loudnes

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
ξερει κανεις τι απεγινε αυτο το κουμπι και εξαφανιστηκε απο τους ενισχυτες?
υποτιθεται οτι καλυπτε την αδυναμια του ανθρωπου να ακουει σωστα στις χαμηλες εντασεις,τι εγινε εξελιχθηκε ο ανθρωπος? η τα μηχανηματα.....:dead:
 

AUDIOFRIEND

Established Member
18 November 2006
253
Σε φτηνους ενισχυτες που δεν μπορουν να δωσουν σωστο χαμηλο-μεσοχαμηλο υπαρχει ακομα.
 

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
εχω την αισθηση οτι δεν εχει να κανει με σωστους η λαθος ενισχυτες λογικα ΟΛΟΙ οι ενισχυτες χρειαζονται Loudness διοτι σε χαμηλες εντασεις το αυτι ακουει "λαθος".
 

AUDIOFRIEND

Established Member
18 November 2006
253
Τοτε οι σχεδιαστες των "ψαγμενων" ενισχυτων γιατι δεν το χρησιμοποιησαν ποτε? (αναφερομαι στην εποχη που το ειχαν ολοι οι ενισχυτες απο πιο καταναλωτικες εταιρειες).Απλα τα χρονια περασαν και αλλαξαν πολλα προς το καλυτερο.Ακομα και ενα μικρο ηχειο μπορει να δωσει χαμηλο (νεα υλικα σε μεγαφωνα,καλυτερες σχεδιασεις σε καμπινες-κροσσοβερ),βελτιωμενα τροφοδοτικα (βοηθησε σημαντικα η μεταφορα της παραγωγης σε Κινα και εκει γυρω) και γενικα η τεχνολογια εγινε πιο προσιτη.
 

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
οι ''ψαγμενοι''* δεν το εβαλαν για τρεις λογους .Τους εξης τεσσερις
1.το σημα να ειναι οσο το δυνατον πιο καθαρο
2.οταν ακους ενα καλο συστημα(hi end?) ειναι στημενο για πολλα db οποτε δεν χρειαζεται (ρεαλιστικες ακροασεις)
3.για λογους μαρκετινγκ και οικονομιας δεν εκαναν οτι και οι γιαπωνεζοι που τα εδιναν ολα (δεν μπορουσαν κιολας)επρεπε να διαφοροποιηθουν
4.αισθητικης λογω του 1.
*το δευτερο λινκ της accuphase einai τελευταιο μοντελο προενισχυτη με ρυθμιζομενο loudness,
φανταζομαι θεωρειται ψαγμενη.
 
Last edited:

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
το οτι το αυτι δεν ακουει σωστα σε χαμηλες εντασεις ειναι γεγονος
αυτο δεν εχει να κανει με την εξελιξη τροφοδοτικων κλπ
αφου ειναι θεμα εντασης.Ετσι τουλαχιστον το καταλαβαινω εγω.
 

AUDIOFRIEND

Established Member
18 November 2006
253
Εγω οχι δε τη θεωρω αν και εταιρεια με πανακριβες συσκευες.Το οτι ολοι οι ενισχυτες πανω απο 300-400 ευρω δεν το διαθετουν ενω οσοι το εχουν (αντε εκτος accuphase) ανηκουν στη χαμηλη κατηγορια κατι σημαινει.Εκτος και αν θεωρουμε οτι νορμαλ αυτια εχουν μονο οι "φτωχοι".
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: loudnes

Άλλαξε η μόδα.

Αφού δάβασα όλα τα μηνήματα αυτού του thread, νομίζω ότι αυτή είναι η ποιο σωστή απάντηση.


Να συμπληρώσω ότι από τότε που οι κατασκευαστές τοποθετούσαν το μαγικό αυτό switch του loudness έχει αλλάξει και το format.
Σε πολλά CDs εμπεριέχεται το loudness κάτι που δεν μπορούσε να γίνει εύκολα με τα βινύλια λόγω των περιορισμών που έθετε ο μηχανισμός χάραξης της μήτρας. Επίσης η καμπύλη RIAA ήταν και θα είναι συγκεκριμένης μορφής και δεν προβλέπει αύξηση της στάθμης στις χαμηλές και υψηλές συχνότητες στις συχνότητες δηλαδή που εφαρμόζεται το loudness.

Σε πολλα CDs δεν μου λείπει τίποτα όταν ακούω σε μέτριες ή χαμηλές στάθμες. Αντίθετα στα ίδια CDs όταν ανεβάζω αρκετά τη στάθμη θα προτιμούσα να είχα ένα switch για anti-loudness. Αυτό είναι μια ένδειξη ότι αυτά τα CDs μπορεί έχουν πειραχτεί (με compression ;;; ) στο studio ηχογράφησης για να ακούγονται με αυτό τον τρόπο σε μέτριες σταθμες, κατι δηλαδή σαν να εμπεριέχουν ένα είδος loudness.

Οταν ακούω βινύλια σε χαμηλή στάθμη η ανάγκη για ένα switch loudness εξακολουθεί να υπάρχει.

Αυτά έχω παρατηρήσει .
 
Last edited:

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Υπάρχουν ειδικά μηχανάκια (επαγγελματικά) τε λεγόμενα maximizers τα οποία χρησιμοποιούνται για ενίσχυση χαμηλών ή άλλων συχνοτήτων.
Έτσι σύμφωνα και με τα παραπάνω που διαβάζω, άγνωσται αι βουλαί των παραγωγών, ηχοληπτών, μηχανικών...

Το σωστά υλοποιημένο loudness της Accuphase ή και της Yamaha, είναι ρυθμιζόμενο και όχι διακοπτικό.
Συγχρόνως όμως ελλατώνεται αυτόματα η επίδρασή του όσο ανεβαίνει η ένταση από το volume pot.
Το loudness δεν επιδρά μόνο στο χαμηλό αλλά και στα πρίμα.
Επιδρά δηλαδή στα άκρα του φάσματος, διότι σε πολύ χαμηλές εντάσεις ακόμα και στα πρίμα χάνεται η απαιτούμενη ευκρίνεια.

Προσωπικά και επειδή άμα θες το βάζεις σε λειτουργία, δεν με "χαλάει".
Βέβαια σε ένα πιουρίστικο σύστημα (αν παίζει καλά) ακούς καθεαυτή την άποψη της παραγωγής περί ηχογράφησης ή την άποψη των μηχανών του συστήματος...
Από την άλλη σε ένα σύστημα με διορθώσεις... κάνεις ότι θέλεις, φέρνοντας τον ήχο εκεί που σ' αρέσει!
Εξυπακούεται πως πολλοί φίλοι για να κάνουν κάποιες τέτοιες διορθώσεις, αλλάζουν μηχανές ή καλώδια...
Και οι μέν όμως αλλά και οι δε γουστάρουν αυτό που κάνουν!!!:grinning-smiley-043
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Από την άλλη σε ένα σύστημα με διορθώσεις... κάνεις ότι θέλεις, φέρνοντας τον ήχο εκεί που σ' αρέσει!
Εξυπακούεται πως πολλοί φίλοι για να κάνουν κάποιες τέτοιες διορθώσεις, αλλάζουν μηχανές ή καλώδια...

Κατά τη γνώμη μου θα μπορούσες ενδεχομένως να φέρεις με τεχνητό τρόπο τις στάθμες και τους χρόνους εκεί που νομίζεις ότι ακούγονται καλύτερα αλλά πότε δεν θα καταφέρεις να ακούσεις μουσική. Ο,τι και να κάνεις δηλαδή πιστεύω ότι δεν θα καταφέρεις ποτέ να προσθέσεις την πληροφορία που χάνει η πηγή σου ή τα υπόλοιπα συστήματα της ηχητικής αλυσίδας. Απλα θα δημιουργήσεις ένα δικό σου ίσως και μοναδικο ηχητικό εφέ που δεύτερο σαν και αυτό δεν θα υπάρχει στον κόσμο.
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Κατά τη γνώμη μου θα μπορούσες ενδεχομένως να φέρεις με τεχνητό τρόπο τις στάθμες και τους χρόνους εκεί που νομίζεις ότι ακούγονται καλύτερα αλλά πότε δεν θα καταφέρεις να ακούσεις μουσική. Ο,τι και να κάνεις δηλαδή πιστεύω ότι δεν θα καταφέρεις ποτέ να προσθέσεις την πληροφορία που χάνει η πηγή σου ή τα υπόλοιπα συστήματα της ηχητικής αλυσίδας. Απλα θα δημιουργήσεις ένα δικό σου ίσως και μοναδικο ηχητικό εφέ που δεύτερο σαν και αυτό δεν θα υπάρχει στον κόσμο.

ΙΚ δεν ξέρω αν με το μήνυμά σου εννοείς εμένα προσωπικά.
Βέβαια δεν έχει και τόση σημασία.

Το μόνο που θέλω να σημειώσω είναι πως την μουσική ο καθένας την αντιλαμβάνεται διαφορετικά, εξού και οι προσωπικές προτιμήσεις του καθενός σε διαφορετικά είδη μουσικής η ακόμα (για μας τους μηχανάκηδες:firstprize: ) και σε διαφορετικές συχνότητες ή φασματικές περιοχές...:damnyou:

Ο κυριότερος λόγος πιστέυω που "χανεται" πληροφορία, είναι ο γνωστός/άγνωστος αδύναμος κρίκος.
Δηλαδή τα ηχεία που συνήθως κατοικοεδρεύουν μέσα σε ένα ακόμα "αντ-ηχείο" που λέγεται χώρος...
Έτσι αν θέλουμε μπόλικη πληροφορία... καταφεύγουμε στα ακουστικά (που παρεπιπτόντως σε θέματα ανάλυσης και πληροφορίας κλέβουν εκκλησία...)
Παρ' όλα αυτά πολλοί τα απεχθάνονται για διάφορους λόγους.
Άλλοι τα λατρεύουν!
Στην ουσία και αυτά σε αρκετούς (σοβαρούς) τομείς είναι και πάλι οι αδύναμοι κρίκοι.

Πάντως οι διαφορετικές προσεγγίσεις είναι αυτές που προάγουν το "άθλημα" παράλληλα με τις διαφορετικές απόψεις.

Κλείνοντας να πως πως ακόμα και δύο συστήματα με τα ίδια ακριβώς συστατικά, το ίδιο στήσιμο, αλλά τοποθετημένα σε διαφορετικούς χώρους, δεν είναι επ´ ουδενί τα ίδια.
Απλά μοιάζουν!
Θα έχουν δηλαδή ομοιότητες αλλά και διαφορές...
Αν όμως αυτά τα συστήματα οδηγήσουν τα ίδια ακουστικά... θα είναι ολόιδια!
Αν παρόλα αυτά βρούμε διαφορές... μάλλον θα φταίει το ρεύμα!:Banane0:
Ή το διαφορετικό serial number των μηχανών (που προέρχονται από κατασκευαστές χωρίς σύστημα διασφάλισης ποιότητας):flipout:

Οπότε δεν υπάρχει κανένα στον κόσμο που να είναι το ίδιο με ενα άλλο εκτός μίας εξαίρεσης!
 

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
Απάντηση: loudness

Therefore, sounds of different frequency have different intensity threshold values. For sound with frequencies between 1000Hz and 4000Hz, the quietest or lowest-intensity sounds are heard. Outside of this range, the intensity must increase in order for the sound to be heard. Due to this differential sensitivity to frequency, some amplifiers have a "loudness" control. When listening to low-volume (low-intensity) sound, adjustments must be made to compensate for the fact that the low and very high frequencies of the music require higher intensity to be heard with equal loudness
olo το αρθρο εδω
http://www.soundstage.com/gettingtechnical/gettingtechnical200309.htm
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Γιάννη, το ίδιο πράγμα λέμε . Κάθε σύστημα είναι μοναδικό στο χώρο που παίζει, είτε το ρυθμίσεις με equalizer είτε το ακούς straight.
O χώρος ,όπως πολυ σωστά είπες κι εσύ, είναι καθοριστικός παράγοντας όταν το σύστημα προορίζεται για αναπαραγωγή μουσικής (!!!)

Ενας φίλος μου μουσικός, που δεν ασχολείται με το Hi-Fi, μου είπε μια μέρα το εξής κουφό και από τότε έχουν αλλάξει και κάποιες απόψεις μου για τον ήχο και το Hi-Fi γενικώτερα.

Μου λέει μια μέρα λοιπόν, ενώ ακούγαμε jazz παρέα και με κάποιος άλλους φίλους μουσικούς:

" Γιώργο, έχεις την εντύπωση ότι ο Louis Armstrong και η Ella Fitzgerald είχαν ακούσει ποτέ την φωνή τους μέσα από ηχητικό σύστημα και με συνοδεία ορχήστρας καλύτερα απ' ότι την ακούμε τώρα εμείς εδώ στο σπίτι σου ;;; "

Από τότε συνειδητοποίησα ότι αφενός μεν ήμουν σε καλό δρόμο , αφ' ετέρου δε ότι δεν πρέπει να δημιουργούμε οι ίδιοι στον εαυτό μας πρόσθετες ανάγκες και προβλήματα από τη στιγμή που αυτά μπορεί και να μην υπάρχουν και αν υπάρχουν να μην είναι σε θέση να μας αποσπάσουν την προσοχή από το ίδιο το μουσικό θέμα. Αρρκει βέβαια το μουσικό θεμα να μας αρέσει και όχι να το ακούμε για να τεσταρουμε την απόδοση του ηχητικού μας συστήματος.

Υ.Γ Eυτυχώς τότε που δεν έγινα ρεζίλι των "μουσικών" . Μόλις είχα παραλάβει το νεο μου Tascam CD-01 PRO από Αγγλια ( Τhanks Nick T.) και είχα αλλάξει ήδη τα καλώδια ηχείων και του ρεύματος.
Πονηρός ε ;;;
 
Last edited:

guru

Senior Member
13 January 2007
316
...όλα είναι θέμα αυτιού...πώς αρέσει στον καθένα να ακούει...προσωπικά μού αρέσει η αληθοφάνεια και η ουδετερότητα και όχι τα "φουσκωμένα" πράγματα...να ακούω δηλαδή την κάθε εγγραφή όπως είναι και όχι να την "ωραιοποιώ" με loudness, "χρωματισμένα" καλώδια/μηχανήματα, κλπ,κλπ,...Αυτά τα ολίγα από μένα...-bye-