Kosh
Μέλος Σωματείου
US-2 ShinMaywa: Λύση από Ιαπωνία (;) με τετραπλάσια χωρητικότητα από τα CANADAIR
Η νέα φωτιά στην καταπράσινη περιοχή της Βαρυμπόμπης επανάφερε στο προσκήνιο το μεγάλο ερώτημα για το είδος των πυροσβεστικών αεροσκαφών που θα έπρεπε να διαθέτει η χώρα μας, στο πλαίσιο το υπό σχεδίαση εξοπλιστικού προγράμματος της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας. Καλές είναι οι προτιμήσεις και τα ε
www.defence-point.gr
Αυτή την περίοδο σε ολόκληρο τον κόσμο υπάρχει μόνο ένα αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος σε υπηρεσία και παραγωγή το ρωσικό Be-200ES η διαχρονική αξιοποίηση του οποίου από την Ελλάδα ενδεχομένως να παρουσιάζει προβλήματα λόγω της αυξημένης ζήτησης που υπάρχει για τις υπηρεσίας του συγκεκριμένου αεροσκάφους από πολλές χώρες.
Από την άλλη πλευρά η αγορά από την Ελλάδα αριθμού αεροσκαφών Be-200ES μπορεί να αντιμετωπίσει πολιτικά εμπόδια λόγω των τεταμένων σχέσεων Ευρώπης με τη Ρωσία.
Όμως εκτός από το ρωσικό αεροσκάφος η διεθνής αεροναυπηγική βιομηχανία έχει να επιδείξει ένα ακόμη μεγάλο αμφίβιο αεροσκάφος που δεν κατασκευάζεται από ρωσική ή κινεζική εταιρεία και το οποίο μπορεί να πιστοποιηθεί για την πραγματοποίηση αποστολών αεροπυρόσβεσης.
Πρόκειται για το ιαπωνικό αεροσκάφος US-2 της εταιρείας ShinMaywa το οποίο μπορεί να μεταφέρει σε οκτώ δεξαμενές κατόπιν πιστοποίησης 15 τόνους νερού (σχεδόν τετραπλάσιο της ικανότητας των Canadair). Το αεροσκάφος βρίσκεται σε υπηρεσία στο Ιαπωνικό Ναυτικό και χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση αποστολών Έρευνάς και Διάσωσης. Όμως η κατασκευάστρια εταιρεία έχει πραγματοποιήσει μελέτη για την μετατροπή του και πιστοποίηση του για την πραγματοποίηση αποστολών αεροπυρόσβεσης.
Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με τέσσερις πανίσχυρους κινητήρες turboprop Rolls-Royce AE 2100J με απόδοση 4.592 ίππων έκαστος και ενός βοηθητικού κινητήρα turboshaft LHTEC T800 με απόδοση 1.364 ίππων που επιτρέπουν στο αεροσκάφος να κάνει υδροληψία με κυματισμό μέχρι και 3 μέτρα και να ίπταται με ταχύτητα πλεύσης 480 χλμ/ώρα και μέγιστη ταχύτητα 560 χλμ/ώρα.
Η εμβέλεια του αεροσκάφους φτάνει τα 4.700 χλμ και έχει επιχειρησιακή αυτονομία αρκετά μεγάλη, ώστε το αεροσκάφος να μπορεί να ρίξει 400 τόνους νερό δηλαδή 27 περίπου αποστολές ρίψης, έως ότου χρειαστεί να επιτρέψει στην βάση του για ανεφοδιασμό.
Ουσιαστικά το ιαπωνικό αεροσκάφος μπορεί να δημιουργήσει μαζικά σε σύντομο χρονικό διάστημα “υδροκουρτίνες” οριοθετώντας την φωτιά και ακολούθως να περιορίσει την έντασή της καταστέλλοντας αυτήν σταδιακά. Για πρώτη φορά η ελληνική κυβέρνηση ενδιαφέρθηκε για το ιαπωνικό αεροσκάφος μετά την πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια.