Αυτοκινητιστικά νέα

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
788
μην εισαι τοσο σιγουρος. Δηλ δεν μπορω να φανταστω καποιον λογο για τον οποιον να μην βαλουν καποιο φορο καπελο στο ρευμα που πωλειται απο τους ταχυφορτιστες. Στην φορτιση στο σπιτι θα ηταν πιο δυσκολο, αλλα μην ξεχνας οτι ηδη εχουν πει οτι πρεπει να δηλωνεις στον δεδδιε αν εχεις wallbox (επομενως και ηλεκτρικο αυτοκινητο). Μην με παρεξηγησεις, δεν θεωρω οτι θα γινουν αυτα τα σεναρια πραγματικοτατα, ειδικα οταν τοσο μικρο ποσοστο του στολου ειναι ηλεκτρικο. Απλα σιγουρα δεν αποκλειω τιποτα φορομπηχτικο απο το ελληνικο κρατος, ανεξαρτητου κομματος στην εξουσια.
Στους ταχυφορτιστές ας κάνουν ότι θέλουν, αφορά το 20% των km που κάνω (ίσως και λιγότερο από 20%). Αν "φορολογήσουν" το wallbox θα φορτίζουμε από σούκο. Εκεί πως θα το φορολογήσουν; Η λογική λέει πως οι φόροι των καυσίμων, όταν θα περάσουμε σε 100% ηλεκτροκίνηση, θα περάσουν με κάποιο τρόπο σαν τέλη κυκλοφορίας. Δε βλέπω άλλο τρόπο.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Στους ταχυφορτιστές ας κάνουν ότι θέλουν, αφορά το 20% των km που κάνω (ίσως και λιγότερο από 20%). Αν "φορολογήσουν" το wallbox θα φορτίζουμε από σούκο. Εκεί πως θα το φορολογήσουν;
να σου πω μια ιδεα;
αντιστοιχιση διευθυνσης κατοικιας κατοχου ηλεκτρικου αυτοκινητου, με ρολοι ΔΕΗ και χρεωση προσθετων τελων ή διαφορετικη χρεωση kwh. Δεν πιστευω οτι θα γινει κατι τετοιοι, αλλα λυσεις υπαρχουν :)
 
17 June 2006
9,811
να σου πω μια ιδεα;
αντιστοιχιση διευθυνσης κατοικιας κατοχου ηλεκτρικου αυτοκινητου, με ρολοι ΔΕΗ και χρεωση προσθετων τελων ή διαφορετικη χρεωση kwh. Δεν πιστευω οτι θα γινει κατι τετοιοι, αλλα λυσεις υπαρχουν :)
Με τους έξυπνους μετρητές να αυξάνουν την παρουσία τους θεωρητικά όλα θα μπορούν να υλοποιηθούν εύκολα. Αλλά στην Ελλάδα ζούμε. Θα πάμε παραδοσιακά, 1 φορά το χρόνο ένα ποσό.
 
  • Like
Reactions: avpap
Φίλοι μου, οι καιροί που διανύουμε είναι μεταβατικοί.

Η συνεισφορά του ΕΦΚ των καυσίμων στον προϋπολογισμό είναι πολύ μεγάλη. Θα χρειαστεί να αντικατασταθεί με κάτι άλλο.

Αγοράστε ηλεκτρικά άμεσα μήπως και προλάβετε να χαρείτε οικονομική μετακίνηση.. ;)
 
  • Like
Reactions: avpap

xaris33

Established Member
6 December 2009
134
Για δείτε τι λέει ο Harry εδώ για τα ηλεκτρικά, με 30kw παραγωγή στο σπίτι και πήρε diesel, κάποιοι εδώ μας λένε πως στη ψαρωκωσταινα είναι ολα λυμένα και να πάρουμε ηλεκτρικό.

 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,808
Αθήνα
Για δείτε τι λέει ο Harry εδώ για τα ηλεκτρικά, με 30kw παραγωγή στο σπίτι και πήρε diesel, κάποιοι εδώ μας λένε πως στη ψαρωκωσταινα είναι ολα λυμένα και να πάρουμε ηλεκτρικό.

Φοβερή σύμπτωση, το παρακολούθησα και εγώ πριν μισή ώρα!
 

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
5,837
Αττικό βουνό
Εντάξει μας έπεισε ...ότι να ναι από άλλον έναν γκουρού .
Μπορώ να τον αποδομίσω σε 5 λεπτά όσο αφορά το RRS που έχει για την αυτονομία .

Για τα άλλα γενικότητες και ας μείνει με diesel ή ας αγοράσει άλλες μάρκες που θα βγάζουν ακόμα θερμικούς .Δεν το υποχρέωσε κανείς να αγοράσει κάτι .Εξ'άλλου στην Αγγλία μένει και αυτοί που μένουν βορειότερα κλαίνε με το κρύο κ τις μπαταρίες .

Δεν είναι όλες οι αγορές και χώρες ίδιες ...
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Για δείτε τι λέει ο Harry εδώ για τα ηλεκτρικά, με 30kw παραγωγή στο σπίτι και πήρε diesel, κάποιοι εδώ μας λένε πως στη ψαρωκωσταινα είναι ολα λυμένα και να πάρουμε ηλεκτρικό.

ειδα το βιντεο ελαχιστη ωρα μετα που το ανεβασε και οντως αναφερει με σαφηνεια τους λογους για τους οποιους προτιμησε ντηζελ. Η πραγματικοτητα ομως ειναι (οπως σε καθε προιον) η απολυτα δικη του και οχι κατι που ισχυει για τους παντες.
Εξηγω.
α. πρωτο και κυριοτερο, σερνει ενα γομαρι τροχοσπιτο, το οποιο ειναι τεραστιο προβλημα για τα ηλεκτρικα αυτοκινητα για δυο λογους. 1. αυξανεται κατα πολυ η καταναλωση (κατι που βεβαιως ισχυει και για τα θερμικα, αλλα τα σημεια ανεφοδιασμου και ο χρονος ανεφοδιασμου ειναι λιγοτερα προβληματικα), 2. χρειαζεται ειδικη διαρρυθμιση των θεσεων φορτισης που θα επιτρεπουν σε ενα ηλεκτρικο οχημα που ρυμουλκει, να φορτισει χωρις να "ξεκοτσαρει"
β. απο οτι εχω καταλαβει, τα κινητρα στην αγγλια ειναι η μειωση του road tax, το οποιο μαλλον δεν ειναι και τεραστιο.
γ. αναφερει οτι ηλεκτρικα συμφερει παρα πολυ για τους corporate users, κατι που ισχυει και εδω. Εχω πει συγκεκριμενα οτι κανοντας χρηση της επιδοτησης και των φορολογικων κινητρων, τα χρηματα που τελικα θα σου κοστισει ενα ηλεκτρικο οχημα ειναι περιπο το 60-65% της ονομαστικης του αξιας. Ο χαρι ομως ενδιαφερεται να παρει το οχημα του ως ιδιωτης.
δ. το φωτοβολταικο δεν καταλαβα αν το εχει στην μονιμη του οικια ή στην φαρμα του
ε. Απο οτι ειδα (και απο το μεγεθος του γκαραζ του) αλλα και απο τους δρομους που εδειξε τριγυρω, δεν κινειται κεντρικα σε πολη, δηλ δεν κινειται σε σημεια που υπερτερει το ηλεκτρικο απο τα θερμικα στο θεμα καταναλωσης.
στ. ανεφερε το αυξημενο κοστος ασφαλειας. Στην ελλαδα δεν εχω δει κατι τετοιο. Δηλαδη το υψος της ασφαλειας συμβαδιζει, νομιζω, με την αξια του αυτοκινητου, αλλα δεν προσεξα να υπαρχει καποιο "καπελο" για τα ηλεκτρικα.

Δεν εχει σε τιποτα αδικο και ολη του η παρουσιαση ηταν πολυ προσεγμενη, αλλα αφορα (και το εξηγει απο την αρχη) τα δικα του δεδομενα.
 
Επίσης ανέφερε κάπου ότι η φορολογία τους εξαρτάται από τους ίππους του αυτοκινήτου, οπότε τα ηλεκτρικά πληρώνουν αυξημένους φόρους.

Γενικά, ήταν πάρα πολύ specific στα δικά του δεδομένα και ανάγκες.

Και (προφανώς επειδή είναι Άγγλος) μίλαγε κυρίως για Αγγλικά αυτοκίνητα.

Η μόνη αναφορά σε Tesla που άκουσα αφορούσε το ότι είναι ίσως ο μόνος κατασκευαστής ηλεκτρικών που πραγματικά νοιάζεται για την κατανάλωση / efficiency των αυτοκινήτων του.
 
  • Like
Reactions: avpap

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
Αλλα δυο σημαντικα (γενικοτερα καιοχι ειδικα γι αυτον) κατα τη γνωμη μου που ειπε ειναι η διαρκεια ζωης της μπαταριας και η αξια μεταπωλησης του σε σχεση με την υγεια της μπαταριας.

Για το πρωτο, οι εδω χρηστες ηλεκτρικων εχουν ηδη αποφασισει οτι δεν ειναι σημαντικη, διαρκει ιακνοποητικα παραπανω απο τη διαρκεια ζωης του αυτοκινητου και αν χρειαστει αντικατασταση σε λιγα χροναι απο τωρα θα ειναι... σχδον τζαμπα.

Για το δευτερο, λεει οτι δεν μπορει ο υποψηφιος αγοραστης μεταχειρισμενου να γνωριζει -προς το παρον- αν η μπαταρια ειναι στο 98% η στο 75% της αρχικης χωρητικοτητας, οποτε ειναι λιγο γουρουνι στο σακι η αγορα μεταχειρισμενου με συνεπεια χαμηλη τιμη μεταπωλησης.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Αλλα δυο σημαντικα (γενικοτερα καιοχι ειδικα γι αυτον) κατα τη γνωμη μου που ειπε ειναι η διαρκεια ζωης της μπαταριας και η αξια μεταπωλησης του σε σχεση με την υγεια της μπαταριας.

Για το πρωτο, οι εδω χρηστες ηλεκτρικων εχουν ηδη αποφασισει οτι δεν ειναι σημαντικη, διαρκει ιακνοποητικα παραπανω απο τη διαρκεια ζωης του αυτοκινητου και αν χρειαστει αντικατασταση σε λιγα χροναι απο τωρα θα ειναι... σχδον τζαμπα.

Για το δευτερο, λεει οτι δεν μπορει ο υποψηφιος αγοραστης μεταχειρισμενου να γνωριζει -προς το παρον- αν η μπαταρια ειναι στο 98% η στο 75% της αρχικης χωρητικοτητας, οποτε ειναι λιγο γουρουνι στο σακι η αγορα μεταχειρισμενου με συνεπεια χαμηλη τιμη μεταπωλησης.
σε αυτο το κομματι της μεταπωλητικης αξιας μας τα εμπλεξε ο φιλος χαρι. Απο τη στιγμη που το παιρνει με ληζινγκ, τι τον ενδιαφερει η μεταπωλητικη αξια του αυτοκινητου; Το μονο που τον ενδιαφερει ειναι η δοση και η προκαταβολη του ληζινγκ. Επισης και το κοστος του καυσιμου.

Προσωπικα, θεωρω οτι μεχρι τα 100.000 χλμ δεν θα εχω προβλημα. Δεν εχω σκοπο να το κρατησω το αυτοκινητο παραπανω. Δεν εχουμε κρατησει αυτοκινητο με περισσοτερα απο 110.000χλμ. Μενουμε αθηνα οποτε δεν μαζευονται πολλα χιλιομετρα.

Στο δευτερο, κανει λαθος. Μπορεις να δεις το battery degradation, επομενως στο θεμα αυτο δεν ειναι γουρουνι στο σακι.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
788
Για το δευτερο, λεει οτι δεν μπορει ο υποψηφιος αγοραστης μεταχειρισμενου να γνωριζει -προς το παρον- αν η μπαταρια ειναι στο 98% η στο 75% της αρχικης χωρητικοτητας, οποτε ειναι λιγο γουρουνι στο σακι η αγορα μεταχειρισμενου με συνεπεια χαμηλη τιμη μεταπωλησης.
Δεν ισχύει αυτό, πολλές εταιρείες εκδίδουν πιστοποιητικά SoH για τις μπαταρίες των BEV τους, οπότε ο υποψήφιος αγοραστής μεταχειρισμένου μπορεί να απαιτεί το σχετικό πιστοποιητικό από τον πωλητή.
 
  • Like
Reactions: avpap

xaris33

Established Member
6 December 2009
134
Δεν είναι μόνο το κρύο, είναι και η ζέστη όπως λέει και στο video, δε νομίζω να πιστεύει κανείς ότι δε ζοριζονται οι μπαταρίες στους 35+ που κάνει εδώ.

Επίσης ο Μetcalfe ήταν ιδρυτής και εκδότης του Evo για πολλά χρόνια, οπότε για μένα ναι, είναι γκουρού και αμερόληπτος.

Το capacity της μπαταρίας φαίνεται κάπου στα μενού του αυτοκινήτου ή θέλει πριζωμα σε διαγνωστικό? Και αν θέλει, γιατί?

Ναι, είναι το μέλλον τα ηλεκτρικά. Ναι, είναι ακόμα σε v1.0 και σε λίγα χρόνια θα είναι πολύ καλύτερα. Θα αφήσω άλλους να γίνουν early adopters.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
788
Ναι, είναι το μέλλον τα ηλεκτρικά. Ναι, είναι ακόμα σε v1.0 και σε λίγα χρόνια θα είναι πολύ καλύτερα. Θα αφήσω άλλους να γίνουν early adopters.
Αν είναι σήμερα σε 1.0, τα πρώτα Tesla και Leaf τι ήταν; Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση στο 1.0, τουλάχιστον για την Tesla. Πολύ καλύτερα δε θα είναι σε λίγα χρόνια, μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Αυτό που θα γίνει είναι πως τα περισσότερα BEV θα αποκτήσουν τις δυνατότητες που έχουν σήμερα τα κορυφαία στη κατηγορία, δηλαδή καλύτερο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας, καλύτερη καμπύλη φόρτισης, αποδοτικότεροι ηλεκτροκινητήρες κτλ. Ακόμα και οι solid state δε θα προσφέρουν κανένα φοβερό breakthrough, γιατί στην αρχή θα είναι πολύ πολύ ακριβότερες, ενώ δεν αναμένονται τα επόμενα 5-6 χρόνια - που είναι ο δικός μου ορισμός για το "λίγα".
 
  • Like
Reactions: avpap

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
788
ειδα το βιντεο ελαχιστη ωρα μετα που το ανεβασε και οντως αναφερει με σαφηνεια τους λογους για τους οποιους προτιμησε ντηζελ. Η πραγματικοτητα ομως ειναι (οπως σε καθε προιον) η απολυτα δικη του και οχι κατι που ισχυει για τους παντες.
Εξηγω.
α. πρωτο και κυριοτερο, σερνει ενα γομαρι τροχοσπιτο, το οποιο ειναι τεραστιο προβλημα για τα ηλεκτρικα αυτοκινητα για δυο λογους. 1. αυξανεται κατα πολυ η καταναλωση (κατι που βεβαιως ισχυει και για τα θερμικα, αλλα τα σημεια ανεφοδιασμου και ο χρονος ανεφοδιασμου ειναι λιγοτερα προβληματικα), 2. χρειαζεται ειδικη διαρρυθμιση των θεσεων φορτισης που θα επιτρεπουν σε ενα ηλεκτρικο οχημα που ρυμουλκει, να φορτισει χωρις να "ξεκοτσαρει"
β. απο οτι εχω καταλαβει, τα κινητρα στην αγγλια ειναι η μειωση του road tax, το οποιο μαλλον δεν ειναι και τεραστιο.
γ. αναφερει οτι ηλεκτρικα συμφερει παρα πολυ για τους corporate users, κατι που ισχυει και εδω. Εχω πει συγκεκριμενα οτι κανοντας χρηση της επιδοτησης και των φορολογικων κινητρων, τα χρηματα που τελικα θα σου κοστισει ενα ηλεκτρικο οχημα ειναι περιπο το 60-65% της ονομαστικης του αξιας. Ο χαρι ομως ενδιαφερεται να παρει το οχημα του ως ιδιωτης.
δ. το φωτοβολταικο δεν καταλαβα αν το εχει στην μονιμη του οικια ή στην φαρμα του
ε. Απο οτι ειδα (και απο το μεγεθος του γκαραζ του) αλλα και απο τους δρομους που εδειξε τριγυρω, δεν κινειται κεντρικα σε πολη, δηλ δεν κινειται σε σημεια που υπερτερει το ηλεκτρικο απο τα θερμικα στο θεμα καταναλωσης.
στ. ανεφερε το αυξημενο κοστος ασφαλειας. Στην ελλαδα δεν εχω δει κατι τετοιο. Δηλαδη το υψος της ασφαλειας συμβαδιζει, νομιζω, με την αξια του αυτοκινητου, αλλα δεν προσεξα να υπαρχει καποιο "καπελο" για τα ηλεκτρικα.

Δεν εχει σε τιποτα αδικο και ολη του η παρουσιαση ηταν πολυ προσεγμενη, αλλα αφορα (και το εξηγει απο την αρχη) τα δικα του δεδομενα.
Να συμπληρώσω πως το Jaguar i-Pace που είχε σαν ηλεκτρικό δεν είναι και τίποτα σπουδαίο, από τα χειρότερα σε efficiency, 12+ ώρες στο 1000km challenge του Bjorn Nyland. Αν αγοράζεις λάθος αυτοκίνητο δε μπορεί να ακυρώνεις όλη την κατηγορία.
 

xaris33

Established Member
6 December 2009
134
Αν είναι σήμερα σε 1.0, τα πρώτα Tesla και Leaf τι ήταν; Δεν είμαστε σε καμία περίπτωση στο 1.0, τουλάχιστον για την Tesla. Πολύ καλύτερα δε θα είναι σε λίγα χρόνια, μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Αυτό που θα γίνει είναι πως τα περισσότερα BEV θα αποκτήσουν τις δυνατότητες που έχουν σήμερα τα κορυφαία στη κατηγορία, δηλαδή καλύτερο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας, καλύτερη καμπύλη φόρτισης, αποδοτικότεροι ηλεκτροκινητήρες κτλ. Ακόμα και οι solid state δε θα προσφέρουν κανένα φοβερό breakthrough, γιατί στην αρχή θα είναι πολύ πολύ ακριβότερες, ενώ δεν αναμένονται τα επόμενα 5-6 χρόνια - που είναι ο δικός μου ορισμός για το "λίγα".
Τα πρώτα ήταν σίγουρα beta, v0.x
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Δεν είναι μόνο το κρύο, είναι και η ζέστη όπως λέει και στο video, δε νομίζω να πιστεύει κανείς ότι δε ζοριζονται οι μπαταρίες στους 35+ που κάνει εδώ.

Επίσης ο Μetcalfe ήταν ιδρυτής και εκδότης του Evo για πολλά χρόνια, οπότε για μένα ναι, είναι γκουρού και αμερόληπτος.

Το capacity της μπαταρίας φαίνεται κάπου στα μενού του αυτοκινήτου ή θέλει πριζωμα σε διαγνωστικό? Και αν θέλει, γιατί?

Ναι, είναι το μέλλον τα ηλεκτρικά. Ναι, είναι ακόμα σε v1.0 και σε λίγα χρόνια θα είναι πολύ καλύτερα. Θα αφήσω άλλους να γίνουν early adopters.
για να πιασουν καλη ισχυ φορτισης, σκεψου οτι τα αυτοκινητα ΖΕΣΤΑΙΝΟΥΝ τις μπαταριες. Δηλαδη ακομα και κρυο να κανει, τις θερμαινουν στους 40 βαθμους περιπου.
Δεν ξερω κανενα ηλεκτρικο αυτοκινητο που να σου δειχνει την τρεχουσα χωρητικοτητα της μπαταριας σε kwh. Σε ολα ομως, απο οσο γνωριζω, φαινεται αν κουμπωσεις obd (που σιγα το φοβερο αξεσουαρ).
Οποτε ανετα ενας επιδοξος αγοραστης μτχ μπορει να δει την υγεια της μπαταριας του αυτοκινητου που εξεταζει για αγορα.

Δεν ξερω ακριβως σε ποια version βρισκομαστε :) , παντως ειναι σιγουρα λειτουργικα σημερα που μιλαμε, αρκει να εχεις λυσει το θεμα της φορτισης στο σπιτι. Αν δεν μπορεις να φορτισεις σπιτι, στην ελλαδα τουλαχιστον το ξεχνας το ηλεκτρικο. Γινεται, αλλα θα ταλαιπωρηθεις χωρις να απολαυσεις καποια απο τα πλεονεκτηματα.

Σε κατι που θα συμφωνησω απολυτα με τον συγκεκριμενο κυριο ειναι οτι υπηρξε τεραστια ξαφνικη ωθηση απο τις αυτοκινητοβιομηχανιες, η οποια προηλθε απο τους κανονισμους που θεσπισε η ΕΕ σχετικα με το euro7 και τις εκπομπες των ρυπων, ενω δεν ειναι ακομα ετοιμη ουτε η υποδομη ουτε και οι καταναλωτες. Το αποτελεσμα ειναι οτι οταν δεν εχουν τις πωλησεις που περιμεναν, "κλωτσανε" οι βιομηχανιες και λενε "μα δεν τα θελει κανεις" και βγαινει η ακυρη τογιοτα να μαζευει επευφημιες.

Η πραγματικοτητα ειναι οτι θα πρεπει να κατευθυνθουμε προς χαμηλοτερους ρυπους, διοτι τα αποτελεσματα τα βλεπουμε πλεον σε καθημερινη βαση ανα την υφηλιο. Τωρα, πως θα γινει αυτο και αν ειναι η ηλεκτροκινηση η μοναδικη λυση προς αυτην την κατευθυνση, δεν το ξερω. Way above my pay grade :D
 

airb

Super Moderator
Staff member
25 May 2008
15,123
Λιβαδειά

"Από τους σχεδόν 50 ίππους του 1929 η Rolls-Royce Phantom II του Jason Momoa έφτασε πλέον να αποδίδει 210 το 2024, χάρη στην ηλεκτροκίνηση."

a06ed0b3e5ca4a65a9aa0217e5bbe361.jpg

f77ee379e9d34e1b85b53de59e2d173d.jpg

18dab127c3f94360acf01c17b58ecccd.jpg