Φακοί Fujinon X-mount

_tzo_

Banned
18 November 2007
11,985
Θεσσαλονίκη
...Οταν το τεντώνουμε σε "ισοδύναμο με 135FF"...

Το θέμα προέκυψε από λάθος έκφρασή μου. Δεν ήθελα να δώσω την ισοδυναμία του Fujinon 90 f/2 σε ff, αλλά απλά παραλληλισμό με τον αντίστοιχο φακό από το στρατόπεδο της Canon.

Ο αναμενόμενος φακός Fujinon 90 f/2 δηλαδή θα πάρει τη θέση στην γκάμα των φακών της Fuji, που έχει αντίστοιχα ο 135L στην γκάμα της Canon. Αντίστοιχα και ο 23 1.4 και ο 56 1.2, ώστε να σχηματιστεί η αγαπητή τριάδα που σε ff Canon έχουμε με τους 35L, 85L, 135L.
 
Last edited:

T.Kostas

Established Member
19 August 2009
263
Απάντηση: Re: Φακοί Fujinon X-mount

Ηλία αυτό που προσπάθησα να πω είναι ότι το ISO σχετίζεται με το φαινόμενο και όχι με το ισοδύναμο διάφραγμα. Έτσι πχ ένας αισθητήρας 4/3 για το ίδιο φαινόμενο διάφραγμα λογω εμβαδού και μόνο θα συγκεντρώσει το 1/4 του φωτός από ότι Λένας αισθητήρας FF. Έτσι για να έχουμε ισοδύναμο αποτέλεσμα απο πλευράς θορύβου να ανεβάσουμε στην FF ISO κατά δύο stop. Με άλλα λόγια ένας πχ 4/3 αισθητήρας για το ίδιο φαινόμενο διάφραγμα θα μας δώσει (εφόσον υποτίθεται έιναι ίδιας τεχνολογίας και εκτεθεί γαι τον ίδιο χρόνο στο ίδιο ISO) δύο στοπ χειρότερο αποτέλεσμα όσον αφορά τον θόρυβο. Κατά τα λοιπά όσον αφορά τον πολλαπλασιασμό με τον συντελεστή 2,5 και οχι με τον συντελεστή 1.5 σε μηχανη με αισθητήρα APSC έχεις απόλυτο δίκιο.
 

T.Kostas

Established Member
19 August 2009
263
Απάντηση: Re: Φακοί Fujinon X-mount

Μαλον δεν τα ειπα καλά παλι. Το ISO εξασφαλίζει οτι αν εκθέσουμε ένα αισθητήρα σε δεδομένη ένταση φωτός για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τότε θα πάρουμε μια τελική εικόνα (jpg) αντίστοιχης φωτεινότητας. Επειδή όμως το ISO βασίζεται στην ένταση του φωτός εξαρτάται από τον διαφραγματικο λόγο (f number) . Αυτό σημαίνει ότι πχ μια κάμερα 4/3 με ένα φακό 50mm f2 σε ISO 100 θα παράξει μια εικόνα jpg ίδιας φωτεινότητας όπως αν γίνονταν η ίδια λήψη με μια κάμερα FF με φακο 100mm f2 για το ίδιο ISO. Το ότι και οι δύο κάμερες κατά την διάρκεια της έκθεσης πήραν στο ISO 100 δεν σημαίνει ότι οι δυο κάμερες συγκέντρωσαν την ίδια ποσότητα φωτός. Στην πραγματικάτητα η FF κάμερα έλαβε τετραπλάσιο φως απλό την 4/3 κάμερα δίοτι ο αισθητήρας της έχει το τετραπλάσιο εμβαδό.. Δηλαδη για τον ίδιο διαφραγματικο λόγο στον ίδιο χρόνο και στο ´ιδιο ISO η κάμερα με τον μεγαλύτερο αισθητή ήρα θα λάβει περοσσότερο φως. Έτσι αν κάτω απλό τις ίδιες φωτειςτικές συνθήκες σε μια κάμερα μικρότερου φορμα προσαρμόσουμε ένα φωτεινότερο φακό ή αυξήσουμε το χρόνο της έκθεσης διατηρώντας το ISO σταθερό θα μπορέσουμε να ταιριάξουμε την συνολική ποσότητα φωτός με αυτήν ενός μεγαλύτερου συστήματος. Έτσι σε χαμηλές φωτειςτικές συνθήκες αν υποθέσουμε ότι πραγματοποιούμε για οποιονδήποτε συγκεκριμένο χρόνο μια λήψη με φακο 50mm διάφραγμα 5.6 σε ISO 3600 για να πάρουμε ισοδύναμη ως προ το FOV, DOF., DIFRACTION αλλά και χαρακτηριστικά θορύβου εικόνα θα πρέποει σε μια κάμερα 4/3 να πραγματοποίησουμε την ίδια λήψη για τον ίδιο χρόνο χρησιμοποιώντας φακο 25mm και διάφραγμα 2.8. Προσαρμόζονται φυσικά το ISO σε 800 για να έχουμε τη ίδια φωτεινότητα. Συνεπώς μπορούμε να πούμε ότιπχ οι 4/3 αισθητήρες είναι δύο στοπ χειρότεροι απο ´αποψη θορύβου απο ´εναν αντίστοιχης γενιάς και τεχνολογίας ff αισθητήρα.

Ελπίζω να τα κατάφερα.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,240
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φακοί Fujinon X-mount

Αυτο ειναι και το σωστό ο prime να ειναι καλύτερος του ζουμ , το ανάποδο θα ηταν πρόβλημα π.χ. ο 12-40/2.8 της Olympus που ειναι πολυ καλύτερος απο ακριβούς μονοεστιακους.
 

_tzo_

Banned
18 November 2007
11,985
Θεσσαλονίκη
Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να είναι ο Fujinon 16-55 2.8 του χρόνου.

Το θέμα είναι αν είναι OIS ή όχι. Οι περισσότεροι χρήστες τον θέλουν με OIS πάντως.
 
Last edited:

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φακοί Fujinon X-mount

Αυτο ειναι και το σωστό ο prime να ειναι καλύτερος του ζουμ , το ανάποδο θα ηταν πρόβλημα π.χ. ο 12-40/2.8 της Olympus που ειναι πολυ καλύτερος απο ακριβούς μονοεστιακους.

ετσι νομίζω και γω για τον 10-24mm ,δεν το μετάνιωσα που έδωσα τον 14mm (δεν παίρνω όρκο ποιος είναι καλύτερος) και τον 18αρι τον κρατώ μόνο για το μέγεθος του, και το γρήγορο af, επανω στην xe1 εχεις μια φθηνή?? και λίγο πιο ευρυγωνια εκδοση της x100

ο 10-24mm νομίζω ότι είναι ο πιο καλός ευρυγωνιος φακος που είχα ποτέ... ακόμη και από τον 20-35mm 2.8 της nikon..:grinning-smiley-043
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
σήμερα δοκίμασα τον 60mm f2.4
ποιοτική κατασκευή, μέγεθος όσο ο 18-55, ελαφρύς, και όσοι φωνάζετε για τα πλαστικά hood ... εδώ έχουμε ένα μεταλλικό, αλλά το κούμπωμα του είναι χάλια..... προτιμώ τα πλαστικά:2thumb22sup:
ελπίζω σήμερα το βράδυ να βγάλω μερικές βραδινές....

6044058486482833346
εχω βαλη ενα λινκ απο το google αλλα...παπαλα
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
τιποτα, προσπαθω να ανεβασω φωτογραφιες απο το google, αλλα γιοκ...μαλλον θα κανω ενα 2ο λογαριασμο flickr.....:slapface:
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
αυτα που γραφει ο tzo ειναι τα τεχνικα χαρακτηριστικα, γενικα ο φακος μου αρεσει, χθες το βραδυ εβγαλα μερικες βραδυνες... μαλλον για σκοταδια δεν κανει...θα το ξαναδω ομως.... τελικα, ειναι ενας φακας που ισως, αν και μου αρεσει, δεν θα τον κρατησω, γιατι ουτε με μακρο φωτογραφιες ασχολουμε, ουτε το εστιακο μηκος με βολευει....ιδωμεν
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
στην πρώτη και την τρίτη , φαίνετε καθαρά το "Swirly bokeh"
ναι, το "bokeh banding" συνήθως σχετίζετε από την μετατροπή του raw σε jpg