Air Force Planes

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
US-2-ShinMaywa-790x400.jpg





Αυτή την περίοδο σε ολόκληρο τον κόσμο υπάρχει μόνο ένα αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος σε υπηρεσία και παραγωγή το ρωσικό Be-200ES η διαχρονική αξιοποίηση του οποίου από την Ελλάδα ενδεχομένως να παρουσιάζει προβλήματα λόγω της αυξημένης ζήτησης που υπάρχει για τις υπηρεσίας του συγκεκριμένου αεροσκάφους από πολλές χώρες.

Από την άλλη πλευρά η αγορά από την Ελλάδα αριθμού αεροσκαφών Be-200ES μπορεί να αντιμετωπίσει πολιτικά εμπόδια λόγω των τεταμένων σχέσεων Ευρώπης με τη Ρωσία.


Όμως εκτός από το ρωσικό αεροσκάφος η διεθνής αεροναυπηγική βιομηχανία έχει να επιδείξει ένα ακόμη μεγάλο αμφίβιο αεροσκάφος που δεν κατασκευάζεται από ρωσική ή κινεζική εταιρεία και το οποίο μπορεί να πιστοποιηθεί για την πραγματοποίηση αποστολών αεροπυρόσβεσης.

Πρόκειται για το ιαπωνικό αεροσκάφος US-2 της εταιρείας ShinMaywa το οποίο μπορεί να μεταφέρει σε οκτώ δεξαμενές κατόπιν πιστοποίησης 15 τόνους νερού (σχεδόν τετραπλάσιο της ικανότητας των Canadair). Το αεροσκάφος βρίσκεται σε υπηρεσία στο Ιαπωνικό Ναυτικό και χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση αποστολών Έρευνάς και Διάσωσης. Όμως η κατασκευάστρια εταιρεία έχει πραγματοποιήσει μελέτη για την μετατροπή του και πιστοποίηση του για την πραγματοποίηση αποστολών αεροπυρόσβεσης.

Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με τέσσερις πανίσχυρους κινητήρες turboprop Rolls-Royce AE 2100J με απόδοση 4.592 ίππων έκαστος και ενός βοηθητικού κινητήρα turboshaft LHTEC T800 με απόδοση 1.364 ίππων που επιτρέπουν στο αεροσκάφος να κάνει υδροληψία με κυματισμό μέχρι και 3 μέτρα και να ίπταται με ταχύτητα πλεύσης 480 χλμ/ώρα και μέγιστη ταχύτητα 560 χλμ/ώρα.

Η εμβέλεια του αεροσκάφους φτάνει τα 4.700 χλμ και έχει επιχειρησιακή αυτονομία αρκετά μεγάλη, ώστε το αεροσκάφος να μπορεί να ρίξει 400 τόνους νερό δηλαδή 27 περίπου αποστολές ρίψης, έως ότου χρειαστεί να επιτρέψει στην βάση του για ανεφοδιασμό.

Ουσιαστικά το ιαπωνικό αεροσκάφος μπορεί να δημιουργήσει μαζικά σε σύντομο χρονικό διάστημα “υδροκουρτίνες” οριοθετώντας την φωτιά και ακολούθως να περιορίσει την έντασή της καταστέλλοντας αυτήν σταδιακά. Για πρώτη φορά η ελληνική κυβέρνηση ενδιαφέρθηκε για το ιαπωνικό αεροσκάφος μετά την πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια.




 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....


Παραλιγο να εχουμε ατυχημα .....με το ρωσικο αμφιβιο πυροσβεστικο.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,801
Μεσευρώπη
US-2-ShinMaywa-790x400.jpg





Αυτή την περίοδο σε ολόκληρο τον κόσμο υπάρχει μόνο ένα αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος σε υπηρεσία και παραγωγή το ρωσικό Be-200ES η διαχρονική αξιοποίηση του οποίου από την Ελλάδα ενδεχομένως να παρουσιάζει προβλήματα λόγω της αυξημένης ζήτησης που υπάρχει για τις υπηρεσίας του συγκεκριμένου αεροσκάφους από πολλές χώρες.

Από την άλλη πλευρά η αγορά από την Ελλάδα αριθμού αεροσκαφών Be-200ES μπορεί να αντιμετωπίσει πολιτικά εμπόδια λόγω των τεταμένων σχέσεων Ευρώπης με τη Ρωσία.


Όμως εκτός από το ρωσικό αεροσκάφος η διεθνής αεροναυπηγική βιομηχανία έχει να επιδείξει ένα ακόμη μεγάλο αμφίβιο αεροσκάφος που δεν κατασκευάζεται από ρωσική ή κινεζική εταιρεία και το οποίο μπορεί να πιστοποιηθεί για την πραγματοποίηση αποστολών αεροπυρόσβεσης.

Πρόκειται για το ιαπωνικό αεροσκάφος US-2 της εταιρείας ShinMaywa το οποίο μπορεί να μεταφέρει σε οκτώ δεξαμενές κατόπιν πιστοποίησης 15 τόνους νερού (σχεδόν τετραπλάσιο της ικανότητας των Canadair). Το αεροσκάφος βρίσκεται σε υπηρεσία στο Ιαπωνικό Ναυτικό και χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση αποστολών Έρευνάς και Διάσωσης. Όμως η κατασκευάστρια εταιρεία έχει πραγματοποιήσει μελέτη για την μετατροπή του και πιστοποίηση του για την πραγματοποίηση αποστολών αεροπυρόσβεσης.

Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με τέσσερις πανίσχυρους κινητήρες turboprop Rolls-Royce AE 2100J με απόδοση 4.592 ίππων έκαστος και ενός βοηθητικού κινητήρα turboshaft LHTEC T800 με απόδοση 1.364 ίππων που επιτρέπουν στο αεροσκάφος να κάνει υδροληψία με κυματισμό μέχρι και 3 μέτρα και να ίπταται με ταχύτητα πλεύσης 480 χλμ/ώρα και μέγιστη ταχύτητα 560 χλμ/ώρα.

Η εμβέλεια του αεροσκάφους φτάνει τα 4.700 χλμ και έχει επιχειρησιακή αυτονομία αρκετά μεγάλη, ώστε το αεροσκάφος να μπορεί να ρίξει 400 τόνους νερό δηλαδή 27 περίπου αποστολές ρίψης, έως ότου χρειαστεί να επιτρέψει στην βάση του για ανεφοδιασμό.

Ουσιαστικά το ιαπωνικό αεροσκάφος μπορεί να δημιουργήσει μαζικά σε σύντομο χρονικό διάστημα “υδροκουρτίνες” οριοθετώντας την φωτιά και ακολούθως να περιορίσει την έντασή της καταστέλλοντας αυτήν σταδιακά. Για πρώτη φορά η ελληνική κυβέρνηση ενδιαφέρθηκε για το ιαπωνικό αεροσκάφος μετά την πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια.




Συνέχεια ούτε υπήρξε, ούτε πρόκειται να υπάρξει γιατί το πραγματικά εντυπωσιακό αυτό αεροσκάφος έχει και εντυπωσιακή τιμή, που αν δεν κάνω λάθος κυμαίνεται στα 200 εκ. δολλάρια αρχική τιμή (χωρίς ανταλλακτικά, εκπαίδευση κλπ. που συνήθως διπλασιάζουν την τιμή)
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
Και δεν εχω διαβασει ακομα και με τι μινιμουμ πληρωμα πεταει για πυροσβεστικα καθηκοντα.

Το beriev 200 που γεμιζει με 12 τονους νερο (το ιαπωνικο αν καταλαβα καλα γεμιζει με 15 περιπου τονους νερο) τουλαχιστον στα σιγουρα πεταει με δυο ατομα μονον.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....


Περι πυροσβεστικων αεροσκαφων, αποκτησης τους και λοιπων κλισέ που γραφονται με τις δεκαδες αυτες τις ωρες που καιγεται η μιση Ελλαδα και ολοι ψαχνουν ενοχους αμελειας.
 
  • Like
Reactions: Billy the Kid

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
SDIM0739.jpg


Πεντε Erickson S-64 Air Crane εχουμε φετος στην δυναμη αεροπυροσβεσης. (η φωτο δικη μου απο κατασβεση στον υμηττο)

 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
Συνέχεια ούτε υπήρξε, ούτε πρόκειται να υπάρξει γιατί το πραγματικά εντυπωσιακό αυτό αεροσκάφος έχει και εντυπωσιακή τιμή, που αν δεν κάνω λάθος κυμαίνεται στα 200 εκ. δολλάρια αρχική τιμή (χωρίς ανταλλακτικά, εκπαίδευση κλπ. που συνήθως διπλασιάζουν την τιμή)


200 οχι αλλα και τα 90 μυρια $ πολλα ειναι .



Με 90 μυρια παιρνεις 4-5 FireHawks και τα εχεις και τον χειμωνα για αλλες χρησεις.

 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
Ενα πιο ξεκαθαρο αρθρο και για το κοστος των FireHawk



Περιπου στα 20+ μυρια το ενα κοστιζει και μαλιστα φτιαγμενο στην Πολωνια αρα μπορει να χρηματοδοτηθει και απο ευρωπαικα κονδυλια. Η δε τιμη του μαλλον ειναι προσιτη για τυχον δωρεες απο ευπορους που επιθυμουν να προσφερουν στην χωρα.


FireHawk-1.jpg
 
Last edited:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....


Παρουσιαση του CL 415 απο τους αμερικανους (εχουν και αυτοι 4 αεροσκαφη του τυπου αυτου μεταξυ αλλων)
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
Oχι τοσα κουβαλουν τα Canadair (γαλονια οχι λιτρα)

5μιση τονους νερο. Το μισο και βγαλε απο τα beriev .

Αυτα που κανουν ομως δεν τα κανει το Beriev.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
CL-515%20Press%20Release%20Photo%2001%20high%20res.jpg





Aν και οταν ανοιξει καποτε η γραμμη παραγωγης της Viking θεωρητικα το αεροσκαφος που θελουν να παραξουν ειναι το CL -515 μια πιο αναβαθμισμενη εκδοση των CL- 415.

Η διαφορα του ειναι κυριως τα αναβαθμισμενα του ψηφιακα μεσα ανιχνευσης , επικοινωνιας και λοιπα και κυριως η ελαφρως μεγαλυτερη του χωρητικοτητα σε ογκο νερου ( 7 τονοι εναν 5μιση των προηγουμενων εκδοσεων)


 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,149
Εκεί ψηλά.....
Εχει ενα κοινο με το CL 515.

Kαι τα δυο δεν υπαρχουν

Το ενα ακομα ( το CL 515 μιας και ακομα δεν εχει μπει καν σε φαση παραγωγης)
Το αλλο πλεον (το πυροσβεστικο 747 πλεον εχει εγκαταλειφθει ως ασυμφορο)
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Σημερα τις μεταμεσημεριανες ωρες, βλεπε νταλα σον ηλιο με πολυ μεγαλη ζεστη και Μιστραλι ( Δυτικο βορειοδυτικο ανεμο), ετυχα μαρτυρας μιας πυρκαγιας σε δασωδη παραλιακη περιοχη, την εναρξη της την επεμβαση και τελικα την επιτυχη αποσβεση της.
Γιατι τα λεω ολα αυτα ;
Γιατι ειδα κατι που με εξεπληξε, γιατι πρωτη φορα το ειδα.
Αναλυω την φαση, αλλα θα επανερθω οταν εχω περισσοτερες πληροφοριες.

Στην ολη επιχειρηση που παρακολουθησα απο την αρχη εως το τελος, επενεβηκα @ απο τα γνωστα μας Κανανταιρ, ομαδες πυροσβεστικων που περνουσαν καθολη την διαρκεια με τις σειρηνες τους και ενα αλλο αεροπλανο που δεν το γνωριζω και λογω αυτου κανω την αναφορα.

Η πυρκαγια ξεκινησε σε πυκνη πευκοδη περιοχη με πολυ θαμνωδη βλαστηση ( Το μακι που λεμε στα Γαλλικα που στην ελλαδα το χρησιμοποιουν και για τις ομαδες των αντιστασιακων του ΒΠΠ).
Στην αρχη εβλεπα ενα πυρηνα και μετα εβλεπα δυο αρκετα κοντινους.

Σε πρωτη φαση ηρθε ενα ελικοπτερο και στριφογυριζε απο πανω, παραλληλα ακουγαμε τις πρωτες σειρηνες.

Η φωτια φαινοταν να επαιρνε περισσοτερη δυναμη με τον δυνατο αερα και να ξαπλωνει.

Τοτε ηρθε (σε δευτερη φαση) ενα αεροπλανο πραγματικα πολυ ομορφο και αεροδυναμικο, με μυτερο ραμφος, και αρκετα ταχυ. στην αρχη νομιζαμε οτι ειναι καποιο πολιτικο, ιδιαιτερο τζετ.
Αλλα κοβοντας δυο στροφες φυρω απο την πρκαγια καταλαβαμε οτι ειχε σχεση. Χωρις να γνωριζουμε τι... μεχρι που σε μια στιγμη κανει μια βυθιση και ριχνει ενα υγρο κοκκινο... ε αυτο ηταν.

Μετα απο λιγο και ενω φυσικα δεν ειχε τελειωσει τιποτα, ειπαμε φαινεαι οτι ελενγθηκε η κατασταση. Η φωτια δεν ξαπλωνοταν....

Στη τριτη φαση ηρθαν δυο κανανταιρ ενω το εν λογω σκαφος βλεπαμε γυρναγε στο αεροδρομιο.

Και αρχισαν την δουλεια... ενα κυκλο αναγνωρισης, να βλεπουν πια ζωνη της θαλασσας μπροστα δεν ειχε σκαφη σερφ κλπ... μετα προσνηωση, κυκλο πανω απο την πυρκαγια προσεγγιση ριψη, και παλι κυκλο προνηωση φορτωση κλπ...

Αυτο 3 η 4 φορες στη σειρα και μετα γυρισαν στην βαση προφανως για καυσιμα. κατοπιν ξαναηρθε εκειντο ομορφο καλιγραμμι αεροσκαφος εκανε ενα κυκλο γυρο απο τον χωρο της πυρκαγιας και ξαναεφυγε για την βαση χωρις να ριξει τιποτα αυτη την φορα.

Προφανως ειχαν παρατηρησει οτι η φωτια ειχε κατευναστει. Ειχαν μενει μονο τα πυροσβεστικα επι τοπου για καποια ωρα που συνεχησαν το κορ-α-κορ (μαχη σωμα με σωμα) και μετα μια μιαμιση ωρα τα περισσοτερα απο αυτα γυρισαν πισω επισης στη βαση τους. Εμειναν καποια μαλλον για επιβλεψη.

Που θελω να καταληξω... εκεινο το αεροπλανο το πρωτο εκανε τρομερη δουλεια στην πρωη φαση που ολοκληρωσαν μετεπειτα οι επομενοι.

Δεν ξερω ποιο ηταν αλλα αυριο θα ψαξω να το βρω και θα σας το βαλω εδω.

Πολυ εντυπωσιακο και τρομερα αποτελεσματικο. Ευτυχως γιατι θα ειχαμε αλλες δυσαρεστες εξελιξεις.

Φυσικα σε συνδυασμο δυναμεων με αλλα μεσα φανταζομαι. Θα ψαξω ποιο ειναι αυτο το αερο πλανο και θα σας πω.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Μπα δεν χρειαζεται να περιμενουμε μεχρι αυριο το βρηκα.... και το αναγνωρισα αμεσως αλλα δεν γνωριζω τιποτα για αυτο. Ονομαζεται Dash

dash2.jpg


Αυτο εδω ειναι, εδω σε μας. Αυτο ακριβως που ειδα σημερα... απιστευτες γραμμες. Και απιστευτη αποδωτικοτητα ετσι οπως το ειδαμε στην επιχειρηση.

1920px-Dash-8_S%C3%A9curit%C3%A9_Civile_Fr_2009.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Anetheron