Re: Απάντηση: Re: BluRay 4K εν έτη 2021?
Μα το σινεμα ΔΕΝ ειναι απεικονιση της πραγματικοτητας, αλλα ενα "παραμύθι" που απαιτει αποσπαση απο την πραγματικοτητα ωστε να βυθιστεις στην ιστορια. Αν θες απεικονιση πραγματικοτητας δες ντοκυμαντερ.
Και η κινηματογραφιση σε υψηλο frame rate εχει διαφορα αρνητικα side effects που ειχαμε συζητησει παλαιοτερα και στο thread του Hobbit (το οποιο ηταν αθλιο στα 48fps ΙΜΟ). Ενα απο αυτα ειναι η αναγκη για πολυ ποιοτικα σκηνικα και props, διοτι η μπολικη πληροφορια των περισσοτερων καρε, επιτρεπει στον θεατη να εντοπισει αμεσα οτιδηποτε ψευτικο. Επισης, υπαρχουν και τεχνικοι λογοι που σχετιζονται με το shutter speed και εξηγουνται αναλυτικα εδω:
https://gizmodo.com/the-hobbit-an-unexpected-masterclass-in-why-48-fps-fai-5969817
Όταν λεω απεικονιση της πραγματικότητας, προφανώς εννοώ το μέσο και όχι το περιεχόμενο / στόχο.
Κινηματογράφος, το λέει και η λέξη, καταφραφη της κίνησης.
Γιατί λοιπόν η καταγραφη να γίνεται με (κατα πολύ) υποδεέστερο τροπο από αυτόν με τον οποίο δουλεύει η αίσθηση (όραση) που χρησιμοποιούμε για να δούμε σινεμά;
Δεν υπάρχει κανένας λόγος για αυτό.
Για την ακρίβεια, τα 24 καρέ είναι το κάτω όριο / πάτος προκειμένου το ανθρώπινο μάτι να αντιληφθεί την έννοια της κίνησης.
Δεν είναι τραγικό να περιοριζόμαστε σε αυτά, λοιπόν;
Τα 24 καρέ προέκυψαν - πριν δεκάδες χρόνια - από καθαρά τεχνικούς και οικονομικούς περιορισμούς (λιγότερο / φτηνότερο φίλμ και επιθυμία για μεγαλύτερο διάφραγμα / περισσότερο φως με τον τότε εξοπλισμό).
Όπως και η QWERTY διάταξη στα πληκτρολόγια η οποία είχε φτιαχτεί για να επιβραδύνει την πληκτρολόγηση στις μηχανικές γραφομηχανές (για να μην κολλάνε).
Για βάλε κάποιον σήμερα να γράψει σε πιο αποδοτική διάταξη και μάντεψε τι θα σου πει: ''Είναι χάλια, προτιμώ το QWERTY''.
Το ίδιο ακριβώς γίνεται με τα 24 (και περισσότερο αφού μπλέκει και το υποκειμενικό κριτήριο).
Κοινός παρονομαστης: Η συνήθεια (πακέτο με όσα έχει ''γράψει'' το σινεμά σαν βίωμα στον καθένα).
Επίσης, με τη λογική την απόσπασης από την πραγματικότητα, το ασπρομαυρο θα ήταν ακόμη καλύτερο. Προτιμάς τις ταινίες σου Α/Μ; Δε νομίζω.
Πέραν των παραπάνω πάντως, είναι δεδομένο ότι το HFR θέλει αλλαγές στον τρόπο κινηματογράφησης / έχει άλλες απαιτήσεις.
Μου φαίνεται πάντως τρέλα να ''ψαχνόμαστε'' με την εικόνα γενικά κλπ και από την άλλη να (επι)μένουμε στο judder των 24 που κυριολεκτικά πηδάει την εικόνα με κάθε ευκαιρία.