγω.

Δεν μπορεις να παιξεις και να πας στα ακρα ενα αρχειο jpeg ασχετως αναλυσης .Συγκριτικα με ενα RAW εννοω.
 

nikos psaltis

AVClub Enthusiast
8 September 2009
1,104
ΝΙΚΑΙΑ
Για μοντουρα ΕF?

Νικο ειναι ΠΟΛΥ ΒΑΡΥΣ ο 105mm.

To λεω επειδη εχω τον 40αρη ART που ειναι στα 1200gr αλλα ο 105 ειναι ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ ΚΙΛΟ ΕΠΑΝΩ.
τελικα πηρα milvus 85αρη . Βαρυς αλλα επιτελους εφυγα απο το φλατ πραγμα των sigma art
 

nikos psaltis

AVClub Enthusiast
8 September 2009
1,104
ΝΙΚΑΙΑ
flat εννοω το αντιθετο του 3d
ολοι οι sigma art ειναι φλατ με μικρη εξαιρεση τον 105 .
επισης οταν δεις zeiss καταλαβαινεις τι σημαινει 3d .
Η εικονα ειναι υπο προυποθεσεις σαν αναγλυφη σε σχεση με τον αρτ