Audyssey MultEQ Editor app

nemesi54

AVClub Addicted Member
18 September 2007
1,694
Μοσχάτο

Attachments

  • Screenshot_20200906-100723.jpg
    Screenshot_20200906-100723.jpg
    58 KB · Views: 165
  • Like
Reactions: Kostas P. K.

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Μιχάλη διάβαζα ότι και κατευθείαν στο notepad++ να βάλεις το αρχείο .ady γίνεται δουλιά, το δοκίμασες να δεις αν ισχύει; Εγώ πιάνω δουλιά ευθύς αμέσως.
 

nemesi54

AVClub Addicted Member
18 September 2007
1,694
Μοσχάτο
Μιχάλη διάβαζα ότι και κατευθείαν στο notepad++ να βάλεις το αρχείο .ady γίνεται δουλιά, το δοκίμασες να δεις αν ισχύει; Εγώ πιάνω δουλιά ευθύς αμέσως.
Ναι βρε αυτό λέμε.
Απλα για να βρεις τις τιμές που θες ακριβώς πρέπει να το κάνεις με το Excell.
Το αποτέλεσμα το κάνεις από εκεί copy και paste με Το notepad απευθείας στο ady!!

Όλα αυτά τα points τα δικα μου δεν τα έβαλα από το κεφάλι μου!
Βγήκαν ζητώντας από το Excell να ξεκινήσει με +3db από 20hz και με κατηφόρα 0.70db να καταλήξει στα 20000hz με - 3db!

Αυτα που βλέπεις είναι τα μισά points!!
Ήταν υπερδιπλάσια και δεν είχε νόημα!
Έτσι έσβησα ένα πάρα ένα και κατέληξα στο από πάνω γράφημα..


Sent from my HUAWEI NXT-L29 using Tapatalk
 

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Να ξεθάψω λίγο το νήμα γιατί ατόνησε, μιας και τον τελευταίο καιρό κάθομαι περισσότερο Αθήνα με το νέο εργοδότη, έκανα κάποια πειράματα κι είπα να τα μοιραστώ μαζί σας να ξεκινήσουμε μία νέα συζήτηση σχετικά με την εφαρμογή.
Πριν μπω στο κυρίως θέμα προς συζήτηση, θα γράψω ένα πρόλογο για να μπούμε λίγο στο νόημα.

Ξεκινώντας λοιπόν την ισοστάθμιση, όπως όλοι γνωρίζουμε το μικρόφωνο έχει τη δυνατότητα για μέτρηση σε οκτώ διαφορετικές θέσεις οι οποίες μάλιστα όπως συστήνει στη εφαρμογή αλλά και στο εγχειρίδιο του ενισχυτή, οι υπόλοιπες πέραν της πρώτης κεντρικής θέσης δεν πρέπει να απέχουν απ αυτήν πάνω από 60 εκατοστά. Το αποτέλεσμα που βλέπουμε όσον αφορά την απόκριση του κάθε ηχείου, είναι ο μέσος όρος των μετρήσεων (υπάρχει λόγος για την υπογράμμιση) και θέλω να εστιάσουμε εδώ και να επικεντρωθεί η συζήτηση γύρω απ αυτό.

Εκανα λοιπόν το εξής πείραμα: ξεκίνησα κανονικά την ισοστάθμιση και αντί να μεταφέρω το μικρόφωνο από δω κι από κει το άφησα να κάνει και τις οκτώ μετρήσεις στην κεντρική θέση ακρόασης. Βασικά επειδή είναι βαρετό να περιμένω να κάνει οκτώ μετρήσεις στην ίδια θέση το άφησα με τις τρεις που είναι το ελάχιστο επιτρεπτό απ την εφαρμογή.

Σκέφτηκα ποιος ο λόγος να ισοσταθμίσει σημεία στα οποία δεν έχω λόγο να κάθομαι αφού πάντα επιλέγω την κεντρική κι αν κάτσει κι η γυναίκα μου άντε ίσως λίγο πιο αριστερά αφού αυτήν δεν την ενδιαφέρει. Ούτως ή άλλως, για να σας προλάβω πριν μου πείτε για περισσότερα του ενός άτομα ακρόαση, ότι αφενός πρακτικά αλλά και θεωρητικά είναι αδύνατον να ισοσταθμίσεις ν ακούνε όλοι το ίδιο, αφετέρου με τη χρήση των υπόλοιπων θέσεων αδικείται η θέση ακρόασης. Εξάλλου όταν βλέπω μία ταινία είτε ακούω μουσική, το κέντρο μ ενδιαφέρει ν ακούγεται σωστά, εκεί τοποθετείται ούτως ή άλλως ο παρατηρητής.
Την ιδέα μου την έδωσε η μελέτη των μετρήσεών μου στην άλλη εφαρμογή γνωστή ως ratbadyssey, εκεί παρατήρησα ότι οι υπόλοιπες θέσεις "μετράγανε" καλύτερα απ την κεντρική οπότε σκέφτηκα ότι αφού η κεντρική "μετρά" χειρότερα, εκεί θα πρέπει να δοθεί το βάρος. Υποθέτω μάλιστα ότι επειδή όλα τα ηχεία είχαν την ίδια βύθιση ανεξαρτήτως θέσης απλά άλλα μικρότερη κι άλλα μεγαλύτερη, ότι πρόκειται για κάποιο room mode το οποίο χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης και φροντίδας αλλά αυτό θα το δούμε στο μέλλον, τουλάχιστον εγώ προσωπικά.

Οσοι λοιπόν δεν θέλουν να μπλέξουν με τη διαδικασία του ratbadyssey πολύ απλά κάνουν μία ισοστάθμιση με το μικρόφωνο στην κεντρική θέση ακρόασης και για τις οκτώ θέσεις χωρίς απαραίτητα να την περάσουν στον ενισχυτή. Μήπως όμως τελικά είναι απαραίτητο; Να δοθεί βάρος στην κεντρική θέση; Πρακτικά λοιπόν εγώ προσωπικά έχω τεράστιο πρόβλημα σε δύο συχνότητες, στα 50hz & 90hz, μιλάμε για βύθιση της τάξης των 20db.
Ποια είναι η διαφορά λοιπόν μετρώντας σε οκτώ διαφορετικές θέσεις αντί για μέτρηση στην ίδια θέση οκτώ φορές;

Με τις οκτώ διαφορετικές θέσεις μέτρησης έχω λακκούβα -15db την οποία μου την κάνει -5, με τη μέτρηση μόνο στην κεντρική θέση λακκούβα -22 που μου την κάνει -12db. Πρακτικά με την ισοστάθμιση που το μικρόφωνο είναι σταθερό στη κεντρική θέση και για τις οκτώ μετρήσεις είναι πιο σωστή γιατί μου φέρνει τα 90-hz στα -12 πραγματικά, με τις οκτώ θέσεις διόρθωσε το μέσο όρο κι όχι αυτό που θέλω εγώ στη θέση ακρόασης άρα τα 90hz παραμένουν κάπου στα 17db.

Τι άποψη έχετε πάνω σ αυτό; Θα θελα να κάνετε όλοι το πείραμα έστω και με 3 μετρήσεις για να μη βαρεθείτε αφού αυτό είναι το ελάχιστο για να κάνει calculation και να παραθέσετε εδώ τα διαγράμματα, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον γιατί νομίζω μας βοηθάει να εντοπίσουμε τα προβλήματα του χώρου μας και να προχωρήσουμε στην επίλυσή τους στο μέτρο που είναι αυτό εφικτό για τον καθένα.
Παραθέτω εγώ τη μέτρηση του υπογούφερ ενδεικτικά για να δείτε τα προβλήματα στις χαμηλές γιατί απ τα 100hz και κάτω δεν έχω βύθιση πάνω από 3-4db στην θέση ακρόασης για κανένα απ τα εννιά συνολικά ηχεία.

Στη θέση ακρόασης:


https://drive.google.com/file/d/1O-nnULVk62gskDzP1f7HIERhb4J2vM-_/view?usp=sharing

Με οκτώ μετρήσεις σε απόσταση μικρότερης των 60εκ. απ την κεντρική:

https://drive.google.com/file/d/1O5TJ32VFAIqu-MO0UgO5rlt9BJV2atba/view?usp=sharing
 
Last edited:

lentozo

Senior Member
25 May 2012
654
Περιστέρι
Ενδιαφέρον.

Οι μετρήσεις του audyssey έχουν επαληθευτεί με REW;
Δηλαδή αν χρησιμοποιήσεις πρώτα τη 1 θέση και μετά τις 3 θέσεις & αντίστοιχα μετρήσεις με REW μετά από κάθε μέτρηση, στην κεντρική θέση τι θα δείξει;
Μήπως η τιμή τελικά είναι παραπλήσια/ίδια;
Αυτό θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε & αυτό θα έκανα αν μπορούσα (αλλά δεν έχω umic). Να δούμε δηλαδή πόσο αξιόπιστη είναι η πρόβλεψη του audyssey.
Από την άλλη, εσύ πως ακούς καλύτερα; Με 1 ή 3(8) θέσεις; Έχει διαφορά;

Καλησπέρα.
 

lentozo

Senior Member
25 May 2012
654
Περιστέρι
Επίσης τώρα που το σκέφτομαι, τι θα γινόταν αν μετρούσαμε τις 3 πρώτες θέσεις με το μικρόφωνο στη θέση ακρόασης & τις επόμενες μπροστά & πίσω αντίστοιχα;
Έτσι και αλλιώς γι'αυτό δεν είναι αυτές οι μετρήσεις; Δεν βρίσκονται σε θέσεις ακρόασης αλλά εκατέρωθεν τους για υπολογισμό ανακλάσεων & room modes, σωστά;
 
  • Like
Reactions: giakip

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Να ξεκινήσω να σου απαντήσω για το Rew, εγώ δεν έχω, το πείραμά μου βασίζεται στην εφαρμογή και τις μετρήσεις του Audyssey, γνωστός όμως που πειραματίζεται συνέχεια με τις συγκρίσεις του REW και τις μετρήσεις του Audyssey (όχι σ αυτό το φόρουμ) είναι κάθετος ότι ταυτίζονται με πολύ μικρές αποκλίσεις μεταξύ τους στα όρια ανοχής και δεν έχω λόγο να μην τον πιστέψω άρα ας πάρουμε σαν δεδομένο ότι είναι αξιόπιστο. Ας το αφήσουμε όμως αυτό και πάμε να δούμε τι ακριβώς εννοώ.

Στο δεύτερο ερώτημά σου η απάντηση που έχω εγώ είναι ότι το Audyssey μετράει πως συμπεριφέρεται ο χώρος σε διάφορα σημεία, για ανακλάσεις δεν ξέρω αν μπορεί να τις μετρήσει και να κάνει κάτι αλλά τα room modes τα βλέπουμε στο αποτέλεσμα όπως στη δική μου περίπτωση που δείχνει ξεκάθαρα και τα έντεκα ηχεία να έχουν μία βύθιση σε δύο συχνότητες, στους 50 και 85 κύκλους για την ακρίβεια κι αυτές είναι που προσπαθεί να διορθώσει.

Οι ανακλάσεις αποτελούν άλλο κομμάτι που αφορά την φροντίδα χώρου, εγώ μιλάω αποκλειστικά για ενεργητική ισοστάθμιση και την απορία μου την οποία τη συνοψίζω ως εξής:
Υπάρχει λόγος το μικρόφωνο να αλλάζει θέση στις μετρήσεις; Αν οι υπόλοιπες θέσεις "μετράνε" καλύτερα και με δεδομένο ότι λαμβάνει το μέσο όρο των μετρήσεων τότε θα αδικηθεί η κεντρική θέση ακρόασης που "μετράει" χειρότερα γιατί αν διαβάζει -5db ως μέσο όρο βύθισης μίας συχνότητας θα επέμβει ακριβώς τόσο, θα "μπουστάρει" δηλαδή τη συγκεκριμένη συχνότητα +5db ώστε να τη φέρει flat, το πρόβλημα όμως στη θέση ακρόασης παραμένει, γιατί αν στη συγκεκριμένη θέση έχει βύθιση της τάξης των -15db κι αυτό μπουστάρει +5 απ το μέσο όρο που διάβασε τότε η συγκεκριμένη συχνότητα στο τελικό αποτέλεσμα θα μετράει βύθιση -10db, ουσιαστική δηλαδή μηδέν ισοστάθμιση, το πρόβλημα παραμένει. Αν όμως τ αφήσουμε να μετρήσει μόνο στη θέση ακρόασης, τα -15 θα τα κάνει -5 κι αυτό είναι φυσικά ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Κι όπως και να το κάνουμε, αφού στις υπόλοιπες θέσεις μετράει καλύτερα, δεν υπάρχει και λόγος ισοστάθμισης, δεν ξέρω αν έγινα αντιληπτός.

Εξαιρούμε βέβαια τις περιπτώσεις που η θέση ακρόασης "μετράει" καλύτερα απ τις υπόλοιπες, αλλά και πάλι για να το μάθει κανείς αυτό θα πρέπει να κάνει τη διαδικασία που περιέγραψα παραπάνω, δηλαδή να μετρήσει και τις οκτώ θέσεις χωρίς να πειράξει το μικρόφωνο απ την κεντρική ώστε να δει τι πραγματικά μετράει αυτή και αν θέλει ας κάνει το ίδιο για δύο τρεις άλλες θέσεις.
 

lentozo

Senior Member
25 May 2012
654
Περιστέρι
Καλημέρα.
Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου και η αλήθεια είναι πως μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον να δω πως συμπεριφέρεται το audyssey.
Σίγουρα θα το δοκιμάσω μόλις βρω χρονο γιατί με το lockdown & όλη την οικογένεια σπίτι πέφτει γκρίνια όταν θέλω να κάνω δουλειά.

Off topic: Δεν απόλυτα σίγουρος που πρέπει να βάλω το μικρόφωνο σε καναπέ κολλημένο σε τοίχο.
50cm από τον τοίχο ή από την πλάτη του καναπέ;
 

simplektis

Senior Member
30 September 2012
515
Στο δεύτερο ερώτημά σου η απάντηση που έχω εγώ είναι ότι το Audyssey μετράει πως συμπεριφέρεται ο χώρος σε διάφορα σημεία, για ανακλάσεις δεν ξέρω αν μπορεί να τις μετρήσει και να κάνει κάτι αλλά τα room modes τα βλέπουμε στο αποτέλεσμα όπως στη δική μου περίπτωση που δείχνει ξεκάθαρα και τα έντεκα ηχεία να έχουν μία βύθιση σε δύο συχνότητες, στους 50 και 85 κύκλους για την ακρίβεια κι αυτές είναι που προσπαθεί να διορθώσει.

Μήπως κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος; Καμία ισοστάθμιση δεν κάνει τέτοια θαύματα. Ειδικά σε ακυρώσεις λόγω χώρου. Ίσως μια δοκιμή των sub σε άλλη θεση λύσει το θέμα των 50 κύκλων μια και έξω.
 

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Μήπως κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος; Καμία ισοστάθμιση δεν κάνει τέτοια θαύματα. Ειδικά σε ακυρώσεις λόγω χώρου. Ίσως μια δοκιμή των sub σε άλλη θεση λύσει το θέμα των 50 κύκλων μια και έξω.

Δοκίμασα χθες ό,τι πιθανές θέσεις υπάρχουν και δεν, είναι καθαρά θέμα χώρου, η μόνη θέση που έκλεισε κάπως την ψαλίδα ήταν πίσω απ τον καναπέ, πιστεύω με την προσθήκη τρίτου και τοποθέτησή του σ αυτή τη θέση θα διορθώσει την κατάσταση.

Το θέμα είναι όμως ότι δεν ξέρω αν κατάλαβες τι ακριβώς έγινε. Με μέτρηση σε οκτώ διαφορετικές θέσεις το μικρόφωνο όπως προτείνει η εφαρμογή το πρόβλημα δεν φαίνεται ή φαίνεται σε μικρότερη έκταση και φυσικά ότι το διορθώνει, ενώ στην ουσιά δε γίνεται αυτό, εκεί εστιάζω και ρωτάω αν έχει κάνει κανείς μέτρηση μόνο στη θέση ακρόασης κι όχι τις διαφορετικές, πιστεύω οι περισσότεροι θα δείτε μία δυσάρεστη έκπληξη.
 

simplektis

Senior Member
30 September 2012
515
Έχει κανένα χρόνο που πήρα umik-1, και μέτρησα τις τρεις βασικές θέσεις του καναπέ μετά από την αυτόματη διόρθωση του audyssey (8 μετρήσεις πέριξ των θέσεων όπως δείχνει το διάγραμμα στο app).

Αυτό που κυρίως με εντυπωσίασε ήταν η ανάλυση των μετρήσεων στο REW. Κατά τα αλλά ήταν λογικό να δείχνει διαφορετική η μέτρηση σε σχέση με το audyssey λόγω των λιγότερων θέσεων. Για μένα η χρήση τομή είναι:

1. Τρέχεις audyssey (8 θέσεις)
2. Τρέχεις μετρήσεις rew (στις θέσεις που σε καινε)
3. Μελετάς τα αποτελέσματα από το rew
4. Κάνεις επιπλέον διορθωσεις στο curve editor του app βάσει των αποτελεσμάτων του rew (μικρές επεμβάσεις όμως)
5. Επιβεβαιώνεις με REW μέχρι να μείνεις ευχαριστημένος

Εδώ να πω ότι για βυθίσεις λόγω χώρου πριν κάνω το βήμα 1, έτρεχα το REW μόνο με τα δυο sub και ρύθμιζα την φάση τους μέχρι να πετύχω γράφημα με τις ελάχιστες βυθίσεις. Προτίμησα αντί για βυθίσεις να δημιουργήσω κορυφές τις οποίες κόβει εύκολα το audyssey.
 

lentozo

Senior Member
25 May 2012
654
Περιστέρι
...Με μέτρηση σε οκτώ διαφορετικές θέσεις το μικρόφωνο όπως προτείνει η εφαρμογή το πρόβλημα δεν φαίνεται ή φαίνεται σε μικρότερη έκταση και φυσικά ότι το διορθώνει, ενώ στην ουσιά δε γίνεται αυτό, εκεί εστιάζω και ρωτάω αν έχει κάνει κανείς μέτρηση μόνο στη θέση ακρόασης κι όχι τις διαφορετικές, πιστεύω οι περισσότεροι θα δείτε μία δυσάρεστη έκπληξη.

Κάποτε, όταν είχα πρωτοστήσει το σύστημα, είπα να δοκιμάσω το ακριβώς ανάποδο.
Έβαλα δηλαδή το μικρόφωνο σε διάφορες θέσεις ακρόασης καλύπτοντας όλο το μήκος του καναπέ ~3.2m με τη λογική ότι το audyssey θα τις φτιάξει όλες.
Αποτέλεσμα; ΧΑΟΣ! Όλα χάλια! Πρίμα θαμμένα, μπάσο ότι να ναι, άστα!
Μετά από αυτό κατάλαβα πως η οδηγία "ως 60cm από τη θέση ακρόασης" δεν πρέπει να παραβιάζεται.
Δεν το προχώρησα όμως στο να αφήσω μόνο σε μια θέση το μικρόφωνο. Αυτό θα είναι το επόμενο βήμα.
ΥΓ: τελικά υπάρχει ακουστή διαφορά ή μόνο στο γράφημα φαίνεται;
 

lentozo

Senior Member
25 May 2012
654
Περιστέρι
Έκανα χτες μια δοκιμή, τρέχοντας μόνο στη θέση ακρόασης 3 φορές.
Ακριβή αποτελέσματα δεν βγαίνουν γιατί με την προηγούμενη μέτρηση δεν υπήρχαν χαλιά & δέντρο αλλά είδα πως η βύθιση που είχα στα 80Hz στο sub δεν είναι της τάξης του -21db αλλά κοντά στα -29!
Επίσης στις υψηλότερες συχνότητες στα ηχεία που φαινόταν κάπως πιο ίσιες πριν, τώρα γίνεται σεισμός!
Το περίεργο όμως είναι το αποτέλεσμα στον ήχο είναι τεράστιο!
Εξαφανίστηκε τελείως το μπάσο & ενισχύθηκαν τα πρίμα!
Δεν διόρθωσα την καμπύλη από το app, (μόνο το midrange αφαίρεσα - όπως κάνω πάντα) για να δω αν θα βελτιωθεί ο ήχος αλλά αυτό που ακούω τώρα δεν μου αρέσει.
Να σημειώσω πως η σύγκριση έγινε με προηγούμενη μέτρηση 6 σημείων, με & χωρίς πείραγμα από το app & τα αποτελέσματα ήταν & στις 2 περιπτώσεις υπέρ των προηγούμενων μετρήσεων.
Αν βρω χρόνο θα δοκιμάσω κανονική μέτρηση για να έχω ίδιες παραμέτρους (χαλιά, δέντρο) και εννοείται θα πειράξω & την καμπύλη που έφτιαξα χτες για να δω αν θα έρθει στα γούστα μου.
 

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Ποιο σύστημα ισοστάθμισης έχεις; Πολύ πιθανόν με την προηγούμενη ισοστάθμιση και τις πολλαπλές θέσεις να μη σου αφαίρεσε τις κορυφές στις χαμηλές και γι αυτό να σ άρεσε περισσότερο και φυσικά έγινε το αντίθετο με τις υψηλές. Το ερώτημα είναι, ποιο είναι το σωστό; Οι πολλαπλές θέσεις ή σκέτο η θέση ακρόασης; Κανονικά πρέπει να πειράξεις και την καμπύλη, να σηκώσεις 2-3db τις χαμηλές και αντίστοιχα να αφαιρέσεις απ τις υψηλές.
 

lentozo

Senior Member
25 May 2012
654
Περιστέρι
Το απλό έχω, το XT.
Πείραξα λίγο την καμπύλη και συμμαζεύτηκε κάπως το πράγμα αλλά θέλει δουλίτσα ακόμα.
Τώρα όσον αφορά ποιο είναι τόσο σωστό, δεν μπορώ να σου απαντήσω.
Το μου που μπορώ να κάνω είναι δοκιμές, με ίδιες καμπύλες και να δω τι μου αρέσει.
Πάντως με τον τρόπο αυτό ίσως μπορέσω να βρω καλύτερη θέση για το sub όπως και εσύ είπες και αφού τελειώσω με αυτό, να πάω στα υπόλοιπα.
 

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Το κακό με το απλό ΧΤ είναι ότι έχει περιορισμένες δυνατότητες, έτσι κάποις βυθίσεις και κάποιες κορυφές κυρίως στις χαμηλές συχνότητες δεν έχει τη δυνατότητα να τις σιδερώσει, πολύ λίγα πράγματα μπορεί να κάνει.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,675
Αθήνα
More processing power means... a laptop.

Με το τσιγκέλι οι πληροφορίες αλλά τουλάχιστον επιβεβαιώθηκε και το νέο μικρόφωνο και ότι θα τρέχει από laptop. Αν ξέραμε και ημερομηνία, θα ήταν ακόμα καλύτερα.

 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,675
Αθήνα
Εννοείται και επειδή είναι την Τετάρτη, θα έχω και χρόνο για live screenshots. Όχι εδώ όμως αλλά στο νήμα του multEQ-X. 😎