Αυτοκινητιστικά νέα

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,612
Αθηνα

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,612
Αθηνα
Ανακοίνωσαν BEV CR-V? Δεν το έχει πάρει το μάτι μου.
οχι. Στην ιδια παρουσιαση ανακοινωσαν το καινουριο θερμικο/υβριδικο/phev CRV. Παρε τιμουλες να γουσταρεις :)
Ειλικρινα, ειναι εκτος τοπου και χρονου

1706601091240.jpeg
 
17 June 2006
9,826
Έχουμε 2+ χρόνια αχαλίνωτου πληθωρισμού. Επίσημα τρέχουμε με 5.5% στην Ευρωζώνη που σημαίνει τουλάχιστον 10% στην πραγματική οικονομία. Ταυτόχρονα ζούμε σε μια χώρα που είχε ήδη πολύ χαμηλούς μισθούς λόγω μνημονίων και που οι αυξήσεις ενώ έχουν ξεκινήσει είναι με το σταγονόμετρο και στην πράξη απλά μειώνουν την πραγματική απώλεια ισοδήματος.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ασχολούνται καθόλου τι συμβαίνει στην Ψαροκώσταινα. Καλό παράδειγμα είναι το focus που έχω. Είχε τιμή καταλόγου το 2013 που το πήρα 21500 € στα 1.6 turbo. Το αντίστοιχο τώρα είναι πια 1000αρι με αντίστοιχη ιπποδύναμη (155 ίππους) αλλά σημαντικά λιγότερη ροπή (190 vs 270 Nm). H νέα τιμή 30350 €.

Αποπληθωρίζοντας την παλιά αξία σε σημερινές τιμές αντιστοιχεί σε 27600 €. Έχουμε δηλαδή μια διαφορά της τάξης των 2750 € ή 10% πάνω. Δεν είναι και τραγική διαφορά όταν το βλέπουμε έτσι και με δεδομένο το Mild hybrid υβριδικό σύστημα.

Αυτό που μας κάνει να μας βγαίνουν τα μάτια έξω, είναι ότι ένας μισθός των 1500 € το μήνα το 2013 είναι σε σημερινή αξία 1925 €. Άντε να έχει υπάρχει μια αύξηση 10% επειδή ο εργοδότης ήταν large, ο μισθός θα έχει φτάσει τα 1650 ευρώ. Ε, με μείωση μισθού 275 ευρώ το μήνα και με μια αύξηση αντίστοιχα των αγαθών άντε να μπορέσει ένας νέος οικογενειάρχης να πάρει ένα καινούργιο αυτοκίνητο σήμερα…
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,612
Αθηνα
Ότι να ναι...
Αγοράζεις την κανονική έκδοση και με τα ρέστα βάζεις βενζίνη για καμία 10+αριά χρόνια 😉
ή αγοραζεις τεσλα και σου μενει κανα 10αρικο ρεστα :) . Και εδω πραγματικα δεν στεκει το επιχειρημα "που θα το φορτιζω;", διοτι ειμαι σχεδον σιγουρος οτι οποιος δινει τοσα χρηματα για αυτοκινητο, μπορει να βρει ακρη και με την οικιακη φορτιση.
 
17 June 2006
9,826
Είναι δύσκολη περίοδος πάντως για αγορά καινούργιου. Το βλέπω από εμένα που πρώτη φορά δεν μπορώ να το απλοποιήσω (το πρώτο αυτοκίνητο το πήρα γιατί το γούσταρα απίστευτα, το δεύτερο γιατί η προσφορά που το βρήκα δεν υπήρχε περίπτωση να την αφήσω, το τρίτο γιατί έπαιρνε περιστρεφόμενο καθισματάκι πίσω από μένα και 2 καρότσια στο πορτ-παγκάζ). Τώρα χάος. Οι βασικές κατευθυντήριες είναι:
- Αν μπορείς να ανέβεις σε κόστος πάρε ένα υβριδικό Lexus UX 250h Dynamic κάπου στα 42500 ευρώ.
- Αν οι λίγο μικρότερες διαστάσεις του Mazda CX-30 e-Skyactiv-X 186 είναι αποδεκτές τότε μάλλον είναι η καλύτερη λύση και κάπου 9000 ευρώ κάτω από το Lexus.
- Υπάρχει και το Cupra Formentor λίγο μεγαλύτερο και αντίστοιχης τιμής του Mazda αλλά δεν είναι ούτε καν Mild Hybrid οπότε ξεχνάς δακτύλιο, αν το πάρεις mild hybrid τότε ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μικρός και το κόστος πλησιάζει το lexus.
- Αν το Mazda είναι μικρό και το Lexus ακριβό είναι λίγο χαοτικό μετά. Υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα μεταξύ 35000 ευρώ και 42000 (Peugeot 3008, Jeep Compass, BMW X1, Ford Kuga κλπ) αλλά κανένα δεν με τραβάει ιδιαίτερα, άλλο είναι πολύ αργό (δεν θέλω 0-100 σε >10 s), για άλλα έχω αρνητικές εμπειρίες από φίλους για συνεχή προβλήματα που δεν θα ήθελα να μπλέξω, άλλα δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,231
Αγιοι Αναργυροι
Είναι δύσκολη περίοδος πάντως για αγορά καινούργιου. Το βλέπω από εμένα που πρώτη φορά δεν μπορώ να το απλοποιήσω (το πρώτο αυτοκίνητο το πήρα γιατί το γούσταρα απίστευτα, το δεύτερο γιατί η προσφορά που το βρήκα δεν υπήρχε περίπτωση να την αφήσω, το τρίτο γιατί έπαιρνε περιστρεφόμενο καθισματάκι πίσω από μένα και 2 καρότσια στο πορτ-παγκάζ). Τώρα χάος. Οι βασικές κατευθυντήριες είναι:
- Αν μπορείς να ανέβεις σε κόστος πάρε ένα υβριδικό Lexus UX 250h Dynamic κάπου στα 42500 ευρώ.
- Αν οι λίγο μικρότερες διαστάσεις του Mazda CX-30 e-Skyactiv-X 186 είναι αποδεκτές τότε μάλλον είναι η καλύτερη λύση και κάπου 9000 ευρώ κάτω από το Lexus.
- Υπάρχει και το Cupra Formentor λίγο μεγαλύτερο και αντίστοιχης τιμής του Mazda αλλά δεν είναι ούτε καν Mild Hybrid οπότε ξεχνάς δακτύλιο, αν το πάρεις mild hybrid τότε ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μικρός και το κόστος πλησιάζει το lexus.
- Αν το Mazda είναι μικρό και το Lexus ακριβό είναι λίγο χαοτικό μετά. Υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα μεταξύ 35000 ευρώ και 42000 (Peugeot 3008, Jeep Compass, BMW X1, Ford Kuga κλπ) αλλά κανένα δεν με τραβάει ιδιαίτερα, άλλο είναι πολύ αργό (δεν θέλω 0-100 σε >10 s), για άλλα έχω αρνητικές εμπειρίες από φίλους για συνεχή προβλήματα που δεν θα ήθελα να μπλέξω, άλλα δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα.
είμαι στην εντελώς αντίθετη "αντίληψη" από σένα..
συντήρηση του υπάρχοντος οχήματος και "μποϊκοτάζ" στα εργοστάσια παραγωγής.
αν η πλειοψηφία των αγοραστών είχε την ίδια αντίληψη , σε λίγους μήνες οι τιμές των αυτοκινήτων θα είχαν έρθει εκεί που πρέπει.....
 
  • Like
Reactions: pathfinder
17 June 2006
9,826
είμαι στην εντελώς αντίθετη "αντίληψη" από σένα..
συντήρηση του υπάρχοντος οχήματος και "μποϊκοτάζ" στα εργοστάσια παραγωγής.
αν η πλειοψηφία των αγοραστών είχε την ίδια αντίληψη , σε λίγους μήνες οι τιμές των αυτοκινήτων θα είχαν έρθει εκεί που πρέπει.....
Κοίτα, το δεύτερο αυτοκίνητο που έχω το focus κλείνει 10ετία τώρα και δεν έχω καμιά πρόθεση να το αλλάξω. Το συντηρώ ευλαβικά στην ford και το πρώτο πρόβλημα ουσιαστικό που έβγαλε ήταν αλλαγή 3 κολάρων πριν λίγους μήνες (το άλλο έγινε ανάκλιση, απλά το έπαθα νωρίτερα και το πλήρωσα). Το Peugeot 3008 όμως που είναι το βασικό οικογενειακό αυτοκίνητο είναι με leasing και θα παραδωθεί πίσω σε 9 μήνες περίπου. Πρέπει να δω τι θα κάνω μετά (αγορά καινούργιου, νέο leasing ή ίσως και επέκταση αν είναι εφικτό του συμβολαίου του υπάρχοντος Leasing για κανένα χρόνο ακόμη). Επειδή τα περισσότερα καινούργια έχουν 4-6 μήνες αναμονής για παράδοση το ψάχνω από τώρα μην τρέχω τελευταία στιγμή.

Πάντως νομίζω ότι τα περιθώρια κέρδους έχουν πέσει, ειδικά από τη στιγμή που μπαίνει ένας σκασμός νέων συστημάτων mild hybrid που έχουν κάποιο κόστος όπως και να το κάνεις.
 
  • Like
Reactions: vlad66

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,231
Αγιοι Αναργυροι
Κοίτα, το δεύτερο αυτοκίνητο που έχω το focus κλείνει 10ετία τώρα και δεν έχω καμιά πρόθεση να το αλλάξω. Το συντηρώ ευλαβικά στην ford και το πρώτο πρόβλημα ουσιαστικό που έβγαλε ήταν αλλαγή 3 κολάρων πριν λίγους μήνες (το άλλο έγινε ανάκλιση, απλά το έπαθα νωρίτερα και το πλήρωσα). Το Peugeot 3008 όμως που είναι το βασικό οικογενειακό αυτοκίνητο είναι με leasing και θα παραδωθεί πίσω σε 9 μήνες περίπου. Πρέπει να δω τι θα κάνω μετά (αγορά καινούργιου, νέο leasing ή ίσως και επέκταση αν είναι εφικτό του συμβολαίου του υπάρχοντος Leasing για κανένα χρόνο ακόμη). Επειδή τα περισσότερα καινούργια έχουν 4-6 μήνες αναμονής για παράδοση το ψάχνω από τώρα μην τρέχω τελευταία στιγμή.

Πάντως νομίζω ότι τα περιθώρια κέρδους έχουν πέσει, ειδικά από τη στιγμή που μπαίνει ένας σκασμός νέων συστημάτων mild hybrid που έχουν κάποιο κόστος όπως και να το κάνεις.
αν μπορείς επίλεξε την λιγότερη "ζημιά" στην τσέπη σου και την μεγαλύτερη "ζημιά" στα εργοστάσια.
με εξοργίζει το γεγονός ότι είμαστε η μοναδική "δυτική" χώρα χωρίς γραμμή παραγωγής σε κανένα μοντέλο ενώ κάποτε είχαμε 7-8 !
 
17 June 2006
23,839
Αθήνα
Έχουμε όμως άπειρες γραμμές παραγωγής στα σουβλάκια και στους φραπέδες. Λίγο το χεις;

Γι αυτό έδιωξα και τα τρία έξω. Με τρέλα. Μονο για διακοπές στο καφενείο.
 
  • Like
Reactions: vlad66
17 June 2006
23,839
Αθήνα
Αυτό που μας κάνει να μας βγαίνουν τα μάτια έξω, είναι ότι ένας μισθός των 1500 € το μήνα το 2013 είναι σε σημερινή αξία 1925 €. Άντε να έχει υπάρχει μια αύξηση 10% επειδή ο εργοδότης ήταν large, ο μισθός θα έχει φτάσει τα 1650 ευρώ. Ε, με μείωση μισθού 275 ευρώ το μήνα και με μια αύξηση αντίστοιχα των αγαθών άντε να μπορέσει ένας νέος οικογενειάρχης να πάρει ένα καινούργιο αυτοκίνητο σήμερα…
wise you speak George !
Αυτα που λέει κι εδώ.
Επειδή δεν πρόκειται αυτό να αλλάξει ποτέ και επειδή τα προϊόντα ΔΕΝ τιμολογούνται σύμφωνα με την αγοραστική δύναμη της κάθε χώρας, που καταλήγουμε πάντα; στις λαμογιές; στην φοροδιαφυγή, στις αυξήσεις τιμών, κλπ παρενέργειες.
Υ.Γ. Να μην σας βγάλω τίποτα δείκτες αγοραστικής δύναμης της κάθε χώρας γιατί θα κλάψουμε όλοι μαζί.
 
17 June 2006
23,839
Αθήνα
Και φυσικα οπως ήμουν 1000000% σίγουρος, το honeymoon τελειώνει.
Καταλαβαίνετε ποια θα είναι τα επόμενα ....

Με τις οδηγίες της φίλης μας Ε.Ε.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,612
Αθηνα
Και φυσικα οπως ήμουν 1000000% σίγουρος, το honeymoon τελειώνει.
Καταλαβαίνετε ποια θα είναι τα επόμενα ....

Με τις οδηγίες της φίλης μας Ε.Ε.
τα μηδενικα τελη ηταν απλα ενα μπονους για την αλλαγη αυτοκινητου με νεοτερο χαμηλοτερων ρυπων. Τα μπονους εξ'ορισμου δεν ειναι μονιμα. Το ιδιο θα συμβει καποια στιγμη και με τα ηλεκτρικα, οταν γινουν πολλα.
Τωρα, το κατα ποσο πρεπει να υπαρχουν τελη κυκλοφοριας γενικοτερα, αυτο ειναι μια διαφορετικη κουβεντα :)
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
840
Και φυσικα οπως ήμουν 1000000% σίγουρος, το honeymoon τελειώνει.
Καταλαβαίνετε ποια θα είναι τα επόμενα ....

Με τις οδηγίες της φίλης μας Ε.Ε.
Αυτό ήταν αναμενόμενο. Όμως αυτό που δε μπορεί να συμβεί με τίποτα, είναι αυτό που έγινε όταν πήρα το diesel με 0,85 τιμή το λίτρο και λίγους μήνες μετά πήρε 50 cent πάνω από φόρους. Δε μπορεί να υπάρξει "ρεύμα κίνησης" (κατά το πετρέλαιο κίνησης vs θέρμανσης) όσο κι αν το θελήσουν.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,612
Αθηνα
Αυτό ήταν αναμενόμενο. Όμως αυτό που δε μπορεί να συμβεί με τίποτα, είναι αυτό που έγινε όταν πήρα το diesel με 0,85 τιμή το λίτρο και λίγους μήνες μετά πήρε 50 cent πάνω από φόρους. Δε μπορεί να υπάρξει "ρεύμα κίνησης" (κατά το πετρέλαιο κίνησης vs θέρμανσης) όσο κι αν το θελήσουν.
μην εισαι τοσο σιγουρος. Δηλ δεν μπορω να φανταστω καποιον λογο για τον οποιον να μην βαλουν καποιο φορο καπελο στο ρευμα που πωλειται απο τους ταχυφορτιστες. Στην φορτιση στο σπιτι θα ηταν πιο δυσκολο, αλλα μην ξεχνας οτι ηδη εχουν πει οτι πρεπει να δηλωνεις στον δεδδιε αν εχεις wallbox (επομενως και ηλεκτρικο αυτοκινητο). Μην με παρεξηγησεις, δεν θεωρω οτι θα γινουν αυτα τα σεναρια πραγματικοτατα, ειδικα οταν τοσο μικρο ποσοστο του στολου ειναι ηλεκτρικο. Απλα σιγουρα δεν αποκλειω τιποτα φορομπηχτικο απο το ελληνικο κρατος, ανεξαρτητου κομματος στην εξουσια.