Αν έχεις μάθει σε ντόμπρα πράγματα τότε θα ξέρεις ότι και το εμπόριο σε ντόμπρες συμφωνίες βασίζεται. Αν αυτές πάψουν, τότε πολύ απλά δεν υπάρχουν ούτε συμφωνίες ούτε εμπόριο. Εξ' άλλου για ποιο λόγο να κάνεις τη δουλειά του άλλου; Του πάντοτε φτηνότερου; Εκεί λοιπόν ο νόμος του εμπορίου ο ντόμπρος λέει... adios amigos. Έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν... Dolby Atmos
Και για να μην παρεξηγηθεί, αυτό που έγραψα πριν για το μονοπώλιο του φτηνότερου, δεν αφορά τα υπόλοιπα καταστήματα αλλά τον προμηθευτή. Γιατί πολύ απλά, χωρίς ντόμπρες συμφωνίες... δεν θέλω να φανταστώ καν τι κατάληξη θα είχε ένα προϊόν το οποίο κάποιος προμηθευτής θα θελήσει να το προωθήσει μέσα από τα κανάλια της αγοράς.
Χωρίς αυτές, όπως είναι εύκολα κατανοητό, το κανάλι της αγοράς στενεύει τόσο ώστε στο τέλος είναι ανύπαρκτο για το προϊόν το ίδιο. Και το λέω γιατί έχω περάσει και από το στάδιο του προμηθευτή κι εγώ ο ίδιος παλαιότερα. Γνωρίζω δηλαδή πόσο επικίνδυνο είναι.
Έτσι γίνεται από την αρχή που υπάρχει το εμπόριο, δεν είναι χτεσινά αυτά.
Τώρα σε ό,τι αφορά την τεχνογνωσία, εξαρτάται και από το προϊόν. Μια ηχομπάρα ή ένα bluetooth ηχείο τι after sales service να θέλει; Εκεί θα δεις λοιπόν μποξμουβεράδες να κάνουν πάρτυ. Ένας ενισχυτής AV όμως ενσωματωμένος σε πολυζωνικό σύστημα και ίσως και με λίγο αυτοματισμό.... εεεε όλο και κάτι θα θέλει από υποστήριξη.
Δεν μιλάω για deep integration, λέω για κάτι απλό.
Από μόνο του ως προϊόν σκέτο και με δεδομένη την εξέλιξη που έχουν οι συγκεκριμένοι, νομίζω ότι ακόμα κι έτσι χρειάζονται after sales service ειδικά όσο γίνονται πιο πολύπλοκοι και προσφέρουν περισσότερα και επειδή θα ενσωματωθούν όπως και να έχει σε ένα σύστημα με πολλά ακόμη προϊόντα, ακόμα και στην πιο απλή τους μορφή.
Οπότε, όπως είπα πριν, αν ζυγίσεις τις ανάγκες σου σε σχέση με το προϊόν και καταλήξεις σε ποιες είναι αυτές, αποφασίζεις αναλόγως διαφοράς τιμής.