Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Παράλληλα ξεκίνησα το μπροστινό μέρος του σκάφους, σημαδεύοντας τα σημεία που θα κολληθεί το πρώτο εγκάρσιο ενισχυτικό (deck beam) και κόβοντάς το, ακολουθώντας την καμπύλη που έχει ο δεύτερος νομέας.
275673369_3245137509050323_1253428145945495274_n.jpg275588597_486832916242092_932980651748303667_n.jpg275587129_705498723820933_4471576238396994623_n.jpg277676337_2356502051156462_414620454014060078_n.jpg

Αφού κόπηκε στο κατάλληλο μήκος κολλήθηκε στη θέση του. Στη συνέχεια ανοίχθηκαν οι εγκοπές για να τοποθετηθούν στη θέση τους τα κάθετα μπροστινά ξύλα. Το κεντρικό πρέπει να κολληθεί στο μπροστινό μέρος του σκάφους “σβήνοντας” το πάχος του. Μερικές φωτογραφίες παρακάτω. Κανένα ξύλο από τα κάθετα δεν έχει ακόμα κολληθεί.

IMG20220329173541.jpgIMG20220329171811.jpgIMG20220403121446.jpgIMG20220403124907.jpg
 

Attachments

  • 277022721_4913507465417952_3374655776814121649_n.jpg
    277022721_4913507465417952_3374655776814121649_n.jpg
    67.9 KB · Views: 8
  • Like
Reactions: Vrass!

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
εκτος απο το κεντρικό ξύλο μπροστα τίποτα δεν έχει κολληθεί ακόμα. 1ον γιατι ξεμεινα απο βίδες και 2ον γιατί θελω πρωτα να φτιαξω το καθισμα και μετα ολα τα αλλα. ΓΙα να δω τον χώρο που θα εχω.

παλι εργασίες στο πίσω μέρος.
Τα ξύλα που λύγισα πρεπει να κουμπώσουν στη θεση τους. Και αυτα δε θα κολληθούν ακόμα (μονο για τον πρωτο λόγο αυτα)

IMG20220330124210.jpgIMG20220330125346.jpgIMG20220403114243.jpg

Και φτασεμε στην ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ του σκάφους

Τις θήκες του καφέ !

Αφού τελείωσαν οι βασικές εργασίες του σκελετού εσωτερικά αποφάσισα λοιπον να φτιάξω το κάθισμα. Ο λόγος είναι ότι θέλω να δω που θα μπει το ξύλο με τα όργανα και το τιμόνι, αλλά και η πλάτη του καθίσματος με τα υπόλοιπα μέρη του σκάφους στο πίσω μέρος του (ντουλαπάκι κλπ).

Αποφάσισα στο κάθισμα να υπάρχουν οι θήκες για τον καφέ. Τα κουπάκια είναι από τα πρώτα εξαρτήματα που είχα αγοράσει. Το κάθισμα αποτελείται από τρία ξύλα πάχους 20mm και ένα κόντρα πλακέ πάχους 6μμ. Τα ξύλα θα σκαφτούν με ρούτερ περιμετρικά σε βάθος όσο το πάχος του κόντρα πλακέ.
Μερικές φωτογραφίες παρακατω. Με δυσκολεψε αρκετά γιατί επρεπε να φτιαχτουν και οι βασεις που θα καθεται το καθισμα, οι οποίες κολλήθηκαν σε μια καμπυλη επιφανεια και θα επρεπε ολες να καταλήγουν στο ιδιο υψος. Θα καταλάβετε απο τις φωτογραφίες.

Το κάθισμα πατάει πάνω στα περιμετρικά ξύλα της γάστρας (chines), στον νομέα, σε δύο τακάκια που θα κολληθούν στον νομέα και σε 3 ξύλα στον πάτο του σκάφους, κολλημένα στα ενισχυτικά του πάτου.


IMG20220405183355.jpgIMG20220408181937.jpgIMG20220411181111.jpgIMG20220414123631.jpgIMG20220414131258.jpgIMG20220414190600.jpg


Για να αντιγραφτεί σωστά η καμπύλη του σκάφους χρησιμοποιήθηκε μία ροδέλα και ένα μολύβι.


 
Last edited:

nikfor

AVClub Addicted Member
7 August 2007
2,468
Να είσαι καλά Γιώργο και χρόνια πολλά :)

Έτσι που το παρουσιάζεις καθώς το προχωράς είναι σα να το φτιάχνουμε και εμείς μαζί σου.

Χίλια μπράβο για όλα (y) (y) (y)
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Καλημερα
Μεγαλη προοδο δεν εχω κανει. Απλα κολλησα ολα τα ξυλα που ειχα προχειρα φτιαγμένα. Ηρθαν ομως καποια μαντζαφλαρια που θα χρειαστουν αργοτερα....
Τωρα σχεδιαζω την πλατη του καθισματος. Θα εχει 100 μοιρες περιπου γωνια με το καθισμα. Μπηκα μεσα για πρωτη φορα για δοκιμη....
5ffaef467db28156bea7fb19b9ba2073.jpg
72e80787a81303fb71f36e4a63f69931.jpg
5b355186e66cf4be0510aa47156d804b.jpg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Μετά την κατασκευή λοιπον του καθίσματος ξεκίνησα το κόλλημα των ξύλων που είχα επεξεργαστεί και αφορούν στο σκελετό του σκάφους, τόσο μπροστά, όσο και πίσω.

Περάστηκε εσωτερικά το σκάφος με δύο χέρια ρυτίνη.

Ξεκίνησε η κατασκευή της πλάτης του καθίσματος και τα υπόλοιπα κάθετα ξύλα του σκελετού στο πίσω μέρος. Η γωνία της πλάτης του καθίσματος με το κάθισμα θα είναι μαλλον λίγο πάνω απο τις 100 μοίρες. Οι 96 που φαίνονται στην φωτογραφία είναι μάλλον λίγες. Παράλληλα μορφοποιείται περιμετρικά η γραμμή του καταστρώματος με ροκάνι, ράσπα και γυαλόχαρτα. Μερικές φωτογραφίες παρακάτω

284396255_307436804928818_4605079192510750208_n.jpg
283971004_1899975346878065_8425702311750752476_n.jpg
IMG20220508114400.jpg283924249_333231922109209_4401008437728169576_n.jpg283657073_4730178363750328_4301776997209228169_n.jpg
IMG20220519174512.jpg
283958607_1199178824267126_7791030326341603496_n (1).jpg
283591817_554150276238534_766853510429486393_n.jpg
 

Attachments

  • IMG20220519174515.jpg
    IMG20220519174515.jpg
    2.7 MB · Views: 10
  • 283821451_461487619078891_8161988707322229670_n.jpg
    283821451_461487619078891_8161988707322229670_n.jpg
    87.9 KB · Views: 10

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
και με τη ρητίνη εσωτερικά
283635330_376195074327430_8276512583731159654_n.jpg

Αφου ολοκληρωθηκε η μορφοποιηση περιμετρικα του σκαφους ήρθε η ωρα για να ξανατουμπαρει για να ολοκληρωθουν οι εργασιες στη γάστρα. Αυτες ειναι το πέρασμα τεσσαρων ακομα χεριών ρητίνης, η τοποθετηση της καρίνας, η δημιουργια γωνιας στον καθρέφτη για να αποφύγουμε σπηλαίωση του νερου (για να κολληθει το υαλούφασμα ειχε στρογγυλέψει η ένωση), το πέρασμα εποξικου στοκου για το τέλειο φινιρισμα, του εποξικού ασταριού και της τελικής βαφης. Το τουμπάρισμα έγινε με τη βοήθεια δύο φίλων του Γιάννη και του Ηρακλή. Το σκάφος παραμένει πάρα πολύ ελαφρύ

IMG20220606174148.jpg
IMG20220606183657.jpg

Αρχικα καθαριστηκε το σκαφος με νερο και σφουγγαρι scotch brite, για να φυγει το αμινικό στρωμα που δημιουργειται πανω στη ρητινη, το οποιο ειναι υδατοδιαλυτο. Σκουπίστηκε με χαρτι κουζινας. Τα 4 χέρια ρητίνης περαστηκαν σε μια μερα ανα 4 με 5 ωρες το ενα απο το αλλο. Με αυτον τον τροπο δε χρειαζεται τρύψιμο και η κολληση αποκτα εκτος απο μηχανικο και χημικο δεσμο, αφου η ρητινη δεν εχει πήξει. Στο κάθε χερι ρητινης χρειάστηκαν 350 γραμμαρια.

Η ρητίνη περαστηκε με ρολο west system 800. Στο τελος για να στρώσει καλυτερα και για να σπασουν καποιες μικρες φουσκαλες που δημιουργουνται, ξαναπεραστηκε με το ρολο αλλα χωρις αυτο να περιστρέφεται, κρατώντας το απο τις ακρες και τριβωντας το πανω στη γαστρα. Το αποτέλεσμα με αυτον τον τροπο ειναι πολυ καλυτερο. Μερικές φωτογραφίες απο το τελικό αποτέλεσμα

IMG20220608231225.jpg

IMG20220608231246.jpg

Επομενη εργασια η κατασκευή και η κολληση την καρίνας. Αποφάσισα να βάλω καρινα για να υπακουει καλυτερα το σκάφος στις αλλαγες της κατεύθυνσης. Η καρινα εχει μηκος 1.20m και το τελος της απεχει απο τον καθρέφτη 60 εκατοστα. Στο μπροστινο μέρος έχει υψος περιπου 1.5 εκατοστο και στο πίσω 6 εκατοστα πέφτοντας στο τελος λίγο. Για την αντιγραφή της καμπυλης της γαστρας τοποθετήθηκε η καρινα στο σωστο μερος και με τη βοήθεια ενος μικρου ξυλου και ενος μαρκαδορου σημειωθηκε πανω της η καμπυλη. Στη συνεχεια κόπηκε στην κορδελα. Κολλήθηκε με τη βοήθεια σπάγκου και βαρυδίων για να πιεζεται λίγο πάνω στη γάστρα. Μερικές φωτογραφίες παρακάτω, στις οποίες η γάστρα έχει τρυφτεί με γυαλόχαρτα 80, 120, 180, 240 και 320 ωστε να είναι ετοίμο για την επόμενη εργασία:
IMG20220611153046.jpg

Screenshot_2022-06-11-16-14-38-90_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

IMG20220609190933.jpg
IMG20220609190923.jpg
 
Last edited:

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Προοδος μηδεν.
Μαλλον πηγα και λιγο πισω.

Περασα ασταρι και πρωτο χερι μπογια. Βγηκε χαλια και θα τα αφαιρεσω....
Θα υπαρξει αναλυτικο μηνυματακι λιγο αργοτερα οταν εχω κατι θετικο να δειξω...
Τωρα ειμαι στις καλοκαιρινες διακοπες μου. Δυστυχως μεχρι το τελος της βδομαδας και αυτο ηταν για φετος...

Ααα ξεχασα. Να ενα θετικο. Αγορασα την μηχανη
Αφου εψαξα πολυ για μεταχειρισμενη και δε βρηκα κατι αξιόλογο πηρα καινουρια.
Οι επιλογες ηταν 15 ή 20 σε suzuki tohatsu ή mercury καθως εχουν το ιδιο βαρος. Ειναι η ιδια μηχανη ουσιαστικα. 2 κυλινδρη.
Αφου εσπαγα το κεφαλι μου ειδα οτι υπαρχει yamaha 2 κύλινδρη σε 25 ιππους στα ιδια σχεδον κιλα. Αλλα χωρις power trim. Οι αλλες μαρκες ξεφευγουν σε κιλα καθως γινονται 3κυλινδρες. Με πολυ ψαξιμο βρηκα εναν αμερικανο που μου ειπε οτι την εχει βαλει στο δικο του και δεν εχει προβλημα απο θεμα βαρους αρκει να βαλεις μπροστα το ντεποζιτο και την μπαταρια. Ή εστω μονο το ντεποζιτο. Που ετσι και αλλιως αυτο ειχα σκοπο.
Οποτε κατέληξα με 25αρα. Αν ειναι υπερβολη απλα δε θα την τερματιζω. Αλλα συμφωνα με αυτον δεν υπαρχει κανενα θεμα

Πηρα και ενα ωραιο χειριστήριο χωνευτο για να αντικαταστησω αυτο που δινουν που εμφανισιακά ειναι αθλιο.

Μετα απο αυτο αρχισα να διαβαζω για smart flaps κλπ. Αλλα αυτο οταν ερθει η ωρα. Εχω καταλήξει και εκει σε δυο διαφορετικα συστηματα.
Στο χωριο ασχολουμαι λιγο με τα σιδερα. Αποφασισα να φτιαξω μια βαση για ευκολη μεταφορα της εξωλεμβιας
Δεν εχω αρχισει ακομα αλλα εχω καταληξει στο σχεδιο.
Bonus μια φωτογραφια του σκυλου στο μπαρακι που πίνω τον καφέ μου

5b0241e8d0a21975ab02926d53d12af0.jpg
5aa14685adc062f0cae4befc63bc85b5.jpg
43af28bd0307c37e01259d7f0262f787.jpg
73220e00a7045f10641bccb7a1b9591a.jpg
01d20d894e412e020daf99bdee23f09a.jpg
76a5c4fb35f1ea28d3ca844fa9e6adff.jpg
588187bac70cba1deefd2be8338a8657.jpg
5a7aba61af2dba4418b24577b5143e03.jpg
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,665
Αθήνα
Άριστη επιλογή μηχανής!!!! YAMAHA Uber alles!!!! 😍
Η 25-άρα είναι δυνατή μηχανή, εγώ την είχα σε πολυεστερικό σκάφος, βαρύ δηλαδή, και έκανα σκι (όχι μονοσκί) μια χαρά, και δεν είμαι και ελαφρύς, τότε ήμουν 85 κιλά.
Αυτό ρυθμίζεται εύκολα όμως με την κατάλληλη προπέλα.
Αυτό που με προβληματίζει λίγο (για να μη σου πω πάρα πολύ) είναι τα flaps.
Μακάρι να τα καταφέρεις να τα σετάρεις σωστά και να σου δουλέψουν απροβλημάτιστα.
Και σαν πλεύση και σαν κατανάλωση.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,598
Ωραία προσπάθεια.

Δεν εχω διαβάσει όλα τα ποστ οποτε η ερώτηση με επιφυλαξη

Γιατι εντελώς φλατ η γαστρα;

Λογω δυσκολίας στην κατασκευή;

Γιατι κατα τα αλλά αυτό το σχέδιο είναι μονο για καμία λιμνούλα ή απόλυτη λαδιά.
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Πιθανον και να μη χρειαζονται θα δουμε....
Αυτο που διαβαζω ειναι οτι βοηθανε λιγο στο κοπανημα που θα εχω λογω του οτι ειναι πολυ μικρο σκαφος. Θα εχω πιο ομαλη κινηση αλλα θα μειωθει λιγο η ταχυτητα. Λενε για ενα με δυο μιλια ανα ωρα. Ε μιας και το εφερε η κουβεντα ειναι αυτα της φωτογραφιας. Με μπουκαλες 30 λιμπρων. Τα πιο μικρα δηλαδη. Υπαρχει αλλη μια εταιρια με παρομοια, αλλα μαλλον σε αυτα κατεληξα

cdc874a2e247f7c64af602e9e585e5e9.jpg
5a9ec9d437e8667d0e635e5c4f3564f9.jpg
 

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Ωραία προσπάθεια.

Δεν εχω διαβάσει όλα τα ποστ οποτε η ερώτηση με επιφυλαξη

Γιατι εντελώς φλατ η γαστρα;

Λογω δυσκολίας στην κατασκευή;

Γιατι κατα τα αλλά αυτό το σχέδιο είναι μονο για καμία λιμνούλα ή απόλυτη λαδιά.
Ειναι σχεδια αγορασμενα. Ναι το ξερω οτι ειναι για λαδια εντελώς. Βασικα ειναι για λιμνες της αμερικης....

Μου αρεσει πολυ εμφανισιακά και ειπα να το προσπαθησω γνωριζοντας οτι εχω περιορισμους με τον καιρο.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV and spcav

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,665
Αθήνα
Πιθανον και να μη χρειαζονται θα δουμε....
Αυτο που διαβαζω ειναι οτι βοηθανε λιγο στο κοπανημα που θα εχω λογω του οτι ειναι πολυ μικρο σκαφος. Θα εχω πιο ομαλη κινηση αλλα θα μειωθει λιγο η ταχυτητα. Λενε για ενα με δυο μιλια ανα ωρα. Ε μιας και το εφερε η κουβεντα ειναι αυτα της φωτογραφιας. Με μπουκαλες 30 λιμπρων. Τα πιο μικρα δηλαδη. Υπαρχει αλλη μια εταιρια με παρομοια, αλλα μαλλον σε αυτα κατεληξα

cdc874a2e247f7c64af602e9e585e5e9.jpg
5a9ec9d437e8667d0e635e5c4f3564f9.jpg

Για μένα αυτά είναι πεταμένα λεφτά.
Τα flaps δεν βοηθάνε στο κοπάνημα, στο πλανάρισμα βοηθάνε αλλά κι αυτό παίζεται… πιο πολύ δημιουργούνε πρόβλημα παρά λύνουνε.
Αν, λόγω συνδυασμού ταχύτητας και κυματισμού, ο κώλος ξεκολλάει απ’το νερό, το κοπάνημα δεν το γλυτώνεις, λόγω κατασκευής της γάστρας βέβαια που έχει σχεδόν 180 μοίρες V.
Οι γάστρες αυτές είναι πολύ καλές για ρηχά νερά και έχουν ελάχιστο μποτζάρισμα, αλλά πάνω από 3 beaufort είναι απαγορευτική.
Ελπίζω η μηχανή που πήρες να έχει το σωστό πόδι για τον καθρέφτη σου….
 

costas_

Supreme Member
13 May 2014
4,686
Around the world
Μήπως είναι αρκετά υψηλή η υποδύναμη ? Από αυτά που βλέπω βέβαια στις φωτογραφίες δεν μπορώ να καταλάβω και πολλά από την βάρκα αλλά νομιζω ότι λόγω της επίπεδης γάστρας στον καθρέπτη, οι 25hp θα του πέσει μεγάλη, τόσο σε υποδύναμη όσο και σε κιλά.

Μακάρι να σου ταιριάξει όμως και να πλέει σωστά, χωρις ορθοπλωρίσματα

Εαν έχεις κατά νου την διαδικασία έκδοσης άδειας πλόων θα σε βοηθήσει πολύ τα όσα περιγράφει ένας φίλος με μια ιδιοκατασκευής και μια παρόμοια προσπάθεια εδω :


Καλή επιτυχία
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,665
Αθήνα
Εαν έχεις κατά νου την διαδικασία έκδοσης άδειας πλόων θα σε βοηθήσει πολύ τα όσα περιγράφει ένας φίλος με μια ιδιοκατασκευής και μια παρόμοια προσπάθεια εδω :


Καλή επιτυχία

Πρέπει να έχεις κάνει long in για να το διαβάσεις.
 

costas_

Supreme Member
13 May 2014
4,686
Around the world
Κάνω Copy - Paste τα όσα γράφει ο χρήστης pkampo στο τελευταίο του post:

Καλημέρα σε όλους,
όπως είχα πει θα σας ενημέρωνα για το θέμα της άδειας και μιας και την έχω τελικά στα χέρια μου να πω δυο πραγματάκια που ίσως φανούν χρήσιμα.
Γενικά είναι μια διαδικασία (όπως πολλές στα λιμεναρχεία) που δεν είναι standard και από λιμεναρχείο σε λιμεναρχείο μπορεί να υπάρχουν διαφορές. Πριν αρχίσετε να μαζεύετε χαρτιά πηγαίντε και ρωτήστε τα πάντα και να τις απαντήσεις καλύτερα να τις σημειώνεται σε ένα χαρτί μπροστά τους. Μην αρκεστείτε στο να σας δώσουν απλά το απόσπασμα από τον ΓΚΛ και προσπαθήστε να μιλήσετε με τον προϊστάμενο των λεμβολογίων. Να έχετε μαζί σας και τις αποδείξεις των υλικών (βλέπε παρακάτω)
Για την άδεια ιδιοκατασκευής θα χρειαστείτε:

1. Βεβαίωση Ναυπηγού
Εδώ ήμουν τυχερός καθώς εντόπισα "ντόπιο" ναυπηγό που ήρθε το μέτρησε και μου έφτιαξε το χαρτί άμεσα (κόστος 150e). Αν πρόκειται για ιστιοφόρο και ως τέτοιο θέλετε να το λεμβολογήσετε, ο ναυπηγός πρέπει να το γράψει στον τύπο του (μαζί με κάποια βασικά στοιχεία για το πανί-ιστίο) και επιπλέον στις παρατηρήσεις να γράψει αν και τι μηχανή μπορεί να έχει ως βοηθητικό μέσο πχ "μπορεί να φέρει εξ/μβια μηχανή μέχρι Χ ίππους ως βοηθητικό μέσω πρόωσης". Καλό είναι να πάρετε απόδειξη από τον ναυπηγό αν και εμένα δεν μου την ζήτησαν στο λιμεναρχείο.

2. Ένορκη βεβαίωση από συμβολαιογράφο
Εδώ χοντρικά θα έχει τα στοιχεία του σκάφους (όπως τα έχει καταγράψει ο ναυπηγός οπότε πρέπει πρώτα να έχετε το χαρτί του ναυπηγού) και επιπλέον ότι το κατασκευάσατε οι ίδιοι, το τόπο και χρόνο κατασκευής κτλ. Κάποιο συμβολαιογράφοι ξέρουν το κείμενο που πρέπει να γράψουν. Εμένα μου έδωσαν στο λιμεναρχείο μια φωτοτυπία από άλλο φάκελο σκάφους (με σβησμένα τα προσωπικά στοιχεία του ιδιοκτήτη) και πήγα και στον συγκεκριμένο συμβολαιογράφο (που ήταν και κοντά). Κόστος περίπου 65-80 ευρώ.

3. Αποδείξεις από υλικά
Εδώ ίσως χρειαστεί λίγο "παζάρι" για το ποσό και το είδος των υλικών. Γενικά ζητάνε οπωσδήποτε αποδείξεις από τα βασικά υλικά κατασκευής. Πχ εμένα έγραφε ο ναυπηγός στο υλικό κατασκευής "ξύλο και εποξική ρητίνη" οπότε έπρεπε να έχω αποδείξεις τουλάχιστον από αυτά τα υλικά. Επίσης μου ζήτησαν και αποδείξεις για χρώματα και βερνίκια (βερνίκια τους είπα, την αλήθεια, ότι δεν έχει το σκάφος και όλα τα "γυαλισμένα" που βλέπουν είναι ρητίνη και όλα οκ). Κατά τα άλλα "περνάνε" όλες οι αποδείξεις που αφορούν υλικά "σταθερά". Πχ βίδες, δέστρες, μάπες, ακόμα και ράουλα και σχοινιά ιστιοπλοΐας στην δική μου περίπτωση. Δεν περνάνε αποδείξεις για σωστικά, κουπιά, μπαλόνια, μπαταρίες, καλώδια, αντλίες, μηχανές, και εννοείται εργαλεία κατασκευής. Για το πανί, παρόλο που είχα απόδειξη, δεν την ήθελαν.
Το συνολικά ποσό δεν είναι φίξ (πχ ανά μέτρο) αλλά πρέπει υποθέτω να είναι σε λογικά πλαίσια. Μην πάτε με συνολικές αποδείξεις 500 ευρώ για 5 μέτρα βάρκα. Εγώ προσκόμισα συνολικές αποδείξεις για περίπου 1800e.
Αν κόψετε αποδείξεις εκ των υστέρων προσοχή να έχουν ημερομηνία προγενέστερη της βεβαίωσης του ναυπηγού!
Και πάμε στο θέμα της μορφής των αποδείξεων...
Ο ΓΛΚ αναφέρει ονομαστικές και αναλυτικές αποδείξεις-τιμολόγια για νέα σκάφη αλλά στην παράγραφο παρακάτω για τις ιδιοκατασκευές αναφέρει απλά "αποδείξεις ή τιμολόγια υλικών κατασκευής". Το αποτέλεσμα είναι να είναι πολύ πιθανό να σας ζητήσουν ονομαστικά τιμολόγια λιανικής και να μην δεχτούν απλές αποδείξεις ταμειακής μηχανής που είναι και ανώνυμες και πιθανόν δεν αναφέρουν τα είδη αναλυτικά. Πλέον τιμολόγια λιανικής σε μη επαγγελματικά ΑΦΜ δεν είναι δυνατόν να εκδώσει κανείς. Κάποιες εταιρίες (με βιβλία Γ κατ) νομίζω μπορούν να βγάλουν ονομαστική και αναλυτική απόδειξη-δελτίο παραγγελίας που την δέχονται στα λιμεναρχεία. Εγώ είχαν σχεδόν όλες τις αποδείξεις από ταμειακές και 1-2 κατ. Γ. Το πρόβλημα λύθηκε αφού τους εξήγησα ότι πλέον δεν είναι δυνατόν να κοπεί τιμολόγιο ακόμα και να ήθελα εκ των υστέρων αλλά μόνο αποδείξεις από ταμειακή, τελικά συμβιβαστήκαμε στο να φτιάξω και να τους πάω βεβαιώσεις από τα μαγαζιά που να λένε ότι "η απόδειξη με Χ αριθμό την Ψ ημερομηνία αφορά στα παρακάτω υλικά ... "πίνακας υλικών" και "αγοραστής" ήταν ο τάδε με ΑΦΜ τάδε". Τελικά έκατσα και έφτιαξα αυτές τις βεβαιώσεις (σε μια βεβαίωση ανέφερα μία-μία, όλες τις αποδείξεις κάθε μαγαζιού) και στο τέλος μου έβαλαν μια σφραγίδα και υπογραφή από το μαγαζί. Επίσης μου σφράγισαν και μου υπέγραψαν και όλες τις αποδείξεις στο πίσω μέρος τους.
Βέβαια αυτό το έκανα με δύο μόνο μαγαζιά τοπικά (ένα το ξυλουργείο και ένα με τα ναυτιλιακά είδη) που είχα και σχετικά μεγάλο όγκο αποδείξεων και που έχω καλή σχέση μαζί τους και ξέρουν ότι έκανα αυτή την εργασία. Δεν ξέρω αν ένα κατάστημα "άσχετο" θα δεχόταν κάτι τέτοιο, ειδικά εκ των υστέρων.
Ακόμα και εκτυπώσεις δελτίου αποστολής από παραγγελίες μέσω web που είχα μαζί με την αντίστοιχη απόδειξη από ταμειακή ΔΕΝ τις δέχτηκαν. Ήθελαν ντε και καλά σφραγίδα και υπογραφή του μαγαζιού.
Επίσης κάπου είχα διαβάσει ότι χρειάζεται και η απόδειξη αγοράς των σχεδίων. Την είχα και αυτή (από Αμερική βέβαια) αλλά δεν την κράτησαν.
Τα σχέδια τα είχα εκτυπώσει σε Α4 και τα κράτησαν αλλά μου είπαν ότι δεν ήταν απαραίτητα, απλά αφού τα είχα τα έχωσαν στον φάκελο της βάρκας.

4. Μια φωτογραφία έγχρωμη του σκάφους και δύο δικές σας

5. Τις απαραίτητες αιτήσεις και παράβολα

Τις αιτήσεις τις συμπληρώνεται εκεί και τα παράβολα είναι
α. [ 4824 ] Πιστοποιητικό κυριότητας μικρού σκάφους 20.00e (ηλεκτρονική πληρωμή μέσω taxis)
β. [ 6293 ] Άδεια εκτέλεσης πλόων για λέμβους έως 10 μ. ερασιτεχνική 50.00e (ηλεκτρονική πληρωμή μέσω taxis)
γ. Υπέρ EKOEMN 50.00e (πληρωμή στο λιμεναρχείο)

Όταν πήγα να παραλάβω την άδεια έκανα και εγγραφή της μηχανούλας με ένα επιπλέον παράβολο 15e.
Τελικά κατέληξα σε καινούργια Suzuki DF2.5L (μακριά) την οποία ακόμα στρώνω οπότε δεν έχω ανοίξει το γκάζι παραπάνω από το ρελαντί!

Τέλος, να σημειώσω ότι ο συγκεκριμένος προϊστάμενος στο λιμεναρχείο ήταν πολύ εξυπηρετικός και συζητήσιμος και ήθελε να δώσει λύση και το ίδιο και τα μαγαζιά, οπότε όλα τα παραπάνω είναι περιγραφή της δικής μου εμπειρίας και τι κατάλαβα με βάση αυτήν.
 
  • Like
Reactions: cyclades

ggeorge

Senior Member
22 April 2010
689
Δυστυχώς Αθήνα
Καλησπερα. Ευχαριστω για το ενδιαφερον.

Το σιγουρο ειναι οτι θα πεσει στη θαλασσα στην αρχη χωρις τα μαντζαφλαρια αυτα, οποτε βλεποντας και κανοντας...
Η μηχανη ειναι κοντολαιμη. 42 νομιζω εκατοστα ειναι το ιδανικο. Ο καθρεφτης μου ειναι 40 οποτε δε νομιζω οτι θα υπαρχει θεμα. Δεν το ειχα δει αρχικα και δεν εκανα την αλλαγη στα σχεδια. Απορω πως τα πουλανε ετσι.... Ισως οι παλιες εξωλεμβιες να ηταν πιο κοντες. Δε ξερω

Οσον αφορα τα χαρτια της το εχω ψαξει. Μαλιστα εχω μιλησει με το λιμεναρχειο και ειναι χαλαροι οσον αφορα τις αποδειξεις. Σε πολλα δεν ειναι ονομαστικες.... Εχω και απο την προηγουμενη βαρκα που μαλλον δε θα βγαλω χαρτια καθως ειναι κατω απο 2.5 μετρα και αν δε βαλω μηχανη δε χρειαζεται.
Για τη βεβαιωση ναυπηγου εκει και αν δεν υπαρχει θεμα. Η γυναικα μου ειναι ναυπηγος και εχω και 5 φιλους καβαντζα
 

costas_

Supreme Member
13 May 2014
4,686
Around the world
Κάνε εγγραφή στο παραπάνω site και διάβασε την κατασκευή που έκανε ο φίλος. Είναι το δεύτερο σκάφος που κατασκεύασε και τα σχόλιά του για τις ρητίνες, τα βερνίκια και τα υλικά θα τα βρείς πολύτιμα. Θα πάρεις μεγάλη βοήθεια