Εργαλεία από Lidl - Aξιολόγηση, σχόλια, προσφορές

nickmanak

AVClub Enthusiast
10 January 2013
869
Β. Ελλαδα
Εγω κλεινω 3 χρονια σερί που βαζω τα λαδια 5-30 + 5-40 του λιντλ σε Opel Astra Η 2007 (ειχα πρωτοβαλει Απριλιο του 2019) και εχω κανει 3 αλλαγες μεχρι τωρα. Τo ιδιο εκανα και σε Hyundai i10 συγγενη και δεν παρουσιασε προβληματα κανενα οχημα ως τωρα. Πρωτα γλιτωνα κανα 12 ευρω στο 5λιτρο 5-40 σε σχεση με το λαδι της General Motors, αλλα το λιντλ το πηγε στα 19 ευρω πλεον και τα μονολιτρα 5-30 στα 6,20 (τρεχον φυλλαδιο). Τα μονολιτρα παντως ειναι καλυτερη ποιοτητα απο το 5λιτρο αλλα θα κοστισουν 31 ευρω τα 5 λιτρα.
 

panoss1

Supreme Member
8 July 2012
5,169
Κηφισιά
τα λιπαντικα αυτοκινητου τι λενε παιδια τα δοκιμασε καποιος ?
Γραφει οτι ειναι απο γερμανια και εγω χρησιμοποοω μαρκα fucks που συνηστα η εταιρια opel για το αυτοκινητο μου..
Αλλα τα βρισκω του lidl αρκετα φτηνα ... θα ειναι καλα ?
Το έχουμε γράψει πολλές φορές στο παρελθόν.Το 10w 40 του lidl είναι ακριβώς το ίδιο με τα επίσημα opel, στο ίδιο δοχείο κιόλας!
Προσωπικά το βάζω χρόνια παντού σχεδόν.
Όλα έχουν προδιαγραφές και μάλιστα ήταν τα πρώτα που ήρθαν με SN .
Το δε 5w 30 το έβαλα δύο φορές και δεν είδα διάφορες πουθενά.Το λάθος του lidl είναι ότι δεν το φέρνει συχνά σε 5λιτρο και δεν έφερε ακόμα πετρελαίου...
Συνοπτικά είναι άριστα λάδια και βάλτα χωρίς σκεψη
 

lazarefa

AVClub Addicted Member
18 October 2007
1,305
Μεγάλο κεφάλαιο τα λιπαντικά. Ασχολούμενος αρκετά χρόνια (ερασιτεχνικά βέβαια, αν κι έχω ανάλογες τεχνικές γνώσεις) με το αντικείμενο, θα πρότεινα τουλάχιστον όσοι έχετε σχετικά καινούρια οχήματα (πχ μέχρι 10ετίας/150.000χλμ) να επιλέγετε λιπαντικά που έχουν ιξώδες και προδιαγραφές όμοιες με αυτές που προτείνει ο κατασκευαστής.
Ακόμα και για τους φίλους που έχουν Opel (όπως κι εγώ, Astra του 2005), από τη στιγμή που όλα τα Astra από το 2004 και μετά (τουλάχιστον) έρχονταν με λάδια 5W30 για ποιο λόγο να αλλαχθούν με 5W40 (αν κι επιτρέπεται), ή 10W40, πέρα ίσως από την περίπτωση να ξεκίνησε να καταναλώνει λάδια το μοτέρ;
Επίσης από τη στιγμή που η Opel/GM βγάζει τα 5λιτρα Dexos II/5W30 σε τιμή χώμα (23 ευρώ αγόραζα εγώ το 5λιτρο μέχρι προ 2ετίας, λογικά κάτω από 30 τα πουλάνε κα σήμερα), για ποιο λόγο να προτιμήσει κανείς τα λάδια του Lidl, όσο καλά κι αν είναι; Περιεργαζόμενος 1-2 φορές τις προδιαγραφές των λαδιών του Lidl σε 5W30 (που δεν τα φέρνει συχνά) και 5W40 από όσο θυμάμαι δεν είδα να πληρούν τις ειδικές προδιαγραφές της Opel (GM LL A/B 025 ή/και Dexos II) πέρα βέβαια από τις γενικές της ACEA (A3, C3 κλπ). Αν άλλαξε αυτό στις πολύ πρόσφατες παρτίδες δεν το γνωρίζω, καθώς δεν έπιασα να δω λάδια Lidl τον τελευταίο χρόνο, ωστόσο δεν το θεωρώ πολύ πιθανό (γιατί συν τοις άλλοις, οι εξειδικευμένες προδιαγραφές συγκεκριμένων αυτοκινητοβιομηχανιών απαιτούν licence από τους κατασκευαστές και αυτά ανεβάζουν το κόστος των λαδιών).
Εν κατακλείδι, ναι, τα λάδια των Lidl δεν φαίνεται να είναι άσχημα (και σίγουρα όχι για τα λεφτά τους), δύσκολα θα κάνουν σοβαρή ζημία στα περισσότερα μοτέρ, ενδέχεται ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις να επιβαρύνουν την όποια "καλή" λειτουργία τους ή/και να επιταχύνουν την φθορά/πτώση απόδοσης κάποιων κινητήρων, όχι απαραίτητα γιατί είναι "Lidl" αλλά γιατί δεν είναι όσο εξειδικευμένα ζητάει ο κάθε κατασκευαστής για κάθε συγκεκριμένο μοτέρ. Από κει και πέρα, ναι, φαίνεται να κατασκευάζονται στη Γερμανία, δεν τα κάνει αυτό ωστόσο από μόνο του άριστα σε καμία περίπτωση.
Προσωπικά θα τα έβαζα πιο εύκολα όπως ανέφερα και αρχικά σε μοτέρ που έχουν γράψει ικανό αριθμό χιλιομέτρων και κατ' επέκταση έχουν κλείσει την πρώτη "νεότητά" τους, εφόσον όμως είναι του ίδιου ιξώδους με αυτά που ζητά ο κατασκευαστής και βέβαια πληρούν τουλάχιστον τις βασικές προδιαγραφές που ζητά ο τελευταίος (ΑCEA, SN κλπ). Οι υπόλοιποι (κινητήρες με λίγα χλμ/ώρες λειτουργίας) θεωρώ ότι δεν είναι και το πιο φρόνιμο να τα προτιμάτε έναντι εκείνων που πληρούν επακριβώς τις εργοστασιακές προδιαγραφές, απλά για να γλυτώνετε 10-15 ευρώ το χρόνο. Τουλάχιστον όχι αν σκοπεύετε να εξαντλήσετε οι ίδιοι την ωφέλιμη διάρκεια ζωής των κινητήρων σας.
 

enduras1

Moderator
Staff member
Και εγω θεωρώ πως για μια διαφορά 5-10 ευρώ σε ετήσια βάση δεν αξίζει ουτε υποψία να έχετε πως είναι πιθανον να παθει κάτι το μοτερ σας και η ζημιά έπειτα να απαιτήσει υπερπολλαπλασια χρήματα.
 

MAN0S

Senior Member
14 August 2018
581
Η εμπειρία από τα αναλώσιμα του lidl,(δισκάκια,τρυπανια κτλ),νομίζω ότι είναι ο καλύτερος οδηγός για το τι πρέπει να κάνει κάποιος.Εκτος αν η οικονομία 0.5e το μηνα,του είναι τόσο σημαντική.
 
  • Like
Reactions: Nektarios2015

teodor_ch

AVClub Addicted Member
Προσωπικά στα αμάξια βάζω μόνο mobil 1 esp 5-30 και δεν κοιτάω και πόσα πληρώνω παραπάνω.

Για πιεστικό, γεννήτρια κλπ δεν ασχολούμαι και βάζω ότι βρώ που να καλύπτει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.

Μόνο να με αφήσει το αμάξι το κοστολογώ (χωρίς τις επισκευές) πολύ παραπάνω απο τα €200-300 που μπορεί να "εξοικονομούσα" στη 10ετία.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV

skysound

Supreme Member
28 January 2007
6,826
Θεσσαλονίκη
θεωρητικα τα λαδια ειτε ειναι δουλεμενα ειτε οχι, αν ανοιχτουν επειδη μεταβαλουν την χημικη τους συνθεση απο την επαφη με το οξυγονο, πρεπει να αλλαζουν στο εξαμηνο για να λειτουργουν σωστα,
Συγγνωμη για το οφτοπικ αλλα δεν φανταζομαι να ισχυει αυτο με τα ανοιγμενα μπουκαλια, γιατι προφανως το λαδι εξ αρχης δεν συσκευαζεται σε κενο αερος.
Απο την αλλη μερια, ποσο δλδ θα φθαρει, μεσα στο μπουκαλι, και ποσο θα κρατησεις ενα μπουκαλι λαδι ανοιγμενο? Σ'εμενα ας πουμε που τρωει λαδι μετριως, ενα πενταλιτρο, μου παει ενα χρονο, δλδ απο αλλαγη σε αλλαγη.
 

nickolas

Supreme Member
28 February 2007
4,055
πατρα
τα λαδια αντιδρουν με τα μεταλλα παρουσια οξυγονου
επιπλεον το λαδι μεσα στο μπουκαλι περα απο το πλαστικο στο οποιο βρισκεται με το οποιο δεν αντιδρα, μονο ενα φιλμ (η επανω επιφανεια του που ειναι μικρη ειναι εκτιθεμενη στο ελαχιστο οξυγονο της ερμητικα κλεισμενης συσκευασιας του) χωρις το υπολοιπο λαδι να αγγιζει κανενα μεταλλο και κανενα οξυγονο

οταν ομως εχουν ανοιχτει, το οξυγονο ανανεωνεται συνεχως και στο μπουκαλι μεσα να ειναι . για αυτο λεμε οτι οξειδωνονται. η μεμβρανη η οποια υπαρχει στα καινουρια μπουκαλια λαδιου, δεν μπαινει εκει για λογους στεγανοτητας μονο (το μπουκαλι και χωρις την μεμβρανη δεν χανει λαδια). μπαινει για να αποκλειστει η εισχωρηση οξυγονου
αν δε τα λαδια, εχουν μπει σε εναν κινητηρα, τοτε ολη η ποσοτητα λαδιου ειναι και σε επαφη με οξυγονο και σε επαφη με τα μεταλλα.
φυσικα ειναι καλυτερα ενα λαδι που απλα εχει ανοιχτει το μπουκαλι του και παραμενει μεσα στο μπουκαλι παρα να εχει μπει και να εχει αποθηκευτει σε ενα κινητηρα που δεν δουλευει.

αυτο που λεει ο θοδωρος οτι αντεχουν το λιγοτερο δυο χρονια , φαινεται οτι αντεχουν, δεν αντεχουν (συμφωνα με τις προδιαγραφες τους)
μια βασικη δουλεια θα την κανουν , οχι ομως την δουλεια που πρεπει.
φυσικα ειναι καλυτερα για το μεταλλο να ειναι σε επαφη με ενα οξειδωμενο λαδι παρα να λειπει το λαδι :)

για αυτο σε μηχανηματα που ειναι ακριβα, που τραβανε ζορι , που γενικα εχουμε απαιτησεις, η πληρης αλλαγη λαδιων ανα εξαμηνο περιπου, ειναι επιβεβλημενη δια ροπαλου προκειμενου να εχουμε σωστη λειτουργια συμφωνα με τις προδιαγραφες της κατασκευης ενος μηχανηματος.
σε καποια μηχανηματα υψηλων απαιτησεων επιβαλεται η ανα τριμηνο αλλαγη!

ολα αυτα βεβαια προκειμενου να εχουμε βελτιστη λειτουργια. απο εκει και μετα παιζουμε με τις φθορες των μηχανηματων

υγ
η "οξειδωση" η αλληλεπιδραση δηλαδη του οποιουδηποτε υλικου με το οξυγονο αλλοιωνει ταχυτατα το υλικο
ενα μισοκιλο ψωμι να παρεις, αστο εξω για μια μερα και φατο. μετα παρε ενα αλλο και κλειστο σε μια σακουλα ερμητικα και φατο και αυτο μια μερα μετα
θα δεις διαφορα στην γευση, στην ελαστικοτητα, στα τριματα που θα σου κανει

τα λαδια δεν ειναι "ανοξειδωτα". ειναι παραγωγα πετρελαιου και εχουμε πολυμερισμο παρουσια οξυγονου
 
Last edited:
  • Like
Reactions: mikemtb

nickolas

Supreme Member
28 February 2007
4,055
πατρα
θυμηθηκα τωρα κατι ακομα, που συζητουσα με εισαγωγεις αγροτικων κινητηρων
μου ελεγαν οτι η βελτιστη λειτουργια για τους κινητηρες που χρησιμοποιουσα στα μηχανηματα μου, ηταν μετα το τελος της σεζον, πχ τον δεκεμβριο, οι αγροτες να βγαζουν το λαδι και να του βαζουν καινουριο. το οποιο θα το αλλαζαν ξανα , χωρις να εχει δουλεψει ο κινητηρας, προκειμενου να ξαναδουλεψει την νεα σεζον τον επομενο νοεμβριο!
αυτα ειναι οδηγιες απο τα εργοστασια.

οταν τους ελεγα οτι αποκλειεται αγροτης να πεταξει λαδι που δεν εχει δουλεψει, μου απαντουσαν οτι για αυτο δεν τους λεμε να κανουν αυτο, αλλά τους λεμε να αδειαζουν το κινητηρα απο λαδι οταν τελειωνει η σεζον (αν δεν χρησιμοποιησουν τον κινητηρα σε καποια αλλη δουλεια) και να του ξαναβαζουν νεα λαδια ξαναξεκινοντας τη νεα χρονια
 

lazarefa

AVClub Addicted Member
18 October 2007
1,305
Αν και ξεφύγαμε από το θέμα, θα έλεγα ότι για τις περισσότερες περιπτώσεις, 6 μήνες μετά το αρχικό άνοιγμα δοχείου λιπαντικού αυτοκινήτου (και μετά βέβαια άμεσο σωστό κλείσιμο του ορίτζιναλ δοχείου του λιπαντικού με την υπόλοιπη ποσότητα), δεν υφίσταται πρακτικά κανένα ζήτημα αισθητής επιδείνωσης των ιδιοτήτων του λιπαντικού. Με σχετική ασφάλεια, το όριο αυτό για ανοιγμένες συσκευασίες λιπαντικών συνήθων κινητήρων (όχι supercars πχ) μπορεί να επεκταθεί και στο 1 έτος, όχι όμως παραπάνω.
 

teodor_ch

AVClub Addicted Member
Η vw προτείνει αλλαγη στη 2ετια ή τα χλμ. Ότι έρθει πρώτο. Αρα αντέχουν και πληρουν τις προδιαγραφες για 2 χρονια.

Στο μπουκάλι ο αερας δεν ανανεωνεται. Μόνο ελαχιστα με τις διαφορές θερμοκρασιας. Αλλα σε σύγκριση με τον κινητηρα υπάρχει χαοτικη διαφορά.



Επισης το ψωμί δεν οξυγωνεται και αλλάζει σε μια μέρα. Παπαριαζει και πιο μετα αρχίζει και μουχλιαζει.

Το ελαιόλαδο για παραδειγμα και να οξυδωθει οπως η πλειοψηφία των λαδιών που εχουμε στα σπιτια μας μετα απο καποιους μήνες δεν παύει να ειναι λάδι.

Αντιοξειδωτικά δεν χρειάζεται ο κινητήρας εξάλλου. Για αυτο δεν αλλαζουμε λαδια καθε εβδομάδα. Ή καλυτερα μετα απο 4-5 "τηγανιες"!!!
Ειναι αλλα τα χαρακτηριστικά που μας ενδιαφέρουν.


ΥΓ. Σαλάτα το κάναμε. Γραφω και από κίνητρο
 

nickolas

Supreme Member
28 February 2007
4,055
πατρα
λαζαρε ενας χρονος ειναι πολυς κατ'εμε, αλλά απο εκει και μετα, ο καθενας ο,τι θεωρει καλυτερο...

θοδωρε το ψωμι δεν παπαριαζει, ξεραινεται

τωρα το αν η vw χρησιμοποιει λαδια καποιας προδιαγραφης που τους επιτρεπει να αντεχουν τοσο, σε επαφη με μεταλλα και οξυγονο, αυτο ειναι θεμα δικο της
μπορει να ειναι πραγματικο, δεν αντιλεγω, η τεχνολογια προχωρα αλλά περισσοτερο για κολπο μαρκετινγκ μου ακουγεται. ετσι κι αλλιως θα εχεις βγει απο την εγγυηση :)
δεν παει να το λεει ομως ο θεος , ποσο μαλλον η vw, εγω σε κινητηρα δυο χρονων λαδι δεν αφηνω και μετα να το δουλεψω σε πληρη φορτια
 

SatSea

Senior Member
11 January 2017
313
Επισης το ψωμί δεν οξυγωνεται και αλλάζει σε μια μέρα. Παπαριαζει και πιο μετα αρχίζει και μουχλιαζει.

Το ελαιόλαδο για παραδειγμα και να οξυδωθει οπως η πλειοψηφία των λαδιών που εχουμε στα σπιτια μας μετα απο καποιους μήνες δεν παύει να ειναι λάδι.

Αντιοξειδωτικά δεν χρειάζεται ο κινητήρας εξάλλου. Για αυτο δεν αλλαζουμε λαδια καθε εβδομάδα. Ή καλυτερα μετα απο 4-5 "τηγανιες"!!!
Ειναι αλλα τα χαρακτηριστικά που μας ενδιαφέρουν.


ΥΓ. Σαλάτα το κάναμε. Γραφω και από κίνητρο
Κάνεις λάθος, τα λάδια κινητήρων εκτός των βασικών ελαίων που είναι το 70% το υπόλοιπο 30% είναι πρόσθετα μεταξύ των οποίων και αντιοξειδωτικά.
Η οξείδωση ξεκινά από το πρώτο δευτερόλεπτο άσχετα εάν δεν γίνεται αντιληπτό και το ελαιόλαδο που ανέφερες, ναι φυσικά λάδι είναι αλλά λίγο η πολύ οξειδωμένο.:)
 
  • Like
Reactions: KOSSTV and nickolas

panoss1

Supreme Member
8 July 2012
5,169
Κηφισιά
Μεγάλο κεφάλαιο τα λιπαντικά. Ασχολούμενος αρκετά χρόνια (ερασιτεχνικά βέβαια, αν κι έχω ανάλογες τεχνικές γνώσεις) με το αντικείμενο, θα πρότεινα τουλάχιστον όσοι έχετε σχετικά καινούρια οχήματα (πχ μέχρι 10ετίας/150.000χλμ) να επιλέγετε λιπαντικά που έχουν ιξώδες και προδιαγραφές όμοιες με αυτές που προτείνει ο κατασκευαστής.
Ακόμα και για τους φίλους που έχουν Opel (όπως κι εγώ, Astra του 2005), από τη στιγμή που όλα τα Astra από το 2004 και μετά (τουλάχιστον) έρχονταν με λάδια 5W30 για ποιο λόγο να αλλαχθούν με 5W40 (αν κι επιτρέπεται), ή 10W40, πέρα ίσως από την περίπτωση να ξεκίνησε να καταναλώνει λάδια το μοτέρ;
Επίσης από τη στιγμή που η Opel/GM βγάζει τα 5λιτρα Dexos II/5W30 σε τιμή χώμα (23 ευρώ αγόραζα εγώ το 5λιτρο μέχρι προ 2ετίας, λογικά κάτω από 30 τα πουλάνε κα σήμερα), για ποιο λόγο να προτιμήσει κανείς τα λάδια του Lidl, όσο καλά κι αν είναι; Περιεργαζόμενος 1-2 φορές τις προδιαγραφές των λαδιών του Lidl σε 5W30 (που δεν τα φέρνει συχνά) και 5W40 από όσο θυμάμαι δεν είδα να πληρούν τις ειδικές προδιαγραφές της Opel (GM LL A/B 025 ή/και Dexos II) πέρα βέβαια από τις γενικές της ACEA (A3, C3 κλπ). Αν άλλαξε αυτό στις πολύ πρόσφατες παρτίδες δεν το γνωρίζω, καθώς δεν έπιασα να δω λάδια Lidl τον τελευταίο χρόνο, ωστόσο δεν το θεωρώ πολύ πιθανό (γιατί συν τοις άλλοις, οι εξειδικευμένες προδιαγραφές συγκεκριμένων αυτοκινητοβιομηχανιών απαιτούν licence από τους κατασκευαστές και αυτά ανεβάζουν το κόστος των λαδιών).
Εν κατακλείδι, ναι, τα λάδια των Lidl δεν φαίνεται να είναι άσχημα (και σίγουρα όχι για τα λεφτά τους), δύσκολα θα κάνουν σοβαρή ζημία στα περισσότερα μοτέρ, ενδέχεται ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις να επιβαρύνουν την όποια "καλή" λειτουργία τους ή/και να επιταχύνουν την φθορά/πτώση απόδοσης κάποιων κινητήρων, όχι απαραίτητα γιατί είναι "Lidl" αλλά γιατί δεν είναι όσο εξειδικευμένα ζητάει ο κάθε κατασκευαστής για κάθε συγκεκριμένο μοτέρ. Από κει και πέρα, ναι, φαίνεται να κατασκευάζονται στη Γερμανία, δεν τα κάνει αυτό ωστόσο από μόνο του άριστα σε καμία περίπτωση.
Προσωπικά θα τα έβαζα πιο εύκολα όπως ανέφερα και αρχικά σε μοτέρ που έχουν γράψει ικανό αριθμό χιλιομέτρων και κατ' επέκταση έχουν κλείσει την πρώτη "νεότητά" τους, εφόσον όμως είναι του ίδιου ιξώδους με αυτά που ζητά ο κατασκευαστής και βέβαια πληρούν τουλάχιστον τις βασικές προδιαγραφές που ζητά ο τελευταίος (ΑCEA, SN κλπ). Οι υπόλοιποι (κινητήρες με λίγα χλμ/ώρες λειτουργίας) θεωρώ ότι δεν είναι και το πιο φρόνιμο να τα προτιμάτε έναντι εκείνων που πληρούν επακριβώς τις εργοστασιακές προδιαγραφές, απλά για να γλυτώνετε 10-15 ευρώ το χρόνο. Τουλάχιστον όχι αν σκοπεύετε να εξαντλήσετε οι ίδιοι την ωφέλιμη διάρκεια ζωής των κινητήρων σας.
Λέμε μόνο για τον αν είναι καλά τα λάδια του lidl και όχι αν θα βάλουμε διαφορετικό λάδι για λόγους κόστους.Φυσικα και μόνο το ιξώδες και τις προδιαγραφές του κατασκευαστή οι οποίες όταν μιλάμε για 10w 40 λάδι είναι αρχαίας εποχής...
Λέμε ότι η εξίσωση,λάδι απ' το lidl ίσον μάπα,σαν τα δισκάκια πχ ,είναι λάθος,είναι ισοπέδωση.

Κανείς που δίνει κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ για αμάξι δεν στέκεται στην ,ήδη εξανεμισμενη, διάφορα κόστους των λαδιών του lidl.
Και κάτι επιπλέον για όποιον ασχολείται,το να βάλεις χοντροτερο λάδι σε κινητήρα που το καίει,μόνο επιδείνωση του φαινομένου θα επιφέρει...επειδή θα αργήσει να ανέβει από κρύο και θα αυξηθεί η φθορά.
Υπάρχει πολύ ύλη από παλιες συζητήσεις στο forum των 4 τροχών.
 

enduras1

Moderator
Staff member
Νικόλα από την εποχή που λες έχουν περασει χρονια, έχουν εξελιχθεί τόσο τα μοτερ όσο και τα λιπαντικά και έχουμε φτάσει να μιλάμε για προδιαγραφες LLIII που σημαίνουν 30.000 χλμ μεταξυ αλλαγών.

Όπως και να έχει εγώ αν και το αμάξι μου παιρνει τέτοια λάδια δεν τα έχω αφήσει ποτε τόσο.
Κάθε 7,5-8.000 χλμ τα αλλάζω.
 

nickolas

Supreme Member
28 February 2007
4,055
πατρα
εγω αυτο που θελω να πω και το κλεινω εδω, ειναι οτι ειναι πολυ καλυτερο να αλλαζεις λαδια του λιντλ ανα εξαμηνο στο αμαξι σου, (τα οποια και τις προδιαγραφες τους εχουν μια χαρα) παρα να του αλλαζεις φουλ συνθετικα καστρολ ανα ετος

η "πρωτη" προδιαγραφη που πρεπει να εχει ενα λαδι, ειναι το να ειναι φρεσκο γιατι οπως ειπε και ο satsea, η οξειδωση ξεκινα απο την πρωτη στιγμη
 

nickolas

Supreme Member
28 February 2007
4,055
πατρα
Νικόλα από την εποχή που λες έχουν περασει χρονια, έχουν εξελιχθεί τόσο τα μοτερ όσο και τα λιπαντικά και έχουμε φτάσει να μιλάμε για προδιαγραφες LLIII που σημαίνουν 30.000 χλμ μεταξυ αλλαγών.

Όπως και να έχει εγώ αν και το αμάξι μου παιρνει τέτοια λάδια δεν τα έχω αφήσει ποτε τόσο.
Κάθε 7,5-8.000 χλμ τα αλλάζω.

μεγαλη κουβεντα ανοιγεις κυριακο μου αλλά δεν εχω τις τεχνικες γνωσεις για μια τετοια συζητηση, δεν ειμαι εξειδικευμενος μηχανολογος, μηχανικος παραγωγης ειμαι.
ομως μιας και το αναφερεις, τι σημαινει 30.000 χιλομετρα που λεει μια προδιαγραφη? για μενα τιποτα.
γιατι δεν αναφερει για ποιους κινητηρες προοριζεται, με τι κατασκευαστικες ανοχες θα ειναι κατασκευασμενος ενας τετοιος κινητηρας, δηλαδη σε τι εργαλειομηχανες εχει φτιαχτει , με τι φορτια θα δουλευει ενας κινητηρας κλπ

απλα παιρνουν ενα μεσο ορο φορτιων και απο εκει και μετα για λογους ευκολιας και μαρκετινγκ λενε ενα νουμερο πχ 10.000 ή 30.000 κλπ

αλλιωτικα (σε ακριβεια κατασκευης) ειναι φτιαγμενος ο κινητηρας της C5 του 2002 και αλλοιωτικα του focus της ιδιας χρονιας (τα ειχα και τα δυο).
του φοκους ηταν ετη μπροστα σε κατασκευαστικη ακριβεια απο την C5

περα δηλαδη απο το φθοροποιο χρονο, το λαδι που θα αντεξει στο φοκους 30.000 , στην C5 θα αντεξει 15.000 γιατι η σιτροεν εκεινης της περιοδου ειναι πολυ πιο αστοχα κατασκευασμενη, (λογω υποδιαιστερων εργαλειομηχανων) αρα και οι φθορες του κινητηρα της ειναι περισσοτερες

ομως περα απο το κατασκευαστικο κομματι, εγω επιμενω σε αυτο
ειναι καλυτερα σε ενα μεσο αυτοκινητο, το να αλλαζεις λαδια του λιντλ καθε εξαμηνο παρα να αλλαζεις λαδια πολυ ακριβοτερα καθε ετος (ποσο μαλλον δυο)

απο εκει και μετα μονο ενας εξειδικευμενος σε λιπαντικα μηχανολογος μπορει να μας πει περισσοτερα
 
Last edited:

enduras1

Moderator
Staff member
Φίλε Κώστα δεν λέει το λάδι σε ποιο αμάξι θα χρησιμοποιηθεί αλλά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου λέει ποιο λάδι πρεπει να χρησιμοποιηθεί.
Τα περισσοτερα vw group πλέον χρησιμοποιούν Long Life III λάδια με διαστήματα αλλαγής τα 30.000km.
Όπως καταλαβαίνεις έχουμε περασει εδώ και 10+ χρόνια σε αλλά επίπεδα.
Εγώ όμως επειδή κρατάω την πισινη μου τα αλλάζω κατά πολυ νωρίτερα.

Ειδικά τώρα που ένα επώνυμο φουλ συνθετικό έλαιο έχει κάτω από δέκα ευρώ το λίτρο.

Στα 12 χρόνια που το έχω έχω "χάσει" 150 ευρώ?
Έχω όμως το κεφάλι μου ήσυχο φίλε.
 

teodor_ch

AVClub Addicted Member
Κάνεις λάθος, τα λάδια κινητήρων εκτός των βασικών ελαίων που είναι το 70% το υπόλοιπο 30% είναι πρόσθετα μεταξύ των οποίων και αντιοξειδωτικά.
Η οξείδωση ξεκινά από το πρώτο δευτερόλεπτο άσχετα εάν δεν γίνεται αντιληπτό και το ελαιόλαδο που ανέφερες, ναι φυσικά λάδι είναι αλλά λίγο η πολύ οξειδωμένο.:)

Δεν είπα ότι δεν έχουν. Είπα ότι δεν χρειάζεται ο κινητήρας.
Το λάδι μας ενδιαφέρει να μήν γερνάει (και για αυτό έγραψα το ποστ μου) και να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του.

Outstanding thermal and oxidative stabilityHelps to reduce oil aging allowing extended drain interval protection

Τότε που το έψαχνα είχα δεί χημικές αναλύσεις σε χρησιμοποιημένα λάδια και όντως ήταν απο τα καλύτερα και κρατούσε τα χαρακτηριστικά μετά απο χρήση.
Προσωπικά τα αλλάζω κάθε 18 μήνες μιας και εκεί φτάνω τα 10.000χλμ.
Φτού φτού στα 120.000χλμ με κομπρέσορ+τούρμπο και δεν καίει σταγόνα.

Σε αντίθεση με το λάδι που τρώμε.

Για το ψωμί, αν και το είπα για άλλο λόγο, εν τέλη όντως λόγο υγρασίας χαλάει. Δεν παπαριάζει ακριβώς αλλά:
Yes, bread can quickly go bad, no matter what type it is. The reason is its vulnerability to mold growth and high starch degradation in conditions of high humidity.
 
Last edited: