Για δείτε τι λέει ο Harry εδώ για τα ηλεκτρικά, με 30kw παραγωγή στο σπίτι και πήρε diesel, κάποιοι εδώ μας λένε πως στη ψαρωκωσταινα είναι ολα λυμένα και να πάρουμε ηλεκτρικό.
ειδα το βιντεο ελαχιστη ωρα μετα που το ανεβασε και οντως αναφερει με σαφηνεια τους λογους για τους οποιους προτιμησε ντηζελ. Η πραγματικοτητα ομως ειναι (οπως σε καθε προιον) η απολυτα δικη του και οχι κατι που ισχυει για τους παντες.
Εξηγω.
α. πρωτο και κυριοτερο, σερνει ενα γομαρι τροχοσπιτο, το οποιο ειναι τεραστιο προβλημα για τα ηλεκτρικα αυτοκινητα για δυο λογους. 1. αυξανεται κατα πολυ η καταναλωση (κατι που βεβαιως ισχυει και για τα θερμικα, αλλα τα σημεια ανεφοδιασμου και ο χρονος ανεφοδιασμου ειναι λιγοτερα προβληματικα), 2. χρειαζεται ειδικη διαρρυθμιση των θεσεων φορτισης που θα επιτρεπουν σε ενα ηλεκτρικο οχημα που ρυμουλκει, να φορτισει χωρις να "ξεκοτσαρει"
β. απο οτι εχω καταλαβει, τα κινητρα στην αγγλια ειναι η μειωση του road tax, το οποιο μαλλον δεν ειναι και τεραστιο.
γ. αναφερει οτι ηλεκτρικα συμφερει παρα πολυ για τους corporate users, κατι που ισχυει και εδω. Εχω πει συγκεκριμενα οτι κανοντας χρηση της επιδοτησης και των φορολογικων κινητρων, τα χρηματα που τελικα θα σου κοστισει ενα ηλεκτρικο οχημα ειναι περιπο το 60-65% της ονομαστικης του αξιας. Ο χαρι ομως ενδιαφερεται να παρει το οχημα του ως ιδιωτης.
δ. το φωτοβολταικο δεν καταλαβα αν το εχει στην μονιμη του οικια ή στην φαρμα του
ε. Απο οτι ειδα (και απο το μεγεθος του γκαραζ του) αλλα και απο τους δρομους που εδειξε τριγυρω, δεν κινειται κεντρικα σε πολη, δηλ δεν κινειται σε σημεια που υπερτερει το ηλεκτρικο απο τα θερμικα στο θεμα καταναλωσης.
στ. ανεφερε το αυξημενο κοστος ασφαλειας. Στην ελλαδα δεν εχω δει κατι τετοιο. Δηλαδη το υψος της ασφαλειας συμβαδιζει, νομιζω, με την αξια του αυτοκινητου, αλλα δεν προσεξα να υπαρχει καποιο "καπελο" για τα ηλεκτρικα.
Δεν εχει σε τιποτα αδικο και ολη του η παρουσιαση ηταν πολυ προσεγμενη, αλλα αφορα (και το εξηγει απο την αρχη) τα δικα του δεδομενα.