παντως για το δικο μου που ειναι 20+ χρονων και καιει λαδια αβερτα, μια χαρα ειναι το 10-40 του λιντλ που του βαζω.
και ετουτο γιατι του βαζω φτηνα λαδια του εμποριου απο βενζιναδικα, αφου ετσι κι αλλιως τα καιει. του λιντλ μου φαινονται καλυτερα γιατι καιει λιγοτερα με αυτα.
και καθε τοσο αγοραζω ενα λιτρο και του συμπληρωνω, οπότε οταν βρισκω του λιντλ τα προτιμω.
του λιντλ αναγραφουν πολλες προδιαγραφες αν θυμαμαι καλα. και απο οσο ξερω, τα χρησιμοποιουν με αλλα ονοματα καποιοι κατασκευαστες
αυτο που πρεπει να προσεχουμε σε ενα λαδι ειναι να μην ειναι ανοιγμενο.
πολλοι κανουν το λαθος και για οικονομια παιρνουν ενα πεντοκιλο για να συμπληρωνουν. ή αν δεν κανουν πολλα χιλιομετρα, τα αφηνουν για καιρο μεσα στο κινητηρα τα ιδια.
ειναι πολυ καλυτερα να παρεις 5 Χ 1 λιτρο και να ανοιγεις ενα καθε φορα και στο εξαμηνο να τα αλλαζει ολικα. το πεντοκιλο θα το παρεις οταν θες να τα αλλαξεις, οχι οταν θες για να εχεις να συμπληρωνεις.
θεωρητικα τα λαδια ειτε ειναι δουλεμενα ειτε οχι, αν ανοιχτουν επειδη μεταβαλουν την χημικη τους συνθεση απο την επαφη με το οξυγονο, πρεπει να αλλαζουν στο εξαμηνο για να λειτουργουν σωστα, συμφωνα με τις προδιαγραφες τους, ασχετα το ποσα χιλιομετρα εχεις κανει.
στο χρονο το αργοτερο, απο την ωρα που θα ανοιχτουν, τα λαδια ειναι "αχρηστα"
το καλυτερο λαδι του κοσμου να βαλεις, σε εξη μηνες δεν πιανει τις προδιαγραφες του και στον χρονο επανω, δεν πιανει καμια προδιαγραφη
υγ
τωρα βεβαια αν εχεις κανα ακριβο αμαξι επιδοσεων, βαζεις κανα φουλ συνθετικο καστρολ και εχεις το κεφαλι σου ησυχο
να το ξαναπω λοιπον θαναση.
ξαναδες την τελευταια γραμμη αυτου του χθεσινου ποστ.
η castrol φτιαχνει κορυφαια λιπαντικα, συμφωνα με τις προδιαγραφες που οριζουν τα προτυπα. δεν ειναι ομως η μονη.
αναλογα ομως τον κινητηρα και τα φορτια του (συμπιεσεις, ανοχες κλπ) για μενα ειναι πολυ καλυτερα για παραδειγμα, ο,τι κινητηρα και αν εχεις, ακομα και χαμηλων φορτιων, στον χρονο επανω ή και στο εξαμηνο να βαλεις φρεσκο λαδι εστω και φτηνοτερο (που να ειναι συμφωνο με τις προδιαγραφες παντα του κατασκευαστη), παρα να εχεις μεσα στο κινητηρα ενα λαδι ακομα και καλυτερης μαρκας που ομως ερχεται σε επαφη με τον αερα και τα μεταλλα επι εξη μηνες ή ενα χρονο! ποσο μαλλον αν ο κινητηρας δουλευει καθημερινα.
και ποσο μαλλον αν ο κινητηρας δουλευει με υψηλες συμπιεσεις, ειναι τουρμπο, ανεβοκατεβαζει συνεχεια στροφες σε ενα αστικο περιβαλλον κλπ
φυσικα καποιος που εχει δωσει πολλα χιλιαρικα να αγορασει ενα καινουριο αμαξι, δεν θα τσιγκουνευτει να βαλει κορυφαια λαδια ή να ξαναβαλει τα προτεινομενα λαδια του κατασκευαστη του αμαξιου του στο μισο χρονο/χιλομετρα απο το προτεινομενο, κατι που εκανα εγω στο φοκους οσο το ειχα παρα του οτι το φοκους μου ηταν μολις 1400 cc 75 ιππων οσο αυτο ηταν στην εγγυηση και ημουν υποχρεωμενος να το πηγαινω στην αντιπροσωπεια για σερβις. μετα του εβαζα castrol σε δικο μου μαστορα. οπως και αναλογα καστρολ εβαζα στο kawasaki gpx 750 που ειχα, ακομα και στο παπι αλλά και στο transit turbodiesel της βιοτεχνιας
στα φορτηγακια polski ομως εβαζα οτι τυχαινε ...
η πρωην εχασε τον κινητηρα του γκολφ της (4αρι) 1400cc (75 ιππων αν θυμαμαι καλα και αυτο) γιατι εβαζε αυτα που ελεγε ο κατασκευαστης, παντα στην αντιπροσωπεια, οταν το ελεγε η συντηρηση. στα 15 χρονια κολλησε ο κινητηρας. συμπτωση? ισως ομως να ηταν οι "ευχες μου" γιατι εγινε λιγο καιρο μετα το χωρισμο μας
στα υποψιν οτι το γκολφ της τοτε εποχης, ηταν πολυ υποδιαστερο κατασκευαστικα σε ανοχες απο τις επομενες γενιες πρεπει να ηταν κατασκευης του 98-99 νομιζω.
ξαδερφος εχασε bmw 1.8 , στη δωδεκαετια περιπου, απο ιμαντα λιγο πριν το σερβις που προβλεπε αλλαγη ιμαντα. γκαντεμια? οχι. απλα ο ξαδερφος παντα το πηγαινε σπινταριστο και για αυτο επρεπε να αλλαζει πιο συχνα και λαδια και ιμαντες κλπ
οπως ειπε και ο κωστης μετραει και η χρηση , το πως γινεται το που γινεται, σε καθε τι . το ιδιο και στα λαδια. το πρωτο πραγμα λοιπον που μετραει στο λαδι ειναι αυτο που ειπα, να ειναι φρεσκο.
φυσικα ειναι καλυτερα να ειναι φρεσκο καστρολ παρα φρεσκο του λιντλ. το κοστος ομως ειναι αλλο.
προσωπικα προτιμω να αλλαζω καθε εξαμηνο του λιντλ τωρα που διαγω περιοδο οικονομικης ξηρασιας, παρα να αλλαζω καστρολ καθε χρονο
βεβαια, με τοσο που καιει πια η C5 μου, και λογω ζορισματων κι εγω στο χρονο τα αλλαζω τα φτηνα που βαζω, και γιατι συμπληρωνω κανα λιτρο αν μηνα και με λιγη χρηση πια.
η προηγουμενη C5 που ειχα ειχε κανει 410.000 χιλ, ετουτη η τωρινη πανω απο 270.000, μεχρι τωρα κανενα προβλημα αλλά το πολυ στο χρονο τα λαδια εχουν φυγει και παρα του οτι "ανανεωνονται" ανα μηνα με κανα λιτρο