H κατάργηση των diesel φέρνει ανεργία
Το μεγαλύτερο πρόβλημα από την απαξίωση των πετρελαιοκινητήρων το αντιμετωπίζει το εργατικό δυναμικό της Ιταλίας.
Καθώς όλοι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές απομακρύνονται από τους πετρελαιοκινητήρες,
με ορίζοντα μάλιστα πλήρους κατάργησής τους στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, έχουν ήδη ξεκινήσει οι συζητήσεις για τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό σε πολλούς τομείς.
Ανάμεσα σε αυτούς είναι και ο τομέας της εργασίας, καθώς
υπολογίζεται ότι θα υπάρξει ένα μεγάλο κύμα ανεργίας στους προμηθευτές και στους μικρούς ή μεγαλύτερους κατασκευαστές των επιμέρους μερών των κινητήρων.
Οι πρώτες ενδείξεις έχουν ξεκινήσει με την εταιρία Robert Bosch GmbH να
έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα μειώσει κατά 700 εργαζόμενους το προσωπικό της μέσα στην επόμενη πενταετία στο εργοστάσιό της στην Ιταλική πόλη Μπάρι. Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί σε πάνω από το 40% του προσωπικού που απασχολείται εκεί.
Το συγκεκριμένο εργοστάσιο απασχολεί π
άνω από το 80% της παραγωγής του για την κατασκευή εξαρτημάτων για κινητήρες diesel.
Όμως και η ιταλική εταιρία Marelli Corp, μία από τις πιο γνωστές στην χώρα για την κατασκευή εξαρτημάτων,
ανακοίνωσε 550 εθελούσιες εξόδους από το εργατικό της προσωπικό. Η Marelli ανήκει στην αμερικάνικη εταιρία KKR & Co, και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της το πρόγραμμα θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται τον Ιούνιο.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι η Ιταλία έχει αποτύχει να σχεδιάσει την επόμενη ημέρα χωρίς την παρουσία των πετρελαιοκινητήρων, επισημαίνοντας ότι υπάρχει πλήρης απουσία εθνικής στρατηγικής σε ότι αφορά την σταδιακή εξαφάνιση του κινητήρα εσωτερικής καύσης προς όφελος της ηλεκτροκίνησης.
Μάλιστα φθάνουν στο σημείο να υποστηρίξουν ότι η έλλειψη προετοιμασίας ίσως αποτελεί ένα
ρίσκο για να οδηγήσει ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας εκτός της Ιταλίας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα από την απαξίωση των πετρελαιοκινητήρων το αντιμετωπίζει το εργατικό δυναμικό της Ιταλίας.
www.newsauto.gr