Αυτοκινητιστικά νέα

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
5,834
Αττικό βουνό
Υπάρχουν 3 ειδών προβλήματα σχετικά με το λάστιχο .

α. Την τρως στο πλάι κ παπαλα ... Τρόμπα out .Μόνο οδική να έρθει ή ρεζέρβα αν έχεις κανονική εκτός κ έχεις αυτή έως 90 χλμ να φτάσεις κάπου. Αν έχεις εμπορικό λάστιχο είσαι τυχερός, αν όχι περίμενε 15 μέρες …

β. Την τρως κανονικά στο πέλμα . Αν έχεις αισθητήρα θα σου δείξει αν όχι θα σε τραβάει σιγά σιγά αλλά αν κάνεις χλμ πάει σκουπίδια το λάστιχο με τη μία εφόσον χάνει σταθερά . Το ότι δεν παθαίνεις τίποτα στην Εθνική αν έχει πατήσει καρφί τ ακούω βερεσέ γιατί πιο κάτω σε περιμένει λακκούβα μικρή (εθνικής ..) ή μπάλωμα και στο κάνει καλοκαιρινό και σου στέλνει το λινό για τσάι κ εσένα στα θυμαράκια στην καλύτερη πριν πάρεις κ άλλους μαζί σου …

γ. Πας για αλλαγή κ μπορεί να την ακούσεις.Τι εννοώ.Τα καινούργια ελαστικά έχουν μέσα σε όλο τον κύκλο ένα υλικό σαν αφρολέξ/σφουγγάρι και αυτό για να μειώνεται ο θόρυβος. Τι σημαίνει αυτό ? ότι αν είναι πρόκα η καρφί σου βάζουν το σκουλήκι γιατί δεν μπορούν να μπαλώσουν επειδή υπάρχει αυτό κολλημένο πάνω στο λάστιχο. Πρέπει να πέσει δίπλα του για να σου βάλουν μπάλωμα . Ας με επιβεβαιώσει ο Μάριος στη Michelin γιατί στην Pirelli είναι ήδη.

δ. Με τα ελαστικά κ τα υπόλοιπα αναλώσιμα (φρένα κτλ) που έχουν να κάνουν με την ασφάλειά μας δεν παίζουμε γιατί 1 φορά θα γίνει και ή θα σκοτωθείς ή θα σκοτώσεις οπότε είσαι δολοφόνος.Σε άλλο κράτος πας ισόβια αν προξενήσεις θανατηφόρο με υπαιτιότητα σου , ελπίζω με τον νέο ΚΟΚ να εφαρμοστεί κ εδώ.
Εγκληματικό να κυκλοφορείς με μη ασφαλές αυτοκίνητο επειδή δε σου έχει συμβεί ποτέ κάτι. Δε σου φταίει κανείς επειδή εσύ το παίζεις Ελληνάρας ως συνήθως κ τα έχεις όλα υπό έλεγχο να σκοτώσεις ξένες οικογένειες και με ειρωνεία/θράσος θα πας στο δικαστήριο να πεις τι ...? Θα έχεις το θράσος να κοιτάξεις στα μάτια την άλλη οικογένεια και να πεις απλά ένα συγνώμη ?

Δυστυχώς, αυτοί οι οδηγοί/ δολοφόνοι κυκλοφορούν ανάμεσά μας καθημερινά ... Δείτε μόνο τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες πχ Πολωνών , Ρομά κτλ (δεν είναι ρατσιστικό το σχόλιο ) και καλά .αυτών
Είναι δυνατόν να επιτρέπεται η πώληση μτχ ελαστικών εισαγωγής με τον κ καλά Ελληνάρα μάστορα που στα πουλάει κ σου λέει είναι οκ ενώ έχουν κάνει 100.000 χλμ κ εσύ πας και τα βάζεις με τη δικαιολογία "έλα μωρέ στην Αθήνα κινούμαι κ μετά το ΣΚ βγαίνεις κ θερίζεις ?

Τα περί αναγομώσεων απλά δεν τα βάζω στο κάδρο.Απλά κρέμασμα γιατί αυτό γίνεται σε χώρα που τους παίρνει (πχ εδώ) αλλιώς μέσα...Έχετε δει τις Ελληνικές νταλίκες που είναι πένα στην Ευρώπη ε?

Το αυτοκίνητο είναι καθημερινή προέκταση της ζωής μας , της οικογένειάς μας και δεν παίζουμε .Οι δικαιολογίες είναι για τους Ελληνάρες .Απλά .
 
Last edited:

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
Μια και μιλαμε για ζημιες, απο τι μπορει να προηλθε αυτο στο δισκοφρενο μου; Πολυ συμμετρικο και πολυ βαθυ και χωρις να καταλαβω κατι στην οδηγηση. 33962938-e4f8-4230-bce2-f655f3405b86.jpeg

Εδω το αλλο δισκοφρενο 85264476-4b23-446e-9b74-1faa267da60d.jpeg
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
Στο σερβις δεν μου ειπαν αν ειχε κατι το τακακι. Κατι για πετραδακι ειπαν αλλα δε νομιζω να ειχε τετοια συμμετρια. Το τακακι μπορει να κανει τετοια ζημια;
 
17 June 2006
9,809
Στο σερβις δεν μου ειπαν αν ειχε κατι το τακακι. Κατι για πετραδακι ειπαν αλλα δε νομιζω να ειχε τετοια συμμετρια. Το τακακι μπορει να κανει τετοια ζημια;
Ρώτα τον Μάνο. Είναι από τους ελάχιστους τόσο καλούς εξειδικευμένους και πιστοποιημένους μηχανικούς στα συστήματα πέδησης.


Σε όλα τα αυτοκίνητα (εκτός του leasing) δεν αφήνω τις επίσημες αντιπροσωπείες να κάνουν κάτι στα φρένα και πάω τυφλά σε εκείνον σχεδόν 20 χρόνια τώρα...
 
  • Like
Reactions: ilias

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
Μια και μιλαμε για ζημιες, απο τι μπορει να προηλθε αυτο στο δισκοφρενο μου; Πολυ συμμετρικο και πολυ βαθυ και χωρις να καταλαβω κατι στην οδηγηση. View attachment 232028

Εδω το αλλο δισκοφρενο View attachment 232029
Μπορεί να είναι από αστοχία στην "πάστα" (στο υλικό τριβής στο τακάκι)
Απο πετραδάκι , μάλλον απίθανο.
Σου άλλαξαν τα τακάκια;;
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
Μπορεί να είναι από αστοχία στην "πάστα" (στο υλικό τριβής στο τακάκι)
Απο πετραδάκι , μάλλον απίθανο.
Σου άλλαξαν τα τακάκια;;
Θα αλλαξω ολο το σετ των μπροστα φρενων, δισκους τακακια, ετσι μου ειπαν οτι πρεπει.
Δεν μπαινει σε τορναδορο και δεν αλλαζει μονο ο ενας δισκος.
Δεν ξερω αν μπορεις να κρατησεις τα τακακια ακομα κι αν δεν εχουν φθαρει, νομιζω οχι οταν αλλαζεις δισκους.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
Οχι παιδια... αυτο με παραξενευει κι εμενα... πριν ενα μηνα περασα ΚΤΕΟ... το μετρησαν εκει και μου ειπε κατι οτι εχει θεμα το ενα δισκοφρενο και μετρηθηκε πχ 19 με οριο το 20 και με περασε μεν, μου ειπε ομως οτι εχει θεμα και να παω να το δω.

Ετσι πηγα για σερβις και μου εδειξαν τη φωτο που εβαλα παραπανω.

Το αυτοκινητο δεν εχει κανενα θορυβο, κανενα τραβηγμα, συντονισμο κτλ

Δεν ξερω τι να πω, (περα απο το χιλιαρικο που θελει η αλλαγη τους στα καλα καθουμενα με το αριστερο να ειναι ολοκαινουργιο ακομα)
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
Θα αλλαξω ολο το σετ των μπροστα φρενων, δισκους τακακια, ετσι μου ειπαν οτι πρεπει.
Δεν μπαινει σε τορναδορο και δεν αλλαζει μονο ο ενας δισκος.
Δεν ξερω αν μπορεις να κρατησεις τα τακακια ακομα κι αν δεν εχουν φθαρει, νομιζω οχι οταν αλλαζεις δισκους.
τι να σου πω...
αν σου πω τι μπορείς να κάνεις για να γλιτώσεις λεφτά, θα γίνει χαμός εδώ μέσα....

κάνε αυτό που σου λέει ο Γ. Κυριακαράκος για να έχεις και ήσυχο το κεφάλι σου

ΥΣ. δεν είμαι ποτέ υπέρ στο να περάσουν από τόρνο οι δισκόπλακες ή τα ταμπούρα, φυσικά ποτέ δεν αλλάζει ο ένας δίσκος μόνο, παραπάνω δεν μπορώ να πω (ούτε με πμ)

edit..
βλέποντας τις φωτογραφίες τώρα από το λάπτοπ (και όχι από το κινητό πολύ νωρίτερα), βλέπω ότι και οι 2 δισκόπλακες έχουν "νύχι" στις άκρες τους..
αν βλέπω καλά, αυτό σημαίνει ότι έχουν φαγωθεί και θέλουν αλλαγή χωρίς 2η σκέψη.
στην σημαδεμένη δισκόπλακα βλέπω 2 "γραμμές" , άρα αποκλείεται 100% η πέτρα.
είναι σαν να αρχίζει να φεύγει η πάστα και να ακουμπάνε οι πύροι που την κρατάνε..
το μυαλό μου πάει στο πονηρό , σε "λαμογιά" δλδ από το προηγούμενο σέρβις
 
Last edited:

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
βλέποντας τις φωτογραφίες τώρα από το λάπτοπ (και όχι από το κινητό πολύ νωρίτερα), βλέπω ότι και οι 2 δισκόπλακες έχουν "νύχι" στις άκρες τους..
τι εννοεις "νυχι" ? οτι ειναι φαγωμενες φυσιολογικα απο τα τακακια και ηρθε η ωρα τους ? Γινεται αυτο ?
είναι σαν να αρχίζει να φεύγει η πάστα και να ακουμπάνε οι πύροι που την κρατάνε..
το μυαλό μου πάει στο πονηρό , σε "λαμογιά" δλδ από το προηγούμενο σέρβις
Δηλαδη φαγωθηκε το τακακι και δεν ειχα ειδοποιηση απο τα ηλεκτρονικα, καποιο λαμπακι ? Δεν θα ειχα θορυβους, τριξιματα, τρανταγματα κτλ ?

Ειναι 4 χρονων αυτοκινητο, με 30.000 χλμ και ειναι το 4ο σερβις στην επισημη αντιπροσωπεια, δε νομιζω να ανοιξε κανεις τα φρενα στα προηγουμενα σερβις.
Τι λαμογια να εκαναν στο σερβις ?
Και ειναι επωνυμα, δεν ειναι της σειρας για να πεις οτι δεν αντεχουν.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
Στείλε τη φωτογραφία στον Μάνο μέσω facebook...
Σ΄ευχαριστω, του εστειλα μειλ απο την ιστοσελιδα του ρωτωντας τιμη, αν μου απαντησει θα τον ρωτησω αν εχει χρονο να δει τη φωτο και να μου πει κατι παραπανω, να μου φυγει η απορια.
Εμενα το μυαλο μου παει σε ζημια απο το τακακι, αλλα.... γινεται παλι αυτο ? Δεν ξερω απο τεχνικα/κατασκευαστικα. Το τακακι ειναι για να τριβεται στο δισκο, τι ζημια να του κανει, δεν ξερω...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
τι εννοεις "νυχι" ? οτι ειναι φαγωμενες φυσιολογικα απο τα τακακια και ηρθε η ωρα τους ? Γινεται αυτο ?
το "νύχι" είναι το σημείο που δεν "πιάνει" το τακάκι , άρα δεν φθείρεται και διατηρεί το αρχικό πάχος.
όσο πιο μεγάλο είναι το "νύχι" τόσο πιο λεπτό είναι το υπόλοιπο τμήμα της δισκόπλακας.
είναι φυσιολογική φθορά και η "αναλογία" αλλαγής τακάκια/δίσκοι δεν είναι στάνταρ
Δηλαδη φαγωθηκε το τακακι και δεν ειχα ειδοποιηση απο τα ηλεκτρονικα, καποιο λαμπακι ? Δεν θα ειχα θορυβους, τριξιματα, τρανταγματα κτλ ?
κανονικά όταν κατεβαίνει πολύ η "πάστα" στα τακάκια , κατεβαίνουν και τα υγρά των φρένων.. μαζί τους κατεβαίνει και ένα μικρό φλοτέρ και ενεργοποιεί μια ηλεκτρική σύνδεση για να ανάψει το λαμπάκι των φρένων (σε κάποια αυτοκίνητα είναι κοινό με αυτό του χειρόφρενου)
όμως πολλές φορές οι μηχανικοί συμπληρώνουν υγρά για να ανέβει το φλοτέρ για να μην ανάβει το λαμπάκι μιας και τα τακάκια έχουν ακόμα "ψωμί"..
όχι δεν θα έχεις τριξίματα, τραντάγματα , παρά μόνο ένα μικρό (στην αρχή) "χςςςςς" που δύσκολα θα καταλάβαινες αν δεν είσαι "ψυχάκιας" ή κάτι ανάλογο.. αργότερα θα άκουγες κάτι διαφορετικό, αλλά θα είχες πάει ήδη για σέρβις σύμφωνα με τους υπολογισμούς των μηχανικών.
Ειναι 4 χρονων αυτοκινητο, με 30.000 χλμ και ειναι το 4ο σερβις στην επισημη αντιπροσωπεια, δε νομιζω να ανοιξε κανεις τα φρενα στα προηγουμενα σερβις.
ζεις όντως στην Μπρατισλάβα όπως λες στο Location ;;
από το πολύ χιόνι ή αλάτι έχουν αρπάξει επιφανειακή σκουριά τα άκρα που βλέπω στις φωτός;;
αυτό θα "έδειχνε" αυτοκίνητο 10ετίας και βάλε εδώ στην Ελλάδα , ή αυτοκίνητο που παρκάρει συχνά σε λιμάνι και βρέχεται από θάλασσα
Τι λαμογια να εκαναν στο σερβις ?
στην περιέγραψα πιο πάνω..
μια λαμογιά χωρίς " " (εισαγωγικά), θα ήταν να σου έβαζαν μεταχειρισμένα τακάκια , ή πολύ φθηνά (δλδ κακής ποιότητας) , ή πολύ σκληρά με αποτέλεσμα (αν είσαι "λάτρης" του φρένου) να τσακίσεις τις δισκόπλακες νωρίς νωρίς....
Και ειναι επωνυμα, δεν ειναι της σειρας για να πεις οτι δεν αντεχουν.
πως το ξέρεις αφού είναι (όπως λες) 1η επιλογή του εργοστασίου;;
μήπως οδηγάς "νευρικά" και πιέζεις πολύ τα φρένα σου;;

θυμίζω ότι "βασίζομαι" σε φωτογραφίες.. άρα μπορεί να πέφτω έξω σε σχέση με την πραγματική κατάσταση των δίσκων, πόσο μάλλον όταν δεν βλέπω το τακάκι που πάντα "λέει" περισσότερα.
μπορείς να βάλεις το δάκτυλό σου στην τρύπα της ζάντας και να ψηλαφίσεις τον δίσκο στην άκρη της γυαλιστερής πλευράς.. θα καταλάβεις το "νύχι" αν υπάρχει και πόσο "βαθύ" είναι.

περιττό να πω , πριν ξεκινήσεις διαδρομή και όχι μετά γιατί μπορεί να έχουν σηκώσει θερμοκρασία οι δίσκοι!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ilias

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
το "νύχι" είναι το σημείο που δεν "πιάνει" το τακάκι , άρα δεν φθείρεται και διατηρεί το αρχικό πάχος.


όμως πολλές φορές οι μηχανικοί συμπληρώνουν υγρά για να ανέβει το φλοτέρ για να μην ανάβει το λαμπάκι μιας και τα τακάκια έχουν ακόμα "ψωμί"..



από το πολύ χιόνι ή αλάτι έχουν αρπάξει επιφανειακή σκουριά τα άκρα που βλέπω στις φωτός;;



μια λαμογιά χωρίς " " (εισαγωγικά), θα ήταν να σου έβαζαν μεταχειρισμένα τακάκια , ή πολύ φθηνά (δλδ κακής ποιότητας) , ή πολύ σκληρά

πως το ξέρεις αφού είναι (όπως λες) 1η επιλογή του εργοστασίου;;
Ααααα σε ευχαριστω πολυ, εδωσες εξηγησεις (y)

Εν συντομια...

Θα δω σχετικα για το ¨νυχι¨ οπως λες και θα ρωτησω σχετικα στο συνεργειο αν ηταν για αλλαγη η αντεχε ακομη η αν εχει φυσιολογικη φθορα.

Θα δω και τα τιμολογια απο τα σερβις, θυμαμαι οτι χρεωνουν κατι για τα φρενα, ελπιζω να μη συμπληρωναν απλως υγρα οπως λες, απο οσο ξερω, αν δεν εχεις διαροη δεν συμπληρωνεις.

Δεν ξερω αν ειναι σκουρια η σκονη κολλημενη, αλλα ειμαι μπρατισλαβα, δεν εχει χιονια στην πολη τα τελευταια χρονια, δεν ριχνουν πλεον αλατι, αλλα το αυτοκινητο μενει ανα μηνα ακινητοποιημενο εξω, μια και καθε μηνα κατεβαινω ελλαδα για 2-3 βδομαδες, οποτε μενει στις βροχες/υγρασια, απο αυτες εχουμε συνεχως.... πχ οποτε γυρναω εχει "σκουρια " στους δισκους απ εξω, που φευγει ομως με τα πρωτα φρεναρισματα.

Δεν εχουν αλλαχτει τα τακακια, θα μου τα ειχαν χρεωσει (δεν πιστευω να τα εβγαλαν και να μου εβαλαν αλλα, θα το εβλεπα καποια στιγμη, επισημη αντιπροσωπεια ειναι).

Ειναι brembo, εχουν το λογοτυπο επανω.

Παραμενει η απορια μου σχετικα με το τι προκαλεσε αυτη τη ζημια παντως, φαινεται να ειναι απο το τακακι, καποιο πυρο, καποια βιδα, καποιο συρμα, κατι να εφυγε εκει περα απο τη θεση του και αυτο θα επρεπε ειτε να το εχουν δει στο προηγουμενο σερβις, αν εγινε απο τοτε ειτε να καλυπτεται απο εγγυηση η ζημια που προκληθηκε ? Αυτο δεν ξερω και μαλλον δεν θα μαθω και ποτε, αλλα τελος παντως.... θα το ψαξω λιγο.

Ισως οταν αλλαξω τα φρενα και δω τον δισκο, να βγει κανενα συμπερασμα.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
Ααααα σε ευχαριστω πολυ, εδωσες εξηγησεις (y)

Εν συντομια...

Θα δω σχετικα για το ¨νυχι¨ οπως λες και θα ρωτησω σχετικα στο συνεργειο αν ηταν για αλλαγη η αντεχε ακομη η αν εχει φυσιολογικη φθορα.

Θα δω και τα τιμολογια απο τα σερβις, θυμαμαι οτι χρεωνουν κατι για τα φρενα, ελπιζω να μη συμπληρωναν απλως υγρα οπως λες, απο οσο ξερω, αν δεν εχεις διαροη δεν συμπληρωνεις.

Δεν ξερω αν ειναι σκουρια η σκονη κολλημενη, αλλα ειμαι μπρατισλαβα, δεν εχει χιονια στην πολη τα τελευταια χρονια, δεν ριχνουν πλεον αλατι, αλλα το αυτοκινητο μενει ανα μηνα ακινητοποιημενο εξω, μια και καθε μηνα κατεβαινω ελλαδα για 2-3 βδομαδες, οποτε μενει στις βροχες/υγρασια, απο αυτες εχουμε συνεχως.... πχ οποτε γυρναω εχει "σκουρια " στους δισκους απ εξω, που φευγει ομως με τα πρωτα φρεναρισματα.

Δεν εχουν αλλαχτει τα τακακια, θα μου τα ειχαν χρεωσει (δεν πιστευω να τα εβγαλαν και να μου εβαλαν αλλα, θα το εβλεπα καποια στιγμη, επισημη αντιπροσωπεια ειναι).

Ειναι brembo, εχουν το λογοτυπο επανω.

Παραμενει η απορια μου σχετικα με το τι προκαλεσε αυτη τη ζημια παντως, φαινεται να ειναι απο το τακακι, καποιο πυρο, καποια βιδα, καποιο συρμα, κατι να εφυγε εκει περα απο τη θεση του και αυτο θα επρεπε ειτε να το εχουν δει στο προηγουμενο σερβις, αν εγινε απο τοτε ειτε να καλυπτεται απο εγγυηση η ζημια που προκληθηκε ? Αυτο δεν ξερω και μαλλον δεν θα μαθω και ποτε, αλλα τελος παντως.... θα το ψαξω λιγο.

Ισως οταν αλλαξω τα φρενα και δω τον δισκο, να βγει κανενα συμπερασμα.
διαρροή σε υγρά φρένων δεν συμπληρώνεις με υγρά... αν γλιτώσεις στο τελευταίο φρενάρισμα , (μετά από αυτό ΔΕΝ έχεις φρενάρισμα), πας με οδική καρφί στο συνεργείο..
υγρά μπορείς να συμπληρώνεις στο δοχείο του παραφλού , αφού ξέρεις ότι έχεις διαρροή..

είμαι και εγώ περίεργος για το τι συνέβει.. ελπίζω να μάθεις και να μας πεις...

ΥΣ..
τακάκια, δίσκοι και γενικά ότι τρίβεται, δεν έχουν εγγύηση..
όπως και το σετ του αμπραγιάζ στα χειροκίνητα.. μπορείς αν "θέλεις" να κάψεις δίσκο στο άψε σβήσε.. κανείς αντιπρόσωπος δεν θα σου καλύψει την ζημιά
(αν άλλαξε κάτι σε αυτό τα τελευταία χρόνια,, μπράβο σε όποιον το τόλμησε)
 
17 June 2006
9,809
τι να σου πω...
αν σου πω τι μπορείς να κάνεις για να γλιτώσεις λεφτά, θα γίνει χαμός εδώ μέσα....

κάνε αυτό που σου λέει ο Γ. Κυριακαράκος για να έχεις και ήσυχο το κεφάλι σου

ΥΣ. δεν είμαι ποτέ υπέρ στο να περάσουν από τόρνο οι δισκόπλακες ή τα ταμπούρα, φυσικά ποτέ δεν αλλάζει ο ένας δίσκος μόνο, παραπάνω δεν μπορώ να πω (ούτε με πμ)

edit..
βλέποντας τις φωτογραφίες τώρα από το λάπτοπ (και όχι από το κινητό πολύ νωρίτερα), βλέπω ότι και οι 2 δισκόπλακες έχουν "νύχι" στις άκρες τους..
αν βλέπω καλά, αυτό σημαίνει ότι έχουν φαγωθεί και θέλουν αλλαγή χωρίς 2η σκέψη.
στην σημαδεμένη δισκόπλακα βλέπω 2 "γραμμές" , άρα αποκλείεται 100% η πέτρα.
είναι σαν να αρχίζει να φεύγει η πάστα και να ακουμπάνε οι πύροι που την κρατάνε..
το μυαλό μου πάει στο πονηρό , σε "λαμογιά" δλδ από το προηγούμενο σέρβις
Θα συμφωνήσω στα περισσότερα και θα διαφωνήσω μερικώς (ελάχιστα).
Για δισκόπλακες ΠΟΥ ΔΕΝ είναι χαραγμένες (δηλαδή τις κλασσικές συμπαγείς και τις διάτρητες) είναι ΣΩΣΤΟ και ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ όταν αλλάζουμε τακάκια να τις περνάμε από τον τόρνο. Αυτό δίνει σωστή επιφάνεια για να πατήσει το νέο τακάκι.
Αυτό ΟΜΩΣ το κάνουμε 1 και μόνο φορά και όταν πάμε ξανά για αλλαγή τακάκια, αλλάζουμε ΚΑΙ δισκόπλακες. Δηλαδή κάθε δεύτερη αλλαγή τακάκια θέλει και αλλαγή δισκόπλακες.
Το πότε αλλάζουμε τακάκια μπορεί να το δει κάποιος επαγγελματίας οπτικά ή να πάμε άμεσα μόλις αρχίσει να ακούγεται το έλασμα πάνω στην δισκόπλακα που πρακτικά έχουν όλα τα τακάκια σήμερα για να μας προειδοποιούν. Στα περισσότερα εξουσιοδοτημένα απλά για να βγάλουν λεφτά και για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο αλλάζουν κατά το δοκούν (μην γράψω τι έχω δει από εξουσιοδοτημένα).

Αν τέλος έχουμε πίσω ταμπούρα και δεν πάμε σε σωστό εξειδικευμένο συνεργείο κάνενα εξουσιοδοτημένο δεν κάθεται να ρεγουλάρει ταμπούρα όπως λένε οι κατασκευαστές τους (πχ. ΑΤΕ) γιατί θέλει ΠΟΛΥ χρόνο. Αυτό το πατάνε και στο σε ότι το φρενάρισμα γίνεται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από το μπροστινό σύστημα. Αυτό που ξεχνάνε να πούνε όμως είναι ότι η αίσθηση στο πεντάλ είναι από το ταμπούρο στο μεγαλύτερο βαθμό.

Τέλος υγρά φρένων αλλάζουμε άνοιξη / καλοκαίρι για να μειώσουμε την υγρασία που θα "ρουφήξουν" καθώς τα τοποθετούμε.
 
17 June 2006
23,751
Αθήνα
Οποιοσδήποτε μάστορας που θέλει να λέγεται μάστορας, προσέχει πάντα όταν βάζει υγρά φρένων να κάνει σωστή πλήρωση να μην μείνουν στα σωληνάκια φουσκάλες αέρα. Αυτές είναι που έχουν πραγματική επίπτωση. Εντάξει τώρα για την υγρασία είναι λίγο τραβηγμένο. Πόσο ποιά αέρας να δημιουργηθεί από την εξάτμιση του νερού (υγρασία) ; Μιλάμε για τελείως απειροελάχιστο. Λογικά δεν θα κάνει κάποιος αλλαγή υγρών μέσα σε σπήλαιο. :ROFLMAO: Καταλυτική σημασία έχει ο μάστορας να κάνει σωστή εξαέρωση.
 
17 June 2006
9,809
Οποιοσδήποτε μάστορας που θέλει να λέγεται μάστορας, προσέχει πάντα όταν βάζει υγρά φρένων να κάνει σωστή πλήρωση να μην μείνουν στα σωληνάκια φουσκάλες αέρα. Αυτές είναι που έχουν πραγματική επίπτωση. Εντάξει τώρα για την υγρασία είναι λίγο τραβηγμένο. Πόσο ποιά αέρας να δημιουργηθεί από την εξάτμιση του νερού (υγρασία) ; Μιλάμε για τελείως απειροελάχιστο. Λογικά δεν θα κάνει κάποιος αλλαγή υγρών μέσα σε σπήλαιο. :ROFLMAO: Καταλυτική σημασία έχει ο μάστορας να κάνει σωστή εξαέρωση.
Αν δεν κάνουν και εξαέρωση είναι να τους πας δικαστήριο...
Τα περισσότερα υγρά φρένων είναι υδρόφιλα (DOT 3/4), για αυτό η πρόταση για άνοιξη/καλοκαίρι. Τα DOT 5 δεν είναι (οκ είναι σε πολύ πολύ μικρότερο βαθμό). Απαγορεύεται δια ροπάλου η ανάμιξη DOT 3/4 με 5.
 
  • Like
Reactions: DimAsi

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,103
Αγιοι Αναργυροι
Θα συμφωνήσω στα περισσότερα και θα διαφωνήσω μερικώς (ελάχιστα).
Για δισκόπλακες ΠΟΥ ΔΕΝ είναι χαραγμένες (δηλαδή τις κλασσικές συμπαγείς και τις διάτρητες) είναι ΣΩΣΤΟ και ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ όταν αλλάζουμε τακάκια να τις περνάμε από τον τόρνο. Αυτό δίνει σωστή επιφάνεια για να πατήσει το νέο τακάκι.
Αυτό ΟΜΩΣ το κάνουμε 1 και μόνο φορά και όταν πάμε ξανά για αλλαγή τακάκια, αλλάζουμε ΚΑΙ δισκόπλακες. Δηλαδή κάθε δεύτερη αλλαγή τακάκια θέλει και αλλαγή δισκόπλακες.
Το πότε αλλάζουμε τακάκια μπορεί να το δει κάποιος επαγγελματίας οπτικά ή να πάμε άμεσα μόλις αρχίσει να ακούγεται το έλασμα πάνω στην δισκόπλακα που πρακτικά έχουν όλα τα τακάκια σήμερα για να μας προειδοποιούν. Στα περισσότερα εξουσιοδοτημένα απλά για να βγάλουν λεφτά και για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο αλλάζουν κατά το δοκούν (μην γράψω τι έχω δει από εξουσιοδοτημένα).

Αν τέλος έχουμε πίσω ταμπούρα και δεν πάμε σε σωστό εξειδικευμένο συνεργείο κάνενα εξουσιοδοτημένο δεν κάθεται να ρεγουλάρει ταμπούρα όπως λένε οι κατασκευαστές τους (πχ. ΑΤΕ) γιατί θέλει ΠΟΛΥ χρόνο. Αυτό το πατάνε και στο σε ότι το φρενάρισμα γίνεται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από το μπροστινό σύστημα. Αυτό που ξεχνάνε να πούνε όμως είναι ότι η αίσθηση στο πεντάλ είναι από το ταμπούρο στο μεγαλύτερο βαθμό.

Τέλος υγρά φρένων αλλάζουμε άνοιξη / καλοκαίρι για να μειώσουμε την υγρασία που θα "ρουφήξουν" καθώς τα τοποθετούμε.
το τορνίρισμα στους δίσκους είναι μια άποψη που ασπάζονται αρκετοί.
εγώ δεν την θέλω γιατί το θεωρώ περιττό έξοδο.. 1ον γιατί το νέο τακάκι θα πάρει την "φόρμα" του δίσκου μετά από 100-150χιλ και 2ον γιατί το κόστος του τορναδόρου θα πλησιάσει την αγορά νέων δίσκων.. άσε που ο τόρνος θα φάει και το νύχι και έτσι θα με ξεγελάει η "παλαιότητά" του γιατί θα φαίνεται σαν καινούργιος.
προσωπικά αλλάζω δίσκους μετά από αρκετά σετ τακάκια, εκτός αν μου τύχει καμιά στραβή με νερά και απότομη συστολή..
πχ στο baleno μου μια φορά άλλαξα δίσκους γιατί κάποιος στράβωσε ενώ ήταν νωρίς.. είχα κάπου 80.000χιλ;;;
σήμερα έχω 213.000χιλ και είμαι ακόμα με εκείνους.. ναι, θέλουν αλλαγή γιατί έχουν κάνει "νυχάκι", αλλά όχι πολύ βαθύ ακόμα.

τα ταμπούρα τρώγονται πολύ αργά (αφού το βάρος του φρένου πέφτει μπροστά) και τα συνεργεία υποχρεωτικά θα κάνουν το ρεγουλάρισμα γιατί κάποια στιγμή θα "αδυνατίσει" πολύ το χειρόφρενο και ο πελάτης θα φωνάζει...
στο δικό μου μια φορά τα ρεγουλάρισα (μόνος μου φυσικά) και ακόμα δεν θέλουν αλλαγή σε τίποτα

ακόμα και στο μηχανάκι τα πίσω τακάκια είναι του εργοστασίου με 97.500χιλ , μόνο λίγα υγρά συμπλήρωσα για να κρατηθεί αρκετά ψηλά το ποδόφρενο γιατί με βολεύει έτσι.
τα μπροστά φυσικά είναι το σετ Νο ...δεν θυμάμαι πια... (ενώ και η τρόμπα είναι η 3η στην σειρά και πάλι θέλει πέταμα.. αυτό το "γυάλινο" μάτι που βάζουν για να βλέπεις την στάθμη είναι η αιτία)
 
  • Like
Reactions: koupa