Ο λόγος είναι για τον τρελό αλλά τόσο σπουδαίο Ιταλό πιανίστα Arturo Benedetti Michelangeli
Με την σπανιότητα κάποιων original εκδόσεων ο μουσικόφιλος καταφεύγει σε ανατυπώσεις. Κάποιες είναι πολύ καλές αλλά υπάρχουν και πολλές που πρέπει να αποφεύγονται
Μια απαράδεκτη ανατύπωση που πρέπει να αποφεύγεται σύμφωνα με προσωπική μου εμπειρία, είναι η περίφημη εκτέλεση του Michelageli στο 4ο κονσέρτο του Rachmaninov και στο κονσέρτο για πιάνο του Ravel.
Στην φωτογραφία είναι η δεύτερη έκδοση της EMI που ακούγεται πολύ καλύτερα σε σχέση με την τελευταία επανέκδοση της EMI σε χοντρό βινύλιο με το ίδιο εξώφυλλο που είναι και ακριβότερη.
Αντίθετα πολύ καλός ήχος σε μια εξαιρετική ερμηνεία της αγαπημένης σονάτας No.32 op 111 του Beethoven και έργα των Galuppi και Scarlatti σε γιαπωνέζικη επανέκδοση της εταιρίας King από το 1969.
Η πρωτότυπη έκδοση της Decca είναι σπάνια και αρκετά ακριβή. Δυστυχώς δεν έχω ακούσει μια εκτέλεση του Gilels αλλά ανάμεσα στις εξαιρετικές εκτελέσεις που έχω ακούσει είναι και αυτή με τον Michelangeli.
Η καλλιτεχνική αξία της ερμηνείας των πρελούδιων του Debussy δεν υπηρετήθηκε από την εγγραφή της DG και είναι κρίμα. Δίσκοι του 1978 και 1988.
Μια σχετικά άγνωστη εγγραφή είναι τα δύο κονσέρτα για πιάνο του Haydn με την ορχήστρα δωματίου της Ζυρίχης και τον Edmond de Stroutz. Είναι δύο ύστερα κονσέρτα, που αντίθετα με τα πρώιμα, το πιάνο δεν αρκείται στο να ακολουθεί την ορχήστρα αλλά έχει πια δικό του ανεξάρτητο ρόλο. Και μια λεπτομέρεια. Η cadenza του δεύτερου κονσέρτου είναι του Nino Rota. Συστήνεται