Θα ξεκινήσω με το βασικό χαρακτηριστικό που πραγματικά δεν το περίμενα οταν διαβασα τα specs και με εξεπληξαν θετικά , θεωρούσα ότι οι προηγούμενες μηχανές ειχαν πιασει κορυφη και δεν θα το βελτίωναν κιαλλο
απογειωσαν την μηχανή σε ταχυτητα ριπης για σπορ φωτογραφηση (σε συνδιασμό με το νεο συστημα εστιασης) ,
εχει πλέον τρεις ταχυτητες ριπης στα 20fps, στα 50fps και στα 120fps και ολες υποστηρίζουν φουλ ανάλυση σε RAW .
Το θαυμάσιο ειναι ότι τα αντίστοιχα τρια mode ριπης υπάρχουν και σε procapture mode ωστε να μην γεμίζεις με αχρηστα αρχεία και να πιάνεις τη δράση (πριν και μετά) δηλ. ακριβως τη στιγμή που πραγματικά συμβαίνει
Εκει που ανεβασαν τον πήχυ μάλλον πάνω απο τον ανταγωνισμό ειναι με τη δευτερη λειτουργία ριπης SH1 , πάντα με ηλεκτρονικό κλείστρο
στη δευτερη λειτουργία SH2 στα 50fps ριπή η μηχανή εστιάζει/εκθέτει σε κάθε καρέ και δινει αρχείο RAW (με συγκεκριμένους ομως pro φακούς, ειδάλλως η ριπή πέφτει στα 25fps ).
Ψαχνω να βρω αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στις σπορ ναυαρχίδες του ανταγωνισμού (εστω και με τα διπλά χρηματα) με συνεχή εστιαση/εκθεση που ειναι και τα συνηθες σε σπορ / BIF
π.χ. η Canon R3 δινει 24MP RAW με 30 FPS , η Sony A1 δινει 50MP RAW με 30 FPS , η Νικον Ζ9 20fps RAW / 30fps JPEG
Αναζητώ μηχανή με procapture (που οι περισσότεροι αγνουν τι ακριβως κάνει σε σπόρ/δράση) στα 120fps (με εστίαση στο πρώτο καρέ) να δινει RAW 20MP αρχειο ή χωρίς procapture και βρίσκω μονο την ταχυτατη Z9 που χωρις procapture δινει
Η βελτιωση στο μενου ειναι πολυ καλη προσθηκη που επίσης δεν περίμενα., συνηθες ειναι να εχω ανοιξει μια λειτουργια που ακυρωνει μια αλλη , μετά άντε βρες το ,
τωρα απλά πατωντας πανω στην επιλογη σου εξηγει γιατι ειναι γκριζα και απενεργοποιημένη.
Η εστιαση δειχνει να εχει δεχθεί την μεγαλύτερη βελτίωση και απο καλή να έχει γινει εξαιρετική, Περιμενω να δω πως συνδιαζονται ταυτόχρονα τα πολλαπλά σημεια εστίασης, οι ρουτινες ΑΙ , η αναγνωριση FD/ED με το CAF TR κατι που δειχνει για λιγο στο βιντεο το dpreview
Ολες οι ηλεκτρονικες λειτουργιες πουσαρίστηκαν, το ND LIve πηγε στρα 6 στοπ, το Live Composite γινεται πλέον στο χέρι (αυτο το ηθελα πολύ) , για το procapture εγραψα επάνω, το χεράτο hires μειωθηκε κατα πολύ σε χρόνο επεξεργασιας (γυρω στα 6 δευτερα) λογω του ταχυτερου κατα 3 φορες επεξεργαστή, το focus stacking επίσης μειωθηκε σε χρόνο κλπ.
Η αποδοση του αισθητηρα ειναι υπο διερευνηση , βελτίωση υπάρχει αλλά πόση θα το δουμε οταν γινουν εκτεταμενα review με φουλ Raw δείγματα με μοντελο παραγωγης
Θετικό ότι ανοιξαν την εγγραφή βιντεο απο την HDMI (και σε RAW 4:4:4) με ταυτόχρονα ενεργη παροχή ρευματος απο την PD USB-C θυρα. Nεα μεγαλύτερη μπαταρία αν και οι παλιές κραταγαν ήδη πολύ.
Αρνητικά στοιχεια που κατεγραψα απο τα βιντεο που ειδα : δυσκολία χειρισμου των κουμπιων με γαντια (σε αυτο μαλλον βοηθησε η αυξηση σε IP53 προδιαγραφη) , η απουσία 4κ/120 στο βιντεο και ότι η ταχυτητα συγχρονισμου με το ηλεκτρονικό κλειστρο ναι μεν ανεβηκε απο 1/50 σε 1/100 αλλά αυτο δεν ειναι αρκετό (γιαυτο λογικά παρεμεινε και το μηχανικό κλειστρο με ταχυτητα συγχρονισμου 1/250)
Η τιμη στα 2200ευρω (ή 2700ευρω με τον 12-40/2.8 ΙΙ) θεωρώ πως ειναι καλή για είσοδο την εποχή που ολα ακριβαινουν στην φωτογραφικη αγορά
αν αναλογιστουμε μάλιστα ότι ειναι πολυ καλύτερη μηχανή σε ολα απο την ΕΜ1Χ που τιμολογηθηκε στα 3000ευρω περιπου πριν 3 χρονια
απογειωσαν την μηχανή σε ταχυτητα ριπης για σπορ φωτογραφηση (σε συνδιασμό με το νεο συστημα εστιασης) ,
εχει πλέον τρεις ταχυτητες ριπης στα 20fps, στα 50fps και στα 120fps και ολες υποστηρίζουν φουλ ανάλυση σε RAW .
Το θαυμάσιο ειναι ότι τα αντίστοιχα τρια mode ριπης υπάρχουν και σε procapture mode ωστε να μην γεμίζεις με αχρηστα αρχεία και να πιάνεις τη δράση (πριν και μετά) δηλ. ακριβως τη στιγμή που πραγματικά συμβαίνει
Εκει που ανεβασαν τον πήχυ μάλλον πάνω απο τον ανταγωνισμό ειναι με τη δευτερη λειτουργία ριπης SH1 , πάντα με ηλεκτρονικό κλείστρο
στη δευτερη λειτουργία SH2 στα 50fps ριπή η μηχανή εστιάζει/εκθέτει σε κάθε καρέ και δινει αρχείο RAW (με συγκεκριμένους ομως pro φακούς, ειδάλλως η ριπή πέφτει στα 25fps ).
Ψαχνω να βρω αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στις σπορ ναυαρχίδες του ανταγωνισμού (εστω και με τα διπλά χρηματα) με συνεχή εστιαση/εκθεση που ειναι και τα συνηθες σε σπορ / BIF
π.χ. η Canon R3 δινει 24MP RAW με 30 FPS , η Sony A1 δινει 50MP RAW με 30 FPS , η Νικον Ζ9 20fps RAW / 30fps JPEG
Αναζητώ μηχανή με procapture (που οι περισσότεροι αγνουν τι ακριβως κάνει σε σπόρ/δράση) στα 120fps (με εστίαση στο πρώτο καρέ) να δινει RAW 20MP αρχειο ή χωρίς procapture και βρίσκω μονο την ταχυτατη Z9 που χωρις procapture δινει
- 120 fps JPEG shooting at 11MP resolution (εστίαση στο πρώτο καρέ)
Η βελτιωση στο μενου ειναι πολυ καλη προσθηκη που επίσης δεν περίμενα., συνηθες ειναι να εχω ανοιξει μια λειτουργια που ακυρωνει μια αλλη , μετά άντε βρες το ,
τωρα απλά πατωντας πανω στην επιλογη σου εξηγει γιατι ειναι γκριζα και απενεργοποιημένη.
Η εστιαση δειχνει να εχει δεχθεί την μεγαλύτερη βελτίωση και απο καλή να έχει γινει εξαιρετική, Περιμενω να δω πως συνδιαζονται ταυτόχρονα τα πολλαπλά σημεια εστίασης, οι ρουτινες ΑΙ , η αναγνωριση FD/ED με το CAF TR κατι που δειχνει για λιγο στο βιντεο το dpreview
Ολες οι ηλεκτρονικες λειτουργιες πουσαρίστηκαν, το ND LIve πηγε στρα 6 στοπ, το Live Composite γινεται πλέον στο χέρι (αυτο το ηθελα πολύ) , για το procapture εγραψα επάνω, το χεράτο hires μειωθηκε κατα πολύ σε χρόνο επεξεργασιας (γυρω στα 6 δευτερα) λογω του ταχυτερου κατα 3 φορες επεξεργαστή, το focus stacking επίσης μειωθηκε σε χρόνο κλπ.
Η αποδοση του αισθητηρα ειναι υπο διερευνηση , βελτίωση υπάρχει αλλά πόση θα το δουμε οταν γινουν εκτεταμενα review με φουλ Raw δείγματα με μοντελο παραγωγης
Θετικό ότι ανοιξαν την εγγραφή βιντεο απο την HDMI (και σε RAW 4:4:4) με ταυτόχρονα ενεργη παροχή ρευματος απο την PD USB-C θυρα. Nεα μεγαλύτερη μπαταρία αν και οι παλιές κραταγαν ήδη πολύ.
Αρνητικά στοιχεια που κατεγραψα απο τα βιντεο που ειδα : δυσκολία χειρισμου των κουμπιων με γαντια (σε αυτο μαλλον βοηθησε η αυξηση σε IP53 προδιαγραφη) , η απουσία 4κ/120 στο βιντεο και ότι η ταχυτητα συγχρονισμου με το ηλεκτρονικό κλειστρο ναι μεν ανεβηκε απο 1/50 σε 1/100 αλλά αυτο δεν ειναι αρκετό (γιαυτο λογικά παρεμεινε και το μηχανικό κλειστρο με ταχυτητα συγχρονισμου 1/250)
Η τιμη στα 2200ευρω (ή 2700ευρω με τον 12-40/2.8 ΙΙ) θεωρώ πως ειναι καλή για είσοδο την εποχή που ολα ακριβαινουν στην φωτογραφικη αγορά
αν αναλογιστουμε μάλιστα ότι ειναι πολυ καλύτερη μηχανή σε ολα απο την ΕΜ1Χ που τιμολογηθηκε στα 3000ευρω περιπου πριν 3 χρονια
Last edited: