Παραλειψη μου. Δεν χρησιμοποιησα κατι.
Χρησιμοποιησα μονο τα ματια μου.
Οι τιμες που εδωσα δεν ηταν απολυτες. Απλα, παγωσα την εικονα σε καποια συγκεκριμενη σκηνη και υστερα εναλλασομουν στις ρυθμισεις ( pc/tv level- ανεβοκατεβαζοντας το gamma)και πατουσα apply.
Μεχρι την στιγμη που διαπιστωσα οτι ειχα την ιδια πληροφορια στα σκοτεινα (δεν εχανα) και την ιδια ποσοτητα πεπλου.
Εννοειται οτι οι τιμες ειναι κατα προσεγγιση...ματιου.
Στοχος μου δεν ηταν το καλιμπραρισμα, αλλα να διαπιστωσω προχειρα αν το gamma θα εφτιαχνε την πληροφορια στα σκοτεινα οταν ειχα 0-255.
Με τις τιμες που εδωσα πιο πανω καταφερα να παρω το επιθυμητο λοιπον αποτελεσμα, με την διαφορα του καμμενου λευκου και την αισθηση οτι η εικονα ηταν σαν να ειχα ενεργοποιησει στην tv dynamic contrast.
Oποιοσδηποτε πειραματιστει, θα βρει εκεινες τις τιμες gamma/ pclevel οπου θα καταφερει το ιδιο, ανεξαρτητα για το ποιες θα ειναι οι δικες του τιμες.
Επαναλαμβανω, δεν με πειραξε τοσο η αισθηση του contrast, οσο το λευκο.
Δοκιμες θα ξανακανω απο εβδομαδα με μια samsung 46pf86 που θα εχω στην κατοχη μου. Ισως με εκεινη, παραμεινω με 16-235 αλλα να εχω λιγοτερο πεπλο. (ελπιζω)
Φίλε warewolf73, ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!!!-bye-
Απλώς ήθελα να πω ότι θέμα ρύθμισης του gamma με το μάτι είναι λιγάκι δίκοπο μαχαίρι διότι χωρίς μετρητικό δεν γνωρίζουμε πόση και ποια πληροφορία πρέπει να περνάει είτε στα χαμηλά είτε στα ψηλά IRE. Π.χ. μπορεί να ρυθμίζουμε το gamma σε μια σκοτεινή σκηνή ώστε να παίρνουμε περισσότερη λεπτομέρεια υπερεκθέτοντας την εικόνα. Ποιος μας λέει ότι κάτι τέτοιο είναι σωστό? Ποιος μας λέει ότι αν είχαμε μετρητικό και καρφώναμε το gamma στο 2,2 θα έπρεπε ντε και καλά να βλέπουμε τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια?
Αν κάνουμε την ανάποδη διαδικασία (με τα 0-255) για να πάρουμε ''καλύτερα μαύρα'' τότε πρέπει να πειράξουμε το γάμμα στο φωτεινότερό του πεπλάροντας όλη την εικόνα, γι' αυτό έγραψα πιο πάνω ότι κάθε συσκευή έχει τα όριά της. Αλχημείες μπορούμε να κάνουμε πολλές, από 'κει και πέρα μένει να καταλήξουμε αν μας ικανοποιεί κάτι τέτοιο ή προτιμούμε να ρυθμίζουμε τις συσκευές μας μέχρι εκεί που φθάνουν.
Με τις τιμες που εδωσα πιο πανω καταφερα να παρω το επιθυμητο λοιπον αποτελεσμα, με την διαφορα του καμμενου λευκου και την αισθηση οτι η εικονα ηταν σαν να ειχα ενεργοποιησει στην tv dynamic contrast.
Είναι φυσιολογικό να συμβαίνει κάτι τέτοιο μιας και φώτισες το gamma για να αντισταθμίσεις τη χασούρα στα χαμηλά. Ειδικά, αν σκεφτείς ότι πολλές συσκευές μετά τα 40-50 IRE έχουν την τάση να ''φωτίζονται''. Επομένως, υπολογίζω χονδρικά και μπακαλίστικα ότι αν έφερες καλά τα χαμηλά με gamma 1,9, στα 70-80 IRE έπαιζες με 1,6...
Φίλε warewolf73, ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!!!-bye-
. Ποιος μας λέει ότι κάτι τέτοιο είναι σωστό? Ποιος μας λέει ότι αν είχαμε μετρητικό και καρφώναμε το gamma στο 2,2 θα έπρεπε ντε και καλά να βλέπουμε τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια?
Συμφωνω. Οπως ειπα στοχος δεν ηταν το καλιμπραρισμα.
Απλα χρησιμοποιησα σαν σημειο αναφορας ''σωστης εικονας'' μια ρυθμιση που ειχα σαν χρυση τομη μεταξυ πεπλου και πληροφοριας στα σκοτεινα.
ΕΙχα κατασταλαξει λοιπον (αναλογα και τις ταινιες) με 16-235 και gamma επαιζα απο 2.20 εως 2.35 maximum αναλογα το υλικο.
Σαφως και οι συγκεκριμενες ρυθμισεις μπορει να ηταν λαθος αφου ειται μπορει να εκοβαν ή να εδιναν πιο πολυ φως στα σκοτεινα.
Σαν σημειο αναφορας θα επρεπε να εχω μια καλιμπραρισμενη εικονα με οργανα.
Αλλα οπως προανεφερα, στοχος δεν ηταν το καλιμπραρισμα (και το αν θα βλεπω σωστα ή οχι) αλλα να διαπιστωσω αν ο ισχυρισμος της Ιωαννας ευσταθουσε.
Φυσικα ακομη και τωρα παραδεχομαι οτι (στο δικο μου σαραβαλιασμενο πανελ) με 0-255 και το αντιστοιχο gamma εξαφανιζοταν η αισθηση του πεπλου τοσο που η εικονα ηταν καλυτερη στον τομεα ομιχλη/θολουρα, απο το να εχω 16-235 και πιο πολυ gamma.
Βλεπεις, εχω και πολυ clouding/ backlight bleeding πλεον και αυτα δεν με αφηνουν να σχηματισω κατασταλαγμενη αποψη ακομη.
θα επανελθω με την samsug (μεταχ/νη) οπου την ειδα και εχει ελαχιστο.
Εχει και καλυτερο μαυρο, οποτε υποθετω οτι ισως εκει το πεπλο με 16-235 θα ειναι λιγοτερο.
Ναι αδερφέ, κατάλαβα απόλυτα τη σκέψη σου και τι προσπάθησες να πετύχεις. Δεν υπάρχει καμμιά μομφή από μέρους μου (μακρυά από μας). Μια γενική τοποθέτηση έκανα...-bye--bye-
ΥΓ
Και 'γω όταν ''ρυθμίζω'' με το μάτι, ο μόνος μου μπούσουλας είναι να φεύγει το πέπλο στα χαμηλά.:smile:
2) H tv ανιχνευεται σαν philips tv και ο ccc της δινει RGB 4:4:4 PC STANDARD.
Eχει και μια αλλη επιλογη αν θυμαμαι σε RGB 4:4:4 studio limited RGB οπου το δοκιμασα και εγινε η εικονα σαν να εβαλα σε renderer 16-235.
Οποτε μαλλον κρατω αυτη τη ρυθμιση στο pixel format της ΑΤΙ μεχρι να αντικαταστησω την τβ οπου ελπιζω να εχει πιο πολλες ρυθμισεις απο την philips.
3) Ενω ειπες να μην πειραξω το pixel format της καρτας , τελικα μονο απο εκει αλλαξε η εικονα.
Δεν καταλαβαινω τι εννοεις να βαλω τον madvr στα tv levels. Προανεφερα οτι στις επιλογες, ειναι στα 0-255, αλλα ειναι γκρι και δεν με αφηνει να αλλαξω σε 16-235. απο τις επιλογες του renderer.
Ενω πριν με evr custom μπορουσα.
-- Ειναι το 0 - 255 (PC levels), σωστο για την αναπαραγωγη ταινιων?
-- Γιατι λεει ο δημιουργος του οτι "απαιτει" 0-255 levels, γιατι λεει οτι αυτο ειναι το προτεινομενο και το σωστο??
-- Εστω οτι θετουμε 0 - 255 οταν βλεπουμε ταινιες! ΠΩΣ μπορουμε να ξαναεμφανισουμε την χαμενη (καμμενη?) πληροφορια μας? Με πειραγμα του gamma ΜΕΣΑ απο τον madVR? Με πειραγμα του gamma απο την τηλεοραση μας?
λοιπόν να τα πάρουμε λίγο απο την αρχή όσον αφορά τα color conversions και γιατί ο Madshi προτείνει αυτά που προτείνει.
τΟ μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οτι τα αρχεία/δισκάκια μας χρησιμοποιούν διαφορετικό τρόπο
αποθηκευσης του χρώματος, απο αυτόν που διαχειρίζονται οι συσκευές μας.
τα αρχεία/bluray το χρωμα ειναι αποθηκευμένο ψηφιακα σε YCbCr και οι τηλεοράσεις ,Players διαχειρίζονται RGB.
Γιατί δεν γίνεται να έχουμε RGB σε ολη τη διαδρομή? ΓΙατι ακόμα και τα δισκάκια bluray δεν εχουν χώρο να αποθηκεύσουν
το raw data του αρχείου video. OΠότε αναγκαστικα συμπιέζουμε το χρώμα ψηφιακά σε ΥCbCr 4:2:0.
Το αμέσως επόμενο πρόβλημα που προκύπτει, είναι ότι τα καλώδια HDMI (ακόμα και το 1.4) ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να μεταφέρουν αυτή την συμπιεσμένη πληροφορία.
Οπότε πρέπει να καπως να γίνει η μετατροπή του χρώματος
Αυτος ειναι ο λόγος, που ενω θεωρητικά (αφου εχουμε να κανουμε με ψηφιακή πληροφορία) θα έπρεπε να
βλέπουμε την ιδια εικόνα απο όλα τα bluray Player/Htpc/media players, καποια έχουν καλύτερη εικόνα απο κάποια άλλα.
Αυτη ειναι η διαφορά ενός καλου player να κάνει σωστά :
(i) τη μετατροπη (color conversion) από YCbCr:4:2:0 σε RGB και μετα
(ii) τη διαχείριση του χρώματος(color space handling) του 4:2:2 , 4:4:4 & RGB που εχει ρυθμιστεί ο Player να επεξεργαστεί και να δωσει στην τv απο το 0:0:0(μαυρο) εως το 255:255:255 (λευκό).
Ο madshi λέει ότι στα HTPC η όλη διαδικάσία είναι ακόμα πιο δύσκολη,
γιατί το PC δεν μπορεί να δώσει YCbCr χωρίς να το πειράξει. ΟΤαν μια κάρτα λέει οτι δινει YCbCr ουσιαστικά
κανει το YCbCR --->RGB --> YCbCr. Σε αυτές τις μετατροπές εννοείται ότι έχουμε απώλεια εικόνας.
Ο madshi αντ`αυτού προτείνει μονο μια μετατροπή απο YCbCr-->RGB για αυτό και λέει να ρυθμίσουμε το pixel format σε 4:4:4 &
Για καλύτερη αποτυπωση της δυναμικής περιοχής θέλει ολο το χρώμα , (προφανώς 0-255 > 16-235)
Ουσιαστικά σου λέει σε αυτό ειμαι καλός ,έτσι έχω ρυθμίσει το πρόγραμα ,έτσι δουλεύει σωστά.
Mε default τα settings και στον Madvr και στην καρτα το αποτελεσμα με τον EVR θα έιναι λιγο πολύ το ίδιο.
Απο κεί και μετα εκτός της δουλειας του renderer έχει παρα πολύ σημασία το πως θα διαχειριστέι και η τηλεόραση αυτή τη μετατροπή.
Αυτο ειναι καθαρα θεμα τηλεόρασης. Υπαρχουν τηλεορασεις που δεν εχει διαφορα το RGB με το YCbCr. ΣΕ αλλες υπαρχει προβλημα.
Ενω οι τηλεοράσεις είναι RGB native, ειναι ρυθμίσμενες να πέρνουν κυρίως ΥCbCr και να το μετατρέπουν αυτές σε RGB.
Για αυτό και η πρώτη δουλειά που πρέπει να κάνουμε είναι να ρυθμίσουμε το προβολέα/tv στο να πέρνει RGB.[*]
Εμεις αυτο που πρέπει να επιλέξουμε πρωτον ειναι ποιες εισοδοι της τηλεορασης δουλευουν καλύτερα .
Και οταν λεμε καλυτερα εννουμε ποιες μας παρεχουν ουδετερη και φυσική εικόνα.
Μετα πρεπει να επιλεξουμε τι μας ταιριάζει περισσότερο.
Να παιζουμε με EVR/TMT5/PowerDVD & YCbCr ή με MadVR και FullRGb?
[*]επειδή έχω δει πολλά παράπονα και εδώ και στα ξένα φορα
και επειδή είχα και γω πρόβλημα. ΜΕρικα τρικ που λυνουν το πρόβλημα.
ρυθμιζουμε απο τα win7 στην recommended ανάλυση, και παίζουμε στο ccc με τις Basic αναλυσεις σαν να ειναι
pc-monitor. Αν θεσουμε αναλυση μια απο τις HDTV, οι ΑΤΙ εχουν μια τάση να τα κανουν θαλασσα με τα black levels. Aυτη η επιλογή συνήθως εξαφανίζει
τις επιλογες 4:4:4 , 4:2:2 απο το Pixel format
Κοιταζουμε το Manual Πως αλλαζει το input color format απο YCbCr σε RGB. Πολλες τηλεορασεις δεν εχουν μενου για αυτή τη ρυθμιση αλλα κατι παρεμφερές.
Στις Lg πχ αν βαλεις Input C ,blacκ levels: high εχεις το ιδιο αποτελεσμα.
Οι περισσότερες τηλεοράσεις ειδικα οι πιο παλιες εχουν σε καποιο HDMI την ενδειξη (DVI) Αυτο το hdmi δεχεται RGB.
Ευχαριστουμε Portioli για τις πληροφοριες που παραθετεις!
Συγχαρητηρια!
Μια παρακληση μονο, αν γινεται: επειδη δεν εχει ολος ο κοσμος που διαβαζει αυτα τα θεματα ΑΤΙ καρτες γραφικων, ας γινεται μια διευκρινηση σε τι καρτες αναφερονται οσοι γραφουν ή ακομα καλυτερα ας γραφονται πιο γενικοι οροι.
αλλο το colorspace που ειναι αποθηκευμενη η πληροφορια και αλλο το ευρος του χρώματος.
οταν γινεται η μετατροπή απο YCbCr 4:2:0 σε 4:2:2,4:4:4: RGB
ο Player εχει την υποχρέωση
να αποδώσει το χρωμα σωστά σε όλο το χρωματικό ευρος.
ΑΛλο θεμα το τι μπορεί να κάνει και να αποδωσει η ο Player/ΤV σωστα.
Μα δεν μιλάω μόνο για το μέσο και τη συμπεριφορά του (τηλεόραση, προβολέα), μιλάω για το υλικό. Το υλικό δεν είναι γραμμένο σε 16-235??
Καταλαβαίνω αυτό που γράφεις για το χρώμα, Portioli, αλλά, δεν σου κάνει εντύπωση ότι τα στάνταρντς στις ρυθμίσεις καθώς και τα πάτερνς που χρησιμοποιούνται για το καλιμπράρισμα ξεκινάνε με το παραπάνω σαν δεδομένο?:nounder:
ειναι ακόμα πιο εξειδικευμένη κουβέντα αυτή και φυσικα δεν μπορώ να απαντήσω εγώ γιατί δεν ειμαι επαγγελματίας calibrator. Φυσικα και υπάρχει πληροφορία 16- & 235+
στα bluray, προφανώς με τέτοιου είδους καλιμπράρισμα κρυβουμε αυτή την πληροφορια, η επειδη η tv μας δεν μπορεί να την αποδωσει δεν ασχολουμαστε.
Εστω οτι η τηλεοραση μας δεχεται και μπορει να παιξει σε RGB δηλαδη σε χρωματικο ευρος 0 - 255. Πως την (ψευτο)-καλιμπραρουμε τοτε? Οπως (ψευτο)-καλιμπραρουμε τα monitor του υπολογιστη μας? Διοτι θεωρητικα, οταν η τηλεοραση ειναι ρυθμισμενη σε RGB color space, εργαλεια οπως το AVSHD 709 ή άλλα, δεν μπορουν να κανουν δουλεια.
Καταλαβαίνω αυτό που γράφεις για το χρώμα, Portioli, αλλά, δεν σου κάνει εντύπωση ότι τα στάνταρντς στις ρυθμίσεις καθώς και τα πάτερνς που χρησιμοποιούνται για το καλιμπράρισμα ξεκινάνε με το παραπάνω σαν δεδομένο?:nounder:
ΜΗΠΩΣ τα standards των callibration patterns δημιουργηθηκαν με το σκεπτικο οτι θα το βαλεις (το δισκακι) στο Blu-ray player σου και θα κανεις τις οποιες ρυθμισεις? ΧΩΡΙΣ δηλαδη να παρεμβαλεται Ηλεκτρονικος Υπολογιστης, με την καρτα γραφικων του κλπ κλπ?
οταν μετραμε με colorimeter/spectometer μετραμε το χρώμα που αποτυπωνεται στην οθόνη οχι το ψηφιακό σήμα που βγαζει ο player.
αλλο μηχανημα θελουμε για να μετρησουμε το χρωμα σε ενα προβολεα, και αλλο για να παρουμε μετρησεις σε ενα bluray player.
Απο την στιγμη ομως που εχω επιλεξει madVR και απο τη στιγμη που ο δημιουργος του ο ιδιος λεει να θεσουμε 0-255 (ή RGB ή PC levels) στον madVR αλλα ΚΑΙ σε "ολη την αλυσιδα" = καρτα γραφικων και τηλεοραση, ε απλα τον εμπιστευομαι και το κανω
ΑΝ απαντας σε μενα, να πω οτι (φυσικα) ΔΕΝ αναφερομαι σε χρηση color meters... Ποσοι απο εμας, μη επαγγελματιες, διαθετουν τετοιες συσκευες?!
Εγω μιλαω για ενα (ψευτο)-καλιμπραρισμα, μια ρυθμιση better said, με διαφορα patterns και προγραμματα, που βρισκουμε free στο Internet.
Οποτε η ερωτηση παραμενει: ΑΝ η τηλεοραση μας δουλευει σε RGB (0 - 255), τοτε πως την ψευτο-ρυθμιζουμε? Οπως ρυθμιζουμε τα monitors των υπολογιστων μας?
Εστω οτι η τηλεοραση μας δεχεται και μπορει να παιξει σε RGB δηλαδη σε χρωματικο ευρος 0 - 255. Πως την (ψευτο)-καλιμπραρουμε τοτε? Οπως (ψευτο)-καλιμπραρουμε τα monitor του υπολογιστη μας? Διοτι θεωρητικα, οταν η τηλεοραση ειναι ρυθμισμενη σε RGB color space, εργαλεια οπως το AVSHD 709 ή άλλα, δεν μπορουν να κανουν δουλεια.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.