Αυτοκινητιστικά νέα

17 June 2006
10,183
Ok Γιώργο, ίσως δεν έκανα τον κόπο να αναλύσω παραπάνω. Ο Atkinson είναι λίγο πιό αποδοτικός,αλλά σε real world συνθήκες η ισχύς του είναι μικρότερη.
https://el.actualidadmotor.com/κύκλος-atkinson-έτσι-λειτουργούν-οι-κινητήρες/
Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε υβριδικά σύνολα μιας και συνδυάζεται αρμονικά με τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα του ηλεκτρικού συνόλου.
Το ότι έχω 0-100 σε 7 δευτερόλεπτα με τον υπερυψωμένο κύβο δεν είναι και μικρό κατόρθωμα όταν μέσα στην Αθήνα σε σταμάτα / ξεκίνα έχω χωρίς φόρτιση από πρίζα 3-5 l/100 km κατανάλωση (οι διαφορές κυρίως λόγω κλιματισμού).
Ναι είναι οδηγικά πιο απολαυστικό να καρφώνω ταχύτητες στο παλιό τουρμπάτο ford που έχω του 2013 σε διαδρομές στο βουνό αλλά θέλει ένα παραπάνω δευτερόλεπτο για τα 100 και καίει στην κίνηση τα άντερά του.
 
Αυτές είναι αυτονομίες!! Και τα μισά να είναι στην πραγματικότητα, και πάλι είναι σούπερ !!

Μεγάλη αυτονομία και γρήγορη ανατροφοδότηση.. Αυτά είναι τα σημαντικά δύο κριτήρια για την μεγάλη πλειοψηφία.

Δε πα να έχει και 1.000.000 χιλιόμετρα αυτονομία, εγώ αυτοκίνητο που λέγεται Galaxy Starship 7 δεν αγοράζω.. :D :D
 
17 June 2006
24,688
Αθήνα
Μα δεν μας ενδιαφέρει το όνομα. Η τεχνολογία μας ενδιαφέρει:
Η υβριδική τεχνολογία της Geely πρόκειται να ενσωματωθεί σε οχήματα πολλών εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Renault, Volvo και Lotus.
 
17 June 2006
10,183
Αυτές είναι αυτονομίες!! Και τα μισά να είναι στην πραγματικότητα, και πάλι είναι σούπερ !!

Μεγάλη αυτονομία και γρήγορη ανατροφοδότηση.. Αυτά είναι τα σημαντικά δύο κριτήρια για την μεγάλη πλειοψηφία.
Το πιο ενδιαφέρον από το άρθρο για μένα είναι το
"Η υβριδική τεχνολογία της Geely πρόκειται να ενσωματωθεί σε οχήματα πολλών εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Renault, Volvo και Lotus."
Πάντως να είναι καλά το chatgpt μου έβγαλε με τη μία τον παρακάτω πίνακα.

ManufacturerPHEV System NameConfigurationKey FeaturesBrands Utilizing TechnologyEstimated Combined Range (km)
ToyotaHybrid Synergy DriveSeries-Parallel HybridSeamless integration of electric and gasoline power; optimized for efficiency and performance.Toyota, Lexus500–700
GMVoltecSeries HybridElectric motor as primary drive source; ICE acts as a generator; extended electric range.Chevrolet, Cadillac, Opel675–700
BMWeDriveParallel HybridCombines turbocharged engine with electric motor; emphasizes performance and efficiency.BMW, MINI500–650
FordPowerSplit ArchitectureSeries-Parallel HybridFlexible power distribution between engine and electric motor; adaptable to various driving conditions.Ford, Lincoln600–700
BYDSuper DM TechnologySeries-Parallel HybridHigh-power electric motor and large-capacity battery as main power sources; ICE provides supplementary power; enhanced energy efficiency and driving performance.BYD2,100
GeelyLeishen Power (Hi-X)Series-Parallel HybridAdvanced hybrid system with high thermal efficiency; low fuel consumption and extended range.Geely, Lynk & Co, Volvo2,390.50
Mercedes-BenzEQ PowerSeries-Parallel HybridProprietary hybrid technology integrating ICE and electric motor; emphasizes luxury, performance, and efficiency.Mercedes-Benz700-800

Το συμπέρασμα για μένα είναι πολύ απλό. ΑΝ τα συστήματα των Κινέζων είναι αξιόπιστα, είναι τουλάχιστον μια γενιά μπροστά. Τα νούμερα είναι συντριπτικά.

Μετά ιδρωμένοι έρχονται Toyota (Ιαπωνία) και Ford (ΗΠΑ) και η Merc (ΕΕ) που τουλάχιστον έχουν καμιά 20ρια χρόνια εξέλιξης στα Series-Parallel Hybrid συστήματα και ίσως καταφέρουν να πιάσουν τους Κινέζους.

Η GM νομίζω έχει παρατήσει το σύστημα αυτό, ενώ και η BMW δείχνει να μένει αρκετά πίσω και βασίζεται κυρίως στα τεχνολογικά επιτεύγματα των θερμικών κινητήρων της.

Βλέποντας επίσης τη θέληση των Ευρωπαίων να διατηρήσουν τα κλασσικά μοτέρ, θα περίμενα περισσότερη εξέλιξη στα υβριδικά σύνολα, που δεν φαίνεται να γίνεται.
 

FSword

AVClub Enthusiast
19 June 2006
1,271
Τυπική συμπεριφορά των CVT.
Και εγώ τα αντιπαθώ με πάθος. Ορισμένα κάνουν simulate αλλαγές, αλλά δεν έχουν τη παραμικρή σχέση στην οδηγική εμπειρία με ένα καλό αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Το καλοκαίρι οδήγησα ένα clio με CVT και επανεπιβεβαίωσα την ήδη κακή άποψη που είχα για αυτά.

Για να μην παρεξηγηθώ, σε ταχύτητες πόλης και εφόσον το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι το να τσουλάει, είναι μια χαρά. Με το δικό μου οδηγικό στύλ είναι πλήρως ασύμβατο κυρίως επειδή δεν μπορείς να εκμεταλευτείς τη ροπή ενός turbo κινητήρα χαμηλά.

Το start/stop ως λογική δεν είναι κακό. Η υλοποίηση είναι συνήθως τραγική σε αυτά που κάθε φορά μιζάρει. Όποιος το έχει υλοποιήσει με alternator δεν καταλαβαίνεις πότε εκκινεί ο κινητήρας.

Χωρίς να έχω ασχοληθεί με CVT (έχω οδηγήσει κάποια για λίγο όμως και δεν έχω άποψη), από κάποια λίγα που έχω διαβάσει για το eCVT (της Toyota τουλάχιστον αλλά μάλλον όχι μόνο), δηλαδή το κιβώτιο που φοράνε τα υβριδικά της:

- Πρώτον απέχει παρασάγκας από το κλασικό CVT (π.χ. αυτό που βάζει η Toyota ή οποιαδήποτε εταιρία σε μη υβριδικά εννοώ) και βασικά είναι και λίγο marketing failure ότι βάλανε το CVT στο όνομα επειδή κάνει αρνητικούς συνειρμούς (βέβαια μπορεί η πλειονότητα του κόσμου να μην ασχολείται καν οπότε τα περί αρνητικών συνειρμών να αφορούν ελάχιστους).
- Δεύτερον δε θα μπορούσε να έχει άλλου είδους κιβώτιο και πάλι λόγω υβριδικής τεχνολογίας. Δεν είναι δηλαδή ότι σκέφτηκαν και οικονομοτεχνικά κριτήρια και είπαν "ας βάλουμε CVT που μας κοστίζει λιγότερο αλλά στην πράξη θα ήταν πιο αποδοτικό πχ το κλασικό πλανητικό".

Επειδή όμως με τα παραπάνω δεν έχω ασχοληθεί επισταμένα, τα αναφέρω με κάθε επιφύλαξη. Αν κάποιος γνωρίζει περισσότερα ας μας διαφωτίσει. Π.χ. νομίζω ένα απ' τα μειονεκτήματα του κλασικού CVT είναι ότι έχει ένα σχετικά χαμηλό όριο ροπής που μπορεί ν' αντέξει. Δεν ξέρω αν ισχύει το ίδιο και με eCVT.
 
17 June 2006
10,183
Χωρίς να έχω ασχοληθεί με CVT (έχω οδηγήσει κάποια για λίγο όμως και δεν έχω άποψη), από κάποια λίγα που έχω διαβάσει για το eCVT (της Toyota τουλάχιστον αλλά μάλλον όχι μόνο), δηλαδή το κιβώτιο που φοράνε τα υβριδικά της:

- Πρώτον απέχει παρασάγκας από το κλασικό CVT (π.χ. αυτό που βάζει η Toyota ή οποιαδήποτε εταιρία σε μη υβριδικά εννοώ) και βασικά είναι και λίγο marketing failure ότι βάλανε το CVT στο όνομα επειδή κάνει αρνητικούς συνειρμούς (βέβαια μπορεί η πλειονότητα του κόσμου να μην ασχολείται καν οπότε τα περί αρνητικών συνειρμών να αφορούν ελάχιστους).
- Δεύτερον δε θα μπορούσε να έχει άλλου είδους κιβώτιο και πάλι λόγω υβριδικής τεχνολογίας. Δεν είναι δηλαδή ότι σκέφτηκαν και οικονομοτεχνικά κριτήρια και είπαν "ας βάλουμε CVT που μας κοστίζει λιγότερο αλλά στην πράξη θα ήταν πιο αποδοτικό πχ το κλασικό πλανητικό".

Επειδή όμως με τα παραπάνω δεν έχω ασχοληθεί επισταμένα, τα αναφέρω με κάθε επιφύλαξη. Αν κάποιος γνωρίζει περισσότερα ας μας διαφωτίσει. Π.χ. νομίζω ένα απ' τα μειονεκτήματα του κλασικού CVT είναι ότι έχει ένα σχετικά χαμηλό όριο ροπής που μπορεί ν' αντέξει. Δεν ξέρω αν ισχύει το ίδιο και με eCVT.
Μια χαρά τα είπες. Όποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες:

Επίσης, ένα σημαντικό πράγμα που το γράφει και το παραπάνω στο τέλος είναι ότι δεδομένα ένα eCVT θα έχει mode λειτουργίας, των οποίων τα χαρακτηριστικά αποφασίζει ο κάθε κατασκευαστής και ανάλογα με το όχημα το οποίο εξοπλίζει με αυτό. Για μένα αυτό είναι το κλειδί που κάνει τις γενικεύσεις δύσκολες και πρέπει η κριτική να φορά συγκεκριμένο μοντέλο κάθε φορά ακόμη και του ίδιου κατασκευαστή.
 
  • Like
Reactions: FSword

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
6,116
Αττικό βουνό
Automatic Emergency Braking operates only when driving between approximately 3 mph (5 km/h) and 124 mph (200 km/h). Automatic Emergency Braking does not apply the brakes, or stops applying the brakes, when: You turn the steering wheel sharply.

Απο το manual. Και τωρα ειδα οτι εγραψα "breaking".. το εσπασα :)
Και μάλλον αυτό έγινε αν δούμε το βίντεο πιο αργά . Δε φρέναρε το αυτοκίνητο και δε θα έστριβε αν λειτουργούσε το Emergency Braking .
To AEB θα γονάτιζε το αυτοκίνητο ευθεία αν δε το εστριβε ο οδηγός .
Ο οδηγός επαινέβει και έγινε αυτό που έγινε .
 
  • Like
Reactions: avpap

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
16,530
Αγιοι Αναργυροι
Δε πα να έχει και 1.000.000 χιλιόμετρα αυτονομία, εγώ αυτοκίνητο που λέγεται Galaxy Starship 7 δεν αγοράζω.. :D :D
εγώ από την άλλη δεν θα είχα πρόβλημα..
βλέπω να πωλούνται στην Λ. Αθηνών στο ύψος του Δάσους Χαϊδαρίου κάτι τέτοια με το σήμα των "κύβων" και δεν ήξερα ποιά εταιρία είναι.. :LOL:
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
47,823
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Το 99% των οδηγών ,τους ενδιαφέρει να πάνε από δω μέχρι εκεί απροβληματιστα
Εμείς το 1% απλά συμβιβαζόμαστε με οτι μας δίνουν και λέμε και ευχαριστώ 😄
Ποσα πολλα ειπες .............. σε δυο σειρες ! 😞😟
(και δεν βρισκω τιποτα αυτοσαρκαστικο ..... απεναντιας, ΚΛΑΙΩ μεσα μου)
 
  • Like
Reactions: mdvq

Σεραφείμ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,432
Γλυφάδα
Εγώ πάλι είμαι κοντά στο BYD ATTO3


Καμία γνώμη;
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,624
Θεσσαλονίκη
Θα την εμπιστευομουν σαν εταιρία αλλά προσωπικά δε ψήνω το full electric ακομα. Και υπόψιν ότι φορτίζει με μέγιστο 88kw DC. Στο ταξίδι θα θέλεις 40λεπτο για φόρτιση... μπα, για all arounder ηλεκτρικο νομίζω μόνο tesla... για μέσα στην πόλη παίρνεις και το μικρότερο της byd αν υπάρχει και δεύτερο αυτοκίνητο στο σπίτι
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,518

Tesla στη Ρουμανία - Τράκαρε μόνο του για να σώσει πεζό!


"Στη Ρουμάνια συνέβη ένα περιστατικό που το Autopilot και τα συστήματα υποβοήθησης του Tesla Model 3
έσωσαν τη ζωή ενός πεζού! Το αμερικανικό μοντέλο κινούνταν σε ένα πολυσύχναστο δρόμο, παράλληλα
με το πεζοδρόμιο. Ένας πεζός έχασε την ισορροπία του, με αποτέλεσμα να πέσει στο οδόστρωμα και
μπροστά από το Tesla!

Τα συστήματα υποβοήθησης αντέδρασαν ακαριαία, με το Τesla να αποφεύγει τον πεζό και να προσκρούει
σε διερχόμενο αυτοκίνητο από το αντίθετο ρεύμα
."



όπου το είδα αυτό υπάρχει μια σκηνή (εδώ κομμένη) που που πάει να ανοίξει η αριστερή πόρτα του τεσλα.
Μάλλον είναι μούφα το βίντεο και υπάρχει οδηγός
 

Σεραφείμ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,432
Γλυφάδα
Θα την εμπιστευομουν σαν εταιρία αλλά προσωπικά δε ψήνω το full electric ακομα. Και υπόψιν ότι φορτίζει με μέγιστο 88kw DC. Στο ταξίδι θα θέλεις 40λεπτο για φόρτιση... μπα, για all arounder ηλεκτρικο νομίζω μόνο tesla... για μέσα στην πόλη παίρνεις και το μικρότερο της byd αν υπάρχει και δεύτερο αυτοκίνητο στο σπίτι
Υπάρχει δεύτερο μεγάλο με βενζίνη για ταξίδια. Αυτο το θέλω πιο πολύ για πόλη και κοντινά ταξίδια. Το μικρότερο το είδα. Έχουν διαφορά 6k και δεν με τραβάει καθόλου εμφανισιακά. Το ATTO3 προσωπικά το βρήκα πολύ ποιοτικό και πολύ όμορφο. Εχει σχεδόν ότι τεχνολογικό βοήθημα υπάρχει.
 
  • Like
Reactions: Panoramix

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,866
Αθηνα
Υπάρχει δεύτερο μεγάλο με βενζίνη για ταξίδια. Αυτο το θέλω πιο πολύ για πόλη και κοντινά ταξίδια. Το μικρότερο το είδα. Έχουν διαφορά 6k και δεν με τραβάει καθόλου εμφανισιακά. Το ATTO3 προσωπικά το βρήκα πολύ ποιοτικό και πολύ όμορφο. Εχει σχεδόν ότι τεχνολογικό βοήθημα υπάρχει.
και εγω θα ημουν υπερ του δελφινιου ως δευτερο/μικρο αμαξι, αλλα αν σου αρεσει το αττο (και δεν σε ενοχλει να εχεις δυο "μεγαλα" αμαξια) τοτε χτυπα το! Η τιμη ειναι εξαιρετικη και τεχνολογικα ειναι αψογο. Το μονο που με χαλαει στα byd και συγκεκριμενα στο αττο ειναι πως σχεδιαστικα το εσωτερικο του ειναι φοβερα "φλυαρο". Για αστικες διαδρομες το θεμα της φορτισης δεν σε αφορα. Οταν πηγαινεις ταξιδι, το μεγιστο των 88kw φορτισης δεν ειναι προβλημα, διοτι η καμπυλη φορτισης της byd blade ειναι σχεδον flat και μενει σε επιτρεπει αρκετα υψηλη ισχυ φορτισης ακομα και σε μεγαλα soc, επομενως μην φανταζεσαι οτι θα εχει τεραστια διαφορα απο πχ ενα τεσλα. Σε ταξιδια θα ειναι λιγο ταλαιπωρια ο συνδυασμος υψηλης (σχετικα) καταναλωσης σε ταχυτητες εθνικης οδου και χαμηλης (σχετικα) χωρητικοτητας μπαταριας. Αν θυμαμαι καλα, το αττο καιει περιπου 22-24kwh στα 120km/h το οποιο σε συνδυασμο με την 60αρα μπαταρια του σημαινει οτι θα πρεπει να σταματας για φορτιση στα περιπου 200-250 χλμ. Αν οι εξορμησεις σου θα ειναι κοντινες ή αν δεν σε ενοχλει αυτο, τοτε δεν υπαρχει κανενα προβλημα.
Οπως και να εχει, ειναι εξαιρετικη επιλογη για τα χρηματα που ζητουν!
 
  • Like
Reactions: Σεραφείμ
17 June 2006
10,183
Για αυτό τι λέτε?
Σίγουρα η υβριδική τεχνολογία είναι προηγούμενης γενιάς, φαίνεται από τους πολύ υψηλούς ρύπους για PHEV και για το ότι δεν το αφήνουν να πηγαίνει ηλεκτρικά πάνω από τα 60 κμ.
Από την άλλη αν έχει την 7ετή εγγύηση και το κόστος αγοράς είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με πιο προηγμένα PHEV γιατί όχι. Φυσικά λόγω της παλαιότερης τεχνολογίας έχει νόημα μόνο αν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι, γιατί σε λειτουργία χωρίς φόρτιση από την πρίζα το αποτέλεσμα θα είναι άστα να πάνε όπως κάποια άλλα (δες πχ Jeep Compass).
 
  • Like
Reactions: avpap

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
16,530
Αγιοι Αναργυροι
Να χαρώ εγώ προϊστάμενο.....


IMG_20241105_225844.jpg


Κανονικά στις "αστείες εικόνες του avclub" έπρεπε να πάει, αλλά εκεί δεν θα έπιαναν πολλοί το .. αστείο..
 
  • Haha
Reactions: avpap

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,624
Θεσσαλονίκη
Σίγουρα η υβριδική τεχνολογία είναι προηγούμενης γενιάς, φαίνεται από τους πολύ υψηλούς ρύπους για PHEV και για το ότι δεν το αφήνουν να πηγαίνει ηλεκτρικά πάνω από τα 60 κμ.
Από την άλλη αν έχει την 7ετή εγγύηση και το κόστος αγοράς είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με πιο προηγμένα PHEV γιατί όχι. Φυσικά λόγω της παλαιότερης τεχνολογίας έχει νόημα μόνο αν υπάρχει δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι, γιατί σε λειτουργία χωρίς φόρτιση από την πρίζα το αποτέλεσμα θα είναι άστα να πάνε όπως κάποια άλλα (δες πχ Jeep Compass).
μάλλον κάτι έχασες. Δεν είναι plugin hubrid. Είναι full hybrid.

EDIT
Τώρα είδα ότι αυτό που χάθηκε είναι το λινκ... Το ξαναβάζω