Ακριβό χαρμάνι

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
Σπύρο, θα σε στενοχωρήσω, αλλα η εκτίμηση ειναι του γράφοντος το ένθετο του CD. Τα respect σε εκείνον ;)

Η διαφορά της Μάρθας με τον Γκλέν ειναι, πέραν των άλλων, στον ήχο της...Είναι πιο "βρεγμένος", πιο γλυκός από το εντελώς στεγνό πιάνο του Gould. Tον Gould δεν τον αντεχω πανω απο μιση ώρα ή τρια τέταρτα...Ακριβώς γι αυτόν τον στεγνό, ξηρό ήχο. To CD της Martha το ακούω ανετα σε επανάληψη.
Αναρωτιέμαι γιατι δεν ηχογραφησε Bach αυτη η γυναίκα...

Σωτήρη, η Μάρθα, τουλάχιστον σε εκείνα τα χρόνια ήταν μία λάβα .... πως να προλάβει να ηχογραφήσει τα πάντα .... ήθελε και να απολαμβάνει τους καρπούς και τους χυμούς των ερώτων της (για να το θέσω κομψά) ... αλλά γι' αυτό έβγαζε και πράγματα στο παίξιμο της ..... ο Γκλεν έπαιζε μόνο με την ιδιοφυία του, την τρέλλα του ... δεν νομίζω ότι μετέφραζε και τις ανταλλαγές σωματικών υγρών στο παίξιμο του, εξ ου και το 'στεγνός ''

ΥΓ.: Ζουλιάρη Σπύρε σε έχω καταλάβει πλέον ... ότι και να πεις δεν πτοούμαι ...
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Δηλαδή επειδή η Martha ήταν σεξουλιάρα ´λάλαγε´τό όργανο καλύτερα απο τον Glenn???:ADFADF1::ADFADF1::ADFADF1:
Οπότε ο Bach τής καθόταν κομματάκι Προτεστάντης και δεν τον τόλμησε ολόκληρο γλυκέ μου???
Kρατάει και πολύ η Ανοιξη για μερικούς-μερικούς γκαμώτο...:HTEHEH56::HTEHEH56:

Υ.Γ.
Τούς αγαπώ και τούς δυό πολύ,αλλά μήν μού πολυπειράζετε τον Glenn..:twoguns::twoguns:
Y.G.2
Hammerklavier έπαιξε η Martha??:Banane0::Banane0:
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
έλα που δεν κατάλαβες ..... όταν παίρνεις έχεις και να δώσεις ....

δεν είπα ότι ο Γκλεν δεν είναι απόλυτα κορυφαίος .... απλά αυτό βασιζόταν μόνο στο τάλαντο και όχι και σε άλλου είδους ερεθίσματα .... Αυτό για τον Μπαχ δεν το εννοούσα έτσι ....
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Ακριβό χαρμάνι

έλα που δεν κατάλαβες ..... όταν παίρνεις έχεις και να δώσεις ....

δεν είπα ότι ο Γκλεν δεν είναι απόλυτα κορυφαίος .... απλά αυτό βασιζόταν μόνο στο τάλαντο και όχι και σε άλλου είδους ερεθίσματα .... Αυτό για τον Μπαχ δεν το εννοούσα έτσι ....

Μού αρέσει νά μού τά εξηγείς ειδικά εσύ αναλυτικά..:award::award:

Οταν πιάσει ο Ντόκ τά κλασσικούρια ,θα σε αφήσω ήσυχο..
Στον Σταυρό πού σού κάνω..:FSGSFGS4::FSGSFGS4:
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
ουσιαστικά 'μετέγραψα' το ''βρεγμένος'' και το ''στεγνός'' του Σωτήρη ....
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
...που σαι βρε Ντοκ να αφήσεις τον Σέσιλ και να πιάσεις τον Μιασκόφσκι μπας και ηρεμήσει ο .... ζουλιάρης .... :Banane0::Banane0::Banane0:
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Πάντως δεν έχει κι άδικο ο Σπύρος(Δημοκηδής) Σπύρο... Ο Gould εμβαθύνει πολύ στον Bach, αλλα περισσότερο λογίως, intellectually... Στις Γαλλικές Σουίτες έγραφε οτι ο Καντορας είχε επηρεαστεί πολύ από το γαλλικό μπαρόκ και φόρτωνε τα κομμάτια με φιοριτούρες...γι αυτό εκείνος τις παρέλειπε(!). Όσο συναρπαστικά και να είναι αυτά, δεν είναι το ίδιο ελκυστικά με μια πιο ανθρώπινη, έστω και δραματικότερη, προσέγγιση... Κάτι τετοιο πιστεύω οτι κάνει τελικά η Μάρθα και διακριτικά μάλιστα(δηλ. διατηρει αυστηρό tempo, άψογες φράσεις, αρθρωση κλπ αλλα χρωματίζει αρκετα τις δυναμικές πχ)

Ενα αλλο παράδειγμα τετοιας προσέγγισης στον Bach πιστεύω οτι ειναι η ερμηνεία του Otto στα Κατα Ματθαίον. Κανείς δεν ξεκινά το αρχικό χορικό με το legato(στο αυτί τουλάχιστο έτσι ακούγεται) και το αργό crescendo του Klemperer, το οποίο περισσότερο θυμίζει Beethoven παρά Bach... Κανείς απο τους Harnoncourt, Koopman και Netherlands Bach Society, που έχω ακούσει. Αντι αυτου, ξεκινούν με κοφτές φράσεις... πιστοί στο baroque ύφος μεν, χάνουν σε "δραμα" δε. Μήπως γι αυτό προτιμάμε όλοι τον Otto στα Πάθη;

Y.Γ. Δεν αμφισβητω τον Gould βεβαια... Και, εκτος της Μάρθας, εκτιμώ πολύ τους Richter και Gavrilov στον Bach, αν και ξεφεύγουν πολύ από το ύφος του Gould, ειδικά ο πρώτος.
 
Last edited:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Δέν γίνεται όμως όλα να παρουσιάζονται μέ προεξάρχον τό δραματικό στοιχείο,Σωτήρη...
Ο Gould όντως υπήρξε λιγότερο δραματικός,αλλά όχι αυστηρός και μέ τό ´γράμμα τού Νόμου´στον Bach..
Υπήρξε υποκειμενικός σίγουρα .
Σάν να ξαναδιάβαζε τον Bach.
Αλλά πολλές φορές αυτή του η ´παραξενιά´καθιστούσε τό έργο πιό γοητευτικό σε μένα τουλάχιστον..
Γιά μένα -και σαφέστατα εντελώς υποκειμενικά-Βach χωρίς Gould δέν υπάρχει..
Υ.Γ.
Τίς ώριμες Goldberg τού Glenn,τού 81 δέν τίς αλλάζω μέ τίποτα.Ο Perahia είναι βέβαια ο ´σωστός´,αλλά .........................
Ομως και οι ´πετσοκομένες´τής νεότητάς του δείχνουν την μουσική του ιδιοφυία..
Οπως και στο Καλοσυγκερασμένο μόνον η Tureck μού προσφέρει τήν ομορφιά τού έργου,πού και πάλι όμως αποκτά μεγαλύτερη αξία,επειδή ακριβώς δίπλα παραμονεύει η ερμηνεία τού Gould..
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: Απάντηση: Ακριβό χαρμάνι

Συμφωνώ απόλυτα στα περι 'δραματος'... Άλλωστε για τον Bach μιλάμε, όχι για ρομαντικούς.

Το θέμα ειναι αν μπορούμε να δούμε τον Bach λίγο πιο συναισθηματικά, μια και το πιάνο πχ προσφέρει δυνατότητες για λεπτούς χρωματισμούς... Αυτό είναι κάτι που σκεφτόμουν και παλιότερα προσπαθώντας να κατανοήσω τις μελωδικές γραμμές διαφόρων έργων του(πχ πρώτο μέρος του διπλού κοντσέρτου για βιολιά).

Βεβαια, πιστεύω οτι ο πλούτος του Bach δεν είναι στο πόσο συναισθηματικές είναι οι μελωδίες του, αλλα στην πολυφωνία...στο πόσο πειστικά θα συνομιλήσουν, θα αλληλεπιδράσουν οι φωνές μεταξύ τους. Εκεί ο Gould είναι μάλλον αξεπέραστος, γιατι αυτό το πλέξιμο μπορούσε να το κάνει με χίλιους τρόπους...σα να παίζει κουκλοθέατρο με τις φωνές.
 
Έχω αναρωτηθεί αρκετές φορές με ποιόν τρόπο μου αρέσει να ερμηνεύεται ο Μπαχ, ειδικά σε ότι αφορά στο συναισθηματικό και κάπως δραματικό ύφος, ή στο εγκεφαλικό - αν επιτρέπεται ο όρος - που δίνει μεγαλύτερη σημασία στην ανάδειξη μιας διαυγούς δομής.

Ξεκίνησα ν' αγαπώ τον Μπαχ κυρίως μέσα από εγκεφαλικές ερμηνείες και τον θαύμασα διαμέσου αυτής της οπτικής. Πέρα όμως από γενικά ζητήματα ύφους που έχουν να κάνουν με την ιστορική περίοδο - π.χ. απουσία πεντάλ και δυναμικών αντιθέσεων στα έργα για πλήκτρα λόγω τσέμπαλου - κατάλαβα πως είναι άδικο να αντιμετωπίζουμε τον Μπαχ μόνο ως ιδιοφυή εγκέφαλο.

Ένας εγκέφαλος δεν αρκεί για ν' αραδιάσει είκοσι (!!!) κουτσούβελα, ούτε για να γράψει έργα όπως η σακόν από τη 2η παρτίτα για βιολί. Αυτή ακριβώς η έντονα συναισθηματική διάσταση του Μπαχ που συνδυάζεται πολλές φορές με χιουμοριστική, παιγνιώδη διάθεση, αναδεικνύεται καλύτερα στην πρωτότυπη γραφή κάποιων έργων του, όπως το περίφημο κονσέρτο για δύο τσέμπαλι BWV 1060. Άκουσα στην εκπομπή του Χρήστου Παπαγεωργίου στο Τρίτο την πρωτότυπη εκδοχή του για βιολί και όμποε - αν θυμάμαι καλά - και η αλλαγή ατμόσφαιρας που πετύχαιναν τα δύο αυτά ευέλικτα όργανα απέναντι στα σχετικά δυσκίνητα πλήκτρα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ακριβό χαρμάνι

Βεβαια, πιστεύω οτι ο πλούτος του Bach δεν είναι στο πόσο συναισθηματικές είναι οι μελωδίες του, αλλα στην πολυφωνία...στο πόσο πειστικά θα συνομιλήσουν, θα αλληλεπιδράσουν οι φωνές μεταξύ τους. Εκεί ο Gould είναι μάλλον αξεπέραστος, γιατι αυτό το πλέξιμο μπορούσε να το κάνει με χίλιους τρόπους...σα να παίζει κουκλοθέατρο με τις φωνές.

Φιλε μου αυτή τη παράγραφο θά τήν ´φυλάξω´.:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Aκούγοντας εδώ και λίγη ώρα το Καλοσυγκερασμένο με τον Richter, σκέφτομαι οτι οι όψεις της μουσικής του Κάντορα είναι πολλές. Ο Περάχια είχε πει κάποτε οτι "η μουσική του Bach είναι καθολική" εξηγώντας οτι η υπόστασή της δεν εξαρτάται απο το όργανο για το οποίο γράφτηκε, εξ ου και οι πολλές μεταγραφές στον Bach.

Πολύ πιθανό κι ο ίδιος ο Bach να μην αντιλαμβανόταν πόσο πολυσήμαντα ήταν αυτά που έγραφε. Κι εδώ ταιριάζουν τα "θεσφατα", για τα οποία έγραψε ο Δαμιανός σε άλλο πόστ(...και άλλο thread ;) ). Τα θεσφατα υπάρχουν και είναι η ερμηνεία στην εποχή του έργου... Πολλοί υποστηρίζουν οτι γι αυτό τον λόγο ο Bach δεν εχει ερμηνευτικές οδηγίες, γιατι ήταν συγκεκριμένη η ερμηνεία στον καιρό του. Διατηρώντας, σε μικρότερο η μεγαλύτερο βαθμό, τα θέσφατα πολλά μπορούν να ειπωθούν πάνω στα έργα του Bach. Ο Gould έλεγε οτι μπορούσε να πάιξει μια φούγκα με 14(!!) τρόπους, ο Richter προβάλει μια φωνή έναντι άλλων ξεθάβοντας φράσεις μεσα απο τους λαβυρίνθους της αντίστιξης, ο Περάχια ειναι πιο συντηρητικός... Στις καντάτες, ο Rifkin παρουσιάζει την εκδοχή του με εναν σολίστα/φωνή αντί χορωδίας...

Αυτό που αναρωτιέμαι, το οποίο εξέφρασα και πιο συγκεκριμένα σε προηγούμενο πόστ, ειναι το πόσο μακριά μπορεί να πάει η ερμηνεία από τα θέσφατα... Σίγουρα ο Bach δεν ηταν μονο εγκέφαλος... Αλλα δεν έγραψε και όπερα, ενώ ηδη είχε αρχίσει να αναπυσσεται το είδος στην Ιταλία... Αρα, μήπως συνειδητά αποκλείει τα συναισθήματα από την μουσική του; Τα θρησκευτικά έργα, όσο touchy και να είναι:)flipout:...για να το πω λαϊκά), ειναι γι αυτόν απόδοση λατρείας και δόξας στον Θεό.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
Για χρόνια δεν μπορούσα να συμπαθήσω τον Μπαχ....

Δεν μου άρεσαν τα κίνητρα του ..... άντε να δοξάσουμε τον Θεό γιατί ζούν όλα τα παιδιά μας, γιατί η σοδειά ήταν καλή, γιατί η πανώλη δεν εξολόθρευσε όλη την πόλη μας, ......

Δεν μου φαινόταν να πονάει αρκετά ο τύπος.....

Είχα αρχίσει και με τα Βρανδενμβούργια και δεν κόλλαγα με τίποτε....

....στην συνέχεια πήρα τις τσελλο σονάτες με τον Ροστροπόβιτς, και κάτι άρχισε να κουνιέται ..... Άρχισα να διαβλέπω ψήγματα πόνου, οδύνης, αδιεξόδων, (...έστω και αν δεν υπήρχαν πραγματικά, εγώ ωστόσο ήθελα να τα βλέπω.... )

Στην συνέχεια τα έργα για πληκτροφόρα ήλθαν και έδεσαν το γλυκό και δόμησαν στέρεα την σχέση πάθους που έχω και με τον κάντορα ....

Το έχω ξαναπεί .... οι προθέσεις του δημουργού, οι επιδιώξεις του ερμηνευτή και εν τέλει το ζητούμενο ή αντιλαμβανόμενο από τον ακροατή, πόρω μπορούν να απέχουν .... δεν έχει όμως καμμία σημασία αν η μουσική φτιάχνει μέσα μας ψηφίδα ψηφίδα, το πλαίσιο για να ερμηνεύσουμε την δική μας πραγματικότητα, για να αντλήσουμε παρηγορία και αξιοπρέπεια, ....

αν μάλιστα μπορεί να αποτελέσει και ένα σύστημα ισορροπίας για να παίρνουμε αλλά και να διοχετεύουμε πάθος... ακόμη καλύτερα...

Ο Μπαχ εδώ και αρκετά χρόνια πληροί για μένα όλα τα παραπάνω .... πλέον είμαι βέβαιος ότι πρόκειται για τον μεγαλύτερο συνθέτη της ιστορίας ....

ο δίσκος της Κουσνέροβα, πράγματι ήταν για μένα ένα καταφύγιο, στην προσωπική μου χαρμολύπη όλων αυτών των ημερών και όσα έγραψα στο ποστ νο. 6 τα εννοούσα απόλυτα ....

ΥΓ.¨τελικά ανασταίνονται και τα νήματα ....
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
Re: Απάντηση: Ακριβό χαρμάνι

Anderszewski-K04%5BVirgin%5D.jpg


Bach: Partitas 1,3,6 – Piotr Anderszewski (Virgin CD)

Oι 6 Παρτίτες για πλήκτρα είναι από τα πιο κομψεπίκομψα, τα πιο λεπτοδουλεμένα και τα πιο πλούσια, πολυφωνικά, έργα του κάντορα. Τις διακρίνει μιά συνθετική τόλμη αδιανόητη για την εποχή της αλλά και για αρκετά χρόνια αργότερα: περιέχουν σε πολύ προχωρημένο βαθμό τη λεγόμενη “τέχνη της παραφωνίας” και διαθέτουν, ζυμωμένη μέσα στα κύτταρά τους, μια ρυθμική παραφορά που είναι σχεδόν μοναδική σε ολόκληρο το έργο του Μπάχ. Γράφτηκαν, όπως άλλωστε όλα περίπου τα έργα για πλήκτρα του κάντορα, για λόγους τόσο εκπαιδευτικούς όσο και αναψυχής. Καθεμιά απ αυτές είναι μιά σειρά από Μεσαιωνικούς χορούς και θεωρούνται πρόδρομοι της μπαρόκ σονάτας. Καθεμία τους είναι υπόδειγμα ενότητας του στύλ, μορφικής ποικιλίας, συγκινησιακής έντασης, ενεργητικότητας και εμβρίθειας.
Δεν είναι εύκολο άκουσμα οι παρτίτες. Επανειλημμένες ακροάσεις αποκαλύπτουν στον προσεκτικό ακροατή, προοδευτικά, τις χάρες τους. Μπορείτε να αποκτήσετε και τις 6, σε εξαιρετικές εκδοχές από τον Glenn Gould στη Sony ή από τον Bernard Roberts στη Nimbus. Tούτο το ρεσιτάλ του Anderszewski περιλαμβάνει τρείς από αυτές. Ο λόγος που προτείνω τον Πολωνό είναι κάποια πολύ ιδιαίτερα στοιχεία στο παίξιμό του. Η πιανιστική τεχνική του είναι ασύληπτη αλλά παίρνεις όρκο ότι είναι ντροπαλή και …μισεί τη δημοσιότητα: δεν είναι ποτέ στο επίκεντρο - φαίνεται να τα επιτυγχάνει όλα αβίαστα, χωρίς να κοπιάζει στο ελάχιστο. Πάντα είχα σε μεγάλη υπόληψη τους μουσικούς που δεν κάνουν θέμα την υπερβατική δεξιοτεχνία τους. Σε καμία περίπτωση δεν βρίσκεις εδώ αυτή την τελειομανία που αγγίζει την εμμονή. Τα δάχτυλα άλλοτε μοιάζουν διστακτικά σαν πρωτάρηδες, άλλοτε αλλαζονικά σαν σκανταλιάρικα μικρά παιδιά κι άλλοτε τα πιάνει μιά ρητορική ευχέρεια που θυμίζει παληά καραβάνα. Η αδιάκοπη ροή των φωνών είναι πάντα διακριτή. Οι αυστηροί σκελετοί των συνθέσεων μοιάζουν να έχουν προσβληθεί από μιά ασυνήθιστη ρυθμική φαντασία, μιά ατίθαση ενέργεια που τις κάνει να λαμπυρίζουν σαν βιτρώ την ώρα που πέφτουν πάνω τους οι ηλιακές ακτίνες.

Επιτέλους....
Καθαίρεται ο τσανακογλύφτης ευχαριστών την δημιουργία Του και αναδεικνύεται ο ανίερος Πρίαπος, εκστατικός μπροστά στο κάλλος των μαύρων μαλλιών και της λευκής σάρκας, των καλοζυγισμένων λαγονιών και της βαρυστηθούσας χάριτος ....

Επιτέλους, δεν είναι μόνον ο ιδιοφυής κοσμοκαλόγερος, αλλά ο ξεσαλωμένος Mutinus Mutunus, με φορτική την υπεραιμάτωση του σηραγγώδους σώματος της βαλάνου ...

Επιτέλους τον αισθάνομαι να σκέπτεται : ''..... αχ μωράκι μου, καριο..λακι, να σου ξεσχίσω τα κ''φάρδουλα....''...

ΘΕΪΚΟΣ
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Re: Απάντηση: Ακριβό χαρμάνι

Επιτέλους....
Καθαίρεται ο τσανακογλύφτης ευχαριστών την δημιουργία Του και αναδεικνύεται ο ανίερος Πρίαπος, εκστατικός μπροστά στο κάλλος των μαύρων μαλλιών και της λευκής σάρκας, των καλοζυγισμένων λαγονιών και της βαρυστηθούσας χάριτος ....

Επιτέλους, δεν είναι μόνον ο ιδιοφυής κοσμοκαλόγερος, αλλά ο ξεσαλωμένος Mutinus Mutunus, με φορτική την υπεραιμάτωση του σηραγγώδους σώματος της βαλάνου ...

Επιτέλους τον αισθάνομαι να σκέπτεται : ''..... αχ μωράκι μου, καριο..λακι, να σου ξεσχίσω τα κ''φάρδουλα....''...

ΘΕΪΚΟΣ



εισαι απιστευτος:flipout:
 
14 December 2006
4,265
Re: Απάντηση: Ακριβό χαρμάνι

Επιτέλους....
Καθαίρεται ο τσανακογλύφτης ευχαριστών την δημιουργία Του και αναδεικνύεται ο ανίερος Πρίαπος, εκστατικός μπροστά στο κάλλος των μαύρων μαλλιών και της λευκής σάρκας, των καλοζυγισμένων λαγονιών και της βαρυστηθούσας χάριτος ....

Επιτέλους, δεν είναι μόνον ο ιδιοφυής κοσμοκαλόγερος, αλλά ο ξεσαλωμένος Mutinus Mutunus, με φορτική την υπεραιμάτωση του σηραγγώδους σώματος της βαλάνου ...

Επιτέλους τον αισθάνομαι να σκέπτεται : ''..... αχ μωράκι μου, καριο..λακι, να σου ξεσχίσω τα κ''φάρδουλα....''...

ΘΕΪΚΟΣ

:grinning-smiley-043 Οι τελίτσες μπήκαν για να κρύψουν κάτι?:flipout:
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
lg ή samsung σε 26αρα ;; άραγε ο Μπάγεβιτς τι θα διάλεγε ; και κυρίως τι καλώδιο θα της έβαζε :chinscratch: