Η ιδιάζουσα περίπτωση του κυρίου Foth
Ο πιθανά ολλανδικής καταγωγής μυστηριώδης κύριος Carl Friedrich Foth ήρθε και έφυγε από τα φωτογραφικά πράγματα χωρίς πολλές φανφάρες, αφήνοντας όμως πίσω του μια από τις περισσότερο αναγνωρίσιμες και εμπορικά επιτυχημένες προπολεμικές κατασκευές.
Εν μέσω διαπλεκόμενων κολοσσών και μικρότερων παρατρεχάμενων στην εποχή της γερμανικής φωτογραφικής παντοκρατορίας, όπως όλα δείχνουν ο κύριος Foth έπαιζε εντελώς μόνος καταφέρνοντάς τα πολύ αξιοπρεπώς παρόλα αυτά.
Το 1924 ξεκίνησε μια εταιρία οπτικών αλλά και ραδιοφώνων στο τότε ανεξάρτητο Gdansk που εκείνο τον καιρό ονομαζόταν Danzing, ενώ δύο χρόνια αργότερα μετακόμισε στο Βερολίνο όπου παράτησε τα ραδιόφωνα και σύντομα άρχισε να κατασκευάζει τυπικές φωτογραφικές της εποχής.
Εκείνα τα χρόνια, δεν νομίζω πως υπήρξε άλλος μικρός κατασκευαστής που τόλμησε και κατάφερε να φτιάχνει τα πάντα μόνος του. Ο κύριος Carl όμως φαίνεται πως δεν ήταν διατεθειμένος να χαρίσει ούτε ένα μάρκο στα γνωστά καρτέλ και έτσι φρόντισε να παράγει τους δικούς του φακούς και κλείστρα για κάθε κατασκεύασμά του.
Ίσως για αυτό το λόγο λοιπόν, αυτές οι κατασκευές ήταν διαθέσιμες στη παγκόσμια αγορά σε πολύ ελκυστικές τιμές σε σχέση με την ποιότητά τους.
1935. Περίπου 420 σημερινά δολάρια.
Και κάπως έτσι το 1930 παρουσιάστηκε η μικρή Derby, φωτογραφική που κατάφερε να χαράξει το όνομα της Foth στη φωτογραφική ιστορία.
Αρχικά, προφανώς επηρεασμένος από το αναδυόμενο τρεντ των 35 χιλιοστών, ο κύριος Carl φρόντισε οι πρώτες Derby να αποτυπώνουν 24x36mm στο μίνι όμως φιλμ 127β¦ Πράγμα που άλλαξε την επόμενη χρονιά με το κάδρο να φθάνει 30x40mm, αυτό που θα περίμενε δηλαδή κανονικά κάποιος από μια half frame 127 μηχανή, ενώ μαζί με το νέο κάδρο η μικρή φωτογραφική απέκτησε και μηχανισμό αυτοχρονομέτρησης.
Μια από τις συνηθισμένες εμφανίσεις του Χίτσκοκ στις ταινίες του. Εδώ στο Young and Innocent του 1937 κρατώντας μια Foth Derby.
O αυστραλός καλλιτέχνης Albert Tucker σε μια αυτοπροσωπογραφία με μια Derby.
Η επένδυση των κατά τα άλλα οικονομικών Derby ήταν από γνήσιο δέρμα και το κλείστρο τους ήταν εστιακού επιπέδου με κουρτίνες πατέντας της Foth. Επίσης ο φακός (3 στοιχείων ο f3.5 και τεσσάρων ο f2.5) εστίαζε με τον ακριβότερο και ορθότερο τρόπο, δηλαδή αυτόν της ταυτόχρονης μετακίνησης όλου του μπλόκ, παρά με την οικονομικότερη εφαρμογή της μετατόπισης του εμπρός μόνο στοιχείου.
Προς το τέλος της δεκαετίας, σε αμέρικα και Γαλλία εμφανίστηκαν και φωτογραφικές που έφεραν ενσωματωμένο τηλέμετρο, και σε κάποια ακαθόριστη εποχή επίσης υπήρχε και η δυνατότητα εναλλαγής φακών, πράγμα που έχω δει σε διαφήμιση αλλά ακόμη δεν έχω αντικρύσει στην πράξη.
Μια ενδιαφέρουσα επίσης κατασκευή της εταιρίας ήταν η διοπτική Foth Flex που έφερε αντίστοιχο με την Derby κλείστρο πράγμα που αποτελούσε την εξαίρεση στον κανόνα της κατηγορίας.
Και κάπως έτσι έφθασε το 1940 (plus) και η Foth εξαφανίστηκε σιωπηλά. Ίσως αυτό να αποτελεί ακόμη μια ένδειξη πως ο κύριος Carl μάλλον ήταν έξω από τα μεγάλα κόλπα που θα του ανέθεταν τουλάχιστον κάποια πολεμική εργολαβία.
Επίσης, σε ένα ακαθόριστο προπολεμικό χρόνο η Foth φαίνεται πως διέθετε και κάποιο παράρτημα στη Γαλλία -ίσως για φορολογικούς λόγους-, ενώ μετά τον πόλεμο η μικρή Derby αναστήθηκε για κάποια χρόνια από τη γαλλική Gallus, πρώτα ως Derby-Lux και λίγο αργότερα ως DerLux καμουφλαρισμένη πίσω από ένα σασί αλουμινίου χωρίς καμία επένδυση.
Δείγματα με τον φακό της όπως βγήκαν από τη μηχανή. Στη δεύτερη φώτο bokeh για το bokeh -έτσι για να συμβαδίζουμε και με την εποχή μας...:flipout:-με ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο. Δεν δείχνει και τόσο ελκυστικό νομίζω.
Βιντεάκι συναρμολόγησης. Εύκολη δουλειά να αλλάξεις κουρτίνες αν και δεν τη πρόσεξα όσο θα έπρεπε.
Ο πιθανά ολλανδικής καταγωγής μυστηριώδης κύριος Carl Friedrich Foth ήρθε και έφυγε από τα φωτογραφικά πράγματα χωρίς πολλές φανφάρες, αφήνοντας όμως πίσω του μια από τις περισσότερο αναγνωρίσιμες και εμπορικά επιτυχημένες προπολεμικές κατασκευές.
Εν μέσω διαπλεκόμενων κολοσσών και μικρότερων παρατρεχάμενων στην εποχή της γερμανικής φωτογραφικής παντοκρατορίας, όπως όλα δείχνουν ο κύριος Foth έπαιζε εντελώς μόνος καταφέρνοντάς τα πολύ αξιοπρεπώς παρόλα αυτά.
Το 1924 ξεκίνησε μια εταιρία οπτικών αλλά και ραδιοφώνων στο τότε ανεξάρτητο Gdansk που εκείνο τον καιρό ονομαζόταν Danzing, ενώ δύο χρόνια αργότερα μετακόμισε στο Βερολίνο όπου παράτησε τα ραδιόφωνα και σύντομα άρχισε να κατασκευάζει τυπικές φωτογραφικές της εποχής.
Εκείνα τα χρόνια, δεν νομίζω πως υπήρξε άλλος μικρός κατασκευαστής που τόλμησε και κατάφερε να φτιάχνει τα πάντα μόνος του. Ο κύριος Carl όμως φαίνεται πως δεν ήταν διατεθειμένος να χαρίσει ούτε ένα μάρκο στα γνωστά καρτέλ και έτσι φρόντισε να παράγει τους δικούς του φακούς και κλείστρα για κάθε κατασκεύασμά του.
Ίσως για αυτό το λόγο λοιπόν, αυτές οι κατασκευές ήταν διαθέσιμες στη παγκόσμια αγορά σε πολύ ελκυστικές τιμές σε σχέση με την ποιότητά τους.
1935. Περίπου 420 σημερινά δολάρια.
Και κάπως έτσι το 1930 παρουσιάστηκε η μικρή Derby, φωτογραφική που κατάφερε να χαράξει το όνομα της Foth στη φωτογραφική ιστορία.
Αρχικά, προφανώς επηρεασμένος από το αναδυόμενο τρεντ των 35 χιλιοστών, ο κύριος Carl φρόντισε οι πρώτες Derby να αποτυπώνουν 24x36mm στο μίνι όμως φιλμ 127β¦ Πράγμα που άλλαξε την επόμενη χρονιά με το κάδρο να φθάνει 30x40mm, αυτό που θα περίμενε δηλαδή κανονικά κάποιος από μια half frame 127 μηχανή, ενώ μαζί με το νέο κάδρο η μικρή φωτογραφική απέκτησε και μηχανισμό αυτοχρονομέτρησης.
Μια από τις συνηθισμένες εμφανίσεις του Χίτσκοκ στις ταινίες του. Εδώ στο Young and Innocent του 1937 κρατώντας μια Foth Derby.
O αυστραλός καλλιτέχνης Albert Tucker σε μια αυτοπροσωπογραφία με μια Derby.
Η επένδυση των κατά τα άλλα οικονομικών Derby ήταν από γνήσιο δέρμα και το κλείστρο τους ήταν εστιακού επιπέδου με κουρτίνες πατέντας της Foth. Επίσης ο φακός (3 στοιχείων ο f3.5 και τεσσάρων ο f2.5) εστίαζε με τον ακριβότερο και ορθότερο τρόπο, δηλαδή αυτόν της ταυτόχρονης μετακίνησης όλου του μπλόκ, παρά με την οικονομικότερη εφαρμογή της μετατόπισης του εμπρός μόνο στοιχείου.
Προς το τέλος της δεκαετίας, σε αμέρικα και Γαλλία εμφανίστηκαν και φωτογραφικές που έφεραν ενσωματωμένο τηλέμετρο, και σε κάποια ακαθόριστη εποχή επίσης υπήρχε και η δυνατότητα εναλλαγής φακών, πράγμα που έχω δει σε διαφήμιση αλλά ακόμη δεν έχω αντικρύσει στην πράξη.
Μια ενδιαφέρουσα επίσης κατασκευή της εταιρίας ήταν η διοπτική Foth Flex που έφερε αντίστοιχο με την Derby κλείστρο πράγμα που αποτελούσε την εξαίρεση στον κανόνα της κατηγορίας.
Και κάπως έτσι έφθασε το 1940 (plus) και η Foth εξαφανίστηκε σιωπηλά. Ίσως αυτό να αποτελεί ακόμη μια ένδειξη πως ο κύριος Carl μάλλον ήταν έξω από τα μεγάλα κόλπα που θα του ανέθεταν τουλάχιστον κάποια πολεμική εργολαβία.
Επίσης, σε ένα ακαθόριστο προπολεμικό χρόνο η Foth φαίνεται πως διέθετε και κάποιο παράρτημα στη Γαλλία -ίσως για φορολογικούς λόγους-, ενώ μετά τον πόλεμο η μικρή Derby αναστήθηκε για κάποια χρόνια από τη γαλλική Gallus, πρώτα ως Derby-Lux και λίγο αργότερα ως DerLux καμουφλαρισμένη πίσω από ένα σασί αλουμινίου χωρίς καμία επένδυση.
Δείγματα με τον φακό της όπως βγήκαν από τη μηχανή. Στη δεύτερη φώτο bokeh για το bokeh -έτσι για να συμβαδίζουμε και με την εποχή μας...:flipout:-με ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο. Δεν δείχνει και τόσο ελκυστικό νομίζω.
Βιντεάκι συναρμολόγησης. Εύκολη δουλειά να αλλάξεις κουρτίνες αν και δεν τη πρόσεξα όσο θα έπρεπε.
Last edited: