Εκτέλεση προς αποφυγή...

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Το thread θα μπει, όπως μπαίνουν όλα, με τις ουρές τους.
(μέχρι να προταθεί ή αποφασιστεί κάτι άλλο).
όποιος δεν θέλει τις ουρες = κουτσουλιές μπορεί να το ζητήσει και να γίνει προσπάθεια ντουμπλαρίσματος του θέματος χωρίς τις ουρές

Οk. Πάμε ξανά...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Αν συμφωνούν όλοι σβήνω όλα τα άσχετα θέματα.
Απλά έγινε και μιά ενδιαφέρουσα συζήτηση περί κριτικής....
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Δεν συμφωνώ.Οπως είπε και ο Κύριος Διαχειριστής ,ευτυχώς τα γραπτά μένουν.
Θα μεταφέρω τίς προτάσεις μου για την 9η ,που πρωοτοέκανα πρίν τίς γνωστές ´παρεμβάσεις´για χάρη τού McZab στο άλλο θέμα πού άνοιξε.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Αν συμφωνούν όλοι σβήνω όλα τα άσχετα θέματα.
Απλά έγινε και μιά ενδιαφέρουσα συζήτηση περί κριτικής....

Από τη στιγμή που υπάρχει νέο thread, προτείνω το παρόν να μείνει ως έχει. Η συζήτηση περί κριτικής μπορεί να συνεχιστεί νομίζω.
Όχι κριτικής του ενός στον άλλο, έτσι...? :flipout:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
οκ
και εγώ προτιμώ να μείνουν τα γραπτά
Μεταφέρετε ό,τι θέλετε.
Αν χρειαστεί βοήθεια πείτε...
 
22 June 2006
1,097
Sweden
Ο λόγος ύπαρξης του forum και κατ' επέκταση των threads είναι για να γίνεται εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ των μελών. Όλα τα posts που δεν αφορούν το αρχικό thread μπορούμε να τα θεωρήσουμε "κουτσουλιές". Οι προσωπική σας αντιπαράθεση, Δημήτρη και Σπύρο δεν οφελούν, ούτε και σέβονται κανέναν από εμάς και κυρίως τον McZab που άνοιξε το thread προκειμένου να σηζητηθεί το θέμα της Ενάτης.

Αν έχετε προσωπικά ζητήματα να λύσετε μεταξύ σας, καθώς και θέματα ρόλων, αυτό επιβάλλεται να γίνει εκτός δημόσιας εμφάνισης. Αυτές οι "βεντέτες" δεν τιμούν κανέναν κύριοι. Αντίθετα εκτίθεστε άσκοπα μεταξύ των μελών. Οι μουσική κατηγορία και τα thread που περιέχει δεν είναι το τσιφλίκι κανενός.

Οι δημοσιευμένες προσωπικές απόψεις για κάποιο συγκεκριμένο άτομο που συμμετέχει στο Forum χρησιμεύουν μόνο για να δημιουργούν εντυπώσεις μεταξύ των μελών. Εννοείται ότι οφείλω να παραδεχτώ ότι και εγώ έχω ολισθήσει ανάλογα. Προσπαθώ όμως..
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,047
Αθήνα
Kωστα λυσε μου σε παρακαλω μια απορια γιατι παντα με ετρωγε μεσα μου αυτη η ερωτηση.
Θα επρεπε να ειναι η τεχνη ΤΟΣΟ σημαντικο πραγμα στην ζωη μας ?????
Ποσο σημαντικο δηλ???να την βαλουμε πανω απο τι???απο το παιδι μας, τον εαυτο μας,την οικογενειακη μας ευτυχια ή την υγεια μας????

Μια τοποθέτηση και από μένα (αν και απευθύνθηκες στον Κώστα):
δεν νομίζω ότι τίθεται τέτοιου είδους σύγκριση (με τα παιδιά μας, την οικογένειά μας κλπ) αλλά αυτό που ισχύει είναι ότι μέσω της Τέχνης πέρα από την Αισθητική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει ,μπορούμε να γνωρίσουμε και άλλες πτυχές του εαυτού μας, να δούμε διαφορετικές από τις δικές μας τοποθετήσεις σε μείζονα θέματα της ζωής (έρωτας,θάνατος,καλό,κακό) να γίνει αφορμή για ενδοσκόπηση και αυτοβελτίωση γεγονός που εν τέλει θα μας κάνει καλύτερους ανθρώπους και για την οικογενειά μας και για τα παιδιά μας κλπ.


Αυτοι που κανουν τεχνη γιατι δεν ειναι (μεσω της τεχνης τους) παραδειγματα προς μιμηση αλλα πολλες φορες ειναι προς αποφυγη????

Δεν διαφωνεί κανείς με αυτό αλλά το έργο τέχνης από τη στιγμή που έρχεται σε επαφή με τους αποδέκτες του παύει κατά κάποιο τρόπο να είναι κτήμα του δημιουργού του αποκτά δική του οντότητα και αυταξία και είναι κτήμα της ανθρωπότητας σε μικρή ή μεγαλύτερη κλίμακα.
Για να είμαι και συντονισμένος με το θέμα (τουλάχιστον όπως ξεκίνησε) η 9η του Beethoven ότι και να ήταν ο δημιουργός της είναι πλέον (η 9η) έργο του Ανθρώπου που απλώς εκφράστηκε με τον Λούντβιχ. Είναι πολύ άδικο να κρίνουμε ένα έργο τέχνης βασιζόμενοι στο ποιόν του δημιουργού. Μην πέφτουμε σ'αυτή την παγίδα εκτός αν με το έργο του ο δημιουργός περνά κατακριτέα μηνύματα.
 
Ο Μαρξ έγραφε κάπου πως η ουσία του ανθρώπου είναι το σύνολο των κοινωνικών του σχέσεων. Εγώ, με αφορμή τη συζήτηση εδώ πέρα, θα τον παραφράσω και θα πω πως η Τέχνη προσδίδει ουσία στις ανθρώπινες σχέσεις. :p Και αναφέρομαι στις σχέσεις κάθε είδους, όχι μόνο τις κοινωνικές, αλλά στη σχέση του ανθρώπου με τον κόσμο, στη σχέση του με τον εαυτό του.

Όλα τ' άλλα αργά ή γρήγορα εκφυλίζονται σε καθήκοντα... :grandpa:

Η Τέχνη μπορεί να 'ναι παντού, σε απόκρυφες λεπτομέρειες της πιο πεζής καθημερινότητας, όμως η Τέχνη δεν είναι ισότιμη, ούτε ομοιογενής.

Υπάρχει η Μεγάλη Τέχνη, διεκδικητική, απαιτητική κι' αδηφάγος, που κάθε επίσκεψη σου σ' αυτήν, αφήνει πάντα πίσω ένα κομμάτι σου.

Υπάρχει η τέχνη της καθημερινότητας, διακριτική, ντροπαλή κι' ιδιωτική.

Υπάρχει και η τέχνη του περιττού, η τέχνη utility, η τέχνη του ευτελούς, ή η τέχνη του αφρού και της επιφάνειας. Εκεί βλέπω εγώ να βολοδέρνει η pop-art, με την οποία βγάζω συνήθως σπυράκια. :angry: Δεν μου χρειάζεται τέτοιου είδους τέχνη, αηδιάζω με 'καλλιτέχνες' σαν το Γουώρχολ και το Λίχτεσταϊν. Η πεζή μου καθημερινότητα θέλω να 'ναι λειτουργική και πεπερασμένη. Δε μου χρειάζεται να τη γεμίσω με πλαστική 'τέχνη' επειδή δεν έχω την πνευματική επάρκεια και ψυχική ειλικρίνεια να ανυψωθώ μέχρι την πραγματική.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,450
Πειραιας
Η ερωτηση εγινε στον Κωστα επειδη στην συγκεκριμενη στιγμη το εθεσε αυτος.
Σαφως και μου ειναι αφανταστα χρησιμο και τιμητικο ,να μου απαντησει οποιος φιλος νομιζει οτι εχει κατι να μου πει.
Οποτε ...για λεγετε....για λεγετε!!!!
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,450
Πειραιας
Και μιας και το εκανα το το τοπικ (με το συμπαθειο) κ@λο δεν γινεται να ανοιξουμε κανενα αλλο οπου θα συζητησουμε γιαυτο το τοσο ενδιαφερον θεμα??
(κυριε Παναγιωτιδη μας μπορειτε να βοηθησετε επι τουτου???για την "αποσχιση" και μεταφορα του εννοω)
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
έκανες?
τι έκανες?
το θέμα της 9ης ήδη το συζητούν κάπου αλλού.
εννοείς το περί κριτικής?
 

Dimosthenis

Supreme Member
17 June 2006
3,277
Ενδιαφερον θρεντ αλλα πολλες εκτος θεματος αντιπαραθεσεις, οπου δεν καταλαβα τελικα ποια θεωρειτε καλυτερη εκτελεση της 9ης και για ποιους λογους.
Επισης δεν ειδα καπου σχόλια για την εκτελεση απο τον Κάραγιαν.
θεωρειται ανεπιτιχής???
 
Δημοσθένη, ανεπιτυχή θεωρούν ορισμένοι κριτικοί μόνο την τελευταία, την ψηφιακή στη DG. Οι άλλες, του 1977 που σου γράφει ο Σπύρος και του 1962 που είχα γράψει εγώ, είναι πολύ καλές.

Καλύτερη ερμηνεία στην 9η - τουλάχιστον από τις στερεοφωνικές - θεωρώ του Καρλ Μπαίμ του 1970 (72?) για την οποία και έγραψα. Οι λόγοι είναι πολλοί. Μπορείς να διαβάσεις κάποιους εδώ.
 

Dimosthenis

Supreme Member
17 June 2006
3,277
Ευχαριστω για τις απαντησεις.
Πράγματι αυτη εχω μαζι με τι υπολοιπες συμφωνιες του Beethoven σε κασετίνα 8LP stereo 2740 172 της Deutsche Grammophon.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Πάντως το "επιτυχημένο" είναι και σχετικό...Η ερμηνεία ενός έργου και οι εκφραστικές επιλογές, ειδικά σε ένα έργο σαν την 9η, δεν είναι προιόν αποτυχημένης ή επιτυχημένης προσπάθειας κατά τη γνώμη μου. Είναι προιόν συνειδητών επιλογών των εκφραστικών μέσων που διαθέτει μια ορχήστρα.

Μια από τις πιο διχαστικές ερμηνείες που έχουν καταγραφεί στην Ιστορία είναι αυτή του Βάγκνερ ο οποίος μάλιστα έκανε και κάποιες "διορθώσεις" σε κάποια σημεία. Προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και ταυτόχρονα θύελλα συγχαρητηρίων.

Φαίνεται πάντως ότι το κύριο σημείο "συγκρούσεων" για την ερμηνεία της 9ης, ήταν και παραμένει ο ρυθμός ο οποίος και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την "επιτυχία" μιας εκτέλεσης.
 
Απάντηση: Re: Εκτέλεση προς αποφυγή...

Φαίνεται πάντως ότι το κύριο σημείο "συγκρούσεων" για την ερμηνεία της 9ης, ήταν και παραμένει ο ρυθμός ο οποίος και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την "επιτυχία" μιας εκτέλεσης.

Ο ρυθμός και ο σχηματισμός των φράσεων, π.χ. από τα έγχορδα στην εισαγωγή του πρώτου μέρους, αποτελούν ίσως την ειδοποιό διαφορά "σχολών", π.χ. Φουρτβαίγκλερ ή Τοσκανίνι, που θεωρούνται και οι δύο εξαιρετικές.. Η επιτυχία - τουλάχιστον από την οπτική γωνία των μουσικολόγων - κρίνεται από πιο σύνθετους συνδυασμούς.