Αυτοκινητιστικά νέα

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
6,021
Αττικό βουνό
Ποιος είπε για 300 χλμ την ημέρα;
60 είναι πιο πιθανό να κάνει, μεγάλο μέρος της μετακίνησης γίνεται και σε αυτοκινητόδρομους μέσα στην πόλη.

Ένα αυτοκίνητο έχει που θα βάζει βενζίνη όπως πάει και έρχεται στη δουλειά ή όποτε διαλέξει να το μετακινήσει, π.χ. να πάει ένα ταξίδι. Ο προγραμματισμός του ανεφοδιασμού έτσι γίνεται στις πυκνοκατοικημένες πόλεις όπως η Αθήνα.
Με τους μεγάλους χρόνους να πας και να έρθεις στη δουλειά σου και με την έλλειψη θέσεων στάθμευσης.

Ο ανεφοδιασμός επειδή διαρκεί λίγες στιγμές, εντάσσεται εύκολα σε οποιαδήποτε μετακίνηση στα θερμικά/υβριδικά. Δεν χρειάζεται καν να το σκεφτείς δηλαδή.

Δεν βλέπω πως θα προτιμήσει να προσθέσει 50% του χρόνου άγχους ακόμα στην καθημερινότητά του ο μέσος Αθηναίος δηλαδή.
Γι αυτό plug in .Αυτό λέμε . Δεν είναι ώρα για ηλεκτρικό ακόμα εφόσον δεν μπορείς να προγραμματίσεις όλες σου τις υποχρεώσεις κ να μην έχεις το άγχος της φόρτισης
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,271
Αθήνα
Γι αυτό plug in .Αυτό λέμε . Δεν είναι ώρα για ηλεκτρικό ακόμα εφόσον δεν μπορείς να προγραμματίσεις όλες σου τις υποχρεώσεις κ να μην έχεις το άγχος της φόρτισης

Βρε ναι, αλλά ξέρεις τι γίνεται. Στην πράξη ισχύει το ασεγιαύριο στη φόρτιση και καταλήγει να κουβαλάει το έξτρα βάρος της μπαταρίας, και με μικρότερο ρεζερβουάρ και τελικά έκανε μια μεγαλοπρεπή τρύπα στο νερό.
Καλή ιδέα τα PHEV, αλλά στην πράξη η συνήθεια κερδίζει.

Η μικρομετακίνηση ίσως είναι μια λύση, αλλά δεν ξέρω πως μπορεί να λειτουργήσει σε πόλεις όπως η Αθήνα. Πάνω που λες εντάξει θα πάρω το πατίνι ή το ηλεκτρικό ποδήλατο συνδυαστικά με το Μετρό (αν βολεύει κι αυτό γιατί είναι λίγο) βλέπεις ότι οι αποστάσεις θέλουν κάτι μεγαλύτερο τελικά.
Σε μικρότερες πόλεις πάντως είναι βιώσιμη λύση.
 
  • Like
Reactions: DimAsi

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,036
Μεσευρώπη
Δεν το νομίζω. Δεν υπάρχει λόγος να προσθέσουν μισή ώρα στον ήδη βεβαρυμένο μέσο όρο να πας και να έρθεις στη δουλειά που ξεπερνά τη μία ώρα και μιάμιση στην Αθήνα.
Εκεί είναι κυρίως το πρόβλημα.
Ενώ στην άλλη περίπτωση, έχεις φουλάρει μέχρι να σου σκουπίσουν το παρμπριζ. Αν φουλάρεις κι όλας γιατί δεν πολυχρειάζεται αυτό στα θερμικά λόγω εμβέλειας.
Είναι μισή ώρα μια φορά την εβδομάδα, άντε δύο. Δε θα πας για ψώνια στο σούπερ μάρκετ; Δε θα βγεις για ένα καφέ; Μόνο δουλειά-σπίτι είστε στην Αθήνα; Δε νομίζω.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,271
Αθήνα
Είναι μισή ώρα μια φορά την εβδομάδα, άντε δύο. Δε θα πας για ψώνια στο σούπερ μάρκετ; Δε θα βγεις για ένα καφέ; Μόνο δουλειά-σπίτι είστε στην Αθήνα; Δε νομίζω.

Κάντο 3-4 φορές την εβδομάδα αν είναι να τα κάνεις όλα αυτά. Κάθε δεύτερη μέρα στάνταρ αν το χρησιμοποιείς για να πηγαινοέρχεσαι στη δουλειά. Άρα δεν κάνει. Με το θερμικό υβριδικό παίζει και να θες λίγες στιγμές ανεφοδιασμού κάθε δεύτερη εβδομάδα ή κάθε 10 μέρες αν επιλέξεις να το φουλάρεις.
Τεράστια διαφορά.

Όπως και να το δει κάποιος, για την Αθήνα ακόμα δεν είναι έτοιμα τα ηλεκτρικά. Όποιος ζει εδώ το ξέρει και το έχει δει στην πράξη.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
18,036
Μεσευρώπη
Κάντο 3-4 φορές την εβδομάδα αν είναι να τα κάνεις όλα αυτά.
Κάθε δεύτερη μέρα στάνταρ αν το χρησιμοποιείς για να πηγαινοέρχεσαι στη δουλειά.
Αν δουλεύεις στη Λαμία, μπορεί.
Άρα δεν κάνει. Με το θερμικό υβριδικό παίζει και να θες λίγες στιγμές ανεφοδιασμού κάθε δεύτερη εβδομάδα ή κάθε 10 μέρες αν επιλέξεις να το φουλάρεις.
Τεράστια διαφορά.

Όπως και να το δει κάποιος, για την Αθήνα ακόμα δεν είναι έτοιμα τα ηλεκτρικά. Όποιος ζει εδώ το ξέρει και το έχει δει στην πράξη.
Μάλλον η Αθήνα δεν είναι έτοιμη για τα ηλεκτρικά. Θα γίνει κι αυτό.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,271
Αθήνα
Αν δουλεύεις στη Λαμία, μπορεί.

Μάλλον η Αθήνα δεν είναι έτοιμη για τα ηλεκτρικά. Θα γίνει κι αυτό.

Ανάποδα. Αν μένεις στη Λαμία και δουλεύεις εκεί μπορεί να είναι επαρκές. Μικρές οι αποστάσεις, πιο εύκολο το παρκάρισμα, πιο αργοί οι ρυθμοί. Για το λεκανοπέδιο απλά το ξεχνάς χωρίς δικό σου πάρκινγκ με φορτιστή. Είναι ανέφικτο.

Ναι αυτό λέω, για την Αθήνα γράφω, δεν γράφω για κάποια άλλη πόλη. Σε μικρότερη πόλη ενδεχομένως να φαντάζει πιο εύκολο και να είναι εφικτό. Δεν νομίζω πάντως ότι θα σώσει τα Ι.Χ. από το να κυκλοφορούν στο κέντρο το αν θα είναι ηλεκτρικά ή όχι. Για το μέλλον προβλέπω να απαγορεύονται καθολικά από το κέντρο.
 
Κάντο 3-4 φορές την εβδομάδα αν είναι να τα κάνεις όλα αυτά. Κάθε δεύτερη μέρα στάνταρ αν το χρησιμοποιείς για να πηγαινοέρχεσαι στη δουλειά.
Για να ισχύει αυτό πρέπει να μένεις Αθήνα και να δουλεύεις Κόρινθο, αν όχι πιο μακρυά.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,271
Αθήνα
Για να ισχύει αυτό πρέπει να μένεις Αθήνα και να δουλεύεις Κόρινθο, αν όχι πιο μακρυά.

Βάλε μια 60αριά χλμ πήγαιν' έλα την ημέρα που είναι κάτι σύνηθες για την Αθήνα και από τη μία ένα μικρό ηλεκτρικό 208 και από την άλλη ένα ήπια υβριδικό swift.

Μην ξεχνάς ότι μιλάμε και για Αττική οδό και για εθνική οδό εντός της πόλης, του αστικού ιστού δηλαδή, σε αυτές τις διαδρομές.


Κι εγώ βλέπω Τesla παρκαρισμένα πάντως στο δρόμο. Σε ανηφόρα. Αλλά μου κάνει εντύπωση που είναι στο ίδιο μέρος συνεχώς παρκαρισμένα. Δεν θα τα παίρνουν συχνά φαίνεται... .
 

donk

Established Member
27 October 2023
200
Αν είσαι σε πολυκατοικία με υπόγειο γκαράζ παίρνεις οκ ΜΟΝΟ από τους ιδιοκτήτες που παρκάρουν εκεί .
Σε πυλωτή απ όλους ή 2/3 και αυτα με νόμο όπως στα λέω .
Βανδαλισμός ? Που μένεις Εξάρχεια ? Στο ασφαλίζει ο πάροχος . Ψάξε το .
Αν μένεις εκεί που αναφέρεις δεν παίρνεις απλά ! πως να το κάνουμε .Να γκρεμίσουμε για να μπουν φορτιστές ? Η να φτιάξεις πάρκινγκ ? Αυτές οι περιοχές που αναφέρεις δε θα έχουν ΠΟΤΕ υποδομή .Απλά . Και το ξέρεις. Άμα θες να μείνεις εκεί ξέρεις κ τις συνέπειες της απόφασης , οπότε μη ν τις φέρνεις για παράδειγμα .
Είπαμε δεν υπάρχει υποδομή .Δημιουργείς υποδομή αλλά σαν χελώνα λόγο της άναρχης δόμησης .
Που μένεις ρε φίλε??? Αλήθεια αναρωτιέμαι. Μένεις Ελλάδα στην Ιπποκράτειο Πολιτεία , Μαλακάσα ή εξωτερικό??? Έχεις προσπαθήσει να πάρεις το ΟΚ σε ελληνική πολυκατοικία από τα 2/3 όπως λες??? Και όχι δεν μένω εξάρχεια αλλά δεν είναι ανάγκη να μένεις εξάρχεια για να έχει βανδαλισμούς!!! Ίσως να μένεις σε περιφραγμένο χωριό με σεκιούριτυ να περιπολούν.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,271
Αθήνα
Έχεις προσπαθήσει να πάρεις το ΟΚ σε ελληνική πολυκατοικία από τα 2/3 όπως λες???

Αν αφορά κάτι που το προβλέπει ο κανονισμός της πολυκατοικίας και πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για να εγκατασταθεί, τότε δεν είναι ανέφικτο θεωρητικά. Πρακτικά και μόνο που θα θελήσουν να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα, μοιάζει ανυπέρβλητο εμπόδιο.


Σε άλλα νέα. Έβαλαν τελικά επιπλέον τέλος στη μεταφορά με πλοίο στα ηλεκτρικά και εκείνα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Διατηρώντας βέβαια την προϋπόθεση να είναι φορτισμένα/γεμάτα στο 40%.
Έτσι ικανοποιούνται όλοι. Και όσοι πρότειναν να μπει έξτρα πληρωμή για όσους μετακινούνται ακτοπλοικώς και όσοι ανησυχούν για την επικινδυνότητα μεταφοράς ακτοπλοικώς. Ελλαδάρα ρε φίλε. :p
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
1,225
Η αλήθεια είναι πως αν μένεις σε περιοχές που δε μπορείς να φορτίσεις ούτε στο σπίτι ούτε στη δουλειά, θα πρέπει να γουστάρεις πολύ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να το πάρεις σήμερα. Αν πχ κάνεις 60km τη μέρα, θα θες κάθε 3-4 μέρες να περνάς μισή ώρα σε DC φορτιστή. Αν το σούπερ μάρκετ που πηγαίνεις για τα ψώνια της βδομάδας έχει DC φορτιστή θα καλύπτεις τη μία φόρτιση εκεί χωρίς να χάνεις χρόνο - θα σου μένει όμως άλλη μία. Συν ότι θα πληρώνεις αρκετά ακριβά το ρεύμα.

Όπως είπα νωρίτερα, αυτοί που μένουν σε αυτές τις περιοχές θα πάρουν τελευταίοι ηλεκτρικό, όταν θα έχει βελτιωθεί η τεχνολογία και θα χρειάζεσαι 10 λεπτά και όχι 30. Ναι και τότε τα 10 λεπτά θα είναι περισσότερα από τα 2-3 λεπτά που θες σε ένα βενζινάδικο, αναγκαστικά θα προσαρμοστούν στο δεκάλεπτο. Είναι απίθανο να φτάσουμε σε μπαταρίες που θα φορτίζουν σε 2-3 λεπτά. Η εναλλακτική να γεμίσουν τα πεζοδρόμια με φορτιστές δε νομίζω πως θα συμβεί επίσης. Οπότε, μετά το 2030, θα ανεφοδιάζεσαι στο "ρευματάδικο" και θα χάνεις 10 λεπτά. Μπορεί να το συνδυάζεις με το σημείο που παίρνεις τον καθημερινό σου καφέ/τυρόπιττα κτλ.
 
  • Like
Reactions: gkas1973

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,845
Βόλος
Πάντως στο Λονδίνο πριν 7 χρόνια είχε φορτιστές στις κολώνες φωτισμού. AC χαμηλή ταχύτητα, αλλά απλά κατέβαινε ένα καλώδιο από τη λάμπα. Το αφήνες μερικές ώρες και φόρτιζε.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,271
Αθήνα
Θα γίνει πάντως. Εγώ είμαι αισιόδοξος κυρίως γιατί η τεχνολογία εν τέλει καταφέρνει να φέρει προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες.
Απλώς η διαδικασία στην περίπτωση των ηλεκτρικών θα καταφέρει να φτάσει στο σημείο εκείνο μεσοπροθεσμα.

Σε 10 χρόνια από τώρα θα έχουν για τα καλά δημιουργηθεί κατηγορίες αυτοκινήτων στη γκάμα των κατασκευαστών σε όλα τα επίπεδα και θα μιλάμε με όρους που δεν θα έχουν σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Εκτός από αυτά θα υπάρξουν κι αλλες ακόμα νέες εξελίξεις που θα κάνουν αλματα και όλο αυτό σιγά σιγά θα είναι η κανονικότητα και τότε θα κοιτάμε πίσω και θα μας φαίνεται περίεργο πως ζούσαμε με την προηγούμενη τεχνολογία.
 

tasnt

Senior Member
8 March 2024
342
εγώ πάντως που δουλεύω στον δρόμο, βλέπω τα ηλεκτρικά να αυξάνονται ακόμα και στις "φτωχές" περιοχές.
είναι κάτι που με χαροποιεί αρκετά..
αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί δεν υπάρχει ανάλογη αύξηση στα ηλεκτρικά 2κυκλα.. με όσους κατόχους έχω μιλήσει είναι όλοι ευχαριστημένοι.
και δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα στην φόρτιση.. παίρνουν την μπαταρία σπίτι τους και την φορτίζουν εκεί.. έχουν και μια 2η που είναι ήδη φορτισμένη και την ρίχνουν στο "εργαλείο".
κάνουν κάπου στα 100-120χιλ μέχρι να αδειάσει και ξανά η ίδια απλή διαδικασία.
και ένα παπί 125cc (βενζίνης), τα ίδια χιλιόμετρα θα κάνει μέχρι να πάει στο βενζινάδικο.. και το κόστος πια δεν είναι όπως παλιά που γέμιζε με 3,5-4€
τώρα θες 6-7€ για πλάκα.
Η άποψη μου ειναι οτι όσοι τόλμησαν ηλεκτρικό δίκυκλο, το παράτησαν.
Μικρή ταχύτητα; Χαμηλή αξιοπιστία; Λίγοι κύκλοι φόρτισης καμια 400αρια πραγματικοι κύκλοι φόρτισης και μετά θέλουν αλλαγή μπαταρίας; ακούω πολλά, και ακόμα χειρότερα βλέπω πολύ λίγα να κυκλοφορούν.
"Πεθαίνουν" νωρίς; Δεν υπάρχει ηλεκτρικό σκούτερ παλιό πάνω απο 3 ετών σε κυκλοφορία.
Τα ίδια και με τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα πατίνια. Εγκαταλείπονται με τις πρώτες μπατάριες τους δεν γινεται καν αλλαγή μπαταριών. Οι ιδιοκτήτες απογοητεύονται απο την χαμηλή απόδοση και το πραγματικό κόστος συντήρησης, και τα παρατάνε.

Δεν υπάρχει και κάποιο αξιόπιστο brand που να πάρει πάνω του την μετάβαση όπως τα Tesla.
Tesla βλέπεις κυκλοφορούν 5 - 7 χρόνια ήδη αισθάνεσαι μια "ασφάλεια" ότι δουλεύει και είναι αξιόπιστο.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and chocbhed
Tesla κυκλοφορούν ευρέως στην Αμερική και σε άλλες χώρες πάνω από 12 χρόνια, στην Ελλάδα κυκλοφορούν (επίσημα) περίπου 2 χρόνια.

Γιαυτό και υπάρχουν πραγματικά ιστορικά στοιχεία για την αξιοπιστία των μπαταριών, των μοτέρ, κτλ.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,657
127.0.0.1
2 χρόνια είναι λίγα.
Όχι για τις μπαταρίες, αλλά για να περιμένεις από μία χώρα όπως είναι η Ελλάδα να στήσει υποδομές.
Πιστεύω ότι σε 3-4 χρόνια από τώρα θα είναι πανεύκολο να συντηρείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά οι κινήσεις θα γίνουν κατά βάση από τους ιδιώτες.
Με το ανάλογο χρηματικό τίμημα φυσικά.
Μετά από 30 χρόνια, ως δεύτερος Internet explorer, το Ελληνικό κράτος ίσως τοποθετήσει πιλοτικά κάποιους φορτιστές στο σύνταγμα ξέρωγώ...
 

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
6,021
Αττικό βουνό
Που μένεις ρε φίλε??? Αλήθεια αναρωτιέμαι. Μένεις Ελλάδα στην Ιπποκράτειο Πολιτεία , Μαλακάσα ή εξωτερικό??? Έχεις προσπαθήσει να πάρεις το ΟΚ σε ελληνική πολυκατοικία από τα 2/3 όπως λες??? Και όχι δεν μένω εξάρχεια αλλά δεν είναι ανάγκη να μένεις εξάρχεια για να έχει βανδαλισμούς!!! Ίσως να μένεις σε περιφραγμένο χωριό με σεκιούριτυ να περιπολούν.
Στο Γκύζη μένω που παρκάρουν διπλά και ρωτάνε πότε θα φύγεις και εχω γύρω γυρω ηλεκτρικά που φορτίζουν στις πυλωτές όσοι έχουν και υπάρχουν και 2 τύποι που έχουν παλαντέζα για βαρύ φορτίο κ φορτίζουν και αυτοί
Ναι εχω πάρει οκ και μάλιστα πριν μήνα και ας μην συμφωνούσαν οι αλλοι που δεν μιλιόμαστε.Τρόποι υπάρχουν.Ψάξε τους νόμους

Μένω φόρα παρτίδα σε σκληροπυρηνική περιοχή Παναθηναϊκών που τα καίνε όλα αλλά δεν είδα βανδαλισμούς .Εσύ που μένεις και βλέπεις ενδεχόμενους βανδαλισμούς δε μας είπες
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,657
127.0.0.1
Τους όποιους "βανδαλισμούς" τους καλύπτει η εταιρία ή είναι υποχρέωση του πελάτη;
Γιατί εδώ ρολόι της ΕΥΔΑΠ αλλάξαμε που χάλασε μετά από 40 χρόνια και το πληρώσαμε.
 

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
6,021
Αττικό βουνό
Τους όποιους "βανδαλισμούς" τους καλύπτει η εταιρία ή είναι υποχρέωση του πελάτη;
Γιατί εδώ ρολόι της ΕΥΔΑΠ αλλάξαμε που χάλασε μετά από 40 χρόνια και το πληρώσαμε.
Μιχάλη για δες τα ψιλά γράμματα ρε φίλε για την ΕΥΔΑΠ ...;).
Πολλοί πάροχοι το καλύπτουν εκτός από το καλώδιο και επιπλέον αν θες το βάζεις στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο περιουσίας όπως έκανε φίλος μου χωρίς επιβάρυνση
 
  • Like
Reactions: Tzimisce